| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
proac skrev:
ppp_dk skrev:
|
Med fare for at denne tråd bliver lukket må jeg hellere forklare nærmere hvad jeg mener...
Mine lydpræferencer er følgende:
- Lyttetræthed må ikke forekomme
- Hellere 90% af ens CD samling lyder godt end at 10% lyder himmelsk og resten giver kvalme
- Varme især i bassen. Tørhed gå din vej!
- Visse numre fordrer bare store basser >=12" (Min dejlige Dali 1.2S kan opfylde dette krav i nødstilfælde)
- Hul igennem til mellemtonen
- Uanstrengt, blød top
- Fodtramp/luftguitar effekt, hvor man bare MÅ høre hele CD samlingen igen...
Kunne være Snell E2, E3, A3, Audio Note et eller andet... Måske trukket af en rørforstærker med halvsvampet/loudness agtig bas 
HØRT..Smæk er STOR svinsk rørslæde på mindst 100WATT.på sådan en snell typeA.så hopper du rundt på gulvet til den lyse morgen.og har scoret en masse damer samtidig.
Det skal retfærdigvis tilføjes at min zappulse passede fint sammen med E3'eren...
|
|
|
|
|
|
Hej proac,
Sikken en overraskelse at du stemmer Snell A (med det navn). Nu har du vel ikke snydt og stemt ProAc 2.5 også 
Hvilken model af Snell A refererer du til?
Kender du forskellene konstruktion/lydmæssigt modellerne imellem?
Kan du sammenligne op med Snell E (hvilket bogstav)?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonka skrev:
|
Husker tydelig de mange timer foran et sæt Snell AIIIi med Lectron rørforstærkere. Det er noget man ikke glemmer og det helt klart for det gode. Spilleglæde og atmosfære i højsæde. At den dynamiske formåen så måske ikke var helt på højde med andre systemer glemte man alt om.
Snell A er min favorit.
|
|
|
Hejsa tonka,
Dejligt, det står jo nu 30 til Snell A mod 35 fra Snell E - håber ikke på at jeg pisker en stemning den forkerte retning...
Ok, rør og snell det hører vist sammen...
Har du hørt andre end Snell A end A3i?
Har du hørt Snell E (bogstav) an kan du sammenligne?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok,
45 stemmer til Snell A mod 43 til Snell E! En overraskende afslutning.
Jeg har allerede købt Snell E2 og er virkelig glad for dem. Dette forhindrer mig dog ikke i at skulle over og lytte/købe? et sæt Snell A3i på søndag...
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev imponeret over ProAc 2.5 højttaleren første gang jeg hørte dem, og bliver stadig imponeret over dem hver gang jeg lytter til dem.
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ejet Snell AIII uden " i " siden 1987 og hørt dem med vældigt meget grej foran i løbet af de godt 14 år. De har lydt meget lyttetrættende med det forkert sammensatte i "fødekæden", faktisk så meget, at jeg næsten holdt op med at høre musik i en periode, hvor jeg havde for travlt og var for fattig til at tage mig sammen til at fjerne årsagerne.
Til gengæld har de i hovedparten af årene lydt mindre lyttetrættende end stort set alt andet, jeg har lagt øre til. Tjaa.... tal om en højttaler, som kan "forsvinde".
 __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Jeg har ejet Snell AIII uden " i " siden 1987 og hørt dem med vældigt meget grej foran i løbet af de godt 14 år. De har lydt meget lyttetrættende med det forkert sammensatte i "fødekæden", faktisk så meget, at jeg næsten holdt op med at høre musik i en periode, hvor jeg havde for travlt og var for fattig til at tage mig sammen til at fjerne årsagerne.
Hallopsa Muledriver her er vii jo inde på noget af det spændende ved den slags bedømmelser. Som redaktøren påpeger er der rigtig nok alverdens probs med denne afstemning, netop på grund af setupèt. Så en entydig afgørelse er mere end vanskelig, og hvor mange har truffet sit valg i en direkte a-b-c...test..? For at nævne et par ex. har jeg hørt Strauss spille uforskammet dårligt, og senere glimrende. Ligeledes med Eben-serien har jeg oplevet forfærdende forskelle på formidlingen,men under rette konditioner kan de spille så englene synger.... Så årsagsafdækningen er et væsentligt felt..................
Til gengæld har de i hovedparten af årene lydt mindre lyttetrættende end stort set alt andet, jeg har lagt øre til. Tjaa.... tal om en højttaler, som kan "forsvinde".
Dem er der heldigvis nogle af på markedet, og jeg har et ex. stående.. Jeg kom vist en anelse udenfor kandidat-rækken, men princippet er mere end væsentligt........... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonka skrev:
|
Husker tydelig de mange timer foran et sæt Snell AIIIi med Lectron rørforstærkere. Det er noget man ikke glemmer og det helt klart for det gode. Spilleglæde og atmosfære i højsæde. At den dynamiske formåen så måske ikke var helt på højde med andre systemer glemte man alt om.
Snell A er min favorit. |
|
|
Hej tonka, man får helt lyst til at prøve Lectron på mine A3i. Har du prøvelyttet til andre forstærkere?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
donkeyshark skrev:
|
Hallopsa Muledriver her er vii jo inde på noget af det spændende ved den slags bedømmelser. Som redaktøren påpeger er der rigtig nok alverdens probs med denne afstemning, netop på grund af setupèt. Så en entydig afgørelse er mere end vanskelig, og hvor mange har truffet sit valg i en direkte a-b-c...test..? For at nævne et par ex. har jeg hørt Strauss spille uforskammet dårligt, og senere glimrende. Ligeledes med Eben-serien har jeg oplevet forfærdende forskelle på formidlingen,men under rette konditioner kan de spille så englene synger.... Så årsagsafdækningen er et væsentligt felt..................
Dem er der heldigvis nogle af på markedet, og jeg har et ex. stående.. Jeg kom vist en anelse udenfor kandidat-rækken, men princippet er mere end væsentligt........... |
|
|
|
|
|
Der er INGEN som har lovet at det skulle være LET, men kamelerne står også i kø her hos mig...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du glemte at der KUN kan være 5 højtalere i afstemningen!
Men Suite 2.8 kender jeg ikke (kun Suite 1.2S ).
Havde jeg haft muligheden havde Quad ELS63, Advance Signum eller 8 mk2 (tror jeg nok den hedder) nok kommet med...
|
| Til top |
|
| |