Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 08:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bedste "gør det selv" kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 September 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Brug dog bal. kabler med XLR stik, så er i ude over alle de problemer

Hej slips!

De er endnu værre!

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline
Sendt: 08 September 2003 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Søren N skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:
Brug dog bal. kabler med XLR stik, så er i ude over alle de problemer

Hej slips!

De er endnu værre!

Ja det svar kom ikke bag på mig

frederik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003
Sendt: 08 September 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt lige understrege, at jeg absolut ikke finder WBT gode, hvis nogen skulle have fået det indtryk.

MVh.

Frederik

Til top Vis frederik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frederik

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 08 September 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Balanceret drift og Neutrik`s forgyldte XLR.  det rykker!..

Her er kun 3 små tynde forgyldte "pinde" som er kontakt fladen.. en klat sølv tin her og man har god forbindelse!

Lyder MEGET! bedre end alskens Phono stil og ubalanceret overførsel!..

Rent, velafbalanceret, vel opløst og dynamisk med kontrol og ro!..  ikke så meget "fnidder" slør, grums, støj  og bøvl!!........

Burde være STANDARD på ALT! hifi udstyr! det andet er forældet billig vare teknik!!...

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg var så heldig at få lov til at låne en aske med bullit plugs, og jeg må sige at de er dybt skuffende!

Hvis det plastic gevind holder til flere gange at blive af og påmonteret, så er man nok heldig!

For det andet, så er det noget af det strammeste stik jeg har haft fat i, hvis det er de printmonterede bøsninger man har i sit apperat, ja så er der stør sandsynlighed for at der blir dårlig forbindelse, hvilket er lig med ringere lyd til følge.

Jeg har svært ved at se hvordan de skulle være mere fasekorekte end andre stik!skulle metallet/kobberet i fks et vbt stik kunne andre fasen på de ca 4-5 cm signaglet må vandre?

Nej det må være den optimale kontakt der er det vigtigste, og det sølle lille kontakt punkt der er på bullit skal nok når kobberet er oksyderet give problemer!

Hellere et apperat med vbt chassisbøsninger, end et med de lousige printmonterede!

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2003 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Hvis det plastic gevind holder til flere gange at blive af og påmonteret, så er man nok heldig!

Næh - det fungerer da fint!

For det andet, så er det noget af det strammeste stik jeg har haft fat i, hvis det er de printmonterede bøsninger man har i sit apperat, ja så er der stør sandsynlighed for at der blir dårlig forbindelse, hvilket er lig med ringere lyd til følge.

Prøv at læse brugsanvisningen! Der står hvordan du optimerer på netop dette.

Jeg har svært ved at se hvordan de skulle være mere fasekorekte end andre stik!skulle metallet/kobberet i fks et vbt stik kunne andre fasen på de ca 4-5 cm signaglet må vandre?

Hvorfor fokuserer du på "fasen"? Det er vel den mindst interessante parameter i det spil. Metallets renhed, anvendt i små afmålte mængder er vel nøglen til vellyden.

Nej det må være den optimale kontakt der er det vigtigste, og det sølle lille kontakt punkt der er på bullit skal nok når kobberet er oksyderet give problemer!

Vås!

Hellere et apperat med vbt chassisbøsninger, end et med de lousige printmonterede!

Vi tager den lige igen. WBT bøsninger er IKKE gode. Steens er sublime - slut.

Ærbødigst

Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Thomas L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad er Steens stik? Hvor kan man se og købe disse?

Thomas

Til top Vis Thomas L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas L

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 September 2003 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Citat fra Eichmann's hjemmeside: "Please note - Before you connect the Bullet Plug to cables we advise that you allow the polymer of the plug to adjust to the RCA socket. Simply heat the Bullet Plug flange (red or black section of plug) gently with a hairdryer, insert into socket and allow the polymer to cool."

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

frederik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Thomas L skrev:

Hej

Hvad er Steens stik? Hvor kan man se og købe disse?

Thomas

Duelund@post12.tele.dk er din ven.

Mvh.
Frederik

Til top Vis frederik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frederik

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2003 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Til lasse og erik d.
Jeg gad ikke at montere dem på kabel da jeg så kvaliteten, og så det med stramheden, hvis man tilpasser et stik til en bestemt bøsning, hvaså når du skal bruge dem et andet sted?
Desuden var det ikke mig der fokuserede på det med fasen, det var en anden i denne tråd.

Det perfekte stik er det der overholder de normer der er sat omkring tolerangcer på phono stik, eller sådan burde det være.
der er vbt da helt fine.

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 10 September 2003 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hmmmm....RP....burde du så ikke benytte dig af din ret til at tie stille i stedet for at komme med halvfaktuelle og halvfærdige argumenter?!

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 September 2003 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:
Til lasse og erik d.
Jeg gad ikke at montere dem på kabel da jeg så kvaliteten, og så det med stramheden, hvis man tilpasser et stik til en bestemt bøsning, hvaså når du skal bruge dem et andet sted?

Bullit'en tilpasser sig til alle bøsninger, også selv om de har været monteret på en bøsning, de skal bare "gently" opvarmes hver gang, og så skal de sidde nogle timer før de har tilpasset sig til bøsningen..

R.P. skrev:

Det perfekte stik er det der overholder de normer der er sat omkring tolerangcer på phono stik, eller sådan burde det være.
der er vbt da helt fine.

Hvad er normen for et phono stik?? så vidt jeg ved har bullitplug fundet ud af at det lyder bedre med et kontaktpunkt i stel, end med flere.

dette sagt uden at jeg skal reklamere for bullit, har det ikke selv, og ved heller ikke om jeg får det, men for mig ser det spændende ud, bortset fra at den tynde stelfætter kan lave ridser i bøsningerne bagpå apparaterne..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 September 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Har efterhånden prøvet det meste, men må sige uden at gøre reklame, Bullets ROCKS. Udover det kan de også spille musik.
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Med fare for at blive dunket i hovedet, så er der vel nogen der må have lov til at synes at bulit plugs ikke er sagen!

Desuden er der nogen af jer der har prøvet hans højtaler kabler, og i så fald hvad synes i om sådan en tyk slange?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes