Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rod Stewart Every Picture Tells A Story
Pink Floyd The Wall
Fleetwood Mac Rumors
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
1: Live: secret Samadhi
Hvorfor lige denne?? The Distance To Here og Birds Of Pray synes jeg bedre...
2: Counting Crows: Across a live wire
3: Metallica: edit: and justice for all
(4) Nirvana: nevermind, Dizzy mizzy lizzy, Metallica: black album, Live: throwing copper, Kim Larsen forklædt som voksen, Bush: the science of things, Lifehouse: No name face og rigtig rigtig mange flere !!!
Edit: som ikke slipsefyr siger skal man lede længe efter en federe cd/LP end brothers in arms !! money for nothing er jo en ultimativ klassiker |
|
|
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti: Secret Samadhi er den der er bedst optaget, når den bliver smidt på strauss så ER man der live !! samtidig med at de numre der er derpå er i en klasse for sig selv !! Ghost, lakinis juice,freaks, heropsykodreamer og Graze er alle iblandt mine absolutte favorit numre, ik kun med Live, men med alle bands
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Uha, det var et svært spørgsmål.
Meen, een som staidgigvæk holder må vel være Dire Straits og Brothers in Arms.
Det er umiddelbart mit bud .
|
|
|
Enig 
og så lige No Doubt: The Singles......hit på hit af dejlig glad og sprød popmusik i en god kvalitet
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så spørger jeg lige til de dersens Carpark North, det lyder interessant med en "hybrid af Dizzy miss Lizzy og Gangway", meeen er det "hifi" eller hvad, altså!!!
En skrev Pink Floyd, The wall. En anden skrev Roger Waters, Amused to death; den første er god kunst, den anden hamrende godt indspillet; meeen man mangler så de 2 andre fra Roger Waters, Pro´s and con´s of hitchhiking og Radio K.A.O.S!!!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Bruce Springsteen - The River sjælent er set set at så meget god musik er samlet på én dobbelt LP, næsten så man tror at det er en Best Of
Ååååhhhh nej det var jo bedste CD udgivelse. Nå men har den også på CD så den holder alligevel
|
|
|
Lasse er lidt utilfreds med dig, nu har jeg brugt 10 kr på den LP udgave og kan absolut ik give dig ret æv for en skuffelse.. regner med du refundere mine udgifter 
nej faktisk kun lige hørt et enkelt nr eller to på den,(som jeg så tilgengæld virkelig ik kunne lide) men har så meget der skal lyttes igennem, kan du komme med et par guldkorn om hvilke sange der skal på 

|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joey Tempest (den gode gamle Europe-rocker) med pladen "Azalea Place" - genialt musik med stemning og en god portion live-fornemmelse.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21
Jeg er da oprigtig ked af at du ikke er tilfreds med det du har hørt indtil nu, men kan da kun opfordre dig til at fortsætte med at pløje den igennem, der er dog lige en ting om denne LP du skal vide og det er at der er 2 slags numre på den og det er up-tempo rock numre og så langsomme stille og yderst melankolske ballader. Det er rigtigt svært at anbefale nogle numre frem for andre men med denne LP så tror jeg bare at man skal kunne lide Springsteen fra hans stille side for det er netop de stille ballader der er flest af. Hvis det er Rock du vil ha' så lyt til numre som Hungry Heart, Crush On You, You Can Look, Cadillac Ranch og Ramrod men giv ham nu lige en chance med de der ballader der er altså også noget at hente der. Og så burde du altså skamme dig, sådan at brokke dig når du står med Bossen's gennembruds album for kun 10 kr.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|

lasse skrev:
Hej Live21
Jeg er da oprigtig ked af at du ikke er tilfreds med det du har hørt indtil nu, men kan da kun opfordre dig til at fortsætte med at pløje den igennem, der er dog lige en ting om denne LP du skal vide og det er at der er 2 slags numre på den og det er up-tempo rock numre og så langsomme stille og yderst melankolske ballader. Det er rigtigt svært at anbefale nogle numre frem for andre men med denne LP så tror jeg bare at man skal kunne lide Springsteen fra hans stille side for det er netop de stille ballader der er flest af. Hvis det er Rock du vil ha' så lyt til numre som Hungry Heart, Crush On You, You Can Look, Cadillac Ranch og Ramrod men giv ham nu lige en chance med de der ballader der er altså også noget at hente der. Og så burde du altså skamme dig, sådan at brokke dig når du står med Bossen's gennembruds album for kun 10 kr.
|
|
|
I mint 
hørte faktisk kun titel numret på den, the river (er sikker på der er en anden sang med samme titel jeg er helt vild med) men den blev hurtigt taget af er kommet hjem med omkring 120 LP´s og har vel spillet brothers in arms 30 gange, så er jo satdig meget at nå igennem, og også bossen skal nok få mere end en chance tilgengæld er tunnel of love LPén med ham gået rent ind, især tougher than the rest er jo en klassiker og fik endda os born to run med hjem. så springsteen skal nok få spilletid 
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21
Heldige skid. Det er jo noget sjovt noget det der med smag for jeg skulle godt nok lige vænne mig til Tunnel of Love CD'en (LP'en) også fordi at han her er mere "voksen" og skriver om de problemer der kan være med kærligheden, mener også at den kom efter skilsmissen fra hans første kone og så det at han pludselig var et sted hvor jeg ikke selv var og slet ikke kunne identificere mig med det. Jeg havde jo lige lært ham at kende som den glade rock-dreng, nok især med LP’en Born in the USA og den 4 dobbelte live CD Live 1975-1985. Men man bliver jo også selv ældre så helt klart også en rigtig god udgivelse med mange flotte numre.
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytter mest til electronica, verdensmusik og alternativ rockmusik, så her kommer lidt andre bud end hvad jeg normalt kan se i rødder her på sitet lytter til (eller ihverfaldt dem som tilkendegiver det). Så jeg har valgt 3 albums fra forskellige genre... det er sgi så svært at begrænse sig - sorry !!!
Rock Radiohead: OK Computer Pink Floyd: The Wall Porcupine Tree: Stupid Dream
Alternative rock Pixies: Surfer Rosa Sonic Youth: Daydream Nation Mercury Rev: Deserter's Songs
Electronica Zero 7: Simple Things Boards Of Canada: Geogaddi DJ Shadow: Endtroducing
World Music 1 Giant Leap: 1 Giant Leap Dead Can Dance: Into The Labyrinth Natacha Atlas: Something Dangerous
Mvh. - torpedo
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Hej Live21
|
|
|
njahh jeg dømte den måske lidt for hurtigt, den er faktisk rigtig fed !! især titelsangen skulle lige falde på plads, men den er os fantastisk !! eneste problem er mine forældre der var på besøg,kunne jo næsten ik få dem ud, fordi de hørte den (æv for en lørdag aften) nå men det var vist nok om bossen i denne tråd 
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev: "njahh jeg dømte den måske lidt for hurtigt, den er faktisk rigtig fed !! især titelsangen skulle lige falde på plads, men den er os fantastisk !! eneste problem er mine forældre der var på besøg,kunne jo næsten ik få dem ud, fordi de hørte den (æv for en lørdag aften) nå men det var vist nok om bossen i denne tråd "
Jamen det glæder mig da at du har fået renset ørene og øjnene op for Mr.Springsteens kvaliteter men der er meget mere at hente hvis du ikke endnu har de LP'er der ligger før The River så er det bare med at komme ud og finde dem, det hele starter med "Greetings from Asburypark" så følger "The Wild the innocent and the E-Street shuffle" dette er typiske debut album hvor han lige skal finde stilen, men rigtigt sjove og også mange gode sange, herfra at Manfred Mann's Earth Band har hentet mange af deres store hits som "For you", "Blinded by the light" og "Sprits in the night". Den unge springsteen får hold på musikken og stilen skifter fra den Dylanske singer/songwriter stil til det mere rockede og storladne på "Born to run" LP'en som følges op af "Darknes on the edge of town" og når du så har dem så har du grundlagt en god Springsteen samling. Ja ham Springberg appellerer sgu' bredt, men da herligt at der er noget musik man kan være fældedes om. Og o.k. så nok om Springsteen i denne tråd ellers må vi jo oprette en selvstændig, der er sgu' nok at skrive om.
|
Til top |
|
|
Oogie Boogie Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært, men her er nogle af mine favoritter:
1: Roger Waters, Amused to death 2: Lis Sørensen, Nærvær og næsten, Live og akustisk (fantastisk live optagelse) 3: Nick Cave And the Bad Seeds, no more shall we part 4: Diana Krall, The look of love 5: Baal, Sensorama
Men der er mange flere, som er gode...........
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse: Live 75-85 er nu kun en 3 cd udgivelse ;-).
LP versionen derimod er 5 styk.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Lasse: Live 75-85 er nu kun en 3 cd udgivelse ;-). LP versionen derimod er 5 styk. |
|
|
Hej Jesper
Ja, du har selvfølgelig ret jeg satte mig lige i midten hvor der ikke var stol til min bag, for øvrigt en fremragende Live udgivelse der klart giver et billede af den udvikling den kære Bruce gennemgik, her udviklede han virkelig det scene show der gjorde han kendt og berygtet og efter Born to run nok mere af nød men den historie kan vi vende tilbage til hvis der er nogen der er interesseret, måske så i en anden tråd Undskyld afbrydelsen 
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det er også klart det mest gennemspillede album/cd jeg har. Rart
at der er en cd som bestemt ikke udmærker som på optage kvaliteten, men
hvor det er musikken som er grunden til at man gider høre det.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 01 August 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Case closed  __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|