Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Acoustics (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Var lige inde og se på vassagohifi.com og læse om vienna acoustic.

Er der noget jeg finder sjusket så er det når dem der skriver teksten ikke kan se forskel på en scan-speak enhed og en pose søm!

De enheder der sidder i en en strauss har intet, absolut intet med scan-speak at gøre. men de ligner (lidt). Enhederne i mahler er scan-speak men ikke dem i strauss, det er sandsynligvis billige kopier fra kina.

Også Hifidelity har store problemer med at kende forskel på skidt og kanel når de tester. Det er total uprofessionelt at udtale sig om noget man ingen forstand har på og der med sprede urigtige informationer.

mvh

Til top Vis nissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nissen

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Uden at skulle gøre mig klog på noget, men fremstiller Scan-Speak ikke "special" enheder til nogen producenter? Bare fordi du ikke kan finde enheden på Scan Speaks hjemmeside behøver den jo ikke være opdigtet? Se fx SA's SA2K. Den enhed der sidder der i, er da udviklet specielt til SA. Mener da også jeg læste om en Von Schweikert med en modificeret SS93000 diskant herinde...
Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Måske det er dig, der tager fejl? Jensen som har vassago virker sgu til at have styr på sagerne! scan speak laver jo specielt fabrikerede enheder til mange forskellige højttalerfirmaer, bla. a sonus faber - disse enheder kan ikke lige tages hjem på bestilling til private, der selv vil bygge. Bare fordi du ikke umiddelbart kan genkende enhederne, behøver det jo ikke være snyd, vel?
Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

nissen skrev:

Er der noget jeg finder sjusket så er det når dem der skriver teksten ikke kan se forskel på en scan-speak enhed og en pose søm!

De enheder der sidder i en en strauss har intet, absolut intet med scan-speak at gøre. men de ligner (lidt) Enhederne i mahler er scan-speak men ikke dem i strauss, det er sandsynligvis billige kopier fra kina.

Også Hifidelity har store problemer med at kende forskel på skidt og kanel når de tester. Det er total uprofessionelt at udtale sig om noget man ingen forstand har på og der med sprede urigtige informationer.

mvh

Måske du kunne starte ud med at fortælle hvad du bygger din påstand på, inden jeg fortæller dig at du tager fejl?

Det er farligt territorie at kaste sig ind på med nogle ret voldsomme påstande - kunne det være den farlige sygdom "bedrevidenhed" der er på spil?

Iøvrigt kan Vassagohifi kun videregive de oplysninger de får fra Vienna, så måske du skulle tage slagsmålet op med dem, hvis du mener at de tager fejl og er fulde af løgn. Vi gider ikke se disse påstande på forummet som indirekte opfordrer til ballade, hvis ikke de er bakket op af en vis mængde fakta!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

øvøvøv

Kunne man ikke spørge pænt.. om det er ss enheder, og ikke prøve at antyde fusk med det samme!

SS laver enheder på bestilling.. det gælder forplader, membran mm. Bare du køber et stort antal.. ja så kan man få tilpasset det som man vil.. stort set.

Så medmindre du har åbnet en Strauss .. så ville jeg nok anlægge en mere fredelig holdning. Spørg dog Jensen pænt.

SATMIT

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

nissen skrev:

Store ord.. især når Jensen (indehaver af Vassago Hifi og ivrig bruger herinde), med meget stor sandsynlighed ved nøjagtig hvad der er i hans højttalere.
læs evt. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12837&K W=jensen

De enheder der sidder i en en strauss har intet, absolut intet med scan-speak at gøre. men de ligner (lidt) Enhederne i mahler er scan-speak men ikke dem i strauss, det er sandsynligvis billige kopier fra kina.

Ok, hvis de intet har med Scanspeak at gøre.. hvilke enheder drejer det sig så om??

mvh

iøvrigt synes jeg dit indlæg er i en lidt grov tone, især når jeg går ud fra at du ikke har skrevet en venlig mail til vassagohifi om enhederne. Istedet for at komme med beskyldninger om løgn, fusk og bedrag, så kunne man jo spørge: "Er du sikker på at det er scanspeak der sidder i de ht, for det er jeg ikke" eller noget i den stil.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

nissen skrev:

mvh

Det er hvad der står .

Og det har jeg poster så mange gange nu at jeg er træt af det .

men for sidste gang .

Scan Speak is producing this type of tweeter especially for us; it is a
special variation of a standard tweeter they produce with ferrofluid, a special
kind of viscosity only we use.
Also the voice coil is different.

Hvis du vil vide mere kan du selv sende en mail til dem og beskylde dem for det .

Og jeg har også tilbudt dem der vil kan bare hente dem , ikke så meget pjat herfra .

så hvis du vil have dem hjem kan du bare mail til mig , hvis du ikke kender min mail adresse er der sikkert mange der kan hjælpe dig med den .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

.... og således blev trolden ført tilbage til sin hule, hvor den forhåbentlig bliver mange år ud i fremtiden.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Haha, magen til slammet og ubegrundet indlæg har jeg sjældent set.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 13 August 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Tja i bund og grund er det da ligegyldigt hvilken enhed der sidder i,

bare den lyder godt.Og jeg betvivler ikke det er en Scan-Speak der

benyttes.Dog har jeg ved Lowther enheder konstateret, at deres såkaldte

sølvsvingspoler er en eller anden form for legering.Man skal bruge alulodde-

tin til lodninger på dem.Se det er i mine øjne snyd.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Springer op som en ulv og lander som et får BÆÆÆÆ, BÆÆÆÆ.

Jeg ved fra pålidelig kilde at "nissen" har rød hue, nu vil jeg også håbe at han har røde ører. Måske nissen som straf skulle tvinges til at skrive, i Word altså, "Jeg tog fejl det er en Scan Speak enhed der sidder i Strauss, for fremtiden vil jeg undersøge sagerne før jeg slynger om mig med ubegrundede beskyldninger." Så kunne det være at han kunne lære det eller ikke.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Ja det er korrekt at nissen har en rød hue!

Hvad bygger jeg min påstand på:

10 års professionelt arbejdet i den danske hifi branche (kendte firmaer). Deriblandt med højttalerkonstruktion. Har kendskab til stortset ALT dansk producerede udstyr, det er ikke pis!

Har bla. kontakter højt indenfor DST, er det godt nok?

Diskanten er muligvis fra DST men har intet med scan speaks tweetere at gøre. Selve domen er fra en af vifa's kina producerede diskanter, rent salgsmæssigt lyder det dog bedre at sige den kommer fra ss og ss er jo en del af DST

Tro mig at jeg ved scan speak laver special enheder, men som regel bygget på standard dele, som f.eks. forsk. spoler, ophæng etc. I viennas tilfælde er det ikke, og jeg gentager IKKE scan speak bas/mellemtoner!!!!!!!!! Uanset hvad jensen skriver!

Kan jensen dokuentere at basser kommer der fra, i think not! men lad det komme an på en prøve. Hvis det kan lade sig gøre æder jeg sgu huen.

Nu var meningen ikke at svine nogen til, men gøre opmærksom på grove fejlantagelser!.

nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Lige et par ekstra ting:

1. jeg har aldrig sagt at det var fusk!!!!, men sjusket!!!! der er en stor forskel, især når i er så gode til at hidse hinanden op! . Witzel lægger store og forkerte ord i min mund når han udtaler sig som han gør, det er beklageligt.

2. til ronin: Selvfølgelige kan jensen kun videregive det informationer han selv få fra vienna. Jeg vil væde min gamle nissehue (nu hvor den jo ikke skal spises ) på at Jensen aldrig har fået at vide at bas/mellemtonerne kommer fra SS. Der står intet på VA's hjemmeside der kan bekræfte at bas/mellemtonerne er fra SS!!!!

3. Vil en af de ærede deltagere i dette forum være så venlig at henlede min opmærksomhed på den standard SS diskant som er modificeret til VA spec, som Jensen skriver? Ellers kan han jo hive den ud af kassen så vi kan se SS (vifa) magnetsystemet!

mvh

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 13 August 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Det ville pynte på sådan en diskussion om deltagerne (og vel specielt vores ekspert i nissestreger og højttalere) stod frem med navns nævnelse. Det andet er simpelt hen for nemt.

MVH
Søren Mikkelsen

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Til Mikke,

I princippet har du ret, men det er desværre ikke muligt for mig !

Det mest kedelige ved denne branche er alt det markedsførings pis som skal til for at sælge varen.

Hvis i herinde bare kendte halvdelen af sandheden "derude" så ville i løbe skrigende bort!.

Folk tror ubetinget på det de får at vide, f.eks. at en vifa diskant er en SS men har desværre ikke viden nok til at se om det er rigtigt. Det er trist.

Men tag nu bare hifidelity, de sætter sig slet ikke ind i detaljerne på det produkter de tester og fejlcitere tit og ofte. Det er bare ikke noget som menig mand lægger mærke til da de ikke ved bedre selv!.

mvh

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Det er vel stadigvæk sådan at forbrugeren selv er ansvarlig for at synes om den ting, som vedkommende køber. Hvis jeg falder i svime over et hifi produkt og synes at lyden er fantastisk, så er det vel OK?

Det er vel sådan, at vi køber et produkt på basis af lyd og til dels design?

Jeg er udmærket klar over at der er enorme avancer på eksempelvis kabler. Alligevel kunne jeg godt finde på at købe et kabel til en fantasillion. Hvis jeg siden finder ud af, at kablet blot er lavet af et 2½ kvadrat kabel fra NKT, gør det ikke kablet ringere. Lyden har vel hele tiden været der.

Eller med andre ord - jeg er da fløjtende ligeglad med, hvorfra diskanterne i VA kommer fra. Jeg køber højttalerne, fordi de lyder fantastisk.

Hvis vi taler om "perceived value" er der selvfølgelig tale om en anden ting. Men vi hifi folk køber vel kun udstyr på basis af lydkvaliteten og til en vis grad designet. Eller hvad?

MHT navns nævnelse synes jeg egentlig stadig at du er lidt af en tøsedreng. Det er da så dejligt uforpligtende at sende bandbuller afsted, når ingen har en chance for at finde ud af, hvem man er....

MVH
Søren Mikkelsen

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Nå! Allison Krauss kalder.

nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Jo jeg har altid anset mig selv for lidt af en tøsedreng. Men i princippet er det vel lige meget hvem jeg er så længe det jeg siger er sandt. Det er næsten samme udlægning du har med køb af hifi, right?

Det jeg synes er sjusket, er når folk løber med en halv vind, som ikke har hold i virkeligheden. Hvis Jensen skriver på sin hjemmeside at det er SS enheder og sandheden er en anden, hvem er så skurken? mig?

Hvis det er lige meget for salget af hans højttalere hvilke enheder der sidder i, hvorfor gør han så et stort nummer ud af det på hjemmesiden?

Ellers er vi enige!

mvh

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

nissen skrev:
...Men i princippet er det vel lige meget hvem jeg er så længe det jeg siger er sandt.

Det er korrekt - men vi har stadig ingen særlig grund til at tro mere på dig end på Jensen.

nissen skrev:
...Det jeg synes er sjusket, er når folk løber med en halv vind, som ikke har hold i virkeligheden. Hvis Jensen skriver på sin hjemmeside at det er SS enheder og sandheden er en anden, hvem er så skurken? mig?

Se, det kan vi så ikke vide, eftersom vi stadig har en situation med to kolliderende, brevbærende svømmefugle (post-and mod post-and).

Dokumentation udbedes!

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

for at dæmpe diskustionen lidt kunne du jo oplyse navn, branche og kendskab til redaktionen, der så kun skrive...

"navn og... kendt af redaktionen, men vi har valgt af personlige årsager at lade det forblive redaktionen, og kun den bekendt."

det kunne måske stoppe enhver tvivl om din person.

og så kunne vi tage diskussionen derfra.

Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes