| Forfatter |
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
zaka skrev:
Desværre er der IKKE tale om fjernkøb, når man henvender sig og betaler i butikken.
Med venlig hilsen
|
|
|
Han ville jo købe den på nettet, men det var hk der lokkede ham til at betale forude i butiken........såå....... |
|
|
Jo jo men rent juridisk ændrer det jo ingenting.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er tråden også smidt ind på Cybertainment... ret skal jo være ret, og de skal da også have lov til at forsvare sig...og så håber jeg desuden at det kan få dem på lidt bedre tanker, og det bare var sælgeren der var tvær den dag...selvom det godt nok var en fredag 
Jeg melder tilbage om hvad de skriver igen på ris'en...det skal blive spændende at se om hifiklubben (ålborg) virkelig er så som jeg har på fornemmelsen... __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg kan se, er dette ikke en sag om Hifiklubben generelt, men om en bestemt forretning i Ålborg. Jeg har altid fået god service hos min lokale Hifiklub (Amager). Returnering af mange forskellige varer har aldrig været et problem, heller ikke efter de fjernede den "officielle" returret. Kort sagt så er der altså stor forskel på de forskellige butikker i kæden. Jeg kan godt forstå, at de ikke vil give returret til folk de ikke kender eller stoler bare lidt på, da man så oplever situationer hvor folk reelt låner dyre forstærkere og højttalere over weekenden, og så bruger dem til fester og lignende. Ikke fedt for de reelle kunder, der så kan risikere at købe et brugt produkt uden at vide det. Man kan ikke se på en forstærker om den er blevet brugt eller ej hvis forsejlingen er brudt.
Kajkagen burde have købt over nettet hvis han ville være sikker på at få returret, eller have aftalt det på forhånd. Så enkelt er det bare.
Hifiklubben er en forretning der skal tjene penge som ALLE andre hifibutikker, ikke Frelsens Hifi Hær. Det er naivt at tro andet.
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale at handle med Tapeconnection , her er der aldrig bøvl med at få en vare byttet eller returneret!, det er også grunden til at jeg kun handler der, jeg går altid en stor bue omkring forretninger som ikke tilbyder fuld returret.
/TRJ
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de nu havde modellen hjemme, er jeg enig i at deres nul retur princip er en fordel, folk må stå ved deres køb !! men når HK selv føler sig hævede over andre butikker netop fordi de har mulighed for at give en demo af deres produkter i ordentlige lytterum med kompetent personale må de sgu os acceptere at de må tage tingene retur når de ikke opfylder det !! især når deter dagen efter og produktet ik har været benyttet og kunden er villig til at tage et tab..
Glæder mig til at høre hvad de har at sige på cybertainment 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
morden skrev:
| Ellers er jeg nu mest til Tape Connections politik, Pengene retur indenfor 14 dage, eller få varen byttet indenfor 30 dage - så er det nemlig muligt at prøve/vurdere tingene ordentligt over tid, og det er sgu rart med et sæt højttalere til f.eks. 20k.
Men dette betyder selvfølgeligt også at man til tider får en forstærker el. lign. der altså har været hjemme hos én før. Dét gør dog ikke mig noget, da jeg syntes at fordelene opvejer, og skulle der være problemer med apparatet, ridser el. lign. får man selvfølgeligt et nyt.
Jeg oplever nu oftest at få nye varer fra TC. |
|
|
Jeg vil gerne lige slå fast at udgangspunktet når man handler med Tape Connection er at man får nye varer. Fejl kan ske, men hvis andet ikke er oplyst kan man forvente et nyt produkt. Varer hvor forseglingen er brudt bliver solgt som demo-modeller. Ikke nødvendigvis til nedsat pris, det afhænger af varens tilstand, men proceduren er under alle omstændigheder at man som kunde får et uåbnet produkt hvis man ikke er oplyst andet, og ingen er tvunget til at modtage et åbnet produkt hvis man ikke ønsker det. Som sagt - vi har (heldigvis) travlt, derfor _kan_ der opstå fejl og misforståelser, ingen er perfekt. Men modtager man en demo-vare uden at det er aftalt, så er man (hos os) i sin gode ret til at kræve omlevering. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
| Det er da noget crap....har man ingen returret længere ? Er det kun hos TC ? |
|
|
Rent lovmæssigt har man som kunde aldrig haft krav på returret ved nærsalg. De fleste butikker i denne branche har bare traditionelt set valgt at tilbyde det som en service. I takt med at konkurrencen på specielt prisen (bl.a. pga. internet-handel) øges, bliver de forskellige butikker økonomisk pressede, og vælger derfor at skære ned på diverse services. Returretten bortfalder flere steder, garantien skæres ned fra 1 til et halvt år (dog med den nye lovbefalede 24 måneders reklamationsret), levering er ikke længere gratis osv. I Tape Connection har vi f.eks. valgt at levering skal koste kunden det beløb det reelt koster os, men vi har i modsætning til den generelle trend valgt at bruge de penge det koster at tilbyde 3 års fuld garanti på hifi/surround, og 14 dages returret/30 dages ombytningsret både ved fjern- og nærsalg. Ja, det koster penge, og ja, det er kunderne der betaler den udgift da omkostningen naturligvis indkalkuleres som en del af den avance vi skal have på produkterne. Uden disse services ville priserne uden tvivl kunne være lavere end de er. Men vores vurdering er at kunderne generelt ønsker et vist niveau af tryghed når de investerer mange tusinde kroner i nyt udstyr. Derfor tilbyder vi et højt niveau af tryghed for at man køber kvalitetsprodukter der ikke koster uforudsete reparationsudgifter, og sikkerhed mod fejlinvesteringer gennem returretten. Det betyder direkte at produkterne er lidt dyrere, men indirekte kan det spare kunden mange penge at man er sikker på at købe det rigtige. "Mest for pengene" betyder ikke nødvendigvis så lav pris som muligt - prisen er kun én faktor i det store puslespil det er at få det bedst mulige anlæg for sine penge. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Acer skrev:
| Det er da noget crap....har man ingen returret længere ? Er det kun hos TC ? |
|
|
Rent lovmæssigt har man som kunde aldrig haft krav på returret ved nærsalg. De fleste butikker i denne branche har bare traditionelt set valgt at tilbyde det som en service. I takt med at konkurrencen på specielt prisen (bl.a. pga. internet-handel) øges, bliver de forskellige butikker økonomisk pressede, og vælger derfor at skære ned på diverse services. Returretten bortfalder flere steder, garantien skæres ned fra 1 til et halvt år (dog med den nye lovbefalede 24 måneders reklamationsret), levering er ikke længere gratis osv. I Tape Connection har vi f.eks. valgt at levering skal koste kunden det beløb det reelt koster os, men vi har i modsætning til den generelle trend valgt at bruge de penge det koster at tilbyde 3 års fuld garanti på hifi/surround, og 14 dages returret/30 dages ombytningsret både ved fjern- og nærsalg. Ja, det koster penge, og ja, det er kunderne der betaler den udgift da omkostningen naturligvis indkalkuleres som en del af den avance vi skal have på produkterne. Uden disse services ville priserne uden tvivl kunne være lavere end de er. Men vores vurdering er at kunderne generelt ønsker et vist niveau af tryghed når de investerer mange tusinde kroner i nyt udstyr. Derfor tilbyder vi et højt niveau af tryghed for at man køber kvalitetsprodukter der ikke koster uforudsete reparationsudgifter, og sikkerhed mod fejlinvesteringer gennem returretten. Det betyder direkte at produkterne er lidt dyrere, men indirekte kan det spare kunden mange penge at man er sikker på at købe det rigtige. "Mest for pengene" betyder ikke nødvendigvis så lav pris som muligt - prisen er kun én faktor i det store puslespil det er at få det bedst mulige anlæg for sine penge.
|
|
|
"I Tape Connection har vi f.eks. valgt at levering skal koste kunden det beløb det reelt koster os, men vi har i modsætning til den generelle trend valgt at bruge de penge det koster at tilbyde 3 års fuld garanti på hifi/surround, og 14 dages returret/30 dages ombytningsret både ved fjern- og nærsalg".
Se...det er måden man får flere tilfredse kunder på . Godt TC...fortsæt med det
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg aldrig er blevet skuffet af hverken HIFI Klubben eller Tape Connection. Jeg købte mit første anlæg i Tape Connection fordi de havde et tilbud på et demo vare og jeg følte egentlig at behandlingen var rigtig god, så da jeg skulle have nye front-højttalere tod jeg først i Tape Connection, men da de har valgt ikke at sælge Cerwin-Vega højttalere, blev jeg nødt til at gå over på den anden side af vejen (TC og HFK-Europaplads ligger utrolig tæt i århus) til HIFI Klubben og der fik jeg også god service. Tror dog at jeg vælger TC næste gang hvis de har varen, for det virker mere hyggeligt at handle hos dem.
|
| Til top |
|
| |
faithful Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFIKLUBBEN OG RETURRET
"Kajkagen" kom forbi hos mig og købte et af mine Mictor speakerkabler . Dér hørte han så en Emillé KI-70W røramp på et sæt store Spendor speakere over en tweaket Hans Iversen Opera Consonance Ref. 2.2. cd spille, og solgt til stanglakrids var manden - og sådan er det bare med det grej.
"Kajkagen" ( en ung frisk gut, der bruger sine sparepenge på musikanlæg) ville ha´ sådan en Emillé KI-70W i stedet for den Tact, han netop havde modtaget fra Hifi-Klubben i Ålborg. Han havde modtaget Tact´en dagen forinden og kun lige lukket kassen op. Spurgte mig om ikke jeg troede, at de "ihh vi er så flinke" (nå nej det er jo et Fona slogan) folk i Hifi-Klubben i Ålborg ville ta´ Tact´en tilbage, og han kunne få "sine" penge retur.
Jo, det troede jeg da nok - under de givne omstændigheder - eller en anden god fleksibel ordning med lidt færre penge retur, og så kan Hifi-Klubben i Ålborg jo sælge den som demo model. En ordning som "Kajkagen" kunne være tilfreds med og som Hifi-Klubben kunne være tilfreds med. Men nej, Hifi-Klubben i Ålborg har fået ca. kr. 8000,- i kassen , og ta´ dem op igen vil tilsyneladende gøre meget ondt. Måske er der allerede lommesmerter deroppe - i den i øvrigt dejlige by.
I hvert tilfælde har Hifi-Klubben for sølle kr. 8000,- opnået en masse dårlig omtale og med sikkerhed mistet mere end én kunde på denne historie.
NB: Lov mig nu, at jeg slipper for evt. dumsmarte indlæg om, at jeg også har mistet en kunde, fordi "Kajkagen" ikke kan få "sine" penge retur. "Kajkagen" skal nok få sin "Emillé KI-70W" røramp alligevel - jeg tror nok vi finder en fleksibel løsning!!!!!!!!!!
Michael Corvenius
Mictor Highend Cable
www.mictor.dk
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ind på www.hifiklubben.dk -> Cybertainment -> forum -> ris og ros -> "Hifi-klubben - retur...BAH"
Der vil i se et svar fra Henrik Thue Nielsen, Administrator. Jeg synes faktisk det er meget fair det han har at tilbyde dig KajKagen. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
|
Jeg forstår skam ganske udmærket at de ikke ville give mig det fulde beløb tilbage, nu hvor forseglingen er brudt... men jeg tibød dem at de kunne give mig 1000kr mindre tilbage... og det må man da sige at "være til at snakke med", og så kommer de med en masse søforklaringer om "helt speciel" og alt muligt andet. Synes nu godt de kunne have været lidt fleksible i stedet for, taget TacT'en tilbage, og brugt den som demomodel eller noget, nu hvor de åbenbart ikke har noget sted at sende returvarer hen...selvom der er 14 dages returret på onlinekøb
Det er 1000kr lige ned i lommen på hifiklubben, da de med lethed ville kunne sælge TacT'en som ny, da det eneste der er sket er at papkassen er åbnet... "Til at snakke med" --- ja nemlig ja! -> 
|
|
|
Det er jo netop det Kajkagen selv forslog, men det ville de jo ikke dengang. Utroligt at der skal dårlig omtale til før de "pludselig" er til at snakke med  __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man er så utilfreds med sin hifiklub, så flyt til odense, her har vi ingen problemer....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim: bortset fra de ikke har så stort et udvalg silkeborg kan absolut heller ik anbefales !! To afdelinger jeg godt kan lide er Roskilde og Amager 
Men altid noget for kajkagen at de kom til fornuft, så han kan få sin drømme Amp
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den afdeling som ligger på Europaplads i Århus er også udemærket. De er altid flinke og jeg har kun fået god behandling hos dem. De er gode til at give info og de brænder for HIFI kan man mærke. Det skal lige siges at jeg aldrig har måttet bytte noget hos dem og ved derfor ikke helt hvordan de er i den situation.
Tape Connection som bla. også ligger på Europaplads i Århus er dog en anelse hyggeligere og der har jeg uden problemer byttet et fejlkøb af kabel til rede penge. Uden vrøvl!
Så de to steder kan jeg meget varmt anbefale jer alle at handle!
|
| Til top |
|
| |
faithful Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Kajkagen" har fået sine penge retur minus 10%.
Meget fair og flot af Hifiklubben i Ålborg.
Et godt råd er: Køb først, når Du er sikker på, hvad Du vil ha´ af grej.
Michael Corvenius
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ live 21
det har de fået nu... vincent, tdl og noget andet jeg ikke har helt styr på... det er også den sk**e kælder....
og thule __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erhvervsretlærer sagde altid:" Når alt andet mislykkes, så råb op". Tja, det kan han jo godt have ret i..
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette blev der skrevet tilbage til mig da jeg havde postet mit indlæg på Cybertainment.dk (hifiklubbens eget forum):
Hej Kajkagen Tak for dit indlæg, som jeg gerne vil kommentere og komme med en løsning på.
Ingen returret i Hi-Fi Klubben Først og fremmest er det korrekt at der IKKE er returret i Hi-Fi Klubbens butikker, hvilket også fremgår af vores forretingsbetingelser der følger gældende lov på området. Vi lægger altså ikke skjul på at det forholder sig sådan. Og det handler ikke så meget om vi er til at snakke med eller ej som udgangspunkt, men helt konkret fordi:
- Vi ønsker kun at sælge NYE varer i ubrudt emballage
- Undgå at påføre os selv tab - og dermed forhøjede priser. (Hvilken kunde vil betale fuld pris for et produkt der har været åbnet af en anden eller flere kunder, med risiko for at det har lidt overlast, er ridset eller andet....?)
- Og så ønsker vi at udelukke kunder der fx. returnerer anlæg købt om fredagen til en fest i weekenden, og derefter returnerer det om mandagen - lettere gennemtærsket (det har vi oplevet mange gange gennem tiden, det undgår vi nu...). Og lignende tilfælde.
Disse forholdsregler har vi taget i brug for at beskytte vores kunder - ikke for at genere dem!
- men vi er fleksible! Som vi skriver aftaler vi i SÆRLIGE tilfælde gerne returret! Vi ved jo godt at det kan kræve overvejelser om det udstyr man har besluttet sig for nu også rent faktisk lever op til forventningerne hjemme. Forskellen er blot, at vi har mulighed for at sortere de seriøse kunder ud - og give dem den ekstra god behandling! Og i sagens natur skal en eventuel returret aftales INDEN købet foretages i butikken (- ellers er vi jo lige vidt...!) OG selvfølgelig skriftligt på købsbeviset/kvitteringen, så der ikke er tvivl om aftalen.
Dit tilfælde For at du ikke skal være i tvivl opfatter jeg DIG som en seriøs kunde, som virkelig ønskede at købe en TACT SDA2175!
Men årsagen til at butikken ikke har ønsket at tage SDA2175 retur er først og fremmest at det ikke er aftalt. Dernæst påføres butikken en ekstraomkostning ved at have en dyr vare stående på lager (forrentning), og som sælges med nedslag/tab til næste kunde. Der er altså håndtering, lagerforrentning, tiden det tager at sælge den videre mm. der giver ekstraomkostninger. Det er altså grundlæggende derfor butikken ikke har ønsket at tage den retur - hvilket sælgeren har prøvet at forklare.
Løsning i din aktuelle sag Jeg har talt med butikschefen i Aalborg, der gerne vil at du kontakter ham - så I kan aftale nærmere om hvad I gør i det aktuelle tilfælde. Det er oplagt at et nedslag i prisen (aftales) er et godt bud på en fornuftig løsning. Du kan kontakte Lars Bo på tel.: 98 12 16 11.
Med venlig hilsen Hi-Fi Klubben
Henrik Thue Nielsen Administrator
Jeg kontaktede direktøren, fik en aftale på plads, og lavede derefter dette indlæg på cybertainment.:
Så fik vi rettet op på denne sag... det hele endte med at jeg leverer TacT´en tilbage, og giver et afslag på 900kr af tilbagebetalingen.
Så det er jeg ret tilfreds med, da det jo i bund og grund er mig der pludselig skifter mening mht. mit køb, og gerne vil have lov at levere varen tilbage...
Dog synes jeg at det er lidt synd at man bliver nødt til at råbe sådan op som jeg har gjort i dette tilfælde for at komme i snak med en som har beføjelserne til at lave en løsning, i stedet for at jeg bliver omstillet til denne person med det samme, frem for at få en person i røret der ikke har beføjelserne, og derfor bliver nødt til at komme med en slidder for en sladder om hvorfor jeg bare har af at beholde det jeg har købt, og der absolut ikke er nogen som helst mulighed for jeg kan levere varen retur. Men jeg er glad for vi fandt en løsning, så jeg nu kan få mine drømmerør, og det kan da være at min regel nr.: 2 bliver brudt på et tidspunkt... men det bliver onlinehandel, da der så ville være en mulighed for at returnere varen, selvom man har prøvet denne i sine hjemlige omgivelser, som er et must når man handler hifi! Så hifiklubben - Ålborg er åbenbart ikke så slemme...de skal bare ruskes lidt op i ;)
Hilsen Dennis Thøgersen
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da bare for ringe at de skal hænges ud herinde før de reagerer - ligesom shopman 
Don't f**k with customers 
|
| Til top |
|
| |