Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket 42" plasma? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

@witzel

tror du det vil gøre en forskel hvis det kun vil blive brugt til analog kabel tv?

Jeg har selv en projektor med 720p native og har stor glæde af opskalering af dvd, men noget i den stil bliver der aldrig tale om med dette tv.

Oliver

hvis det kun skal bruges til analog tv, og aldrig til dvd. så tror jeg ikke opløsningen er så dårlig..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Dingbat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne anbefale det nye LG RZ-42 PX 11 som Fona forhandler. Den har det nye XD Engine som er nøjagtig det samme som Philips Pixel Plus, men koster 3000 klik mindre.

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har set det METRO har på bud til 17k??? Der står ikke meget om det men man kan se at der er Faroudia DCDi chip i og det plejer at være topklasse til en formue??? Nogen kommentarer??
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

swspusy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

med medion kan du godt køre med 1280/760 igennem dvi og jeg syndes medion har et bedre end de der lg !
Til top Vis swspusy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swspusy Besøg swspusy's Websted

Mikkel H-H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige give besyv i denne debat...

Hvis plasma-tv'et skal anvendes med et lavkvalitets-signal (eks. antennesignal) har opløsningen ingen betydning - det har scalerne derimod. Scalernes ofte ringe kvalitet forklarer til dels udbredelsen af HTPC'er, fordi de kan føde et plasma-tv eller projektor med opløsning, som passer optimalt (native opløsning, tror jeg nok). Du kan derfor kan kun i ringe udstrækning bedømme kvaliteten på baggrund af de oplyste specs.

En af mine bekendte arbejder, som udviklingsansvarlig i et dansk "elektronik"-firma og han har medvirket i udvælgelsen af plasma-paneler. I flg. ham var LG-panelerne så ringe, at de på trods af langt lavere pris blev fravalgt.

Den oplevede billedkvalitet kan siges, at afhænge mere af kombinationen af hardware (og software) nærmere en hver enkelt komponents kvalitet isoleret betragtet. Dette forklarer eksempelvis, hvorfor billedkvaliteten i B&O's tv er meget høj til trods for en umiddelbart outdated teknologi - man har altså brugt meget energi på at fintune komponenternes interaktion.

Baseret på mine egne erfaringer med plasma-kiggeri i diverse forretninger vil jeg klart fraråde køb af de billige plasma-tv, som eksempelvis LG,. Medion o.lign. De kan ligne et kup, men er håbløst dårlige! 

Til top Vis Mikkel H-H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel H-H

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Mikkel skrev:

"Baseret på mine egne erfaringer med plasma-kiggeri i diverse forretninger vil jeg klart fraråde køb af de billige plasma-tv, som eksempelvis LG,. Medion o.lign. De kan ligne et kup, men er håbløst dårlige!"

Helt enig. Der er desvære mange som bliver forelsket i plasmaskærmene mens de står i butikken og der kører en flot dvdfilm. Problemet er blot at når skærmen sættes til derhjemme og antennestikket sættes til så er kvaliteten ofte ringere. Endnu værre er det desværre for dem som ikke har for mange penge og går ud og får et dyrt forbrugslån til at finansiere købet. De kan ende med at sidde med en dårlig plasmaskærm og et dyrt lån.....lidt ærgeligt.

Man bør derfor tænke sig godt om før man køber. Overvej om man skal vente lidt enten til de bedre skærme falder i pris eller man selv får sparet lidt mere sammen. Det kan så godt være man sidder og tænker det var en lidt dyr skærm men hvor er billedet bare super. Det er vel bedre end at sige det var en halvdyr skærm men hvor er billedet bare elendigt!!

Personligt ville jeg vente med at købe en fladskærm (plasma/ Lcd) til omkring slutningen af 2005 eller engang i 2006 hvis købet udgør en stor del af ens formue/ budget. Det er nemlig heromkring at de store producenter får gang i deres næste generation af fabrikker der skal producere LCD skærme og det skulle undre mig meget vis priserne ikke fald markant for både LCD og Plasma tv.  

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

jeg vil anbefale fujitsu, et af de bedste mærker på plasma markedet

f.eks. denne: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|47|47|5282|pdetail

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

tilføjelse: det var denne jeg linkede til: FUJITSU P42VHA31ES plasma-skærm

pris: kr 29.999,00 / Stk

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 01 August 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Til tords for jeres sikkert helt rigtige betragtninger er jeg gået i den stik modsatte retning.

Jeg har simpelthen købt 2 stk fuldstændig no name 42" plasma i Metro til 16000 kr. stk ink. moms. De har Faroudja chip og naturligvis kun 480p opløsning. Der er medfølgende højtalere som man heldigvis kan vælge ikke at montere. Men bedst af alt har de de rigtigt tilslutninger der i blandt DVI.

Jeg har netop tilsluttet min Samsung via DVI og jeg må sige at jeg er meget tilfreds med billledet. det kommer natuligvis ikke i nærheden af in BenQ8700+ projektor, men taget i betragtning at man kan sidde i fuldt daglys og få en oplevelse der er tæt på projektor oplevelsen er det fantastisk.

Slut resultatet blev altså at vi valgte en billig model. Med andre ord kvantitet. NU kan vi se ordentligt fjernsyn i sommerhuset ( også)

ps. de er virkelig no name. Der er intet navn på apperaterne nogen steder eller på manualen.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

flemming44
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer,

LG er verdens førende i fremstilling af skærme! Det er da også deres plasmaskærme der sidder i Phillips og Sony, så det er altså ikke korrekt at LG er dårligere  I øvrigt er deres nye skærm nye LG RZ-42 PX 11 bestemt et rigtigt godt køb.

Så vælg trygt LG - Specielt Fona har et knald godt tilbud lige nu Kr. 19900,- for ovennævnte Plasmaskærm og handler du i den rigtige butik, så får man såmend 5 års garanti - levering og et dæmpet kabel med i prisen  

Kurt

Til top Vis flemming44's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming44

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes