Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ups...plasma (PowerPlasma) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hyperhenry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Status: Offline
Sendt: 24 August 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Til alle på denne streng:

Hvis der skulle være bare én af jer, som stadig tror på, at vi har at gøre med en stakkels nybegynder, der nosser rundt i det, kan jeg oplyse om, at alle navne forbundet med Powerplasma er 'stjålne' navne. Ricky Larsen er ikke Ricky Larsen. Navnet er tilfældigt valgt.
Hvordan ved hun det? Jo, min kollega, vores bogholder, havde den chokerende oplevelse at blive ringet op i går af en rasende Powerplasma kunde, som ville have sit produkt. Ifølge den vrede mand, stod min kollegas navn og nummer på en ordrebekræftelse, kunden havde fået tilsendt. Han troede naturligvis ikke på min kollega, som bedyrede, at det havde han ikke noget at gøre med, så han truede med politianmeldelse. Men min ven kontaktede selv politiet i morges, som kunne oplyse, at Ricky Larsen var i samme knibe. En eller anden fupmager har støvet to tilfældige navne op og brugt dem hensynsløst. Min kollega er rasende og rystet ,hvilket der ikke er noget at sige til.
Tak for jeres stor forarbejde. I ved sørme, hvad I snakker om. Med lidt held slipper min kollega for alt for mange ubehagelige opkald pga. jeres hurtige indsats.

Hilsen
Hyperhenry
Til top Vis hyperhenry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyperhenry

no.5
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 August 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

jeg må sige, at ctacta har bidraget med interessant læsning..

Det har været ret spændende at følge..
ctacta, tager du imod nye opgaver ? hvor meget koster du ? hehe..

Til top Vis no.5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no.5 Besøg no.5's Websted

AllanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 24 August 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Jeg har med interesse ”skimmet” jeres debat om PowerPlasma. Den pågældende ejendom, hvor ”firmaet” skulle have sin ”forretning”  (Valbygårdsvej 76, A & B) er en mindre ejerforening med 19 beboelseslejligheder og 64 m² erhvervskælderlokaler. Kælderlokalerne ejes af en person fra Holbæk, der udlejer dem til højestbydende.

Jeg er formand for ejerforeningen, og kan oplyse at de pågældende kælderlokaler ifølge Bygge- & Teknikforvaltningen ikke må bruges som egentlige arbejdsrum, men kun til kortvarige ophold. Fx lagerlokaler.

De hér på siderne den 10. aug. viste afbildninger viser ikke de aktuelle lokaler. Det første billede er set fra vejen, og samtlige kældervinduer på den side viser beboernes pulterrum. De 3 ringeknapper på det andet billede er til de 3 lejligheder i den pågældende bygning. Der er ingen ringeklokker til kælderlokalerne, da de jo ikke må bruges til andet end kortvarige ophold. Og kælderdøren på det fjerde billede er ikke til kælderlokalerne, men til et fælles gårdtoilet, hvorfra der ikke er adgang til andre lokaler.

Som formand for Ejerforeningen har jeg kendskab til indholdet af den indgåede lejekontrakt mellem udlejer og Ricky Larsen. Af den fremgår at Ricky Larsen pr. 1/5-04 har lejet 40 af de 64 m² til kontor/-lagerlokale. Disse 40 m² har vinduer på den anden side af huset.

Ingen på ejendommen har nogensinde mødt Ricky Larsen, men har set mange interesserede personer omkring ejendommen. Lokalerne er tilsyneladende tomme, og bliver ikke benyttet.

I øvrigt kan jeg henvise til en artikel på Politikens netavis mandag den 23. aug. http://www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332410.

Til top Vis AllanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AllanR Besøg AllanR's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 August 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Nå ja - nu tyder det jo efterhånden mere og mere på at Ricky Larsen ikke eksisterer - da det er i Ricky Larsens navn at CVR nummeret er oprettet, så er det nok også i det navn bankkontoen er oprettet, nethotellet, telefon osv. er oprettet.

Nu er det så det bliver interessant hvad IP der stod i den mail Kim F. modtog på side 1, da det jo nok er nærmeste vej at gå. Alternativt kan teleselskabet vil finde ud af hvilken mobiltelefon nummeret blev viderestillet til, og hvem det evt. er registreret til.

Og hvis pengene stadig står på kontoen, så kan en Ricky Larsen som ikke eksisterer jo heller ikke kræve at få penge ud.

Mvh

Brian Binnerup

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

JadeBoy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 August 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

"ps. dette er ikke blot et bambudsskud, men et seriøst gennembrud på det danske marked, så husk vores navn i kommer til at høre det igen..."

og det fik han desværre ret i

Til top Vis JadeBoy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JadeBoy

Ken T.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 August 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Ken T.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ken T.

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 25 August 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Damn så har de alligevel nået at få skrabet mere end en mill. sammen :(
Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Men kontoen er beslaglagt, så  og det kan kun glæde mig ekstremt meget, så får de fleste nemlig deres penge tilbage når sagen er afsluttet. Tak til alle herinde for en god indsats!!
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 25 August 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Super flot arbejde ctacta!!

Men det er nu ærgeligt at medierne var så sløve til at tage sagen op. Jeg troede/håbede, at de ville have være hurtigere til at skrive om sagen, når de jo ikke som politiet først skal have en anmeldelse, for at se nærmere på en sag.

Perfekt var det derimod at vi (I!) fik advaret og sat en en stopper for fuskeriet!

Mon ikke der er mange, der er blevet advaret mod at handle hos PP, efter at have læst her? "- Jeg ved det ikke, men jeg tror det", som polle ville have sagt!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 25 August 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hehe .. mener denne steen og stoffer er Topic 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

TJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 25 August 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Der var vist en mere der skulle ha læst hifi4all lidt før

15:30 - Valbygårdsvej - bedrageri

En 37 årig mand, bosiddende i Glostrup, har til kriminalpolitiet anmeldt, at han den 120804 formentligt er blevet udsat for bedrageri. Idet han via en lokalavis og efterfølgende via internettet havde set, at et firma i Valby solgte fladskærme. Da han fandt tilbuddet for interessant ringede han til firmaet og det aftaltes, at han skulle overføre kr. 16.995 til en konto i BG-bank.
Efterfølgende havde den 37 årige via nettet og pressen konstateret, at han tilsyneladende er blevet snydt.

Eventuelle oplysninger til Station City og/eller bedrageriafdelingen.

http://www.kbhpol.dk/default1.asp?side=DR&dag=seneste

Super arbejde !!!!!

Til top Vis TJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TJOE

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 25 August 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

hvis bare kontoen er beslaglagt, så er jeg, på ofrenes vvegne, en glad mand.

og det betyder med lidt held at ricki/bagmanden ikke har råd til benzin ned til grænse.... (for atflygte til sverige ville da være dumt med det samarbejde de har med dansk politi)

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 August 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Men kontoen er beslaglagt, så  og det kan kun glæde mig ekstremt meget, så får de fleste nemlig deres penge tilbage når sagen er afsluttet. Tak til alle herinde for en god indsats!!

Folk skal nok ikke glæde sig for tidligt, en dygtig grovfusker kan nok finde ud af at overføre pengene til udlandet el. lign. efterhånden som de tikker ind.

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 26 August 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

ctacta skrev:

Folk skal nok ikke glæde sig for tidligt, en dygtig grovfusker kan nok finde ud af at overføre pengene til udlandet el. lign. efterhånden som de tikker ind.

Mvh,

Karsten

ja så skal han opgive et nyt kontonr hvis der stadig skulle være folk der ringer. Tror dog ikke de tager telefonen så meget mere..
Den konto hvor de penge der allerede er overført står på, kan Ricki og kliken ikke pille mere ved.

iøvrigt, synes jeg ctacta har tilføjet det helt rigtige i sin signatur..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

hejfejs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Skidegodt at kontoen nu er beslaglagt, men forklar mig hvorfor en repræsentant for Svindel A/S ikke inden da skulle have hævet/overført et indestående beløb på måske flere millioner og herefter sammen med kumpaner taget et fly til Langtbortistan?

Til top Vis hejfejs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hejfejs

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

hejfejs skrev:

Skidegodt at kontoen nu er beslaglagt, men forklar mig hvorfor en repræsentant for Svindel A/S ikke inden da skulle have hævet/overført et indestående beløb på måske flere millioner og herefter sammen med kumpaner taget et fly til Langtbortistan?

Det ved vi selvfølgelig ikke noget om, men det ved banken forhåbentlig. De bør (og skal vel egentlig også) føre 'regnskab' med overførsler. Så de ved vel hvor mange penge Svindel A/S (som du så fint udtrykker det) har nået at hæve/overføre videre.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 27 August 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 August 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Rob_the_smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 August 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det er godt at politiet har spærret deres konto, men hvorfor hulen er deres hjemmeside ikke også lukket ? Jeg ved godt at folk der indbetaler nu får deres penge igen, men siden bør da pilles af www ?

Til top Vis Rob_the_smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rob_the_smurf

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 31 August 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hmmm... Da politiet indtil videre kun har anmeldelser og indicier (godt nok meget stærke og talrige) ved jeg faktisk ikke, om det har ret til at lukke en hjemmeside på den baggrund. De kan dog spærre en bankbog, men det kan de formentlig på baggrund af mistanke om bedrageri. Jeg tror ikke www udbyderen anerkender andet end en dommerkendelse - lidt a la telefonselskaber. Men god pointe.

NB! Husk at det i morgen er sidste dag, hvis nogen skal nå åbningstilbud hos powerplasma!!! Så har man måske mulighed for at blive en slags personlig del af "sagaen"...

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes