Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mickers grej - opdatering 11/10 NY SUB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jo selvfølgelig Jeg fandt nogle billeder på http://www.thx-trailer.com/index2.htm, jeg er bange for de ikke er der mere. Så fandt jeg nogle billeder ved at søge på google. Så kom de en tur i photoshop hvor de blev "malet" og fik lidt lyseffekter på (jeg kan ikke præcist huske hvad jeg gjorde).

Så er billederne printet ud hos Coop.dk (deres upload service), det kostede 70 kr for 4 billeder i 20x30 cm inkl gebyr osv. Rammerne kostede så 80 kr stykket

Jeg kan sende et link til dig hvis du vil have billederne. De er ca. 3300x2400 pixels.

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hvordan spiller den Marantz? Synes generelt stadig fordommen om japanks elektronik lever: For dårlig kvalitet og for mange blinkende lamper. Kan du skyde den påstand i jorden? Recieveren virker nemlig interessant

Og er der nogen, der kan forklare mig hvad det med Ohm går ud på? Kan 4 Ohm højttalere køre på en 8 Ohm reciever? Hvordan virker det?

Ellers må jeg sige det er et flot setup du her, undtagen dit TV , Kan du SÅ få det skiftet ud og nyde en rigtig hjemmebio

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

marantz er amerikansk.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
marantz er amerikansk.

Jamen der kan man bare se

Men vil gerne have en lille "anmeldelse" af den alligevel

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Hvordan spiller den Marantz? Synes generelt stadig fordommen om japanks elektronik lever: For dårlig kvalitet og for mange blinkende lamper. Kan du skyde den påstand i jorden? Recieveren virker nemlig interessant

Billig japansk kvalitet med for mange blinkene lamper var præcis hvad min tidligere Sony receiver var. Og blandt andet derfor jeg skiftede den ud med Marantz. Det er noget HELT andet, det er rigtig god kvalitet til pengene. Til forskel fra mange andre receiver i samme prisklasse levere den meget effekt, (den er målt til 5x85 watt) faktisk mere end en h/k 630. Og lyden er detaljeret og kontrolleret (især bassen). Så jeg klager ikke

notional skrev:

Og er der nogen, der kan forklare mig hvad det med Ohm går ud på? Kan 4 Ohm højttalere køre på en 8 Ohm reciever? Hvordan virker det?

Ellers må jeg sige det er et flot setup du her, undtagen dit TV , Kan du SÅ få det skiftet ud og nyde en rigtig hjemmebio

Selv har jeg 4 ohms højttalere på min 8 ohms forstærker, det virker fint.

Og mange tak for de pæne ord. Og ja jeg skammer mig over mit lille fjernsyn det skal skiftes ud ligeså snart jeg får penge til noget større

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Løystrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Når der snakkes ohm, er det både impedans på højttaleren samt forstærkeren der er optimeret til en given effekt ved en bestemt belastning.. d.v.s forbindes en 4 ohms højtt til en forstærker der står opgivet til en given effekt, levere denne effekt. f.eks 150 w, forbindes derimod en 8 ohms højtt, vil udgangseffekten på forstærkeren være en anden måske 100 w.., men det kommer også an på hvilken impedans forstærken er optimeret til. nogle er til 4 andre 8 og måske nogen derimellem.. Så bare fordi en forstærker kan levere f.eks 120 w ved en 4 ohms belastning og 75 w ved en 8 ohms belastning, er det ikke ensbetydende med at alle forstærkere leverer størst effekt ved laveste belastning.. Det er forskelligt fra producent til producent..

Til top Vis Løystrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Løystrup

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

men marntzen har ingen problemer i den gade.....

MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hey Micker!

Ville meget gerne hvis det er muligt ha et link til de billeder der... Har gået og tænkt om at få nogle sat op her i hjemmebiffen... Kunne være RET så cool hvis du lige ville linke dem til mig

/Casper Ø aka MeridianTHX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes