Forfatter |
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky 7 skrev:
kim olsen skrev:
det med skruer og misfarvninger er jo en mangel så vidt jeg kan huske der var en der nævnte.... eller bare sig fejl.... |
|
|
Jeg forstår ikke helt hvad du mener?  |
|
|
Det du købte var ikke 100% i orden da du fik det. På denne bag grund MÅ de IKKE nægte dig at give dig pengene retur !
Hvis Det var i nærheden af hvor jeg bor, ville jeg gerne hjælpe dig med at demostrer for butikken !
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 03 August 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild:
Iflg. købeloven, som er til for at beskytte butikkerne, har jeg krav på, at KRÆVE pengene retur....længere nede siger købeloven så..... hvis sælgeren nægter at give penge tilbage, må han vælge imellem at give en ny vare eller udbedre skaden. l**teregler. Købeloven sku være til køberens fordel, men nej, den beskytter forhandleren 100%. Nu har jeg både mit Marantz at sælge samt al Thule l**tet. Det skal bare sælges for billige penge nu, så jeg kan komme af med det.
__________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
Schriver Lukket konto

Lukket efter egen anmodning
Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 05:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky 7 skrev:
Iflg. købeloven, som er til for at beskytte butikkerne, har jeg krav på, at KRÆVE pengene retur....længere nede siger købeloven så..... hvis sælgeren nægter at give penge tilbage, må han vælge imellem at give en ny vare eller udbedre skaden. l**teregler. Købeloven sku være til køberens fordel, men nej, den beskytter forhandleren 100%. Nu har jeg både mit Marantz at sælge samt al Thule l**tet. Det skal bare sælges for billige penge nu, så jeg kan komme af med det. |
|
|
Købeloven regler er nu meget gode 
De omhandler ikke returret/fortrydelsesret, men mangelsindsigelsregler. Dvs. hvad der sker hvis en vare er behæftet med en mangel. Reglerne er lavet med henblik på, at køber kan være sikker på at få sin vare, der er mangelfri - ikke at køber kan fortryde.
Nu har jeg jo ikke set hvad du har købt i hifiklubben, men hvis der er en misfarvning af kabinettet burde du have mulighed for at få den mangel afhjulpet (altså reperation eller ombytning).
En mundtlig aftale kan du desværre ikke bruge til så meget. Den er i teorien lige så bindende som en skriftlig, men i praksis er den desværre ikke mange sure sild værd.
Iøvrigt skriver du i dit første indlæg om sagen, at I aftalte at du kunne tilbagelevere hvis du ikke åbnede pakken. Eftersom du åbnede pakken falder den aftale efter min opfattelse der.
Det ændrer dog ikke på, at jeg mener du skal holde på din ret og få manglerne afhjulpet.
mvh
Clifton
|
Til top |
|
|
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentlig sjovt hvor ofte der kommer lange tråde ud af ting der sker med klubben.
Det er noget med at den man elsker tugter man, eller hvordan var det nu det gamle ordsprog er .
Så var der også Spies som sagde at alt omtale er god reklame. Hvis det holder så har klubben rigeligt.
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton: Jeg pakkede først varen ud, da jeg havde opgivet at få pengene tilbage. Jeg jo nede i HFK med alle varerne UDEN at jeg havde åbnet så meget som posen med fjernbetjeningen. Schriver: Du har så evigt ret. Tak for det gode og præcise svar.  __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
Det er egentlig sjovt hvor ofte der kommer lange tråde ud af ting der sker med klubben.
Det er noget med at den man elsker tugter man, eller hvordan var det nu det gamle ordsprog er .
Så var der også Spies som sagde at alt omtale er god reklame. Hvis det holder så har klubben rigeligt.
|
|
|
Tror du ikke det er lidt som med microsoft, i lidt mindre forhold naturligvis 
De er uden tvivl den største spiller på banen inden for det område, og de er den eneste hifi kæde der kommer ud med overskud, og da de har overskud må de jo naturligvis snyde alle kunderne, for det er jo kunderne der betaler overskudet ?
Jepser
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så man kan kun skabe overskud ved at snyde kunderne??? Den holder vist ikke helt...
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var lidt ment om en provokation.
Da klubben er de eneste der laver penge, og alle åbenbart mener de snyder dem, kan man vel godt aflede den terori af det ? 
Jesper
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 04 August 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky 7 skrev:
Clifton: Jeg pakkede først varen ud, da jeg havde opgivet at få pengene tilbage. Jeg jo nede i HFK med alle varerne UDEN at jeg havde åbnet så meget som posen med fjernbetjeningen.
|
|
|
Allright. Jeg var vist for optaget af min morgen kaffe der . Det om mangelsindsigelsen men jeg stadig .
|
Til top |
|
|