Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ups...plasma (PowerPlasma) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 August 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

FoxBat skrev:

Hej

Ctacta laver også andre ting end at finde ud af hvad PP laver.

Se evt. ctacta's www side - jeg tror at tråden her i HIFI4ALL er fjernet.

Martin

Kort note, også fordi det ikke er det denne tråd handler om, så ligger emnet her og er ikke slettet:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6570

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Lavede lige lidt mere sjov med PP!

Jeg ringede til PP, og røret blev taget af en fyr der kalder sig "K".
Jeg gav udtryk for, at jeg var ret interesseret i deres 42" skærm, og sagde at den så ret fed ud. Og iflg K var den faktisk også ret lækker.

Jeg spurgte efter mere teknisk information, med det kunne han altså ikke give mig, da det var deres tekniker der tog sig af den slags, og han var desværre syg (det var dog ærgeligt!.... elelr måske sidder han og gemmer sig et sted). Men sjovt nok, så genkender jeg stemmen fra K.... det er præcis samme person, som i sidste uge fortalte mig side op og side ned om tekniske spec og lækker indmad.

Nå.... jeg spurgte efter hvilket fabrikat skærmen var. Den var af fabrikatet PowerPlasma...... hmmmm. Nå, men kan jeg så ikke få et link til producenten, spurgte jeg.
K svarede, at jeg bare kunne sende en mail med de ting jeg gerne ville have oplyst, så skulle deres tekniker gerne svare.
Igen spørger jeg efter et link, men får at vide, at det kan jeg ikke få, da producenten ikke har en web-side. Det skyldes iflg K, at det er en meget lille producent i Thailand. Og faktisk var den MEGET MEGET lille inden PowerPlasma kom ind i billedet. Men nu har de fået kørt den op til noget væsentlig større.

Det må jeg sige, at det er sgu godt gået.... At en lille kælderbiks i DK, i løbet af to uger kan få en lille producent i Thailand til at akspandere så voldsomt! Wow....! Nu ved jeg ikke hvad PP kalder lille. Men for mig så er en lille producent af den slags udstyr noget med måske 2-500 medarbejdere. Tvivler endda på at der findes så små producenter med kompetence til at producere plasmaskærme. Og så er det jo godt gået hvis PP kan være med til at køre firmaet op!

Nå, tilbage til samtalen....
K fortæller mig, at de faktisk regner med at udvide til Norge og Sverige.... måske man skulle advare norks og svensk politi!

Jeg spørger om de har modellen på lager, men det har de desværre ikke, da der er udsolgt!. Og i øvrigt havde han ikke tid til at snakke med mig (tror han genkendte min stemme). Men jeg kunne vende tilbage i slutningen af næste uge. Så ville deres demorum sikkert også være færdigt.

Pudsigt nok, så påstod denne K, under andet navn i starten af sidste uge, at demorummet skulle være færdig sidste fredag. Hmmm.....
Mit bud er, at helvede står i brand omkring PP, og at de derfor er i gang med at rykke teltpælene op, og smutte til udlandet.
Det lød som om K havde MEGET travlt.... han var meget forpustet, og det lød som om han løb!

Er der i øvrigt nogen der ved, om denne person K, er manden bag PP alene? Er det ham selv der også spiller Ricky?? Eller har han en makker?? Det ville da være fint hvis han havde.... såkan de jo underholde hinanden mens de samler klemmer!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 17 August 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Det er lige før jeg håber, at PowerPlasma er kommet til at sælge en flok skærme til en flok HA supportere.... Så kan jeg sgu godt forstå at K har travlt.... Det er jo svært at samle klemmer med armene i gips!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 17 August 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Lars37: Naturligvis, men hvordan vil du researche et firma som Powerplasma? ctacta's research er nok ikke noget almindelige mennesker ville kaste sig over, og de fleste ville slet ikke overveje at begynde at pumpe Told&Skat for info omkring import fra gældende CVR nr. (Jeg var ikke engang klar over det var public record).

L.

Kan du ikke finde informationer på nettet om firmaet(her burde alle advarselslamper allerede lyse!!!), så køb første gang for et lille beløb. Kan man ikke købe for et lille beløb - som f.eks. ved Powerplasma, så holder man sig fra det. Dette er vel indlysende logik for burhøns.....Wink

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 August 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Det er en utrolig tråd det her et firma som udgiver sig for at sælge plasma fjernsyn, og så viser det sig at de bare er en flok fupmagre Håber de bliver knaldet med et brag. Politiet er måske blevet informeret i sagen eller hvad? ellers kan HAerne da tage sig af dem!  

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

rubberduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 August 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

hehe jeg har lige for sjov prøvet og ringe til begge numre og det er den  samme K der tager begge telefoner..

Han informerede mig om at der var sygdom i firmaet for tiden..

og hvis man bestiller deres produkt er der 7-10 dages leveringstid..

Rob_the_smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Ja, powerplasma har travlt, for ifølge "K" er de ved at lave show-room i valbygårdsvej 76 * , og det vil være klar i midten af næste uge, hvor man vil kunne komme til at se det famøse 42".....

Nu prøver de ikke at prakke folk ikke eksisterende skærme på mere, men det lyder mere som om at de trækker tiden lidt ud (vel for at få tid til at pakke kufferten til langbortistan )

Er der nogen der lige slår et smut forbi for at se om de er ved at bygge om ?

*) deres føromtalte adresse, som er beliggende i en kælder i en boligblok.....

Til top Vis Rob_the_smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rob_the_smurf

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Det kunne være interessant om nogen kunne bekræfte at der er håndværkere på adr..???  Jeg har taget kontakt til formanden for ejerforeningen for ad den vej at få et praj.

Sidder her og tænker om de øvrige medarbjedere hos PP har fået kolde fødder. hvorfor det kun er K der tager telefonen.

K skulle til af en mine venner have fortalt at showroomet skulle stå færdigt på fredag og at de var ved at lægge gulv på adr. i Valby. Og at de leverer produkter til kunder imorgen. Der skulle stå et vognlæs ved Padborg og vente.

Endelig fik han af vide at de nu havde søgt om dankortbetaling hos Dandomain, men at der ville gå 3 uger. Okay siger bare, Dandomain kan tilbyde en teknisk løsning, men indløsningsaftalen er stadig PBS. Og PBS har ikke nogen ansøgning liggende fra PP.

Den ene løgn efterfølges af den den og gør det hele endnu mere speget end en 3-stjernet ålerøget spegepølse!
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Det er lige før jeg håber, at PowerPlasma er kommet til at sælge en flok skærme til en flok HA supportere.... Så kan jeg sgu godt forstå at K har travlt.... Det er jo svært at samle klemmer med armene i gips!

Jeg gik her i min naivitet og troede at man fik cement til knæskalderne og så blev dumpet i nærmeste havn

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 17 August 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Lestat skrev:
Lars37: Naturligvis, men hvordan vil du researche et firma som Powerplasma? ctacta's research er nok ikke noget almindelige mennesker ville kaste sig over, og de fleste ville slet ikke overveje at begynde at pumpe Told&Skat for info omkring import fra gældende CVR nr. (Jeg var ikke engang klar over det var public record).

L.

Kan du ikke finde informationer på nettet om firmaet(her burde alle advarselslamper allerede lyse!!!), så køb første gang for et lille beløb. Kan man ikke købe for et lille beløb - som f.eks. ved Powerplasma, så holder man sig fra det. Dette er vel indlysende logik for burhøns.....Wink

Hvilke informationer mener du? Det er jo ikke svært at opgive en telefon og adresse som kan være svær at bekræfte veraciteten af når vi snakker små kælderfirmaer. (Da disse jo typisk VIL ligge i en kælder el. lign, og være registreret hos en privat).
Er det et nystartet firma (Som PP vil have vide de er) så kan det også være svært at finde informationer fra tidligere købere, ebay ratings, etc.
Naturligvis er det ikke umuligt at spotte fupmagere som PP, men de har også været meget amatøragtige, og begået temmelig mange fejl, og alligevel har de snydt en del mennesker. Hvordan skal man så gardere sig mod et mere professionelt fortagende, undtagen at undgå alle der ikke tager dankort eller Visa? (Ikke så stort et problem i DK, men i f.eks. Tyskland er det, som jeg har nævnt før, undtagelsen snarere end reglen at du kan betale med andet end forudbetaling).

Et eller andet sted er man også nødt til at stole lidt på butikkerne. Måske ikke så meget de helt nystartede som PP, men butikker der har eksisteret lidt længere, som ihvertfald ikke er "grab'n'run" foretagender. Eller helt lade være med at handle på nettet og så betale det ekstra for hardwaren som det nu koster.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 17 August 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
lars37 skrev:
Lestat skrev:

L.

Hvilke informationer mener du? Det er jo ikke svært at opgive en telefon og adresse som kan være svær at bekræfte veraciteten af når vi snakker små kælderfirmaer. (Da disse jo typisk VIL ligge i en kælder el. lign, og være registreret hos en privat).
Er det et nystartet firma (Som PP vil have vide de er) så kan det også være svært at finde informationer fra tidligere købere, ebay ratings, etc.
Naturligvis er det ikke umuligt at spotte fupmagere som PP, men de har også været meget amatøragtige, og begået temmelig mange fejl, og alligevel har de snydt en del mennesker. Hvordan skal man så gardere sig mod et mere professionelt fortagende, undtagen at undgå alle der ikke tager dankort eller Visa? (Ikke så stort et problem i DK, men i f.eks. Tyskland er det, som jeg har nævnt før, undtagelsen snarere end reglen at du kan betale med andet end forudbetaling).

Et eller andet sted er man også nødt til at stole lidt på butikkerne. Måske ikke så meget de helt nystartede som PP, men butikker der har eksisteret lidt længere, som ihvertfald ikke er "grab'n'run" foretagender. Eller helt lade være med at handle på nettet og så betale det ekstra for hardwaren som det nu koster.

L.

Jeg mener f.eks. omtale på forums ligesom dette. Det er netop denne simple øvelse, som enhver bør foretage, inden vedkommende brænder 17.000 kr. af - lav lidt simpel reseach inden.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 17 August 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Lars, jeg ved hvad du mener, jeg siger bare hvis man skal give den nye erhvervsdrivende som intet ry har endnu en chance (hvilket der tidligere i tråden var stor ståhej om), så har man bare ikke så store muligheder for at sikre sig. I danmark vil de fleste online butikker ret hurtigt få en PBS aftale, men sådan er det bare ikke f.eks. over grænsen.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 August 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hmm tja nu er det jo ikke alle der er på nettet. Tænk på alle de mennesker der har ringet, da de har set annoncen i avisen!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

jesperkbh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2004
Sendt: 17 August 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Det kunne være interessant om nogen kunne bekræfte at der er håndværkere på adr..???  Jeg har taget kontakt til formanden for ejerforeningen for ad den vej at få et praj.

Sidder her og tænker om de øvrige medarbjedere hos PP har fået kolde fødder. hvorfor det kun er K der tager telefonen.

K skulle til af en mine venner har fortalt at showroomet skulle stå færdigt på fredag og at de var ved at lægge gulv på adr. i Valby. Og at de leverer produkter til kunder imorgen. Der skulle stå et vognlæs ved Padborg og vente.

Endelig fik han af vide at de nu havde søgt om dankortbetaling hos Dandomain, men at der ville gå 3 uger. Okay siger bare, Dandomain kan tilbyde en teknisk løsning, men indløsningsaftalen er stadig PBS. Og PBS har ikke nogen ansøgning liggende fra PP.

Den ene løgn efterfølges af den den og gør det hele endnu mere speget end en 3-stjernet ålerøget spegepølse!

Jeg kan hermed bekræfte der ikke er håndværkere! Dog skal der tages de forbehold at deres håndværkerer ikke arbejder i dagtimerene eller at de arbejder i stealltharbejdstøj og med lydløst værktøj. Desværre var det ikke muligt at kigge ind men det så umiddelbart ikke ud som om der var nogen former for aktivitet.

Til top Vis jesperkbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesperkbh

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 17 August 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

jesperkbh skrev:
...eller at de arbejder i stealltharbejdstøj og
med lydløst værktøj.
Lydløst værktøj? Næppe. Jeg tror slet
ikke den slags håndværkere findes

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Ja, det undrer mig ikke, den ene historie trækker den anden med sig.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 17 August 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

men de prøver da i det mindste.... udholdende er de.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 17 August 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
jesperkbh skrev:
...eller at de arbejder i stealltharbejdstøj og
med lydløst værktøj.
Lydløst værktøj? Næppe. Jeg tror slet
ikke den slags håndværkere findes

/U.

kunne ellers være fedt hvis der var sådanne håndværkere, de kunne bygge dit hus om, uden du ville opdage det.

jeg håber snart der sker noget mere i sagen, og at "K", "Ricki" "Jens" og Teknikeren bliver sat fast.. samle klemmer er nok en god ide..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

ja det er da utroligt så mange ansatte et , tilsyneladende enmands firma har, måske en skizofren?

nej, for at komme tilbage til emnet, så tænkte jeg på om der er nogle der har set sagen omtalt andre steder/medier, eller kontaktet "kontant" eller lign programmer, så problemet med offentliggørelse af f.eks telefonsamtaler bliver dr's.... ?

Jabba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 August 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hvorfor kan man ikke finde sådan en person og snakke med ham in person?

Få nogle billeder af ham, sørge for hans fjæs bliver kendt for alt og alle, så han muligvis kunne få bare få lidt kolde fødder og stoppe sit fuskeri nummer, inden alle de stakkels mennesker bliver snydt. Ikke desto mindre smadre han osse markedet for andre forhandlere for 21000,- for et plasma virker simpelthen ikke billigt for folk som har set PP og dem som bliver snydt køber nok ikke plasma igen lige med det samme.

Alt den skade og muligvis slipper han afsted med det selvom folk som ctacta gør en kæmpe indsats for at gøre alle opmærksomme på problemet. Hatten af for dig ctacta og flot stykke arbejde med dit media center projekt. MEGET IMPONERENDE, om jeg må sige :).

Håber sgu han/dem bliver snuppet eller det måske ikke er svindel <-- yeah right? gu er det det..!

Til top Vis Jabba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jabba

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes