| Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer
Du lyder som du er meget svært medtaget af hifilitis -og valgte er Dali, respekt for det !
mht. dit budget så er der mange muligheder, indtil vidre har alternativet været VA Strauss og Mahler - men hvis du også går i brugtkøbs tanker så er udvalget større end de to førstenævnte.
Her er bare et par stykker som rykker:
Merlin
Avalon
Martin Logan
Revel
Sonus Faber
ATC
Kharma
Ja listen kunne sikkert blive meget længere, det er bla. nogle af disse som kan gøre det "onde" ved Dali og VA.
Eks. Jeg husker tydeligt hvorledes en Avalon Avatar spillede - en lille 2 vejs gulvmodel som sætter en meget høj standard.
Du skylder dig selv at lytte på mere utraditionelle mærker som ikke er så kendte i DK.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Acer
Du lyder som du er meget svært medtaget af hifilitis -og valgte er Dali, respekt for det !
Ja, galoperende et eller andet titis...men det smitter ihvertfald 
mht. dit budget så er der mange muligheder, indtil vidre har alternativet været VA Strauss og Mahler - men hvis du også går i brugtkøbs tanker så er udvalget større end de to førstenævnte.
Merlin (har jeg ikke hørt endnu)
Avalon (har jeg ikke hørt endnu)
Martin Logan (alt for meget "luft" og opblæsthed -duer ikke til rock !)
Revel (har jeg ikke hørt endnu)
Sonus Faber (for mange "tæpper" foran, ikke nok hul igennem. Har dog kun hørt et sæt til ca. 14k)
ATC (har jeg ikke hørt endnu)
Kharma (har jeg ikke hørt endnu)
Ja listen kunne sikkert blive meget længere, det er bla. nogle af disse som kan gøre det "onde" ved Dali og VA.
Eks. Jeg husker tydeligt hvorledes en Avalon Avatar spillede - en lille 2 vejs gulvmodel som sætter en meget høj standard.
Du skylder dig selv at lytte på mere utraditionelle mærker som ikke er så kendte i DK.
|
|
|
Det kan da godt være jeg ser for snævert på det....
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Acer
Merlin
Spiller godt i mindre rum ... men er lige i overkant af budgettet - svære at finde brugt i DK
Avalon
Det er dyrt ... kig evt. i Norge hvor der ind imellem ses noget brugt. Spiller i øvrigt rigtigt godt.
Martin Logan
Revel
Sonus Faber
Du skal pænt op før der rigtigt er noget der kan matche de andre du overvejer. Hvis du har forstærkeren så spiller Extrema ret godt .. kan findes til ca. 40.000 brugt.
ATC
Kharma
Dyrt .. ses ikke ofte i DK
|
|
|
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bare at vi som Danskere, godt kan have tendens til at ikke kunne se skoven for bare træer.
Det spiller jo ingen rolle om et evt. mærke ikke forhandles i Danmark, brugt eller nyt, så længe det er inde for EU se jeg ikke de store problemer.
Det kan naturligvis godt være svært at finde de nævnte mærker opstillet til en lyttesession inden køb men jeg synes at med det budget, så er det et must at flirte lidt med nogle mere eksotiske mærker og evt. opstøve steder hvos man kan lytte inden køb.
Der er eks. et sæt Avalon Radian til salg i Norge til ca. 40.000 NOK - bare et eks. på hvad der findes derude !
Revel kan lyttes i AudioVision Skive - evt. F50 ?
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex,
Du har helt ret, der er mange gode ting som slet ikke findes i DK. For et år siden kunne det samme siges om Vienna, ligesom Merlin også er relativt nye på markedet.
Hvis jeg havde haft budget til det ... så tror jeg at jeg havde et par knaldrøde Merlin VSM med BAM og hele svineriet hjemme i stuen. Ikke fordi jeg klager ... men de er lyder forrygende ... og er samtidigt indretningsmæssigt spændende!
Hurra for mangfoldigheden ... hvis alle havde det samme ... så var der sku ikke meget ved det!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke valgt Dali...endnu, men har netop startet denne tråd for at finde ud af om jeg har overset noget. Euforien over VA vil ingen ende tage, kan vel sammenlignes med de gode gamle NAD 3020 dage  , men ingen tvivl om at de spiller godt. Jeg tror også, ud fra de anmeldelser de får her på sitet, at de har en tordnende dyb og fast bund...i like it  . Men jeg ville bare vide om Dali'erne er VA'erne så meget underlegne at man er til grin hvis man vælger Dali'erne....men det tror jeg faktisk ikke efter de udtalelser der er kommet i denne tråd. Det er svært, men nu har jeg flere gange hørt både MS4 & 5 og mener stadig at de er det tætteste jeg kommer på en "fuldendt" højttaler....men som Alex skriver, vi ser kun ud over vores næsetip....for 50k burde valget ikke kun stå imellem MS4 og Strauss......der er og bør være mange flere kompetente HT'er på markedet til den pris......måske man skulle give Revel et lyt....
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om Antony Gallo Acoustics Nucleus Reference III kan købes i Danmark, men med en pris på $2590 for et par burde den vel kunne holdes under 50.000.-. Anmelderne er meget positive. Se f.eks. 6moons.com, eller HIFI+ (Issue 31)
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Avance...? Er det noget med noget ryk i ? var det ikke dem, der engang i firserne havde en hvid HT (den så faktisk cool ud) i noget tynd betonmateriale med en faaast bas ? 
Og hvad er der egenlig sket med ægget....Onken/Focal F3 ? Den var virkelig hot da fars hifi karriere tog det første dyk nedad....... Jeg kan huske at Hi-fi & Elektronik var helt NAD 3020 euforiske da ægget kom i en DIY udgave....
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 06 August 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avance ... var ganske gode i den netop udgåede serie ... men de er i en lidt anden klasse (har dog en topmodel jeg ikke har hørt). Mener ikke at de kan begå sig i klasse med Merlin, Vienna Strauss mm.
Hvad angår Hifi og Elektronik ... så kan man undre sig over mange ting, der foregik i det blad. Men glem ægget ... det er 20 år siden ... der er sket meget siden da. I øvrigt kan man finde dem brugt til ingen penge ... så mit gæt er at de er blevet ædt af tidens tand og den teknologiske udvikling.
Uanset hvad folk gerne vil binde en på ærmet ... så er der mange gode ting derude. Der er ikke andet at sige ... giv dig god tid ... lyt til en masse (det er sjovt) og så vælger du nok en dag ... når du er klar og der kommer et godt tilbud.
Personligt havde jeg lyttet til ca. 15 forskellige speakers i prisklassen, før jeg indsnævrede feltet til nogle få stykker. Så kom der et godt tilbud ... rigtig pris ... rigtige træsort .. og ja så endte jeg med Proac.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der ikke en eller anden pensioneret super HT, som kostede 100k/sæt for 10 år siden, jeg kan købe brugt nu for menneskepenge ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Findes der ikke en eller anden pensioneret super HT, som kostede 100k/sæt for 10 år siden, jeg kan købe brugt nu for menneskepenge ?  |
|
|
Tja, det er ikke usandsynligt... men tidens tand har det med at gnave i div. ophæng o.lig. - jeg husker selv at jeg havde et sæt high-end højttalere på hånden, nyprisen var over de 100K -og brugtprisen var under 20K - jeg undersøgte marked for info. omkring nævnte og fik kontakt til flere kompetentet personer som har været hele møllen rundt - jeg blev frarådt at hoppe på handlen, der er alt for mange andre alternativer til at hoppe på disse gode tilbud.
Eks. Sonus Faber Extrema som har kultstatus hos mange og også hos jeg selv, tja den kan heller ikke sige sig fri for tidens tand, jeg har haft fornøjelsen af at lyttet til den mange gange -og er stadigvæk overrasket over hvad denne kan men hvis kan lytter til højttalere af idag, så kan jeg godt høre at der er sket noget siden Extrema var i sit "forår" - der er langt flere konkurranter til de gamle high-ender at det kan svare sig at sigte efter disse.
Revel Performa F50 er i min bog en meget ærlig og ufarvet formidler, den har så mange gode egenskaber musikals og analytisk at den vil kunne tilfredsstille de fleste.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
revel performa f50 fås for ca. 3000 us brugt, dertil kommer moms fragt osv, med det hele kommer de aldrig op på de priser vi ser i dk.(70000 for et demosæt hos audiovision)
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Findes der ikke en eller anden pensioneret super HT, som kostede 100k/sæt for 10 år siden, jeg kan købe brugt nu for menneskepenge ?  |
|
|
Dem er der sgu mange af .
men ikke lige i dk så skal du ud på en køre tur .
hvad med et par wilson max 150k  kender en i italy der nok skal af med dem .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Acer skrev:
|
|
Dem er der sgu mange af .
men ikke lige i dk så skal du ud på en køre tur .
hvad med et par wilson max 150k kender en i italy der nok skal af med dem .
|
|
|
150k...? er du svimlende mand, tror du der står Rockefeller på ryggen af mig ?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh....der er ingen billig genvej til god lyd - ej heller en af de gamle super højttalere ifølge Alex. Han har nok ret - vil man ha' god lyd må man til foret....og købe det ihvertfald næsten nyt....
De der Revel...hvordan lyder de og hvor kan de høres her i DK ?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Argh....der er ingen billig genvej til god lyd - ej heller en af de gamle super højttalere ifølge Alex. Han har nok ret - vil man ha' god lyd må man til foret....og købe det ihvertfald næsten nyt....
De der Revel...hvordan lyder de og hvor kan de høres her i DK ? |
|
|
Ja der mener jeg i er galt på den , proac 4 de kan fåes til små 40k og de store sonus til mellen 35 til 65k , og revel og jmlap koster ikke meget mere i tyskland .
Du bor i et forkert land sådan er det .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil til Tyskland og bo.....så kan jeg også få mig en Audi med en 6-8 propper i 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
konen er netop igang med at læse Hifi4all's test af VA Strauss  ..... så må vi se hvad ministeriets dom lyder på  . Hun har, efter en længere snak med drengene i Ålborg, en opfattelse af at Ronin's test er både pålidelige og troværdige (det har jeg iøvrigt også) ......så det kan være vi skal et smut forbi Jensen og høre på Strauss  jubiiiiiii
|
| Til top |
|
| |
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej acer.
jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke forstærker du skal tilstutter dine højtalere.
om der er rør eller det er en trands forstærker.
og husk at proac også er et meget godt bud.
et par brugte proac 4,0 kunne sagtens fås for 50,000kr
Eller måske et par brugte SNELLE TYPE A.
mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
proac skrev:
|
hej acer.
jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke forstærker du skal tilstutter dine højtalere.
om der er rør eller det er en trands forstærker.
og husk at proac også er et meget godt bud.
et par brugte proac 4,0 kunne sagtens fås for 50,000kr
Eller måske et par brugte SNELLE TYPE A.
mvh kenn
|
|
|
I første omgang en AVR8500, men det er ikke udelukket at der senere kan komme en effekt på....
|
| Til top |
|
| |