| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Bjørn B skrev: men hvis der er noget Jensen er så er det fandme ærlig, måske enda for nogle (forhandlere som er pengegriske) for ærlig...
Hmm... Er der så nogen som kan forklare mig, hvorfor tråden skulle stå stille i flere dage, og jensen først poster sine oplysninger efter jeg kom med mine oplysninger..
Han havde jo svaret.. Kunne det tænkes, at det havde noget at gøre med, at han måske ikke er så stor en "MAND" (som han selv udtrykte det) og indrømme sin fejl..?
Og hvorfor oplyser Vienna ikke at de selv udvikler de enheder..? Men derimod at det skulle være Scan-Speak..? Nogen som kan gi` mig svaret på det..? (selv om jeg godt selv kan regne det ud..)
Mvh Kim
PS: Er forhandlere mere pengegriske end distributører...? Lever de ikke begge af at flytte kasser.. Og ta` kassen for det..?
|
|
|
Du går efter manden nu - og ikke bolden! Tag lige en slapper nu inden det går over gevind. Det fremgår ikke nogle steder at Vienna bruger Scanspeak i Strauss, heller ikke på deres side, så måske ideen med at det er Scanspeak bygger på antagelsen af at det er det logiske når der også er Scanspeak i størsteparten af de andre højttalere i programmet - lidt den samme antagelse jeg havde i forbindelse med testen.
Når ikke det fremgår nogle steder, og Jensen ikke har/havde de nøjagtige oplysninger, forstår jeg godt at han bliver lidt forvirret. I mellemtiden er svaret så kommet fra Vienna og så er der ingen grund til at forsøge at køre den længere ud - du HAR fået det svar du efterlyste! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev: Det fremgår ikke nogle steder at Vienna bruger Scanspeak i Strauss, heller ikke på deres side.
Nej det har du ret i.. Oplysningerne var givet fra VA til jensen.. De skriver jo heller ikke at der sidder Scan-Speak i Mahler selv om der gør det..
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev: nu vil jeg gerne høre mere om det med at de skulle få lavet ders kabinetter i kina også alt det andet du ved så meget om .
Nu var det altså nissen som skrev det om kabinetterne... Det ved jeg ikke noget om..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.latterligemennesker.dk www.børnehave4all.dk
noget af det første jeg læse om strauss for lang tid siden var at det var en meget modificeret ss enhed der sad i.. højtærede anonyme branchemedlemmer vil i godt komme med noget konkret viden !!! i viser bileder af en kina enhed som måske med lidt god vilje i en brandert kan forveksles med den der sidder i strauss (kunne sku finde de første ti der ligner mere)
Folk der så åbenlyst indrømmer de tilhører branchen (eltax er mit gæt) burde smides ud hvis de ikke selv kan ændre deres titel !!
denne og alt for mange andre tråde stinker af at folk har en økonomisk interesse i at være herinde !! til at brække sig over, og gæt selv hvem i er.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper, Nissen og medløbere:
Nu ved vi så at det ikke er Scan Speak enheder i Strauss.
Hvilken ulykke!
Hvad skal vi så gøre?
Get a fu#&in' life!
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
nissen Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Lad mig endnu en gang for prins knud indrømme at jeg kunne have været mere diplomatisk i udgangspunktet. Det skyldes nok at jeg blev temmeligt irreteret over at nogen endnu en gang ikke havde sat sig ordentligt ind i tingene. Jeg læser ofte andmeldelser hvor "journalisten" hverken er kritiske eller selv gør noget for at sætte sig ind i detaljerne . Dermed formidler de bare urigtige eller misforståede oplysninger. Jeg mener i princippet at man som anmelder/journalist og dermed læserens udsendte, har pligt til at forholde sig kritisk og sætte sig grundigt ind i tingene. Ellers kan jeg ikke se deres beretigelse! Der har bla. været en test omkring vienna, med direkte urigtige oplysninger, som efter min mening hører ind under denne kategori!. Kan også finde masser af eks. i hifidelity, jeg tror selv Hr. Sillesen vil give mig ret i dette!. Rygklapning har ingen godt af, vær dog lidt mere kritiske for helvede
Jeg mener ovenstående også gælder for distributører der skal reklamere for andres produkter. Om Jensen direkte har fået at vide at det er ss enheder siger han selv nej! informationerne har han taget fra en anden distributørs hjemmeside. Men hvorfor skulle de også være forkerte? men det var de!.
Det kom bag på mig hvor svært det var at komme frem med sandheden, folk tror blindt på de ting de få at vide og vil under ingen omstændigheder acceptere sandheden og bliver nærmest sure og fornærmede over denne?
Jeg kunne og burde have bragt emnet på en bedre måde, indrømmet, men det er trods alt ikke mig der har formidlet forkerte budskaber. Er det mig der er skurken når jeg peger på det urigtige? bare fordi min indgang var lidt kluntet eller er vienna købere bare knotne over at have troet på noget forkert?
Jeg mener, i modsætning til "redaktøren"?, at der er noget at lære for os alle i denne tråd. Det handler nok lidt om at analysere adfærd end direkte indhold, for i bund og grund var det meget simpelt men blev gjort meget stort.
mvh
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nissen skrev:
Jeg mener, i modsætning til "redaktøren"?, at der er noget at lære for os alle i denne tråd. Det handler nok lidt om at analysere adfærd end direkte indhold, for i bund og grund var det meget simpelt men blev gjort meget stort.
mvh |
|
|
Ja... og det var faktisk dig der gjorde stort, med et par meget kluntede indlæg. Godt fulgt af en ikke mindre kluntet, men noget arrogant Neeper.
Hvis nogen skal lære noget her, er det jer. Fx. noget om hvordan man gebærder sig i offentlige fora.
Og så kan i for min skyld vide alt det om højttalere, og kende alle de rigtige personer lige så tosset I vil.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kluntet..? nissen kom med en påstand.. Jeg støttede ham, da jeg mener at pointen i det han skrev, var rigtig.. De fleste var imod os.. Især dem som havde købt den forklædte Lada.. Og det endte med at vi havde ret.. Og nu er alle sure igen.. Folk vil bare gerne tages ved røven..
Til jer som har købt VA Strauss: Det kan da godt være i påstår, i er ligeglade med at der alligevel ikke sidder SS enheder i jeres højttalere.. Men hvor mange gange har i ikke fortalt konen, vennerne og jeres mednørder, om de fantastiske forbedret Scan-Speak enheder som sidder i jeres højttalere.. Og brugt det som salgsargument over for jer selv.. (dette behøver i ikke svare på, bare prøv at vær ærlige over for jer selv..)
Men så viser det sig at det sørme noget som Vienna selv har udviklet.. Jep..
SA har også selv udviklet den 15W og 9700 som sidder i SA2K.. Og Audio Vector har selvfølgelig også selv udviklet "deres" Peerless HDS bas/mellemtone..
Alle disse her "kæmpe" producenter udvikler da naturligvis deres egne enheder.. Vienna køber da slet ikke deres enheder i Kina eller Taiwan..
HVIS nu de enheder som sidder i Strauss kommer fra Kina eller Taiwan.. Tror i så det er noget som Vienna ville gå ud og prale med..? Eller fortælle os her i forumet, som alligevel ikke har en chance for at finde ud af, hvor de stammer fra..
Face it boys.. I ved kun det som i er blevet fortalt.. Børn kommer med storken, og julemanden kommer med gaver juleaften.. ik? På loftet sidder nissen med sin julegrød..
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg gennem flere tråde læst hvordan Neeper har søgt at tilsvine Jensen og Vienna. Både denne tråd, tråden om en DIY Mahler, samt Euphonia MS4 bedst i 50k klassen.
Nu vil jeg gerne vide hvad der er baggrunden for dette! Og såfremt der ikke er en meget god grund til at Neeper på denne måde fremturer i en både ubehøvlet og ubehagelig tone ... så bør han øjeblikkelig smides ud af dette forum.
