Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: H/K Vs. Yamaha (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mrygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa

En af mine kammerater havde været i Tapeconnection og havde snakket med en sælger om en Yamha rxv 650, han havde også nævnt noget om jeg at jeg ville invistere i en H/K avr 430, og sælgeren sagde at yamaha'en er bedst! Kan det virkelige passe? Vi snakker prisforskel på ihvertfald 2500-3000 kr??? Mit bud er H/K'en klart er den bedste!!

Hvad siger de kloge?

Til top Vis mrygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mrygaard

Lar5
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Bedst til hvad? Bedst til prisen?
Til top Vis Lar5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lar5

mrygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Generelt bare bedst, altså hvilken der spiller bedst og lyder bedst, både surround og bestemt også stereo. Dog ved jeg godt at det aldrig lyder ens i folks øre men alligevel.....

Til top Vis mrygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mrygaard

Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Du skal være opmærksom på at Yammi'ens udgangseffekt nok er pyntet en del i forhold til HK'ens.
Sådan forholdt det sig ihvertfald med min RXV740 - måske er det blevet bedre i den nye serie. Ikke at det skal være bestemmende for valget, men det er da rart at vide, så man ikke som mig bliver overrasket over en slap bas ved højere niveauer.

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

lad mig sige det på denne måde:

ronin havde fundet et regne eksempel i en helt anden tråd:

en 7x130 watts yamaha, der i realiteten kun kunne yde 7x32 watt...

yamaha laver gode produkter, det er dog min erfaring at man skal op på den forkerte side af 20.000....

men hør dem før end at du beslutter dig, det kan jo være at du har højttalere der er nemme at drive, og så er det med effekten pludselig mindre interessant...

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Grunden til at mange skælder ud på Yamaha for ikke at give rigtige oplysninger om udgangseffekten skyldes to ting!

1. At man benytter sig at standartiserede beregninger som denne: (Taget fra HIFI-Import.dk) Yamaha har en højere effektivitet end mange af dens konkurrenter og derfor er bedre til at udnytte den mængde W som den får ind.

"Formelen for at regne udgangseffekten ser sådan ud:

Udgangseffekt pr. kanal = (Effekt fra lysnettet * virkningsgrad) / antal kanaler

Et eksempel med f.eks. Yamaha RX-V640 surround receiver, der har et effektforbrug fra lysnettet på max. 320 watt. Den maksimale udgangseffekt er på 6x135 watt ifølge producenten. Den reelle effekt er:

(320 * 0,6 ) / 6 = 32 watt pr. kanal.

Den reelle effekt på RX-V640 er altså 6x32 watt. Det er ikke kun Yamaha der har "lidt" for høje effekt opgivelser, der er alle producenter der gør det (Sony, Pioneer, Onkyo, Denon osv.). Yamaha er faktisk en af dem der ikke pynter så meget på effekt tallene som så mange andre mærker, det er især No Name mærker der opgiver forkert udgangseffekt"

2. Yamaha benytter sig meget af at oplagre effekten, så den på trods af diverse beregninger rent faktisk kan levere omkring det de skriver!

Derudover er Yamaha faktisk én af de producenter der snyder mindst!

Omkring lyden så syntes jeg at H/K leverer en varmere lyd end Yamaha, mens Yamaha leverer en mere virkelighedstro lyd.

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

ZioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

jeg vil lige sige at jeg fik min rx-v650 i går og det er hvertfald ikke watt den mangler... jeg synes at det er en fantastisk vellydende reciever til prisen (har givet ca 3000 i tyskland)

har ikke hørt den omtalte H/K så den vil jeg undlade at udtale mig om.

Til top Vis ZioN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZioN

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Sezuan ??? Hvad  

Hvem har sagt yamaha er en af de producenter der snyder mindst ??? prøv lige igen at fortæl at yamaha overholder deres watt angivelser.. trænger til at godt grin  

Men du skal nu have lidt kredit.. første gang jeg har fået kendskab til en fortaler for Cerwin Vega, Yamaha og microsoft  

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Sezuan:
I sammenligning med Harman Kardon tror jeg nok lige at Yamaha tager prisen for mest pyntede angivne udgangseffekt, ingen tvivl om det!
At andre producenter også snyder på vægtskålen gør det jo ikke bedre.

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

I forrige nummer av HemmaBio testet de en Yamaha RXV2400 opp i mot en Harman Kardon AVR630.  Konklusjonen av testen er at Yamaha har den beste diskantgjengivelsen og HK den beste bunnen. Yamaha får kritikk for nasal stemmegjengivelse, HK for hard diskant. Effektmålingene er temmelig like, størst forskjell er det på strømstyrken hvor Yamaha gir 38A og HK 53A

Begge receiverene ender opp med den samme poengsummen.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

jeg har nu fået fortalt af en sælger det er sony der er værst til at snyde med opgivelserne....

nå, men jeg mener stadig det er hk der er den bedste af de to, jeg kan ikke genkende den hårde diskant, tvætimod, men det afhænger med h/k i høj grad af højttaler valget.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Nu kan man desværre heller ikke sammenligne den nye serie fra HK med den gamle  hverken på lyd eller effekt

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

De skrev også i testen at det dreide seg om små forskjeller, men jeg kan gjenkjenne det de sier. De skriver også at det høres ut som om musikerene har det mere morsomt når de blir spilt igjenom en HK en andre forsterkere, og det vil jeg også skrive under på. Det var faktisk grunnen til at jeg valgte en AVR430 sist jeg kjøpte receiver.

Jeg synes den nye serien spiller penere enn den forrige, men det er vel som mye annet en smakssak. Angående effekt så må man huske på at vi ikke ennå har fått noen erstatninger for 7500 og 8500. Det er ikke rettferdig å sammenligne feks AVR630 med disse da de lå i en helt annen prisklasse hvis vi ser bort i fra prisene i deres siste levemåneder.

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Sezuan ??? Hvad  

Hvem har sagt yamaha er en af de producenter der snyder mindst ??? prøv lige igen at fortæl at yamaha overholder deres watt angivelser.. trænger til at godt grin  

Men du skal nu have lidt kredit.. første gang jeg har fået kendskab til en fortaler for Cerwin Vega, Yamaha og microsoft  

Som du nok ved og i hvert fald kan læse ud fra det markerede stykke af mit indlæg, så er det IKKE mig der har fundet på at Yamaha snyder mindst, men derimod HIFI-Import.dk.

Cerwin Vega har ligepræcist den lyd, som jeg syntes er fedest og derfor er det vel meget naturligt at jeg er fortaler for den...eller hva'?

Microsoft dominans på OS markedet kommer jo ikke ud af den blå luft, så bare dominansen alene fortæller noget om at de gør noget rigtigt! Jeg er selv det man kan kalde for ivrig PC bruger og benytter mig af WinXP Professionel versionen og selvfølgelig er der nogle bugs, men det er der også i alternative Operativ Systemer som f.eks Linux !

Jeg sætter en stolthed i at holde ved mine meninger og ikke lade mig diktere af den såkaldte elite der hele tiden vil påvirke min og andres meninger. Hvad du syntes er godt indenfor forskellige ting er ikke nødvendigvis det samme som jeg syntes..... selvom det er det du gerne vil have!

Så hvis du ikke har andet at komme med en spydige bemærkninger til mig om mine holdninger, så undlad venligst helt at skrive til mig eller om mine holdninger! 

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Ejne meninger er altid at foretrække   os selvom de er forkerte og åbenbart er læst hos en forhandler  men ok at du ik synes Yamaha bruger papwatt må du jo selv om !! Men det samme gør sig gældende for HK, især den nye serie !!

Af lyd ville jeg 100 % vælge Yamaha istedet for de nye HK !! hvis det var den gamle serie ville det være omvendt !!!

Og sezuan.. ved ik hvordan du ser det som et angreb på dig personligt ? at du synes CV er skide gode kommer ik mig ved og gider ikke høre om det (selvom du prøver at overbevise dig selv og alle andre om det) !! og jeg har heller ikke kommenteret det !! men for at provokere dig yderligere kan jeg da lige gentage mig selv..  første gang jeg har fået kendskab til en fortaler for Cerwin Vega, Yamaha og microsoft   ta den !!   kan godt se det meget hårde personlige angreb på dig !!     tro på det !!

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

http://www.geocities.com/Area51/Hollow/3401/ratevsac.htm

Yamalarm er dem med rødt, og hk er dem med blåt

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

jeg har beklageligvis ikke hørt de nye h/k, da jeg i protest imod deres "nedgradering" af antal ampere til gengæld for et moderne design ikke skal se mine penge igen...

yamaha's lyd har jeg dog intet at udsætte på, men igen vil jeg mene at det kommer det an på valget af ht'ere..  

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg vet er det vel ingen av de nye modellene som leverer færre ampere enn modellen de erstattet. Eller tar jeg feil?

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige indskyde, at jeg købte en avr 630, EFTER at have lyttet meget grundigt på den mod den gamle model på samme setup.

Jeg synes for det første IKKE, at der er den store forskel på lyden, og for det andet at den nye serie lyder bedre. Men det må være en smagssag.

Hos avsforum er der mange gode toner omkring 630'eren (på nær af, at man stadig venter på den længe ventede softwareopdatering). Jeg har desværre ikke lyttet på Yamaha'en...

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

jo.. færre ampere til fordel for mere moderne design.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes