Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: HiFi-klubben - retur...BAH! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 August 2004 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Hej Acer

Stakkels dig, den indstilling hos kunder minder mig om en hylde vi havde på værkstedet da jeg stod i lære, "Atamon hylden".. Don't f**k with your shop

I bund og grund, burde ingen af os vel snyde hinanden, jeg kan personligt ikke se hvorfor han får sine penge retur i det her tilfælde ? Han råber og skriger og klager sig, fint, går han over stregen vil jeg så sagsøge ham, men give ham noget han IKKE har en sk*d ret til, kunne aldrig falde mig ind.

Jo og dog, hvis han, i høflig tone, havde bedt om at tale med den overordnede til den sælger han havde talt med først, og igen, til han kom i kontakt med en højt nok oppe i hirakiet, altså høflig, men vedholdende, så ville jeg nok give ham noget for hans besvær, men bare en gang at de fu***cking kunder hæver stemmen, så lukker alt samarbejde fra min side.

De fleste folk jeg kender inden for den her branche, er typen der ikke kigger på uret når de møder, og de går hjem kort efter de er færdige, igen uden at kigge på klokken, og når man så, stort set dagligt ser hvordan kunderne skaber sig, fordi loven ikke er lavet så i kan tage r**n på butikkerne, ja, endog tit opfordre i herinde kunder til at lyve i butikken, så garantien gælder ???

HVORFOR skal vi, der forsøger at gøre livet nemmere for jer andre, finde os i det ?

Jepser

En gal serviceteknikker, der ikke gider mere brok

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 August 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Jepser,

Klar udmelding fra en mand som er træt af at have kunder i sin forretning. Ja hvad skal vi da også med de kunder, de er jo kun til besvær

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Bics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Jo og dog, hvis han, i høflig tone, havde bedt om at tale med den overordnede til den sælger han havde talt med først, og igen, til han kom i kontakt med en højt nok oppe i hirakiet, altså høflig, men vedholdende, så ville jeg nok give ham noget for hans besvær, men bare en gang at de fu***cking kunder hæver stemmen, så lukker alt samarbejde fra min side.

Jamen det er da vældig fint. Hvis alle butikker/sælgere var lige nemme at snakke med var der jo ikke noget problem.

Men kære Jesper, problemet er at MANGE af dine kolleger (ikke dig selvfølgelig!), IKKE er til at snakke høfligt til hvis man vil have noget ud af det. Mange steder kommer man ingen vejne med at være flink, der er det direkte nødvendigt at man lige "hæver stemmen" for at få dem til at høre efter, i stedet for bare at stå og smile og tænke på hvad de nu skal have til middag.

Så brok dig istedet over dine kolleger. Hvordan skal vi kunder kunne vide hvordan man skal forholde sig til den enkelte sælger?

Hvis alle dine kolleger var ligeså flinke og rare som dig, så ville det være en helt anden verden vi levede i. Men det er de bare ikke, så derfor kan det være nødvendigt at "tackle" dem på en anden måde.

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne give Bics og classe ret i at det ikke er alle mine kolegaer der helt kan huske hvad service går ud på, men når man tit nok er blevet truet med bål og brand (Kontant og forbrugerstyrelsen) for vanvitige krav, så forstår jeg godt at nogen vælger at starte dagen med at være negativ over for kunder.

Jeg vil dog til mine kolegaers forsvar sige, at de fleste af os, møder på arbejde med den indstilling, at vi har et l**te job, når kunden kontakter os HAR kunden problemer, vi SKAL så forsøge at vende den negative oplevelse af en handel, til en positiv oplevelse af virksomheden (uanset hvilken af værkstedets kunder der har indsendt app.) Dette skal naturligvis gøres, med stort hensyntagen til økonomi. Ingen foretning vil give en service, der ikke er medregnet i udsalgsprisen, derfor er det ikke altid at man bare får ombyttet et defekt produkt, hvis rep. kan laves til det halve af kostprisen på et nyt app. vælger butikken naturligvis det. Og hvis butikken har retten på sin side, kan jeg virkelig ikke se hvorfor de skal tage et app. retur, bare fordi kunden skifter mening. I foreslår selv at de så bare sælger den, med måske 10% i afslag, lad os så lige regne lidt på det.

indkøb af app. = 800,- ex. moms

avance = 30% = 240 ex. moms

udsalgspris = 1300 incl. moms

Så tager vi den retur, laver den til demo:

udsalgspris =1170 incl. moms = 936 ex. moms

Avance = 136 ex. moms

Og på demo maskiner gælder stadig samme garanti forpligtigelser, nu mangler der bare 100,- til at betale for eventuelle reperationer under garanti.

Jeg siger ikke at kunderne ikke skal have service, det skal de, og det er både os på værkstedet og dem i butikken der skal levere den service, men det er JER som kunder der skal betale den.

Jesper

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Man kan råbe og skrige og synes verden er uretfærdig, men i alle former for servicefag må man i mine øjne indse at man er til for kunderne og ikke omvendt.

Det er først når man har indset det, og kan holde tungen lige i munden når man har med dybt urimlige kunder at gøre, at man kan kalde sig selv serviceminded !

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Jeg undskylder lige dthomsen, men hvorfor skal man bøje sig for dybt urimelige kunder ?

Man skal naturligvis selv holde en prober tone overfor kunden, men det er ikke det samme som at m,an skal give kunden ret i noget der er urimeligt, eller hvordan ?

Jesper

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Hej Acer

Stakkels dig, den indstilling hos kunder minder mig om en hylde vi havde på værkstedet da jeg stod i lære, "Atamon hylden".. Don't f**k with your shop

I bund og grund, burde ingen af os vel snyde hinanden, jeg kan personligt ikke se hvorfor han får sine penge retur i det her tilfælde ? Han råber og skriger og klager sig, fint, går han over stregen vil jeg så sagsøge ham, men give ham noget han IKKE har en sk*d ret til, kunne aldrig falde mig ind.

De fleste folk jeg kender inden for den her branche, er typen der ikke kigger på uret når de møder, og de går hjem kort efter de er færdige, igen uden at kigge på klokken, og når man så, stort set dagligt ser hvordan kunderne skaber sig, fordi loven ikke er lavet så i kan tage r**n på butikkerne, ja, endog tit opfordre i herinde kunder til at lyve i butikken, så garantien gælder ???

HVORFOR skal vi, der forsøger at gøre livet nemmere for jer andre, finde os i det ?

Jepser

En gal serviceteknikker, der ikke gider mere brok

Fint nok, men du må være ansat et sted hvor man har en negativ kundetilgang....og det får jo som bekendt ende engang.

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Det synes jeg faktisk ikke vi har, men jeg kan altså ikke se hvorfor kunder SKAL have deres vilje, uanset om de har ret eller ej ?

Jesper

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Jeg undskylder lige dthomsen, men hvorfor skal man bøje sig for dybt urimelige kunder ?

Man skal naturligvis selv holde en prober tone overfor kunden, men det er ikke det samme som at m,an skal give kunden ret i noget der er urimeligt, eller hvordan ?

Jesper

Nu mente jeg dybt urimelige i opførelsen, ikke i kravene. 

I sidstnævnte sager handler det om at holde en prober tone (som du jo selv skriver), og forklarer præcist hvorfor man gør som gør. Her er det dårlig service såfremt man giver en sludder for en sladder, sender sorteper videre, lukke af uden dialog m.m. Griber man det ordentligt an, så plejer de fleste urimelige kunder at blive rimlige.

I de to aktuelle tråde med Hi-Fi Klubben herinde har det jo netop været en dårlig håndtering, som har fået de berørte kunder til at skrive indlæg hvori de spørger om dette eller hint kan passe. Dette burde allerede været afklaret første gang de henvendte sig til forretningen.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Jesper. du får det jo til at lyde somom alle kunder er urimelige !! mange er, at kajkagen i 8 ud af 10 andre butikker kunne ha byttet uden problemer er hvad det er, men man kan vende den om, hvorfor skal kunder finde sig i dybt urimelige butikker..

jeg handler ikke i hifiklubben, kan ik lide dere produkter, koncept, og meget af deres uvidende personale, der er nogle butikker, jeg kommer og køber i, roskilde og amager, ellers har jeg endnu ikke oplevet kompetent og tiltalende personale i deres butikker.. desværre men er det min fejl ?? jeg gider ik fyldes med sælgersnak der ik holder en meter !!

og kunder skal stå ved deres køb !! hvilket kajkagen os selv siger, men han kom selv med et yderst rimeligt forslag, og grunden til jeg synes de skulle give ham alle pengene tilbage og ik kun de 8000 han fik, er pga de ik kunne demonstrere produktet og det skulle sendes til ham !!  

Skal siges der er rigtig mange hifiklubber jeg ik har været i, hvor servicen nemt kan være bedre

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Bics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Jeg vil dog til mine kolegaers forsvar sige, at de fleste af os, møder på arbejde med den indstilling, at vi har et l**te job

Så er det klart at det kan være svært at virke positivt for alle kunder, men så skulle man måske prøve at arbejde lidt med sin indstilling eller måske finde et helt andet job? hehe

Jesper Bach skrev:

når kunden kontakter os HAR kunden problemer, vi SKAL så forsøge at vende den negative oplevelse af en handel, til en positiv oplevelse af virksomheden (uanset hvilken af værkstedets kunder der har indsendt app.) Dette skal naturligvis gøres, med stort hensyntagen til økonomi. Ingen foretning vil give en service, der ikke er medregnet i udsalgsprisen, derfor er det ikke altid at man bare får ombyttet et defekt produkt, hvis rep. kan laves til det halve af kostprisen på et nyt app. vælger butikken naturligvis det.

Præcis sådan tror jeg det er i rigtigt mange brancher. Jeg sidder selv og arbejder med hjemmesider/webapplikationer, og tro mig, jeg har dagligt kontakt med en del kunder som groft sagt ikke fatter noget som helst. Så uanset om det er dem der laver en fejl eller vores produkt der har en fejl, så må man bare yde den service som kunden har "krav" på, hvis man fremadrettet vil have flere penge ud af kunden. Selvfølgelig skal man tage hensyn til økonomien lige nu og her, men ligeså vigtigt, mener jeg det er, at man kan lægge røret på med en god fornemmelse, og med en sikkerhed om at man har ydet en service der gør at kunden kommer igen

Men generelt har du ret, en virksomhed skal gerne tjene penge nu og her, men samtidig skal man også kigge lidt fremad.

Jesper Bach skrev:

Jeg siger ikke at kunderne ikke skal have service, det skal de, og det er både os på værkstedet og dem i butikken der skal levere den service, men det er JER som kunder der skal betale den.

Helt enig. Og her skal mange af os (kunder) have ændret indstilling. Mange forventer at de kan få den bedste service man kan bede om, 100% returret indefor et par uger, og generelt at butikken skal gøre som man siger. Vi ved jo alle at kunderne altid har ret!
Nå ja, og så skal priserne selvfølgelig helst ikke være meget over indkøbsprisen.

Lige i tilfældet med Hifiklubben, så kan man et stykke hen af vejen sige at de "betaler prisen" for ikke at yde ekstra service i form af returret (nogle gør dog nok). Det gør mange andre forretninger, selvom det ikke er lovpligtigt. Så det er klart at det ser underligt ud at Hifiklubben ikke gør det, da folk efterhånden har vænnet sig til det, og vel egentligt regner med at det er sådan alle steder. Til gengæld er de så lidt billigere på mange af produkterne end f.eks. Tapeconnection, som så til gengæld yder en god service bl.a. mht. returret.

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

er hifiklubben billigere end tapeconnection ? men enig i et servicen er langt at foretrække i TC
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
er hifiklubben billigere end tapeconnection ? men enig i et servicen er langt at foretrække i TC

En anelse billigere på de produkter de har til fælles, så det er da slut med at handle sammenfaldende produkter i klubben mere

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg det har -for det hele handler om han har fået varen ved betalingen eller ej. det er lige meget hvordan han betalte. det er om kunden kunne inspicere/teste/check varen inden han betalte/ fik den udleveret, -der affører det.

Der er jo ikke forskel på om han betalte i butikken, hvor han ikke kunne se den, eller over nettet hvor han ikke kunne se den.

Han har betalt for noget han IKKE kunne se, osv. da han betalte. det er det fjernkøbe "loven" bestykker imod.

At de så er nogen svin i HK og lokker ham  til at købe eller rettere betale, den i en butik, så de tror de kan slippe for de 14 dag, siger da alt om dem  føj jeg skal ikke købe noget hos den gang røvere.

Håber de læser denne tråd. Og ligger stilen om.

-Stakkels Thule, at skulle forhandles der.
Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser det, så er returret en service som næsten er en nødvendighed for hifi-branchen når man ser på os kunder.

De fleste af os lægger en forholdsvis stor sum penge på sager, hvor den øvrige befolkning nøjes med billige køb-og-smid-væk løsninger. Derfor læser vi anmeldelser, lytter anlæg, deltager i forum m.m. for at få en bekræftelse i, at vi har foretaget det rigtige valg, hvilket vi desværre ikke altid får. Om igen.

Det er en cyklus som tit gør os til besværlige kunder, men som jo også holder gang i hifi-branchen

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Ok ...

Vil I gode folk købe brugte apperater til fuld pris ... hvis ja så skal han have alle  pengene tilbage!

Hvis ikke ... ja så skal du betale for at butikken taber på alle de varer de får retur. Det betyder dyrere varer for alle kunder ... som ikke benytter sig af returret.

Hvis du ikke er sikker ... så skal du ikke købe produktet. Hvis du vil være sikker, så lån produktet med hjem (det kan man ofte arrangere). Hvis man ikke kan låne produktet med hjem ... og man ikke er sikker ... så lad være med at købe produktet.

Husk det er kun kunderne, der er der til at betale service. Returret er en service ... en meget dyr service (tab for butikken på mindst 20-30% af butiksprisen), hvis varen skal sælges som Demo.

Personligt vil jeg helst handle et sted hvor den slags ordninger er minimeret ned til lovens krav... således at jeg får den bedst mulige pris + den bedst mulige service på den vare jeg omhyggeligt har valgt.

SATMIT

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Tja, så må man da håbe at du er 110% sikker på dit valg SATMIT - for du hænger på det

Seriøst, hvorfor ikke bare handle i en forretning med både returret og prisgaranti ?

Schriver
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter egen anmodning

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 04 August 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

*

Til top Vis Schriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schriver

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 04 August 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

gir satmit ret her!jeg vil ikke betale en mer pris for en service jeg ikke har brug

forden kan vel ikke undre nogen at hfk er blevet"etableret"efter 20 år i

branchen?

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 August 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Så er det jo heldigt at f.eks. TapeConnection sagtens kan finde ud af det med returret og det er da ikke fordi de eks. er dyrere end Hifiklubben.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes