Forfatter |
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
Hva' med Lars Ulrich for at holde det danske islæt... |
|
|
Pis...du kom før mig :)
|
Til top |
|
|
John71 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Ian pace fra deep purple..Har oplevet han nogle gange jeg syntes at han er rigtig god,det skulle han og så efter ca 35 år bag trommerne.
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 12 November 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roger Berg kan opleves de fleste mandag aftener i Vognporten i Køwenhavnstrup. Mage til tight og næsten dyrisk cool, bigband-trommeslager skal man lede helt fortvivlende længe efter..
Har ved selvsyn oplevet hr. Berg på enten Fibes eller Slingerland-sæt, snart mange gange
Ellers(udover mandage)mener jeg at han optræder fast, sammen med Tivoli's Bigband.
Mvh. Jens/Modifix von DCA __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt bud på en kommende Dansk stor kanon, hvis han ikke allerede er det i fagkredse: Anders Meinhardt!
Har pt succés i DK's første drum'n'bass live band: http://www.fukt.dk/, hvor der er rig mulighed for at lytte til denne talentfulde trommeslager via audio sektionen.
Læs endvidere den flotte anmeldelse: http://www.bazooka.dk/artikler&omraade=25&id=597

(live fra Studenterhudet i Kbh. den 23.09.2004)
- BR
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars U:
Han er mægtig god og har en fantastisk energi på scenen, men det er vel også det.
Som min gode ven sagde efter koncerten i Maj: De ku' da godt ha' øvet sig
Nogen har allerede nævnt Steward Copeland. Han var fænomenal i Police. Både bag sættet og på perc.Hans timing er temmelig fantastisk. Men hvis nogen synes han havde for travlt med at være skæv på beatet på den fede måde, forstår jeg det godt.
Lombardo er også nævnt: Ultra tight. Og så har han en virkelig fed måde at "glemme" taktstregerne på. Jeg tror det er det der gør ham spændende.
Godt han er tilbage i Slayer.
Men ellers er trommeslagere jo bare nogle folk der får lov at hænge ud sammen med musikerne
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu får jeg sikkert tæsk, men hva' med Phil Collins?. Når han tager
sig lidt sammen kan han altså også sagtens være med i toppen. Se
eks. hans "duetter" på Genesis' to live-dvd'er
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Macwerk skrev:
Marilyn Mazur har været min største oplevelse 
Måske mere i Rene's smag, kunne man nævne at Rush's trommeslager efter sigende skulle være kåret som årets musikker i canada to år i træk.
|
|
|
Jeg har hørt en trommesolo vistnok med Marilyn Mazur. Har lånt alle de CD'er jeg kunne finde med hende på biblioteket, med desværre fandt jeg den ikke...
Det er nok blandt de fedeste trommesoloer jeg har hørt!
Der er meget RUM, hul igennem og smæk for skillingen på optagelsen og det er en LIVE indspilning...
Kan nogen hjælpe?
|
|
|
Et enkelt nummer fra en koncert (vist nok i Norge) udgivet på (måske) en af HiFni's testplader for adskillige år siden.
På dansk må den korrekte betegnelse være slagtøjsspiller, og en sådan betjener sig af et væsenligt større arsenal af instrumenter end en simpel "trommeslager"
Bjørn
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle..
Utroligt ingen har nævnt Viinie Colliuta... Fra Blandt andet Sting's verdens turne eller hans utallige soloplader. Han er nu snart 50 og er lige gået sammen med Megadeath! - på deres helt nye plade... (Hallo Han kan bare det der)
Han slår så hårdt og er så tight, så de (tidligere danske incl. mig selv) trommeslagere der ser og hører ham får tårer i øjnene
Ellers er mine Favoriter Dennis Chambers fra feks. Steely Dan & masser af andre der skal gøre brug af hans ufattelige alsidighed.
Min nr. 1 er dog Simon Phillips fra nu Toto, men tidligere the WHO (Tommy) og ikke mindst hans tid sammen med Stanley Clark...
Ellers...Så er der jo også "lige" Carlos Monson, og de 2 der spiller trommer for henholdsvis Steve Vai og Joe Satriani..

__________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep ... Dennis Chambers, lige ham havde jeg glemt! Han kan røre i gryderne.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig satmit!
Fortsat go'dag __________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu nævner i mange der er rigtig "tight" (godt det ikke er et gay-forum... ..)
I har intet hørt før i har lyttet Jaki Liebezeit - CAN´s trommeslager:

Han er stram om nogen... ..
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jazz-rock / symp-rock Tjaa :
Billy Cobham Mahavishnu orch.
Bill Bruford Yes - King Crimson mm.
Jon Hiseman Collosseum .
Christian Vander Magma .
Tony Williams Miles Davis
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man virkelig mener at Lars Ulrich er en god trommeslager, så må det da være fordi man aldrig har hørt en ordentlig trommeslager, for den mand kan da dårligt holde takten, men det skyldtes måske det han snuser op i næsen, who noes.
Er selv Trommeslager og mine farvoritter er taget. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
han er jo syg..... havde jeg et pladeselskab var kontrakten på vej ud af døren!
jeg har hørt en del jazz trommeslagere... de var simplethen for vilde på alle måder, holde takten, kuperede rytne, svære breaks og heftige soloer.
en forbigået dansker er dog Mickey Hurricane, pt med den "danske mafia", men gamle Merzy havde nok ikke været det samme uden ham... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
John71 skrev:
Hvad med Ian pace fra deep purple..Har oplevet han nogle gange jeg syntes at han er rigtig god,det skulle han og så efter ca 35 år bag trommerne.
|
|
|
Har også oplevet ham live... rigtig fed!!!!
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
WhoCutTheCheese skrev:
Et band der kan bryste sig af at "vælge rigtigt" mht. trommeslagere må helt klart være Toto. Deres oprindelige (nu afdøde) trommeslager, Jeff Porcaro blev bestilt af alverdens musikere til at spille for dem. Han havde det der velkendte groove hvor det hele bare er p***elækkert at høre på. Desværre gik han bort og han var så godt som umulig at erstatte. Her kommer Simon Philips så ind i billedet. Lyt til Toto´s album der hedder Tambu og døm selv. Dén mand kan godt finde ud af det. Det siges at Toto var færdige hvis ikke Philips kunne indlemmes i bandet. Kun han var dygtig nok som afløser ifølge bandet selv. Man kan naturligvis ikke sammenligne trommeslagere med hinanden mht. det tekniske niveau. De spiller alle forskelligt, fordi de er forskellige mennesker. Men denne erstatning i Toto har ikke gjort dem dårligere synes jeg.
Udover disse to herrer kan jeg nævne :
Dave Weckl
Jon Farriss (INXS)
Og danske Peter Biker
|
|
|
Jeff Porcaro blev af flere fagblade udråbt som mesteren over alle trommeslagere, hvilket igen selvfølgelig er en noget subjektiv titel. Den nye trommeslager Simon Philips tiltrækker i dag mange mennesker, som studerer hans sublime slagkunst. Jeg så på et tidspunkt en tysk dokumentarudsendelse kaldet Speed, hvor forskellige emner vedrørende hastighed blev analyseret og diskuteret. Her indgik Simon Philips i, med interview og udklip fra koncerter med ham. Hans utrolige hastighed og præcision blev klart beundret...
Lars
|
Til top |
|
|
Brisse Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steve Copeland er klar en farvorit. Skæv, til tider meget skæv, men det er saft suemig sjovt at høre nogle live-optagelser med ham 
En dansker som jeg synes mangler at bliver nævn er Søren Frost fra "SP Just Frost". Hurtig, tight og fantasifuld. Har set ham forklare til en masterclass hvordan man bliver en god trommeslager. Virkede ganske "simpelt" ind til han skruede tempoet op 
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, den knægt på sekvensen ved da ihvertfald godt hvor trommerne står! 
- BR
|
Til top |
|
|
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
èt for mig oplagt valg er Dennis Chambers, der har spillet med ohn McLaughlin, The P-Funk All Stars, Chick Corea, John Scofield, Mike Stern, og Steely Dan.
Han har groove!
http://www.dennischambers.com/
|
Til top |
|
|