Forfatter |
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
HEPSA
Efter en fornuftig tur til Skanderborg, er det ganske enkelt nødvendigt at gøre opmærksom på den bundsolide bluesrotte: John Mayall.
Han leverede i den grad varen søndag aften. Masser af energi , engagement , og som vanligt medbringende en guitarist der kan sit gebet. Prøv fx:
John Mayall & the bluesbrakers and friends

|
|
|
Korrekt Gamling! John Mayall optrådte intet mindre end stærkt den aften, især imponerende når han betjente både mundharmonika og klaviatur med hver sin hånd, samtidigt!, bare synd at han kom igang en hel time for sent..
Fik du fat på hvem den lettere overvægtige guitarist var?, taleforståeligheden var desværre ikke den allerbedste, på PA-anlægget..
Mvh. Jens/Modifix, -der ville ha´givet en kølig fadbamse hvis bare han havde vidst at..
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her en smule mere :
Blues Company:"one way street"
Chris Whitley: "living with law"
Clarence "Gatemouth" Brown: "long way home"
Dr Feelgood:"down at the doctors"+"primo"
John Campel:"howling mercy"
John Mayall:"spinning coin"
John Armstrong:"sleeping with a stranger"
Keystone Cops:"slide end smile"
Nils Lofgren :"acoustic live"
Popa Chubby:"booty and the beast"
Ronnie wood:"slide on this"
Sonny Landreth:"south of 1-10"
Omar Dykes:"muddy spring roads"
Roy Rogers:"blues on the range"
Danny Gatton:"crusin´deuces"
Collin James."then again"
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
gl.jas skrev:
HEPSA
Efter en fornuftig tur til Skanderborg, er det ganske enkelt nødvendigt at gøre opmærksom på den bundsolide bluesrotte: John Mayall.
Han leverede i den grad varen søndag aften. Masser af energi , engagement , og som vanligt medbringende en guitarist der kan sit gebet. Prøv fx:
John Mayall & the bluesbrakers and friends

|
|
|
Korrekt Gamling! John Mayall optrådte intet mindre end stærkt den aften, især imponerende når han betjente både mundharmonika og klaviatur med hver sin hånd, samtidigt!, bare synd at han kom igang en hel time for sent..
Meget enig , men da toget så endelig kørte var det i høj grad med maner. Han indfriede forventningerne. 
Fik du fat på hvem den lettere overvægtige guitarist var?, taleforståeligheden var desværre ikke den allerbedste, på PA-anlægget.. Desværre ikke. Syntes ellers at have skærpet hørelsen med passende mængder af blå thor....
Mvh. Jens/Modifix, -der ville ha´givet en kølig fadbamse hvis bare han havde vidst at..Næste gang..........
|
|
|
Må lige gøre opmærksom på den gode Joe Bonamassa : Blues De Luxe.. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 13 August 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Hæ Hæ! En sjov historie er også, at jeg hørte om mr. Mayall engang og gik i byen efter en skive, men jeg må have haft ondt i frisuren den dag, for jeg kom hjem med John Mayer i stedet - fy for en omgang
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 28 August 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ
Jeg fik lige mine sidste cder med Jhon Campbell idag .
Denne fucjk den er god hook slide sinker
Det passer lige til min rør smag rå og godt tempo
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 31 August 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallopsa svende 
Så er der blues til de hungrende sjæle, som lige mangler et saftigt og ærligt bluesben på hylden.:
" Ruthie Foster & Cyd Cassone " 
Var egentlig taget til Tønderfestival for at opleve Hans Theessink endnu engang, og den gode bluesdreng havde samlet et par godbidder fra " Bush`s eget land". Den for os( chefen og undertegnede ) ukendte duo, " Ruthie Foster & Cyd Cassone " fik æren, og entrede scenen som første bud på en solid bluesaften.
Og det kan rigtig nok være at de serverede bluesretten med en sådan saft og kraft, at den gamle her, på det nærmeste dehydrerede, idet man rent faktisk glemte alt om væskebalancen. Alle var tryllebundet, i en sand rus af sjælden oplevet engagement , energi , musikalitet og imponerende sangrøst.
Den lille men meget medrivende Ruthie Foster, henrykkede i den grad salen, så selv enkelte rollator-ejere glemte alt om besværligt bentøj, og i den grad imiterede Buddy Guy. Så vildt optrådte den skønne kvinde dog ikke, men med energisk ynde og en fantastisk support i form af Cyd Cassone på slagtøj, fik Tønder serveret blues på fornemmeste vis. Øhh Hans Theessink.? Han var træt.......
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 31 August 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den mere hårde afdeling af The Blues ku' man spørge om nogen har hørt Aerosmiths Honkin On Bobo?
Den er vist ganske nyudgivet, meget "blå" og indspillet live på en lille klub.
Anyone?
/vilmann
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 11 September 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Her er et par gode Blues kunster.
Roy Buchanan
Omar & the Howlers
The Butterfield Blues Band
Frank Marino & Magahoney Rush
Deborah Coleman
Mvh jan
|
Til top |
|
|
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
Sendt: 11 September 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder måbende, og tænker:
Hvorfor har ingen nævnt Ry Cooder
Han spiller noget skummelt blues. __________________ Må vellyden dale over jer
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæj,
Så har jeg scoret guld  .
I dag fandt jeg en gammel vinyl med Memphis Minnie - en fantastisk blues-kvinde der kan synge OG ikke mindst spille guitar.
Blues Classics by Memphis Minnie på det fine Blues Classics label. Den
har katalog nummer 1, så det er den først skive der blev udgivet på det
label.
Det er råt, upoleret, lo-fi (fra 1929 til 1942) og saftigt  .
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:3nkpu3 tgan6k
Hun er udkommet på cd, hvis nogen skulle være interesseret.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og så glemte jeg en vigtig detalje:
Gæt hvem der har skrevet When The Levee Breaks fra Led Zeppelin 4...jep det er såmænd Memphis Minnie  .
På cd ser denne her fra Columbia/Legacy ud til at være fin:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:6s57gj yr16ix
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En blueskunstner der ikke er nævnt er Peter Green, så hvis i er til 70
rock/blues så få fat i fleetwood mac´s tidlige udgivelser med Peter.
derefter blev de poppede og kedelige MIO
Der findes en opsamling der hedder Peter Green´s Fleetwood Mac
Lyt også til hans senere plader med Peter Green & splinter Group, mere up-to-date
F. eks. Reaching the cold 100 fra 2003
Han holdt en lang pause efter FM var vist nok indlagt; men det gør ham ikke mindre genial.
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Totalt ukendt for mig indtil for et par dage siden: Son Seals Blues Band - chicago/guitar blues af den bedste kvalitet.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=SO N|SEAL&uid=MIDMR0410091303&sql=11:aq4tk6rx9krd~T2
Tænk Buddy Guy - Stevie Ray Vaughan - Albert King.
Jeg fandt en beskidt gammel original skive på Aligator Records - hans første fra 1973. Den er fremragende.
Fra nu af køber jeg alt det vinyl jeg støder på fra Aligator Records  .
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ynder selv at lytte til en del blues og har også selv en hel del
musik fra de kunstnere der allerede er foreslået i denne tråd.
Vil dog lige sige at der i Danmark findes et blues-cover band ved navn
Øernes Blues Band og deres fortolkning af diverse blues-kunstnere er
fænomenal!!
Deres hjemmeside kan findes her: http://hjem.get2net.dk/KD-Site/ob.html
Deres CD'er koster ikke ret meget, men lyden og THE FEELING er sjældent hørt så godt!
|
Til top |
|
|
Krabben Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skidegodt at "the blues" er kommet på tapetet 
MEN hvad sker der lige for jer ????
Hvor er B.B.King ???
Han er blevet en træt gammel mand på alle sine nyere albums, men der er ét bestemt album, der "styrer for vildt"....."Live at San Quentin"
Hvis man kan høre det album OG lade være med at vippe med foden..........så er man sgu tonedøv...........
Ud fra titlen kan man læse, at det er indspillet i et af de strengeste amerikanske fængsler (og det er ganske vist !) Publikum er MEGET med. Det er klart et af de bedste live-albums jeg har hørt. Både musik-mæssigt og optage-mæssigt.
Prøv det, prøv det 
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er 2 der er et must i Blues 
A. John Campbell, One beliver.
B. Alison Krauss and the Union station, new favorit.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk at finde folk her, der kender John Campbell. Jeg nåede at se ham i Pumpehuset lige før han stak af fra denne verden og har savnet ham lige siden. Jeg kom til at nævne ham i et andet forum, og straks var der én der henviste til A Man And His Blues - en skive han indspillede sammen med Ronnie Earl - og som jeg ikke kendte til. Nu har jeg den og det er uforligneligt det bedste akustiske blues jeg har hørt - længe.
Pudsigt som indlæggene her griber ind i hinanden: Zaka skrev om The Levee Breaks - den har John Campbell faktisk også indspillet ...
Vilmann spørger til Honkin on ... jamen det er da en af de fedeste lige-ud-af-landevejen-spillet-blues tilsat rock. Hatten af for Aerosmith, at de udgav et album, hvor de understreger deres rødder.
Og jan.bas, der nævner Frank Marino - jeg har ledt med lys og lygte efter hans seneste live-udgivelse, men ingen butikker i DK fører den - endnu. Har du hørt den seneste studie-skive "Eye of the storm"?. Go´ drive, siger jeg bare!
Og skal jeg anbefale noget til andre her, bliver det Robin Trower. Procol Harum bliver desværre altid nævnt i den forbindelse, bare fordi han var med på deres første skive. Men det han har lavet siden som solist ligger milevidt fra den stil - det er elektrisk spade i bunkevis. Pat Travers, som allerede er nævnt har jeg også på hylden, bl.a. den seneste Power Trio. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Sailor1 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin !
Du spurte etter Bergen Bluesband !
Sjekk ut - www.hungryjohn.com
Der har du hele Discografien til Mr. John. + MP3 for sample.
Kos deg.............
__________________ SAILOR
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Fantastisk at finde folk her, der kender John Campbell. Jeg nåede at se ham i Pumpehuset lige før han stak af fra denne verden og har savnet ham lige siden. Jeg kom til at nævne ham i et andet forum, og straks var der én der henviste til A Man And His Blues - en skive han indspillede sammen med Ronnie Earl - og som jeg ikke kendte til. Nu har jeg den og det er uforligneligt det bedste akustiske blues jeg har hørt - længe.
|
|
|
det rigtig fede ved "a man and his blues" er at der ikke har siddet en eller anden snotvalp af en producer/ mixer, og mixet den til at fungere på MTV, micro anlæg og MP3 afspillere. der er total hul igennem, på godt og ondt. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
hrmand skrev:
|
|
|
det rigtig fede ved "a man and his blues" er at der ikke har siddet en eller anden snotvalp af en producer/ mixer, og mixet den til at fungere på MTV, micro anlæg og MP3 afspillere. der er total hul igennem, på godt og ondt.
|
|
|
... det er nemlig rigtigt, jeg sakser lige mit indlæg fra et andet forum: "... Jeg er MEGET imponeret over den gode kvalitet af indspilningen. Alt forekommer at være indspillet live, lyden er særdeles sprød - ihvertilfælde i mine højttalere - detaljerne er fine, den diskrete snurren fra forstærkeren i baggrunden, anslagene på strengene, og vejrtrækningen - alt er så livagtigt, at da jeg lukkede øjnene, mens jeg hørte nr. 7 (jeg sidder på job og kan ikke lige huske, hvad det hedder) - sad de lige ved siden af mig og spillede! Mægtigt!"
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|