Det er ok at søge at afdække et emne, men når der systematisk angribes på en bestemt person og de varer han importerer/sælger, så må der være en årsag.
ØVØVØV
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til SAMIT
Nu må du da lige ta` den lidt med ro.. Jeg har diskuteret meget med jensen omkring de her højttaleres bestykning, og jensen blev ved med at fastholde at det var SS. Min tone har muligvis ikke altid været den pæneste, men som redaktøren også gav mig medhold i, i en PM, var at det åbenbart var det som skulle til for at få sandheden frem..
Skal jeg smides ud af forumet, fordi jeg stiller kritiske spørgsmål, til det som igen og igen fra importøren side oplyses..?
Undskyld jeg spørger, men havde jeg måske ikke ret i det som det hele handler om..?
Nu er sandheden kommet frem, og det er det. Slut færdig.
Jeg har bestemt ikke noget personligt mod jensen eller Vienna. Det er vist dig som har et problem med mig..
Hvad har du mod mig..? Jeg synes du øjeblikkeligt skal smides ud af forumet, da du har noget imod mig.. Og min far er større end din far.. How low can you go..?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Nu er sandheden kommet frem, og det er det. Slut færdig |
|
|
Husk det nu!
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper,
Jeg har noget imod at man bevidst kører efter en skjult dagsorden. Hvis det var denne ene tråd ... ja så kunne man sikkert leve med det ... men det er gentagne tråde og samme budskab ... mistænkeliggørelse af Vienna og Jensen.
Hvis man så stor iver fremfører en sag .. ja næsten et korstog, ja så må der være en grund en rigtigt god grund. Så vidt jeg kan se synes du ikke Vienna lyder dårligt ... så må der altså være en anden grund ... hvad er den???
Og ja jeg mener du bør smides ud!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Neeper: Det jeg finder skide ærgeligt i din argumentation er at da det nu har vist sig at det ikke er SS i Strauss så bliver du ved med mere end at antyde at det er det arveste skrammel de har puttet i Strauss. F.eks. det her Citat:"Især dem som havde købt den forklædte Lada" hvordan kan du vide at folk er blevet snydt og at de ikke har fået fuld valuta for deres penge, du skriver jo selv at du ikke har hørt dem ???? Du bliver ved med at holde gryden i kog ved igen at fremture med at der er kina-enheder de har puttet i, hvor ved du det fra ???? Det er så tydeligt at du går efter balladen, mere end at du ønsker at afdække noget som helst. Måske du er så nørdet at du går mere op i hvilke enheder der er i dine højttalere end hvordan det lyder, for mig er det fuldstændigt ligemeget for jeg har hørt højttalere med billige enheder der spillede ganske udemærket men også højttalere der var bestykket med det bedste penge kan købe af enheder der bare ikke hang sammen. En god højttaler er mere end summen af enheder og hvis ham der skal sætte det sammen er "dum" i nakken så nytter det hele ingenting. Jeg går ikke ind for at smide folk ud til højre og venstre men måske skal man passe på i kampens hede ikke at udbrede rygter, påstande og direkte usandheder.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Neeper,
Dette er hvad Jensen ved om dig:
| Profil: Neeper |
| Brugernavn: |
Neeper |
| Gruppe: |
Bruger  |
| Konto: |
Aktiv |
| Status: |
Online |
| Navn: |
Ej oplyst |
| Bruger siden: |
11 Maj 2003 |
| Seneste besøg: |
20 August 2004 |
| Indlæg: |
152 [0,33 indlæg pr. dag] |
| Lokalitet: |
Ej oplyst |
| Fødselsdag: |
Ej oplyst |
| Websted: |
Ej oplyst |
| Beskæftigelse: |
Ej oplyst |
| Det har jeg af udstyr: |
Ej oplyst |
| Email-adresse: |
 |
| Privat besked: |
 |
| MSN Messenger: |
Ej oplyst |
| AIM Adresse: |
Ej oplyst |
| Yahoo Messenger: |
Ej oplyst |
| ICQ Nummer: |
Ej oplyst |
Synes du virkeligt at Jensen skal smide alt for at stå til rådighed med svar få sekunder efter at du har smidt et indlæg herinde ???
