Forfatter |
|
Poppe Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Neej. Det er jo nogen af de flotteste højttalere du har der. Dem dækker man da ikke til med de grimme sorte stoffronte. Hele charmen ligger jo i den grå plastik front med mønster og de smukke gule kevlar membraner. Så slet ikke der var tale om så flotte højttalere før jeg læste om dit system. Kan du SÅ se at fjerne det grimme stof.
|
|
|
Nu kan man jo så diskutere ulemper / fordele ved at have frontstof afmonteret - ulemper: membranerne er mere sårbare for uheldig puf / stød. Desuden er kantophænget ikke lige så beskyttet for sollys (der fremskynder smuldringsprocessen) eller støv. .
Mvh Carsten
|
Til top |
|
|
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 02 August 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Top nice
Det er sq et gennemført setup. Det kan du godt være ret stolt af. 
Nu kender jeg desværre ikke så meget til H/K's systemer længere, men hvis de bare leverer halv så god kvali som den forstærker jeg havde for nogle år tilbage, er der ikke noget at sætte en finger på.
Kan dog desværre huske min storebrors DVD1 fra H/K, den var jo ikke ligefrem noget at skrive hjem om. Men den kom jo også dengang hvor Pioneer var de eneste der kunde finde ud af at lave DVD-afspillere. Håber de er kommet viddere i udviklingen siden dengang.
Glæder mig til at høre om din fremtiddige investering i Sub. __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
Til top |
|
|
TOlsen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bio-opdatering:
Så fik hjemmebio-sygdommen endelig presset mig til at købe en projektor. Valget faldt på Sanyo Z3 med et QualityScreen lærred (16:9 med en bredde på 2 meter). Det hele bliver leveret på mandag, og jeg skal nok oploade nogle opdaterede billeder til den tid.
Det er meningen at projektoren skal placeres på en hylde ved loftet på bagvæggen. Er der nogen der ved om man kan købe sådan nogle i den rigtige størrelse eller om man er tvunget til selv at lave dem?
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til billeder af den nye hjemmebio
Hylden kan du sikkert finde i byggemarkeder og lign.
Mvh Hans
TOlsen skrev:
Bio-opdatering:
Så fik hjemmebio-sygdommen endelig presset mig til at købe en projektor. Valget faldt på Sanyo Z3 med et QualityScreen lærred (16:9 med en bredde på 2 meter). Det hele bliver leveret på mandag, og jeg skal nok oploade nogle opdaterede billeder til den tid.
Det er meningen at projektoren skal placeres på en hylde ved loftet på bagvæggen. Er der nogen der ved om man kan købe sådan nogle i den rigtige størrelse eller om man er tvunget til selv at lave dem? |
|
|
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det egentlig for nogen DVD hylder du har der? De er jo ret lækre
|
Til top |
|
|
TOlsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sq et lækkert setup!
Stille og roligt med gennemtestede og anerkendte stumper hele vejen igennem..! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Zainn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice gennemført setup!
Men billederne virker ikke 
|
Til top |
|
|
TOlsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Domænet er pt. nede. Det er højst sandsynligt blot i en kort periode.
|
Til top |
|
|
Zainn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, fed belysning i reciveren :P
Men nogle flere billeder vil ikke skade, af f.eks. lærred, projektor.... Ellers ser det sq godt ud, ingen kritik 
|
Til top |
|
|
TOlsen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig udskiftet alle kabelbakker og monteret lærred samt hylde til Z3'eren. Her får I lige lidt hurtige billeder, som netop af taget. Det virker måske lidt utydelige hvilket til dels skylder at jeg ikke er sikker på mit kamera er indstillet korrekt til omstændighederne samt at Z3'eren også mangler lidt finkallibrering.
