Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DR - 16:9 - Undertekster (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sinan_Tamer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 August 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt. Men du ser det ikke, og det er jo det vigtigste.
Til top Vis Sinan_Tamer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinan_Tamer

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

jeg ser det ..

men det er også ligemeget for DR har nu formået at opfylde alle vores ønsker ! :) WUHUUU !

Så kommer turen til TV2 og Zulu

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 September 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Lar5 skrev:

Nu ved jeg ikke hordan DR modtager de film de køber, men jeg kan da godt se at, hvis de får "bredformat-filmene" som 4:3 - altså med sort top og bund - så kan det ikke gøres meget bedre.

Så er det bare surt når man zoomer og klipper på en DR "widescreen" film. Billedet bliver nu noget grumset. Dog kan jeg bedre li' den løsning fremfor TV3's der bare vælger de klippede 4:3 versioner.

Er der forresten nogen, der kender til antallet af solgte bredformat TV i Danmark? Hvor mange % sidder tilbage med et "gammelt" 4:3 apparat i dag?

Der er mange der sidder med et 4:3 apparat - selvom widescreen er nyt og smart betyder det ikke at udskiftningen dermed er gjort med det samme. Der er ingen tvivl om at det nu er 16:9 der rykker, og procentdelen af 16:9 tv´ets salg er støt stigennde, men der går en årrække inden alle er med på vognen. En del mennesker skal jo også lige overbevises om fordelene i formatet - det kommer nok når kanalerne begynder at sende 16:9 for alvor!

Petersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa alleammen

Jeg har på et tidspunkt gravet lidt dybere i det med tekstningen.
Grunden til at tekstere står som de gør, er at tekstningsfirmaet bliver bedt om atl lave tekstningen i 4:3 format, eller 16:9 format, af tvstationen, de fleste tvstationer vælger at få lavet tekstningen i 4:3 format, da teksterne ellers ville blive for små på et 4:3 fjernsyn.
Dette har jeg fået af vide af en person hos TV2
Til top Vis Petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Petersen

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Petersen skrev:
Hejsa alleammen

Grunden til at tekstere står som de gør, er at tekstningsfirmaet bliver bedt om atl lave tekstningen i 4:3 format, eller 16:9 format, af tvstationen, de fleste tvstationer vælger at få lavet tekstningen i 4:3 format, da teksterne ellers ville blive for små på et 4:3 fjernsyn.

Det er også det svar jeg har fået fra TV2, men det kan jeg ikke bruge til noget. Hvis DR kan så kan TV2 også .. og indtil videre syntes jeg da det går fint for DR ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Petersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:

Petersen skrev:
Hejsa alleammen

Det er også det svar jeg har fået fra TV2, men det kan jeg ikke bruge til noget. Hvis DR kan så kan TV2 også .. og indtil videre syntes jeg da det går fint for DR ..

Husk på at TV2 sender genudsendelser, de har betalt for tekstniingen i 4:3 format, skal de betale for det igen, det tror jeg ikke at de vil.
Til top Vis Petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Petersen

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Det gør DR vel også ?! .. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes