Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Se det er nice (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

De er da helt sikkert flotte, og til et Rent snurrerundt setup kunne jeg godt finde på at bruge design HT-er. Men til stereo skal der være lidt mere styr på sagerne end et "rimeligt fornuftigt kompromis
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Surround og design højttalere (gerne aktive) passer som fod i hose.

Jeg har selv fået lov til at lave surround i stuen, og må sige, at oplevelsen af film er blevet langt langt bedre ... ser mindst en DVD-film om ugen (når fruen har aftenvagt). Så får den for fuld power ...

Aktive højttalere og surround er endvidere vejen at gå tror jeg (side & bagkanaler + evt. sub), idet man så kan køre et højklasse stereotrin til frontkanalerne. Kører selv pt. med to integrerede forstærkere direkte på DVD-spillen ... det virker sku ok!

SATMIT

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu stadig ik se hvad der skulle gøre at de kan lyde bedre end B&O

Jensens egen design serie fra vienna synes jeg er så meget federe !! men ok hvis man ik vil ha et par kabler liggende er de vel ok (ellers er der jo philips trådløse højtalere

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 August 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:
De er da helt sikkert flotte, og til et Rent snurrerundt setup kunne jeg godt finde på at bruge design HT-er. Men til stereo skal der være lidt mere styr på sagerne end et "rimeligt fornuftigt kompromis

Ja for os stereo folk , men som ss setup helt klart noget jeg kunne finde på , også hvis bag speaker kan køre trådløs .

Ret sikker på at jeg skal have et komplet setup .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 August 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Tjaaaa hmmmm det er nu engang bare et forkert udgangspunkt at starte med et rør og så derfra bygge en højttaler. Det lugter langt væk af et stort kompromis.

Skal det gøres "rigtigt" vælger man vel en enhed med nogle specs. som passer til den lyd man er på jagt efter, for derefter at tilpasse "kassen" til enheden og den ønskede lyd.

Detfor er det rent held hvis en design højttaler kommer til at lyde og derfor er vellydende designhøjttalere sjældne.

Er du nu sikker på at du mener dette? Lad mig starte med at sige at jeg er enig i den del med at det er sjældent en designhøjtaler lyder lige så godt som en "kompromisløs" højtaler.

Men her er lidt at reflektere over. Du siger for mig at se inddirekte at en højtaler der er kompakt og elegant og lavet af aluminium må være lavet ved at man er startet med et ønske om en slutform for derefter at presse lyd ind i det.

Derefter nævner du kompromis som en negativ faktor. Kompromis med hvad? Med den pæne højtaler er lyden ikke ok, men med den vellydende højtaler, er designet måske ikke ok. Er det ikke et kompromis?

Og som man kan mærke i dette forum lever mange tilsynelande under slaveagtige forhold hvor de kun allernådigst får lov at bruge deres anlæg når ingen ser det. Hvorfor? Formegentlig fordi anlæget er for stort, voldsomt og teknisk i en sådan grad at man ikke kan abstrahere fra udseendet og bare lytte. Mig bekendt kan kvinder lide musik i akkurat samme grad som mænd, de er bare (heldigvis) mere krittiske hvad angår helheden (der jo også omfatter udseendet).

Det store kompromis som måske her bliver overset, er måske kompromiset med udseendet som ligefrem deler et samlevende par i to.

Når B&O og andre laver de eksperimenter de gør, rykker det lydverden i en ny retning, for hvis ingen tør at afprøve nye "kompromisser", når man ingen steder hen.

Jeg siger: alt er et kompromis mellem en masse faktorer (lyd, størrelse, vægt, finish, størrelse, pris etc.), så at bygge en højtaler ved at starte med enheder og derfra bygge en klodset kasse, lugter i samme grad af kompromis.

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 12 August 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

aderspj, vil lige gøre dig opmærksom på du er på en side for HIFI ikke bo-bedre

Derudover er du os på en side hvor MCIntosh,Mark Levinson, Plinius og store (men i vores øjne pæne) gulvhøjttalere hvis du ser under de anlæg der er uploadet herinde, ja så fylder de meget, men 99% herinde synes det ser fedt ud !! en skam du synes småt er bedre, men så er bose jo sikkert os noget du kan forsvare..

Hvis folk havde lysten så stod der B&O (men desværre kan de ikke spille musik)

Din B&O fascination er da os fin nok, og deres design synes nogen sikkert er pænt nok, men har ik hørt ret mange der villigt forsvarer deres lydmæssige egenskaber..

Og som man kan mærke i dette forum lever mange tilsynelande under slaveagtige forhold hvor de kun allernådigst får lov at bruge deres anlæg når ingen ser det

Hvad er det for noget pis at fyre af ? fordi du skal have lov betyder det ik at vi andre skal, hvis du ser under afstemningen for hvor meget vi bruger vores anlæg, kunne det være du skulle ændre din opfattelse af at vi er nogle undertrykte små stakler, der højest må bruge vores anlæg en time om ugen

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

anderspj skrev:
Kedde skrev:

Tjaaaa hmmmm det er nu engang bare et forkert udgangspunkt at starte med et rør og så derfra bygge en højttaler. Det lugter langt væk af et stort kompromis.

Skal det gøres "rigtigt" vælger man vel en enhed med nogle specs. som passer til den lyd man er på jagt efter, for derefter at tilpasse "kassen" til enheden og den ønskede lyd.

Detfor er det rent held hvis en design højttaler kommer til at lyde og derfor er vellydende designhøjttalere sjældne.

Er du nu sikker på at du mener dette? Lad mig starte med at sige at jeg er enig i den del med at det er sjældent en designhøjtaler lyder lige så godt som en "kompromisløs" højtaler.

Men her er lidt at reflektere over. Du siger for mig at se inddirekte at en højtaler der er kompakt og elegant og lavet af aluminium må være lavet ved at man er startet med et ønske om en slutform for derefter at presse lyd ind i det.

En ting er helt sikkert, hvis ikke "smagsdommerpanelet" billiger udseenet bliver produktet ikke sat i produktion, vellyd eller ej.

Derefter nævner du kompromis som en negativ faktor. Kompromis med hvad? Med den pæne højtaler er lyden ikke ok, men med den vellydende højtaler, er designet måske ikke ok. Er det ikke et kompromis?

Som jeg læser det vægter du udseende og lyd ca. lige tungt når du vurderer HiFi. Jeg prøver primært at lytte, det kan være svært udelukkende at vurdere en HT'er med ørene men i min verden giver det nu engang det bedste resultat.

Og som man kan mærke i dette forum lever mange tilsynelande under slaveagtige forhold hvor de kun allernådigst får lov at bruge deres anlæg når ingen ser det. Hvorfor? Formegentlig fordi anlæget er for stort, voldsomt og teknisk i en sådan grad at man ikke kan abstrahere fra udseendet og bare lytte. Mig bekendt kan kvinder lide musik i akkurat samme grad som mænd, de er bare (heldigvis) mere krittiske hvad angår helheden (der jo også omfatter udseendet).

Jeg vurderer at dette ikke er rettet imod mig, da jeg i høj grad indvolverer min bedre halvdel i HiFi indkøb. Hun Hænger sig primært i lyd og udseende som du gør det, hvor jeg primært hænger mig i lyd og teknik. Men som oftest bliver vi enige om at hvis det lyder godt og er et udmærket kompromis mellem teknik/udseende, tja så er vi begge tilfredse, men 'en ting bliver der sjældent gået på kompromis med og det er lyden.

Det store kompromis som måske her bliver overset, er måske kompromiset med udseendet som ligefrem deler et samlevende par i to.

Når B&O og andre laver de eksperimenter de gør, rykker det lydverden i en ny retning, for hvis ingen tør at afprøve nye "kompromisser", når man ingen steder hen.

Ikke hvis design opnås på bekostning af lyd, så er det et dårligt kompromis, set fra min synsvinkel. Hvis lyden derimod er i fokus og andre egenskaber neprioriteres så opnår man landevindinger. Derefter kan man altid se på design og øvrige parametre

Jeg siger: alt er et kompromis mellem en masse faktorer (lyd, størrelse, vægt, finish, størrelse, pris etc.), så at bygge en højtaler ved at starte med enheder og derfra bygge en klodset kasse, lugter i samme grad af kompromis.

Ja alt er et kompromis, men hvis kompromiser indgåes på bekostning af lyd bør man revurdere projektets formål 'en gang til, ihvertfald hvis man producerer HT'er da formålet i min verden er at opnå den bedste lyd. Men prioriterer man udssende ligeså højt som vellyd, eller endda højere, er designhøjttalere jo en fin ting.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 August 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Derudover er du os på en side hvor MCIntosh,Mark Levinson, Plinius og store (men i vores øjne pæne) gulvhøjttalere hvis du ser under de anlæg der er uploadet herinde, ja så fylder de meget, men 99% herinde synes det ser fedt ud !!

Endnu et eksempel på at skønhed kommer indefra....

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 August 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Personligt mener jeg at de lugter lidt for meget af B&O-ripoff, men tvivlen skal naturligvis komme dem til gode!

Men designmæssigt er de da ok...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 August 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Personligt mener jeg at de lugter lidt for meget af B&O-ripoff, men tvivlen skal naturligvis komme dem til gode!

Men designmæssigt er de da ok...

Ja måske , men at nogle tør smide penge i sådan noget er velkommen .

vi alle kan jo ikke have B&O som nummer to anlæg

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

...

Hvis vi havde et ledigt rum på 60 m2 så blev jeg og anlægget flyttet derud ... asap. Og så skulle der spilles.

Og så ville der sikkert stå et B&O-anlæg i stuen ... sådan er det jo ...

Men seriøst ... jeg er efter at have eksperimenteret med lidt med surround-lyd nået til den konklusion, at side og bagkanalerne ... de behæver altså ikke at have high-end kvaliteter for at gøre jobbet ok! Har i prøvet at lytte til output fra disse ... uden bidrag fra front og center. 

Så et par aktive ... gerne små aktive højttalere med et lækkert design ... det ville da være rigtigt fedt!

SATMIT

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

aderspj, vil lige gøre dig opmærksom på du er på en side for HIFI ikke bo-bedre

Derudover er du os på en side hvor MCIntosh,Mark Levinson, Plinius og store (men i vores øjne pæne) gulvhøjttalere hvis du ser under de anlæg der er uploadet herinde, ja så fylder de meget, men 99% herinde synes det ser fedt ud !! en skam du synes småt er bedre, men så er bose jo sikkert os noget du kan forsvare..

Næ, egentlig ikke, det har jeg ingen grund til - synes ikke der er noget at komme efter.

Hvis folk havde lysten så stod der B&O (men desværre kan de ikke spille musik)

Din B&O fascination er da os fin nok, og deres design synes nogen sikkert er pænt nok, men har ik hørt ret mange der villigt forsvarer deres lydmæssige egenskaber..

Og tro mig, jeg er heller ikke en af dem så der er vi helt enige! Når jeg synes B&O er spændende så er det som firma, og det bedste ved deres højtalere er designet og det at de laver dem (dvs. de prøver nye ting af - nået jeg har respekt for uanset resultatet). Der er forskel på fascination og respekt.

Og som man kan mærke i dette forum lever mange tilsynelande under slaveagtige forhold hvor de kun allernådigst får lov at bruge deres anlæg når ingen ser det

Hvad er det for noget pis at fyre af ? fordi du skal have lov betyder det ik at vi andre skal, hvis du ser under afstemningen for hvor meget vi bruger vores anlæg, kunne det være du skulle ændre din opfattelse af at vi er nogle undertrykte små stakler, der højest må bruge vores anlæg en time om ugen

Nå, ja pis kan man vel godt kalde det - jeg fik da i hvert fald nogen op af stolen... Næ, det er selvfølgelig en overdrivelse - det er blot morsomt at læse de mange sidebemærkninger om det andet køn i forummet.

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Som jeg læser det vægter du udseende og lyd ca. lige tungt når du vurderer HiFi. Jeg prøver primært at lytte, det kan være svært udelukkende at vurdere en HT'er med ørene men i min verden giver det nu engang det bedste resultat.

Jeg vurderer at dette ikke er rettet imod mig, da jeg i høj grad indvolverer min bedre halvdel i HiFi indkøb. Hun Hænger sig primært i lyd og udseende som du gør det, hvor jeg primært hænger mig i lyd og teknik. Men som oftest bliver vi enige om at hvis det lyder godt og er et udmærket kompromis mellem teknik/udseende, tja så er vi begge tilfredse, men 'en ting bliver der sjældent gået på kompromis med og det er lyden.

Ikke hvis design opnås på bekostning af lyd, så er det et dårligt kompromis, set fra min synsvinkel. Hvis lyden derimod er i fokus og andre egenskaber neprioriteres så opnår man landevindinger. Derefter kan man altid se på design og øvrige parametre

Jeps, kunne ikke være mere enig. Det gælder så i praksis mere eller midre afhængigt af målgruppen, men pyt.

Ja alt er et kompromis, men hvis kompromiser indgåes på bekostning af lyd bør man revurdere projektets formål 'en gang til, ihvertfald hvis man producerer HT'er da formålet i min verden er at opnå den bedste lyd. Men prioriterer man udssende ligeså højt som vellyd, eller endda højere, er designhøjttalere jo en fin ting.

Vi er helt enige, skulle bare lige prikke lidt og se hvad der skete. Hjemme hos mig står der også forfærdelige DIY Helicon 300 højtalere rent udseendemæssigt, da jeg var så spændt på at høre dem, så jeg bare klaskede to kasser sammen på et par timer. Lyden er dog yderst god!

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Den aktive loudness funktion der er niveauafhængig fortæller at de har tænkt sig om...endelig en producent der tager udgangspunkt i den menneskelige natur og ikke hvad nørderne/andmelderne efterspørger

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Live 21 selv vienna går på kompromis, ellers ville de ikke sidemontere

deres basenheder.Man kan så mene det er et lille kompromis,men det

er lavet af design hensyn ikke pga lydhensyn.

ps. der bare min mening

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 August 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

...

Hvis vi havde et ledigt rum på 60 m2 så blev jeg og anlægget flyttet derud ... asap. Og så skulle der spilles.

Og så ville der sikkert stå et B&O-anlæg i stuen ... sådan er det jo ...

Men seriøst ... jeg er efter at have eksperimenteret med lidt med surround-lyd nået til den konklusion, at side og bagkanalerne ... de behæver altså ikke at have high-end kvaliteter for at gøre jobbet ok! Har i prøvet at lytte til output fra disse ... uden bidrag fra front og center. 

Så et par aktive ... gerne små aktive højttalere med et lækkert design ... det ville da være rigtigt fedt!

SATMIT

Også sådan jeg tænker , men jeg har plads til to setup derfor .

Men jeg kan sige så meget at de har brugt en del år på det og en masse penge , og det hele er kommet for sjov .

Men jeg er så heldig jeg skal høre dem .

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

@ Anders

@ Andre  Ja det kan der nok være noget om...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 August 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Live 21 selv vienna går på kompromis, ellers ville de ikke sidemontere

deres basenheder.Man kan så mene det er et lille kompromis,men det

er lavet af design hensyn ikke pga lydhensyn.

ps. der bare min mening

MVH

Ja og det har også taget dem langtid før de var tilfreds .

Det samme kan man sige om TP , jeg har snakket med dem , de skulle skrive lidt om hvofor de nu laver speaker og hvordan de gør det , for jeg synes det er fedt at se nogle tør noget og har penge til det uden at tænke på om det kan sælges eller ikke , det må man tage hatten af for .

nå vender tilbage med mere når jeg har hørt dem .

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

hvis de lyder bedre end B&O er en del vundet stilrene er de da bliver spændende om Jensen syntes om lyden
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 August 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
 hvis de lyder bedre end B&O er en del vundet stilrene er de da bliver spændende om Jensen syntes om lyden

Ja jeg har længe tænk på et system sammen med mit tv , der ikke fylder noget og man slipper for vildt mange kabler .

Også hvis man kunne få det med det hele indebygget så man kun lige skulle have en DVD maskine så vill det være nice .

Men må så også sige det er mest min kone der hopper af glæde

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum