Forfatter |
|
Gevir Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepp, det har du fuldkommen ret i. Det er dog 30 € dyrere. Men man skal naturligvis vælge det man er mest tryg ved.
|
Til top |
|
|
simj Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft hvor der skrives på denne tråd...;-)
Angående rep. på andet værksted end sælgers. Jeg vil checke det en ekstra gang inden køb af tv fra Tyskland. Jeg har selv afslået et køb af en lommeregner (dyr en!!) i Tyskland fordi den SKULLE sendes retur ved reparation. Og jo, jeg har checket hos producenten og fået skriftligt svar. Til trods for at den sælges mange steder i DK.
Når vi snakker tv, så ville jeg ALDRIG... ALDRIG...ALDRIG købe dette udenlands. Simpelthen fordi der større eller mindre fejl på næsten halvdelen af alle apparater (iflg. egne erfaringer...;-)). Men... hvis man ønsker at knævre i telefon med en tysk telefondame eller en tekniker... fint nok. Man skal bare være indstillet på alt det l**t der kan følge med. Og endelig... støt dog jeres land... I har så travlt med piratkopier og alt det der... hvad med også at smide jeres penge her i landet... __________________ Mvh. Simon
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støt vores land, ja tak skal du ha! "Smide pengene" er vist det rigtige udtryk.
Når man f.eks. kan købe et NYT sæt Martin Logan Ascent for MAX. USD 4.000 (ca. DKK 26.000) hos en forhandler i US, skal man altså være lidt mærkelig hvis man er villig til at give DKK 48.000 hos Hi-fi Klubben (eller andre steder for den sags skyld).
Jeg er ligeglad med om det er Martin Logans, Interceptors, Hi-fi klubbens, EU's, Ander Fogh's eller andres skyld at prisforskellen er så stor, men det er altså en "showstopper" for mit vedkommende!
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Simj
Hvad koster en virkelig dyr regnemaskine? kr. 3000? jeg kan oplyse dig om, at der i de fleste elektronik forretninger er en bagatel grænse på kr. 1000, dvs at et apparat under kr. 1000 bliver kasseret.
Jeg vil gerne handle lokalt hvis prisen er konkurrence dygtig (læs. Denon eksempel længere oppe). Kan man spare 4-5% er der intet problem, men hvis som i mit tilfælde kan spare 35% så vil du hvis også begynde at overveje??
Jeg har selv arbejdet et par år i den forhadte Elgigant kæde som deltidssælger under mine studier, Og dine fejlprocenter på fjernsyn er laaaaangt overdrevne.
På alle anerkendte radio/tv mærker fungere det sådan at garanti bestemmelser ikke hører ind under den butik du købte i, men under importøren. Det er også sådan at hvis jeg køber f.eks. et Philips produkt er der EU garanti uanset hvor den er købt eller hvor jeg flytter hen med den.
Problemet med garantien og reparationer er at man kan ikke indlevere sit Philips fjernsyn købt i Tyskland hos Elgiganten, fordi Philips kun dækker reparation og reservedele. Dvs. at transport, lagertimer og administration ikke dækkes og Elgiganten ikke gider bøvlet med kunder der ikke har lagt pengene hos dem til at starte med.
Hvad gør man så høre jeg spørge?? Så tager man kontakt til philips Danmark og foklare dem problemet, hvorefter de henviser dig til et værksted også sørger du selv for alt det som Elgiganten ikke gider og Philips betaler regningen.
EU garantien er lavet for at sikre varernes frie bevægelse. Men hvis man vil være sikker så tjeck med importøren da den gyldne regel aldrig er uden undtagelser.
Mit eget Denon skal retur til Tyskland da Hifiklubben har importen. Hifiklubben er en kæde og ikke en decideret importør og kan derfor henvise til at de ikke vil reparere på noget der er købt i udlandet, fordi de ikke kan sende regningen videre til en importør da det er dem selv. Philips har en organisation i Danmark og sælger videre til Elgiganten og andre og er derfor en selvstændig enhed. jeg har tjecket med Philips både da jeg var i Elgiganten og senere hen da jeg selv importere diverse ting.
For mig er prisen altid det afgørende undtagen hvis jeg skulle købe decideret highend grej til 5000+ kroner, fordi der køber man ligeså meget en ekspertise og noget tid hos en mand der ved noget. Jeg gik ind i en Elgigant lørdag formiddag for 3 uger siden fordi jeg gerne vil have Pixel Plus fjernsyn fra Philips. Der var ingen service det første 45 minuter og da jeg endelig fik hjælp, måtte jeg vise ekspedienten hvordan den aktive control kom frem på skærnen.
Ekspedienten er lovlig unskyld han er sikkert i gang med en videregående uddannelse ligesom jeg selv var, ansat på mindste løn og det eneste der interessere ham er at sælge en forsikring så hans timeløn bliver hævet. Derfor brug de store kæder til inspiration, købt tingene i udlandet og spar pengene. Det er ikke viden og god service i betaler for sådan et sted.
|
Til top |
|
|
snebolle Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat: støt dog jeres land...
Hihi det bliver jeg altså nød til at svarer på. Nu betaler jeg vist meget til det danske land i forvejen så får at købe et tv skulle der ikke kunne ske meget ved. Hvis vi snakkede om 400 kr. i forskel gad jeg da heller ikke at købe udlandsk. Men jeg kan spare 6.000 kr. ved det fjernsyn jeg nok køber, i forholdt til Expert.
Men som du selv siger så kan jeg komme ud for lidt bøvle hvis der er opstår fejl. Det er så en chance man må tag. Jeg vil da også med glæde betale min lokale radioforhandler 500-1000 kr. hvis der er en lille fejl han nemt kan lave.
Citat: "I har så travlt med piratkopier og alt det der..." Synes ikke du skal beskylde alle i denne tråd (I) for at have tralvt med piratkopier når du ikke aner noget om det.
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Snebolle

|
Til top |
|
|
snebolle Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru > du skrev for noget tid siden hvorfor jeg ikke valgte et Philips PW9308 fjernsyn fremfor Sony. Fik jeg aldrig svaret på så det kommer nu ;)
Når jeg køber et fjernsyn vægter jeg nok design på omkring 60-70% Derfor har jeg også kigget på B&O men det er alt for dyrt i forholdt til hvad fjernsynet indeholder. Og det Sony har efter min mening ligeså flot design som nogle B&O. Endda pænere end de billige.
Nu kunne jeg kun finde et billede af den Philips PW9308 og det overbeviste mig ikke helt vild. :) Men hvis du har et godt billede af den vil jeg godt se det..
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt, så gentaget - kontakt et autoriseret værksted. Så længe produktet er dækket af Europa-garantien, hvad er så specielt svært at forstå, og ja - jeg har selv prøvet det, og ingen problemer! De er pisseligeglade med om du har købt det på det sorte marked i Afghanistan så længe der er papirer på sagerne!
Vi havde en 2 mdr. gammel Sony DVP-NS900V som ikke gad læse dvd-plader mere - 5 dage, og så var den fikset! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
simj Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem sammenligner priser med Expert??? Giver vist ingen mening at sammenligne med DK's dyreste radio/tv-kæde... Kig i Elgiganten eller lign. Du sammenligner jo heller ikke Lokal Brugsen med Netto vel?
Snakker vi besparelser på mange tusinde kroner... ja, så vil jeg naturligvis overveje at handle udenlands. Det konkrete eksempel handler jo ikke om så pokkers mange penge... Slet ikke når snebollen undlader fragt og moms og afgifter i sin tyske pris... Men handles i udlandet skal man fandeme vide, at det er for egen regning hvis ikke man på forhånd har checket om man kan få l**tet repareret herhjemme. Fint nok at du kan få andre her i forumet til at hjælpe med køb (som er det klart sjoveste!)... Men sats ikke på at de gider at bruge flere timer på at hjælpe dig når du er utilfreds over at billedrøret larmer eller lign.
Mit eksempel med min lommeregner er ikke heldigt, I know... den koster små 2K... (Og jo, den kan gå i stykker, det gjorde den gamle...!). Men fordi jeg har byttet langt størstedelen af mine elektriske apparater derhjemme (fordi jeg ikke bryder mig om mandagsmodeller), ja, så vil jeg for alt i verden handle i DK. Her kan man ofte uden problemer få et nyt apparat. Modsat ved handel i udlandet.
Men trods dette bull sh*t, så held og lykke med dit Sony tv  __________________ Mvh. Simon
|
Til top |
|
|
snebolle Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
simj > nu gider jeg ikke gøre det her til en lang diskution men jeg vil lige svarer på det sidste du skriver.
Nu bor jeg i en by hvor der kun er Expert. Derfor bliver jeg nød til at sammenligne lidt med dem. Det er selvføgelig for dyrt derfor vælge jeg at købe det over nettet og få det sendt. Nu er jeg jo lidt klog (Kun lidt :)) derfor prøver jeg at finde den billigeste butik med den vare jeg vil købe. Om jeg skal have varen sendt fra Kbh eller Tyskland har for mig ingen betydning.
Dårlig sammenligning med Lokal Brugsen og Netto fordi så vidt jeg ved har de ikke samme produkter/leverandører. Hvorimod et Sony tv gerne skulle være præcis samme kvalitet lige meget hvor i verden du køber det.
Nu har jeg også undersøgt hvorfor det optalte og mange andre fjernsyn i nogle tilfælde larmer og hvordan det laves. Ellers vil det da også være dumt hvis jeg købte det.
Og til sidst, hvis jeg ikke følte det var mange penge ligesom dig så købte jeg det heller ikke i tyskland. Så forskellen er bare vi har forskellige måder at definere "pokkers mange penge" på. :)
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er meget stor forskel på difinitionen på pokkers mange penge.......detses når folk f.eks. køber en sølvfarver kasse på 12kilo til 150.000kr.!
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Ja der er meget stor forskel på difinitionen på pokkers mange penge.......detses når folk f.eks. køber en sølvfarver kasse på 12kilo til 150.000kr.! |
|
|
Men det er jo de folks valg!
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhhh OG??? Siger jeg andet? Der fik jeg godt nok pisset på din sukkermad hva´`?
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
pis ikke mere om den f**ked up Linn afspiller
|
Til top |
|
|
golden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 11 Juli 2003 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej snebolle!
Jeg har fulgt med i dit interessante indlæg. Jeg har selv tænkt på at købe fjernsyn i Tyskland. Derfor er jeg interesseret i at høre dig, om du har fået dit fjernsyn, og om det er gået uden problemer.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 11 Juli 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Øhhhh OG??? Siger jeg andet? Der fik jeg godt nok pisset på din sukkermad hva´`?
|
|
|
Tja, det gjorde du faktisk..
Held og lykke med tv'et Snebolle, jeg glæder mig til at høre hvordan og hvorledes når det en dag havner hjemme i din stue... 
|
Til top |
|
|
snebolle Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
golden & Kim F. >> Nu tænker jeg mig om flere gange når jeg køber ting til så mange penge. Derfor har jeg brugt meget tid på at snakke med kunden omkring garanti og hvor jeg kan få det lavet hvis det går i stykker osv. Desuden har jeg været rundt i flere butikker for at være sikker på det skulle være Sony FQ80
Så jeg har desværre ikke købt noget endnu. Men jeg skal nok vende tilbage når jeg har gjort det. Er nemlig lige kommet hjem fra ferie så skal tænke lidt i tv igen :-)
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 30 August 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
snebolle skrev:
golden & Kim F. >> Nu tænker jeg mig om flere gange når jeg køber ting til så mange penge. Derfor har jeg brugt meget tid på at snakke med kunden omkring garanti og hvor jeg kan få det lavet hvis det går i stykker osv. Desuden har jeg været rundt i flere butikker for at være sikker på det skulle være Sony FQ80
Så jeg har desværre ikke købt noget endnu. Men jeg skal nok vende tilbage når jeg har gjort det. Er nemlig lige kommet hjem fra ferie så skal tænke lidt i tv igen :-)
|
|
|
Hej!
jeg går selv og overvejer køb af TV i Tyskland. Jeg ville bare lige høre om du havde købt endnu og om det er gået godt?
|
Til top |
|
|
Joggler4 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
According to Danish Taxoffice this is wrong, I have to pay the tax for the country I'm buying the product in.
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137523&ov_id=200275&i=3&top=137519&action=vis#i137523
Ok, found out that you right, if I was buying a service and not a product, which then confirms that in this case it's the country VAT from which the product is delivered from that counts. As mention below "Denmark" not the Republic of Denmark ("WE" are offended), has made use of that exemption.
http://www.europa.eu.int/comm/taxation_customs/taxation/ecommerce/vat_en_faq.htm
Why is the VAT exemption for small consignments (containing physical goods) not also applied to digital services so as to ensure equity?
There is no realistic way of applying such a threshold to electronic transactions. Traders providing electronic services have never, in fact, seriously pursued this issue.
*In fact, the VAT exemption for small packages is giving rise to an increasing amount of market distortion with the increase in distance sales that has been facilitated by the Internet, and it is currently under review. The exemption is limited to goods the total value of which does not exceed €22. !!Member States!! also have the option of excluding from the exemption goods that are imported by mail.
Moreover, the exemption applies to the tax chargeable at import on physical goods and it is the purchaser who benefits from the threshold. The exemption, which runs counter to the fundamental principle of VAT as a broad-based tax on consumption, is provided for practical reasons to avoid the need to collect small amounts of tax from private consumers. This does not apply to digital services where the tax will be collected by suppliers.
Hvis det ovenstående skal oversættes, så vil det sige at det er korrekt at der skal betales 25% moms, men kun ved EDB service (F.eks. at en i Polen laver en løsning til et dansk firma, så skal der opkræves dansk moms af jobbet), dette gælder også når det kommer til produkter (Over 22 Euro) skal der også betales 25% moms
Men et "Medlemsland" kan selv bestemmer at fravælge dette, det har Danmark og reglen med de 280.000 kr. (38.000 Euro) er kun enkelt forsendelse der ikke må overstige dette beløb, så derfor må det konkluderes at de prøver at score de 9% eller de ved ikke bedre.
Fakt er at efter de modtog denne mail, har de ikke svaret (Den stumme virker skyldig, derfor vil jeg opfordre alle til at sende en mail med overstående, så vi kan spare de 9%).
MORE POWER TO THE COMSUMER!! (EU lov er kedeligt at læse men nyttigt)
guru skrev:
hej alle så er svaret fra www.hificomponents.de klar jeg ved ikke om det gælder alle tyske leverandører men det er lidt nedslående:
Hello Mr. Sorensen
the according to tax law legislation of the European union plans among other things in the context of the ESt guideline R 42j a taxation with domestic value added tax of the final consumer, as soon as a supplying trading venture exceeds certain delivery threshold. Unfortunately we must follow and therefore the value added tax of the Republic of Denmark (25%) estimate.
Mit freundlichen Grüßen Tanja Dennerlein Hificomponents GmbH
-----Ursprüngliche Nachricht----- Von: Michael sørensen [mailto:oksepung@hotmail.com] Gesendet: Mittwoch, 2. Juli 2003 08:53 Bereitgestellt in: Export Unterhaltung: Danish tax Betreff: Danish tax
Hello
Im from Denmark and was interested in purchasing a tv from u, but i was wondering why u are operating with danish tax?. We are only required to pay tax in the country we purchase from if this country is an EU country. In ur case 16% as Germany is a member of EU as well as Denmark.
So my question is whether i could buy a tv from u to the german price (16% tax) and just ad the transport fee that i got in the Danish price?
Best regards
Michael Landrock
Jeg ved sgu ikke om hun er ignorant men republic of Denmark, er det sket noget jeg er gået glip af???!!!
Det kan være de prøver at score de sidste 9% for det er ikke mit indtryk at andre tyske forhandlere gør det samme.
mvh.
Michael
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg har lovet at finde et nyt fjernsyn til de "gamle".
Betingelserne var at det nye skulle være fra sony og være på 32" 16:9 og det skulle være så billigt som muligt, og ikke over 10.000 Kr.
Efter at have undersøgt udvalget, er jeg kommet frem til at disse modeler er mest spændende:
KV32-FQ70/80/85
Jeg er nybegynder mht. handel med udlandet, og jeg er meget imponeret over den prisforskel der er mellem Danmark og Tyskland.
Det jeg er interesseret i at vide er om den omtalte EU garanti gælder køb af Sony fjernsyn hos Digitalo og Electronica24? Jeg er ikke god til tysk og ved derfor ikke om det står på deres respektive hjemmesider. Jeg vil blive overordentlig glad hvis nogen kan svare på dette.
Jeg er mest forelsket i FQ85 modelen, men jeg kan ikke finde den til under 10k dk. Så hvis nogen kan finde den til under 1530 Euro(digitalo) så vil jeg bønfalde vedkommende om et link.
Til sidst vil jeg spørge om den/de mefølgende manual(-er) kun er på tysk? og ligeledes om der er mulighed for valg af sprog i selve fjernsynets menuer?
|
Til top |
|
|