Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: El Kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 August 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Hej Karsten!
Hvis du kan få kontakt til dem, så er jeg med på den halve ladning eller deromkring.

Okay, jeg får dem til at dele sendingen op i 2 20 fods containere
Lyder som en fornuftig løsning, har du nogen idé om, hvor mange gange skal jeg fylde min trailer og kære fra Sjælland til Århus før jeg har det hele hjemme?

Beskrivelsen af dette kabel er, at det er ret lækkert at håndtere, derudover er det mørkegrønt og med et lille og elegant IEC C13 stik i apparat enden. Typisk leveres det uden stik i forsyningsenden, men jeg ved med sikkerhed, at Shuko kan leveres, hvilket jeg foretrækker.

Årsagen til jeg spurgte til berøringsfornemmelsen, er at Dave Belles sender nogle relativt tykke aubergineagtigt bløde kabler med sine forstærkere. Han har været igennem en stor del af hvad der er på markedet af standard kabler og fundet denne Volex type til at være den bedste. Dem jeg har som har været i den store fryser, er faktisk skamløst gode.

De lydmæssige egenskaber trækker i retning af neutralitet og en udpræget grad af renlighed - nice nice! Nul imponator fiduseri og nul røgslør.
Checker du det på din PC skærm, ser du eksakt hvad jeg mener - knivskarp. Det er faktisk tæt på, at håndmixeren kører bedre, når du bruger Hirakawa OC .
(overdrivelse fremmer vel stadig forståelsen)

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 August 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hej Karsten!

Volex har jeg dyrket - no go.

De laver et par hundrede forskellige typer, hvis du har testet dem alle, så hatten at for det De laver bl.a nogle typer med Belden kabel, som skulle være gode.

På mine kabler står 14-3 SJT(UL) E204241-C CSA2126-C FT2 PC, hvilket ikke giver megen info på google. Stikkene siger Volex

Har dog ikke haft dem i monsterkøleren endnu.
Hirakawa er meget anderledes end Volex.
Jeg mener at Volex og næsten enhver Europæisk kabelproducent anvender blødgjort PVC i isoleringsmaterialet. det tilsættes lidt flammehæmmende kemi og voila er det godkendt.

Det føles meget forskelligt fra PVC, som nævnt, lidt som at røre ved en aubergine.

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 August 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hej Karsten!

Volex har jeg dyrket - no go.

De laver et par hundrede forskellige typer, hvis du har testet dem alle, så hatten at for det De laver bl.a nogle typer med Belden kabel, som skulle være gode.

På mine kabler står 14-3 SJT(UL) E204241-C CSA2126-C FT2 PC, hvilket ikke giver megen info på google. Stikkene siger Volex

Har dog ikke haft dem i monsterkøleren endnu.
Hirakawa er meget anderledes end Volex.
Jeg mener at Volex og næsten enhver Europæisk kabelproducent anvender blødgjort PVC i isoleringsmaterialet. det tilsættes lidt flammehæmmende kemi og voila er det godkendt.

Det føles meget forskelligt fra PVC, som nævnt, lidt som at røre ved en aubergine.

Jeg er godt klar over, at sortimentet er stort.
Det kabel du har fået fingrene i er et thermoplast isoleret kabel. Jeg tror det er født til PCére.
Prøv på www.volex.com de har de relevante oplysninger.
Hvis du stadig har mod på det, så er jeg absolut interesseret i at aftage et par trailerfulde terminerede Hirakawa banditter.
Det burde være tilgængeligt i handelen i Japan, såfremt du har forbindelser dertil. En henvendelse hos Hewtech, må kunne føre til forhandlere i JP.

I øvrigt kan jeg ikke huske meget af typerne på de Volex kabler jeg har prøvet, men mon ikke det har været noget der ligner HVV05 typerne i forskelligt tværsnit?

De var desværre svært uldne husker jeg.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 August 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har kikket på Volexs side, men opgav da ingen søgninger rigtigt matchede. Som standard er de også kun et pænt stykke over middel. Dog er det interessant at de reagerer så positivt på den store kulde.

Jeg har desværre ikke rigtigt nogen gode kontakter i Japan, kender dog ellers en del i østen, jeg stikker et par følere ud.

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 August 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej Karsten!

Den dybfryser lyder lidt spændende.
Jeg har forhørt mig lidt ned ad gaden, men der er ingen af naboernes dybfrysere der går så dybt så det rykker. De går maks til -24 C, hvor Kryogenbehandling er på - 180-196 Gr. C
Hvem har sådan en fyr?
Bliver lyden ikke lidt kold?
Har du prøvet det med din kone? (man passer vel på sine kabler ikke?).
Hvis dine følere er positive, så lad mig høre.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 August 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Ang. kryogen-behandling: Tag din nabos ulidelige hund/kat med til nedfrysning for senere genoplivning!!!  Tag også dine kabler med og fortæl de "forstående" frost-bedemænd, at du gerne vil være alene med dit "elskede" kæledyr en sidste gang og lige så snart de har forladt rummet er tiden din egen!!!  Eller nej??? Ellers er det "bagom" hos Hede Nielsen, at købe en flaske!!!

Spørgsmål: Hvad betyder disse betegnelser HVV-03 og 05 med videre??? Hos Brinck købte jeg engang Hitachi HVV-03 netkabler i 2 meter version og de er IKKE uldne, heller ikke set i forhold til Furutech FI-E11, FI-11 og teflon (TM) 1,5kvmm fra J. Svalander hinsidans Öresund. Rent faktisk har jeg droppet Svalander-kablet igen, da jeg prøvede Hitachi´en med min IKEA/Schuko-netliste og efter en lille måned er jeg stadig tilfreds!!!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

HVV05 - et gæt herfra lyder i retning af High Voltage, og 3 el. 5 tallet har noget med hvor høj spændingen må være, tror jeg.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2004 kl. 05:49 | IP-adresse registreret  

Øv-kai-do!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

14-3: 14 gauge pr. leder og 3 ledere

UL: Undertakers Limited, amerikansk godkendelse

CSA: Ligeledes en godkendelse

SJT: Service Junior Thermoplastic
http://www.stayonline.com/reference/cord_jackets.asp

Det er hvad jeg lige kan decifrere af teksten på kablet.

Hilsen
Johnny
JJAZ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes