Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 10k til opgradering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 13 August 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:
Hvis du gerne vil beholde din SS forstærker kan du jo, hvis den altså har pre out på fronterne, købe en fed effektblok til at trække fronterne med... Så får du både SS-lyd og en god stereo forstærker...

Ikke for at blive alt for teknisk, men forforstærkeren har faktisk rigtig stor indflydelse på lyden, men løsningen vil da give mere kontrol over højtalerne.

Hvis din SS-forstærker har pre-out kan denne dog kobles til en indgang på stereo-forstærkeren. Ved surround løber signalet således fra SS-forstærkeren til stereo-forstærkeren og videre til højtalerne. Ikke noget med at flytte højtalerledningerne fra den ene forstærker til den anden...

Edit: Ups... Der kom jeg for sent...

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 August 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:
Der er ikke pre-out på avr 1804 .

Roligt nu...  Jeg ved Tapeconnection sælger en omskifter til ca 700,-, netop beregnet til hvis man har 2 forstærkere og 1 sæt højtalere. Det står skrevet i en anden tråd, men jeg kan s** ikke lige finde den...

Jeg tror dog efterhånden det er på tide at du gør op med dig selv hvad du vil. Grunden til at indlæggene efterhånden går i en lidt anden retning end du startede ud med, er at rigtigt mange (både indenfor og udenfor forumet) har prøvet turen med at indkøbe et komplet surround-system, for herefter at finde ud af at anlægget i 90% af tilfældene alene benyttes til stereo. Når man herefter vil opgradere til bedre stereo-lyd finder man ud af at der skal en surround-fortærker til 20.000 til at opveje en 5-6000 kroners stereo-forstærker. Hvad gør man så? Jo, man udskifter hele surround-sættet og går tilbage til stereo...

Hvis du kunne undgå at betale disse (dyre!) lærepenge, ja så har dette forum jo ligesom opfyldt sit formål...

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Havde ikke lige tænkt på at din reciever ikke havde pre-out. Så kan jeg godt se det bliver lidt besværligt. Sorry.

Jeg vil stadig mene at dine 10k er bedst givet ud på nye fronte og en cd-afspiller.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej Ache

Hvad med en Arcam A90 med 7.1 board da din DVD har processor indb. A90eren koster godt nok ca. 16 k med board; men så får du også en god effekt med i handlen, det kræver så din reciver har main in til center/surrround.
Har selv opg. fra en Marantz 9000 sæt og hvilken forbedring.
OK så må jeg undvære surround på TV; men er det noget stort savn? ikke efter min mening.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes