Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 01:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvordan startede DIT! hifi og hvordan... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15892&P N=3

To sjæle, samme tanke. Min tanke var bare formuleret forkert....

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

ja nu er det ikk så længe sidden jeg startede..

det første anlæg jeg fik da jeg var 12, det var et philips anlæg med 2 udemærket højtaler, gav 300 kr, for det.

så da jeg blev konfirmeret og fik lidt flere penge købte jeg et Medion soround anlæg, på det tidspunkt tænkte jeg ikk så meget over selve lyden. det var bare kanon at have en "biograf" hjemme på værelset.. så her da jeg fyldte 17 og var ved at være godt træt af den ringe lyd, købt jeg en brugt NAD T760, og har fået et sæt JBL LX1000 af min onkel. lige nu har jeg ikk så mange penge, men når jeg får lidt igen. regner jeg med at købe en ny forstærker, og senere nye højtaler. muligvis nogle Dali Evidenc 870.

er stadig 17. så håber til min 18 års fødz at jeg får lidt flere penge så jeg har råd ;)

Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jeg arbejdede ud fra det dengang obligatoriske konfirmationsanlæg. Højttalerne blev skiftet ud til et sæt Cerwin Vega AT-100, fra dengang Hifiklubben var fed at komme i. Dernæst en Denon PMA-1560 integreret forstærker, der dog hurtigt blev ofret for en Threshold S/300, og en Denon DCD-3520 der fødede det analoge signal direkte.

Så blev CVerne skiftet ud med at sæt Snell E3ere, og Thresholden røg ud til fordel for at sæt Audio Innovations 2nd Audio's på 15 triode watt. CDen fik hjælp af et sæt Tiny Tube forforstærkere, og en TT RIAA med en Pro-Ject 2 pladespiller kom til. Nu er TTeren opgraderet med Black Gate, Jensen, og andre kvalistumper, og Pro-Ject'en hedder RPM4. CDen røg senere ud, til fordel for en Parasound CD/p-1000.

Snart er planen at der kommer en World Audio Design hovedtelefonforstærker til, med en Grado RS-1. Højtalerne skal også gerne opgraderes til nogle større Snell'er, eller måske Pro-Ac. CD afspilleren skal have sig en Audio Note DAC at sparre med.......så det går altsammen i den helt rigtige retning

* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
Til top Vis Stig Mogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig Mogensen

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Fortæller da også lige min:

Startede vel da jeg var en 9år og jeg fik mit første stereoanlæg i fødselsdags gave, det var et schneider i et fast rack med båndoptager/pladespiller og tuner samt et sæt Jamo SAT 100 højttaler! Da min storbror så skulle konfirmeres, og han købte nyt, overtog jeg hans det gamle som bestod af: noget ældre grå Phillips grej (mit første seperate hifi) bestod af forstærker/Båndoptager/tuner samt Jamo Magic 10 højttalere, spillede ganske udmærket dengang! der gik så et års tid, og min far skulle have ny cd afspiller Pioneer PD-S703 så jeg overtog hans den gamle Pioneer en 500 et eller andet med 6 disc magasin. Der gik vel et års tid med dette spillende på mit kammer, hvor min storbror så gik over til surround, og jeg købte hans Konfi anlæg, en Pioneer A-501 forstærker; Pioneer Tuner (spillede stadig på Pioneer 6 disc cd) samt Jamo Magic 10, nu var Hi-Fi interessen for alvor bragt til live, og jeg forelskede mig i et sæt Wharfedale Valdus 500 højttalere, de kunne spille enormt højt med 2 stk 8" basser 1 stk 8" bas/mellemtone og 1 stk 1" diskant, når jeg ser tilbage spillede de nok ikke synderlig meget Hi-Fi rigtig, men sjove var de, fik også anskaffet mig tilhørende center og baghøjttalere, da jeg drømte om surround, nåede dog aldrig så langt, da diskanten i de store Wharfedale sprang om og om igen (forstærkeren må jo så have klippet) da min lokale radio mand var System Audio freak til fingerspidserne, mente han jeg skulle tage dem med hjem og prøve, kunne jeg li dem, ville han give mig fuld pris for mine Wharfedale og hold da op en forbedring, så snakkede vi Hifi det spillede bare sikke en lyd de kunne levere, gik ikke mere end en dag, så havde vi handlet! tiden gik og min far gik over til B&O (den dag i dag er han inkarneret B&O freak, og huset er fyldt til randen med det grej) jeg overtog så han Pioneer PD-S703, dette spillede jeg på, til den dag jeg skulle konfirmeres, skal siges at indtil min konfirmation, havde jeg tilbragt alle mine lørdag formiddage hos den lokale Radio forhandler og snakket HiFi og læst diverse brochurer og blade om og om igen om Hifi osv. dagen kom hvor jeg skulle konfirmeres, havde set frem til den dag, hvor jeg skulle have en masse penge til mit nye Hifi, dagen efter da alle andre tog til storbyen på "blåmandag" tog jeg til den lokale radioforhandler med min far, og tilbragte 3 timer med at lytte, det endte med at jeg købte:

Arcam Alpha 8 forstærker

Arcam Alpha 8 CD

Nordost Black Knight RCA

Nordost Gold højttalerkabel (biwirring)

beholdte mine System Audio 1050 højttalere, dette setup spillede jeg på i ca 1år, så blev jeg vild efter surround igen, i den forbindelse lånte jeg en Arcam Xenta AV one surround forstærker med hjem, endte dog med at købe Arcam Alpha AV 50, som baghøjttaler blev det System Audio 1105, centeren blev en Jamo Concert, (for en kort stund en Jamo SW600E sub) det spillede rigtig godt! så gik der nogen tid, hvor jeg bare lyttede til godt musik osv, en dag fik jeg tilbudt en Sony MDS-JE510 Minidisc som jeg købte til billige penge, i en alder af 15 år udvidede jeg med et Loewe Planus 4681zp 32" widescreen tv og en Pioneer CLD 515 Laserdisc, Hifi'en gik lidt i bero da jeg blev 16 år og skulle have knallert, begyndte at gå i byen osv, da jeg blev 18 år købte jeg bil, og lavede anlæg i den istedetfor, så fik jeg en bette kæreste og i fællesgave fra hendes forældre fik vi en Prosonic DVD afspiller, nu kom HiFi gnisten lidt tilbage, og jeg synes det var en stor forbedring fra Laserdisc vs DVD, jeg kunne se mulighederne i dette format for fed surround lyd, så jeg gi i gang med at lede efter en Processor der kunne dekode DD/DTS fandt så en Technics 500 et eller andet, og det lød fedt med digital surround, dette kunne jeg godt "nøjes" med, ihvertfald forløbig, for lige at opsummer bestod mit setup af:

Arcam AV50 surround forstærker

Arcam ALPHA 8 CD

Technics Processor

Pioneer CLD-515 Laserdisc

Sony MDS-JE510 Minidisc

Prosonic DVD

System Audio 1050 front

Jamo Concert center

System Audio 1105 bag

Loewe Planus 4681 ZP tv

Dette system tjente mig i mange år frem, jeg flyttede sammen med kæresten osv, anlægget blev bare brugt til at spille musik på osv ikke noget seriøst lytning som sådan!da jeg var i en alder af 21 år stiftede jeg en dag nærmere bekendtskab med en NAD S300 forstærker, og jeg blev forelsket, måske mere i udseendet, synes den så elegant, men samtidig brutal ud, jeg købte straks dyret og så var der gang i hifi interessen endnu engang, resten af historien er der nok nogen af jer der kender ellers kan i læse den på linket i min signatur, siden har den levet og udviklet sig til det den er i dag, i dag er jeg 23 år og nu nærmer jeg mig drømme setuppet mere og mere!

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

henny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Alletiders tråd...

Mit første anlæg var et ITT, hed det dengang, blev også solgt under navnet DUX, der var dobbelt kassette radio og pladespiller, og nogle fuld elendige ht'er med, det var tilbage i 1986.

Dette blev dog hurtigt skiftet ud med et technics anlæg med seperate enheder, og fik fat i et par pioneer ht'er med bånddiskant,øvre mellemtone, nedre mellemtone og 10" bas, det var ellers noget der rykkede,det var ligeledes tuner, pladespiller, bånd og forstærker.

Så blev det tid at skifte pladespilleren ud med en Rotel 855, det hjalp gevaldigt på vinyl lyden må jeg sige.

så blev det tid til cdafspiller, en sony CDP 291 blev indkøbt, men brugte stadig mest pladespiller.

for lidt watt blev grunden til udskiftning af technich forstærkeren, det blev en Rotel 940 mener jeg , så blev lyden hævet endnu en klasse.

Det blev så brugt i en del år , men så kom rotels nye 980Bx forstærker, den måtte jeg have + rotels 965Bx cdafspiller. tja hvorfor så ikke få nye ht'er, valget faldt på mission 765i, der dengang kostede 5000 stk. De spiller den da i dag, alle pengene værd.

Seneste indkøb er blevet en Rotel RSX 972 5.1 reciever.

Det var så det...

Til top Vis henny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henny

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hmm – tja – generelt kan jeg sige, at tidligere var jeg fuldstændig ligeglad med anlæg, bare det kunne spille.

Det startede meget tidligt med, at jeg fik en DUX kassetteafspiller. Men da det er ret begrænset hvor mange nye bånd man fik, så ville man jo også kunne høre radio. Således fik jeg en DUX transistorradio med kassettebånd.

Da jeg blev lidt ældre fik jeg et par brugte jbl højtalere, og så skulle der jo lidt mere til – det blev så en Hightone og der blev sandelig også købt en phillips pladespiller. Hightone anlæget blev hurtigt skiftet ud med en anden Hightone – den havde eq og loudness knap– så det skulle man have, for det var virkelig sagen dengang.

Den opmærksomme læser vil nok kunne bemærke, at alt indtil denne tid, blev købt i Brugsen :-D

Da jeg så flyttede hjemmefra og fik lejlighed, så lånte jeg svigermors schneider anlæg – og den brugte jeg egentlig i flere år – der var ingen penge til noget som helst, og når man studere og har lejlighed, ja så var der andre prioriteringer.

Da vi så købte hus i 96, så mente jeg at vi skulle have en cd afspiller, og det blev en Technichs cd (har jeg stadig og virker fortræffelig) – da denne så skulle sættes til svigermors låne anlæg, ja så stod schneideren af – så ind købe helt nyt anlæg – det blev så også Technichs – både forstærker og tuner – og når man nu alligevel var  i gang – så købte jeg mine System Audio front ht’er.

Det levede jeg så med indtil 2001 – men så ville jeg lige have dvd – og det blev så en Amitech dvd – og kunne så se film med stereo lyd. Så blev det 2004 og så gik det helt amok.

Ville have surround sound– så fik et tilbud på SA baght’er, center og sub – hvad jeg så måtte erfare, var at det Technichs anlæg altså kun kunne klare stereo. Jeg fik så tilbudt en Harman Kardon Signature 2.0 og en Rotel RB-985 Mrk. II forstærker – og så var jeg kørende. Men så ville jeg lige have en ny dvd – det blev så en Phillips dvdr75 – så skulle cd’en skiftes – så ind med en Rotel RCD02. Så ville jeg have en tuner – det blev så en Harman Kardon TU-970. Men inden længe kom jeg til at købe 2 stk. Harman Kardon Signature 1.3 og en signature 1.0. Signature 1.3’erne kom så i stuen – mens 1.0 bruges i mit arbejdsværelse.

Og nu er jeg så kommet på at dvd’en skal skiftes ud med en Sony RDR 710HX

Så med alle de udskiftninger, har jeg pludselig også fået anlæg på arbejdsværelset – før var der et Panasonic minianlæg – men nu er der 5 kanals Rotel RB-985 Mk II forstærker, HK sig. 1.0, Technichs cd og tuner, suppleret med en par SA210 højtalere – så tal om overkill i et lille rum – men nænner ikke at sælge noget det.

Den gamle technichs forstærker har jeg så sat over til de gamle, i deres ”børne” værelse (de har et værelse til børnebørnene), de fik så også mine have fest ht’er med (Prosonic 300) – i grunden noget skod, men til havefester var de fine ;-) og så kunne de også få amitech dvd’en.

Så man må sige at alt det jeg sparede i foregående år, er vist til fulde bruge det seneste års tid.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Musik har siden en tidlig alder betydet meget for mig, både som noget psykologisk stemningsforandring, eller hvad man skal sige, men også bare det der med at "larm" i min nærhed. Tror jeg var 5-6 år da jeg fik min første Akai båndoptager af min farfar, med tilhørende Gasolin kasettebånd

Senere hen i konfirmandalderen gik det mere i retnin af jo højere det kunne spille jo bedre, så jeg spenderede alle mine konfirmand penge på at voldsomt (dengang) anlæg fra Kenwood og fik dertil nogle ret så voldsomme HT fra Coral....

Dette havde jeg så indtil for nogle år siden, hvor jeg var heldig at komme til penge, som jeg så spenderede en del af til det som jeg har nu....Og som jeg overvejer at beholde, men udbygge hen af vejen.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej..

1: mit  første anlæg var et sony minianlæg fra Expert....

2: et år efter blev højtalerne skiftet ud med et par B&W CDM7SE i black ash... de var helt nye, og spillede faktisk udemærket på det lille anlæg...

3: efter et par år solgte jeg dem til en af min fars kammerater, og fik et par B&W 803 nautilus...samt en Yamaha forstærker, og en Sony Dvd. Sonyen var en af de første der kom på markedet og min far skaffede vores første DVD'er fra nogle af vores venner fra CES. WOW sikken en omvæltning!!! En super højtaler med et lækkert design.

4: efter en tid blev der lavet surround på mit lille værelse, en kæmpe lyd til et lille værelse og 803'erne kunne slet ikke få "spillerum"... men pyt, jeg var godt tilfreds, med et par sprit nye 803'er.

5. min far fik lavet om hos ham, og jeg fik deres gamle Sony 37" Tv. Et kæmpe skrummel!!

6: denne opsætning blev så bevaret i en 3 år indtil for 3 måneder siden, hvor jeg byggede om på mit værelse, og fik min nuværende opsætning!!!

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Startede med et lille Aiwa anlæg for vel omkring 6 år siden, og da jeg så blev konfirmeret fik jeg en NAD C370 og nogle billige baze højtalere. Men det gik kun et år for kunne jo godt se, at den smule amp jo ikke rykkede. Så til min nyerhvervede Skytronic diskokasser  købte jeg en Crown MT1200`samt mixer, equalizer og så en cd-afspiller. Minus forstærkeren var disse fra IMG Stageline, også disko. Men så var der jo heller ikke meget sjov ved det, så købte en 18" sub og en Crown MT1200 mere.

Det kørte jeg så med et års tid, og har så købt endnu en Crown, MT1201 ganske vist og så et par store JBL pro- højtalere. Så nu er jeg ved, at være der rent lydmæssigt. Det næste jeg skal have er en ny preamp, men da den ligger til 4,5 k varer det lidt

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg startede med et Phillips anlæg med båndoptager (1979), så kom der hjemmebyggende speakers til peerles (1980), så kom der en B&O rørforstærker (1980), Nikko forstærker og Teac båndoptager CV U12 (1981) Sansui pladespiller m. ortofon concorde Nad 3020 skiftet til 3080 (1982) Alt i Cervin Vega 4-5 forsk. modeller bla 324 316 og nogle andre (1983), 1984 - 1986 har en mappe med kontrakter fra KT byggede et sæt KEF Baily, brugte næsten alle penge på hifi. Så blev det JBL tid (1988) L96 tror jeg nok + Luxman forstærker. 1990 Harman Kardon den største Citation 25 + 4-5 andre forstærkere bla. Aura. Pause i 10 år 2000 B&O med link i bryggers og 1' sal med Densen Beat 300 som effekt. 2005 som man ser på underskriften. Der sker nok også lidt i 2006. 

Jeg har glemt en Thorens spille, en Luxman spille, en hundedyr riaa, og en masse højttalere.

vh. Henrik

Cheezdippers
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Startede hvor jeg måske var 9 (er 20 nu) hvor fik fik min fars gamle Technics båndoptager og radio. Kan faktisk ikke huske hvilke højttalere jeg havde.

Efter et par år købte jeg et Panasonic minianlæg. Kæft det var fedt. Efter noget tid fik jeg så et sæt små Jamo højttalere, og noget tid efter fik jeg min fars kæmpe hjemmebyggede højttalere. Tror den lille Panasonic forstærker havde et hårdt liv. Jeg havde alle 6 koblet til anlægget - i de 2 terminaler der nu var. Fattede ikke en skid om det dengang. 

Efter konfirmationen fik jeg så mit nuværende:
Denon AVR 1801
Denon DCD 435
Cerwin Vega LS10

Recieveren bliver så suppleret med en lille Cambridge P500 her en af dagene.

Til top Vis Cheezdippers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cheezdippers

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 November 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

ville da lige hive den her frem igen for hyggens skyld.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 21 November 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

16 år gl: byggede "high speed klasse A hovedtelefonforstærker" fra high fidelity. Sennheiser HD 424 hovedtelefoner. Fik lyd
fra en Technics båndoptager, som jeg havde med hos venner, så man kunne overspille plader til bånd hos dem.
18 år gl: Quad ESL elektrostater, Ariston RD 40, Ortofon OM 40, Mission Cyrus One (som var ringe). Blev afløst af Musical
Fidelity A1 nogle år senere (som var fed) og Ortofon MC30 Super. Kolibri luftbårent tangentialarm fra high fidelity kom til.

Senere blev det noget mere ambitiøst.

Eget stelnummer fra 1966.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2008 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Lidt af det samme som trådstarter. Havde noget Boston Acoustics på min computer, men det startede da jeg fik et magic Surround Dantaxsæt i Aldi til en tusse med "rigtig" forstærker. Det satte det hele i gang.

Så kom jeg forbi noget Cerwin Vega plus NAD (Den har alle vel været igennem?) og så det jeg har nu, som jeg tror jeg kommer til at beholde længe for det spiller knageme godt.

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Sendt: 22 November 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Har lige læst det jeg har skrevet for omkring 2 år siden, det er jo lidt skægt at kunne opdatere sin historik  Har siden dengang købt en Crown Reference II, Crown MT28 preamp (så fik jeg den ), H/K HD970 cdafspiller samt et sæt Cerwin Vega AT-80, men sidstnævnte bliver skiftet som det næste. Så nu har jeg kun én MT1201 tilbage samt den omtalte Ref II på forstærkersiden, men det er også nok til mit behov hehe.

Sjovt at se tråden igen!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 22 November 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Ja når jeg tænker tilbage så starter det nokved min konfirmation i 1988.

Jeg får en gettoblaster med dobbelt kassete + en Jasmine S60 akustisk guitar som jeg stadig har.

Så kommer der en eller defekt Philips cdafspiller ind i hukommelsen. Jeg mener det var omkring 1988-89. Den havde en knækket printplade og varede ikke længe.

Så havde min mormor sendt noget ind til en konkurence for ældresagen i mig og min søsters navn. Vi vandt og valget begge et Sharp stereo anlæg med pladespiller, dobbelt kassete og højtalere. Skod anlæg men jeg havde det 1-2 år så vidt jeg husker. 

Det første år på efterskole i '89-'90 var det på mode at bygge højtalere men jeg kom ikke længere end at købe lenheder som var placeret løst på værelset. Jeg kan ikke huske hvordan det lød. En kammerat havde bestilt et Pioneer anlæg igenem et kuponhæfte og jeg endte med hans champagne agtig reciever med enkelt båndoptager og timer som var ganske god og en smule bedre end hvad jeg ellers havde haft.

Jeg kan også huske at jeg fik et par JVC højtalere der var smidt ud men enhederne var taget ud så mere brugt som stereo bænk med Sharp anlægget det første år på efterskolen.

Jeg få derefter et Schneider anlæg uden pladespiller et eller andet sted fra. Min forældre overtager den champagne reciever. Den bliver så sat til en Beogram 1202 som jeg så har idag.

Jeg køber en Sony Cd afspiller omkring 1994 men der bliver ikke tænkt på stereo/Hifi før endag i 1998-2000 hvorefter jeg hurtigt invester i et JVC anlæg med 3cd og dobbelt båndoptager med AUX til pladespiller som bliver den Beogram 1202 mine forældre havde.

I 2003 bliver det så til B&O ved en tilfældighed. Jeg køber en Beogram 2000 som var tilsalg her i byen for en 300-400kr. og en Beomaster samt Beocord kommer min vej forbi uden at jeg ved noget om system 2000. Jeg ledte ikke men tag det der ikke dur med så kan vi handle om det.

The rest is history og mit B&O er i min old shool tråd.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes