| Forfatter |
|
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| jo.. færre ampere til fordel for mere moderne design. |
|
|
ok, her kører den diskussion så igen 
Hvilken gammel H/K model har færre ampere i forhold til tilsvarende nye model?
Med tilsvarende menes funktioner, faciliteter, vægt, (især) vejl.nypris osv.
Og generaliseringen med at den gamle serie per se lyder bedre end den nye har jeg svært ved at forholde mig til, for selvom en AVR4550 (logisk nok) lyder en del bedre end en AVR230, så gør en AVR1550 det så sandelig ikke.
Jeg har ikke selv kunnet høre den store forskel imellem tilsvarende gamle og nye H/K modeller, kun imellem prisklasserne...
Tilføjelse: Anyway, så har jeg kort hørt en Yamaha RX-V650 på et par Monitor Audio Silver 6 højttalere, og den kombination lød faktisk overraskende godt, så hvis man kan nøjes 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok...hvis vi snakker pris parameter har du desværre nok ret.... men der er da ingen af de nye modeller der yder mere end 50 ampere maks, i forhold til tidligere 75 og 85 (hvis vi går en serie mere tilbage)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HK 8500 har 85 amp så vidt jeg husker
AVR630 (top modellen) har kun ca. 65amp.
Heldigvis kommer den en ny model til september på 90 amp (7x110W el. 2 x 130W) (AVR 7300) Og den hedder faktisk det samme i Europa som US.
Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor de ikke bare lave nogen ordentlige effektblokke, istedet for de sammenklæmte recievere.
Mvh Michael HK AVR3000 + Cit22 Effekt blok på 120amp :)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 02:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller er min hukommelse helt forbi?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordi (eks signature) koster en hel del mere...
der er da en fordel for den alm. forbruger i alt i en kasse, to kabler og hæjttalere, så er man kørende... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
| Heldigvis kommer den en ny model til september på 90 amp (7x110W el. 2 x 130W) (AVR 7300) Og den hedder faktisk det samme i Europa som US. |
|
|
7300 kan kun levere 75 amp.
/HC
|
| Til top |
|
| |
mrygaard Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarene... Der er vidst en god blandet handel af meninger, men det skal der jo også være, for at det bliver godt. Jeg har det bare sådan, at en pris forskel på mellem 2 og 3000 kr, må da gøre en fordel til den der er dyrest. Men det "rygte" jeg har hørt er at H/K er knald gode i stereo og har en god del efffekt bag sig. Jeg skal ikke kunne gøre mig klog på det med ampere osv da mit kendskab slet ikke er stort nok. Men anyways, jeg synes den nye avr serie er noget af det fedeste der er på markedet og jeg går også op i design, dog skal der være god lyd også. Jeg går selv fra en yamaha rxv 540 til en noget dyre og forhåbentlig bedre reciver, så jeg glæder mig.
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
8500 og 7300 skulle være identisk opbyggede indeni, og er det tilfældet spiller den F****e godt i sterro;-)
De siger hos Harman at denne 7300 'kommer snart', og ville de oplyse om det hvis den IKKE skulle komme til dk, tror jeg ikke...
(og er det nu jeg skal sige at jeg er MEGET glad for min 8500 ) __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mrygaard skrev:
| Mange tak for svarene... Der er vidst en god blandet handel af meninger, men det skal der jo også være, for at det bliver godt. Jeg har det bare sådan, at en pris forskel på mellem 2 og 3000 kr, må da gøre en fordel til den der er dyrest. Men det "rygte" jeg har hørt er at H/K er knald gode i stereo og har en god del efffekt bag sig. Jeg skal ikke kunne gøre mig klog på det med ampere osv da mit kendskab slet ikke er stort nok. Men anyways, jeg synes den nye avr serie er noget af det fedeste der er på markedet og jeg går også op i design, dog skal der være god lyd også. Jeg går selv fra en yamaha rxv 540 til en noget dyre og forhåbentlig bedre reciver, så jeg glæder mig. |
|
|
Vil atter lige indskyde, at jeg bruger min 630'er ligeså meget til stereo som til surround. Det var faktisk et af mine væsentligste kriterier, at den (også) lød super i stereo......... og det gør 630'eren!
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereo er dét punkt hvor min Yamaha RXV440RDS slet ikke er på samme moment som mange andre Surround receivere i samme prisklasse!
Det var min første receiver og jeg tænkte slet ikke på andet end Surround, for stereo havde jeg jo i min gamle ghettoblaster! 
Så dét er nok den eneste opgradering som jeg ønsker mig lige nu, men det er så til gengæld også et stort ønske! 
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha RX-V650 er efter min ydmyg mening klasser over Yamaha RX-V440 - især i stereo !
Igen et eksempel på at træerne desværre ikke vokser ind i himlen i de nederste prisklasser, og at det godt kan betale sig at spytte lidt flere penge i kassen, men sådan kan man jo blive ved uden at det nogensinde får en ende 
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træerne vokser bestemt ikke ind i himlen hos surround receivere under 3k! Yamaha RXV440RDS har dog vundet et utal af priser for dens overlegne kvalitet i dens prisklasse. Men altså... stereo er den altså ikke god til. Desværre! 
Jeg har aldrig hørt en RXV650, så tør ikke at udtale mig om dens stereo evner men håber bestemt at den er bedre end RXV440!
Der er altid noget der er bedre end det man i forvejen selv har, og man kan altid lige smide 1k mere i systemet for derfor at få et bedre produkt. Men som du selv skriver, så kan man jo blive ved med det i det uendelige!
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
|
HK 8500 har 85 amp så vidt jeg husker
AVR630 (top modellen) har kun ca. 65amp.
Heldigvis kommer den en ny model til september på 90 amp (7x110W el. 2 x 130W) (AVR 7300) Og den hedder faktisk det samme i Europa som US.
Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor de ikke bare lave nogen ordentlige effektblokke, istedet for de sammenklæmte recievere.
Mvh Michael HK AVR3000 + Cit22 Effekt blok på 120amp :)
|
|
|
AVR 630 har nu 50 ampere.
http://international.harmankardon.com/products/?display=prod uct_detail&cat=REC&ser=AVR&prod=AVR630/230&l anguage=ENGLISH
Venlig hilsen
Daring Dane
__________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes godt nok at denne tråd fokuserer kun på en ting nemlig hvor meget mange watt forstærkerne kan yde og det er måske rigtig nok hvis man har nogle møg krævende højtalere, meeeeeeen selvom yamaha ikke yder super med alle kanaler spillet på en gang betyder det ikke at den ikke kan spille en 20m2 stue op. Både RXV-1400 og RXV-2400 er THX-Select certificeret, hvilket betyder at den med THX certificeret højtalere kan ramme 105 dB i et rum på 56m2. Yamaha har en masse spændende features. Den slår ikke H/K i power, men det gør den tilgengæld i features. De 2 overnævnte forstærkere har YPAO, som gør det muligt at auto kalibrerer ens setup udfra en vedlagt målemikrofon. Upconversion af video signal til component en MEGET eftertragt feature for projektorejere.
BTW microsoft gør da et fremragende stykke arbejde de har udkonkurreret alle deres konkurrenter og i en hård tid for IT-branchen er 50% af deres omsætning fortjeneste.
Her er en omfattende anmeldelse af RVX-2400: http://www.hometheatermag.com/receivers/104yam/
Her er en spændende artikel omkring hvor meget power er nok: http://www.hometheatermag.com/poweramplifiers/112/
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
At den bliver rost til skyerne er ik noget specielt !! det gør næsten alt der ikke direkte stinker !! men ingen tvivl om at yamaha giver meget for pengene !! desværre tiltaler lyden ikke mig, men af surround receivere får man meget for pengene med dem (især hvis man er til features)!! og vil da helt sikkert mene at hverken denon eller det nye HK skal føle sig for sikre med dem på markedet
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå bruger vel kun de aller færreste av oss våre x antall watt til at spille avsindig høyt, men heller for å sette elementene i sving selv ved lave volumer.
Jeg forsøgte at drive et par B&W 603S2 med en Yamaha RXV 440RDS, og det var kun ved høye volum at den klarte å drive basselementet slik at man kunne høre det. Jeg kjøpte så et par Audio Pro Blue Diamond med aktivt basselement som overtar under 55hz, men selv der kom 440en til kort. Så jeg kjøpte en H/K AVR430 og fikk for første gang midbass utav mine Blue Diamonds. Jeg har så siden byttet ud mine BD med et par Avantek Nine hvor det aktive elementet overtar allerede ved 100hz. Her tror jeg ikke at H/Ks krefter kommer til nytte, og jeg kunne faktisk nå svært gjerne tenke meg å forsøke å bytte ut min H/K for en Yamaha, nettopp for å leke med funksjonene :)
Jeg leste i den anledning at RX-V 1500/2500 kommer i oktober, men det var kun løse rykter i et forum så jeg vil nok ikke holde været mens jeg venter.
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner: Den sammenligning er jo helt til grin... Du går fra en forstærker til under 2000kr til en til 6000kr. Jeg er hverken fortaler for Yamaha eller H/K, men forsøger at angribe det objektivt.
De to mest interessante emner fra Yamaha er RVX-1400 og RVX-2400 imod H/K-430 og H/K-630. De passer sammen i prisniveau.
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandi skrev:
|
ManicMiner: Den sammenligning er jo helt til grin... Du går fra en forstærker til under 2000kr til en til 6000kr. Jeg er hverken fortaler for Yamaha eller H/K, men forsøger at angribe det objektivt.
De to mest interessante emner fra Yamaha er RVX-1400 og RVX-2400 imod H/K-430 og H/K-630. De passer sammen i prisniveau.
|
|
|
Under 2k er en underdrivelse!
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mrygaard skrev:
|
Hejsa
En af mine kammerater havde været i Tapeconnection og havde snakket med en sælger om en Yamha rxv 650, han havde også nævnt noget om jeg at jeg ville invistere i en H/K avr 430, og sælgeren sagde at yamaha'en er bedst! Kan det virkelige passe? Vi snakker prisforskel på ihvertfald 2500-3000 kr??? Mit bud er H/K'en klart er den bedste!!
Hvad siger de kloge?
|
|
|
Hej.
Jeg vil klar anbefale dig at købe H/K det er sgu noget der dur, har en hammerende god surround del og spiller og helt OK i Stereo, jeg har dog ikke lyttet de nye modeller, men har selv en AVR7500, som jeg er yderst tilfreds med i surround sammenhæng, jeg har lyttet til en del Surround Receivere/forstærkere fra både Denon/NAD/Yamaha/Marantz og jeg syns stadigvæk at AVR7500 bankede dem alle, dog vil jeg også godt varmt anbefale dig at lytte til både NAD og Marantz´s Surround modeller, med hensyn til Yamaha..ja så...neeej...

|
| Til top |
|
| |