1) Hvordan tager I billeder at jeres udstyr? Trykker I pause på DVDen eller fryser billedet på projektoren? Anvender I en bestemt indstilling på jeres kamera? (Mit et Canon Ixux400)
2) Jeg har indstillet Z3'eren jf. nedenstående fra http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=c130c759e3e3 9e41e3c71d64b1236f64&threadid=468801&h Har I andre forslag til forbedringer? Jeg synes alligevel min projektor larmer lidt mere en da jeg hørte den i Tapeconnection?! Er der en bestemt ECO-mode jeg ikke kan finde?

Contrast: 13-14 (clips above this level) Brightness: 1 Colour: 0 Gamma: 0 Color Temp: Mid RGB all 0 for the moment Sharpness: -7 (Bypass progressive) Lamp mode: Theatre Black Iris: -63 Gain, Offest and RGB gamma all at default Auto Black Stretch: off Contrast Enhancement: off Transient improvement: off Overscan: 10
Vi ses. Smider snart nogle flere billeder af hele setup'et.
TO
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge den "sidste" lamp mode. Den hvor der vises en "halvfuld" pære uden nogen bogstaver ved siden af. Når du tager billeder, skal du pause DVD'en, sætte kameraet til lang lukketid 3-10 sekunder (prøv dig frem), og så er det vigtigt at du stiller kameraet på noget og ikke tager billederne håndholdt. Ellers bliver de rystede. Bedste resultat opnås ved desuden at bruge timer funktion, så du slet ikke rører ved kameraet når den tager billedet. __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
TOlsen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Per_ZK
Tak for indlægget. Mht. lampen så har jeg valgt "Theatre Black", hvilket også er den sidste lamp mode. (halvfuld pære)
Jeg prøver at tage nogle nye billeder i aften... Hvor kameraet står helt fast og med lang lukketid.
Snakkes.
|
Til top |
|
|
TOlsen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg taget lidt nye LIVE billeder med et kalibreret billede (AVIA DVDen) samt korrekt indstillet kamera med støtte.

I mine øjne er det måske blevet lidt bedre, men det er på maginalerne. (Men jeg er yderst tilfreds med billedet, som det ser ud i min stuen ;-) Virkelig KANON projektor.
Dog larmer den stadig mere end jeg "synes" den gjorde i butikken da jeg så den. (Selvom jeg sidder ca. 2 meter fra den) Men så snart det hele spiller hører man det sjældent.
TOlsen
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
TOlsen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Per_ZK
Tak for siderne. Det ser jo forrygende ud på min computerskærm (Digital Fladskærm DVI-tilsluttet). Dog er min computer ikke tilsluttet projektoren... Ved du om det er muligt at brænde WMV filerne på en DVD og afspille dem i dvdafspilleren?
TOlsen
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det ikke desværre. Men du kunne jo som jeg smide et alm. VGA kabel fra PC til projektor og se HDTV i al sin pragt 
Ellers må du nøjes med at se frem til HD-DVD, og så glæde dig over at du vil få et stort boost i billedkvaliteten på din projektor til den tid. __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
TOlsen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tilsluttede lige min PC og Z3'eren med et S-VHS kabel (ProfiGold) jeg fandt, der var langt nok. Det var dog ingen succes. Billedet var næsten dårligere end en gammel slidt video... Det kan muligvis være en opsætning på mit grafikkort eller simpelthen skyldes S-VHS kablet.
Hvor langt sidder du fra din Z3'er? Jeg tænker på støjen? Er den foran eller bag dig?
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
TOlsen skrev:
Jeg tilsluttede lige min PC og Z3'eren med et S-VHS kabel (ProfiGold) jeg fandt, der var langt nok. Det var dog ingen succes. Billedet var næsten dårligere end en gammel slidt video... Det kan muligvis være en opsætning på mit grafikkort eller simpelthen skyldes S-VHS kablet.
Hvor langt sidder du fra din Z3'er? Jeg tænker på støjen? Er den foran eller bag dig?
|
|
|
Du kan jo altså ikke køre højere opløsning via S-Video kabel. Du SKAL bruge enten monitor kabel (VGA), DVI eller component. __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|