Jeg "tror" Jensen har vigtigere ting at tage sig til en sidde standby ved computeren og vente på at du skriver så han kan svare.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Dette er hvad jeg ved om jensen.
| Profil: jensen |
jensen |
Branchemedlem  |
Aktiv |
Online |
Ej oplyst |
01 April 2003 |
20 August 2004 |
2139 [4,22 indlæg pr. dag] |
Fyn |
02 Oktober 1966 |
Ej oplyst |
|
Ej oplyst |
Privat |
 |
Ej oplyst |
Ej oplyst |
Ej oplyst |
Ej oplyst | Og så importere han nogle højttalere som skulle indeholde SS enheder.. Men som ikke gjorde det alligevel..
Hvad er din pointe..?
Og jensen er da online det meste af døgnet, så jeg kan se problem stillingen du hentyder til sidst i dit indlæg.. Han svare da altid lige med det samme..
Det ville jo også være dumt ikke at være i sin forretning, hvis der nu kom kunder..
(Okay den var nok over stregen, men hvis i mener der er noget forkert i det, så smid mig ud)
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hej Thomas
| Profil: jensen |
jensen |
Branchemedlem  |
Aktiv |
Online |
Ej oplyst |
01 April 2003 |
20 August 2004 |
2139 [4,22 indlæg pr. dag] |
Fyn |
02 Oktober 1966 |
Ej oplyst |
|
Ej oplyst |
Privat |
 |
Ej oplyst |
Ej oplyst |
Ej oplyst |
Ej oplyst | Og så importere han nogle højttalere som skulle indeholde SS enheder.. Men som ikke gjorde det alligevel..
Hvad er din pointe..?
Og jensen er da online det meste af døgnet, så jeg kan se problem stillingen du hentyder til sidst i dit indlæg.. Han svare da altid lige med det samme..
Det ville jo også være dumt ikke at være i sin forretning, hvis der nu kom kunder..
(Okay den var nok over stregen, men hvis i mener der er noget forkert i det, så smid mig ud)
Mvh Kim
|
|
|
jeg tror at Sillesen mener at du i din profil, fremstår MEGET anonym. End ikke et navn har du anført i skemaet.
hvis man fx sendte en mail til et firma, med disse beskyldninger/facts (kald det hvad du vil) så ville der vel, om ikke andet, stå dit navn i mailen. eller hvis du ringede et firma op, er det alm høflighed at man præsenterer sig selv.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hej Thomas
SNIP
|
|
|
Og det er så ikke helt korrekt.
For med mindre du er mindre intelligent end først antaget, så ved du også at Jensens forretning holder til på vassagohifi.com. Og der kan man søreme finde kontaktinfo, Hvis jeg husker ret med adresse, telefonnummer, bankforbindelse og hele molevitten.
I det jeg formoder at du er mere intelligent end du giver udtryk for herover, så ved du også hvad Jensen hedder til fornavn.
Hvad ved vi om dig? Hvad ved Jensen om dig? Hvor kan man finde oplysninger om dig?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hedder Kim Rasmussen som jeg mange gange før har skrevet..
Til witzel: I jensens profil er der heller ikke angivet et navn..
|
| Til top |
|
| |
faithful Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Neeper og Nissen
Sku vi nu ikke lige la´Jensen få lidt fred. Jeg har besøgt Jensen et par gange og ogaå lyttet til et sæt Strauss i hans hjem. Jensen var/er glad for agenturet på VA og fremviste med nogen stolthed disse flotte speakere. Jeg synes de spillede fortræffeligt og at price/value forholdet er i orden. Rundt om i verden er der tusindevis af tilfredse VA kunder herunder en ikke ringe andel Strauss ejere. De er ikke i besiddelse af "en pose søm" - "forklædte ladaer" og hvad I ellers finder på at kalde dele af disse speakere. Jeg ved med 99.9 % sikkerhed, at Jensen (også kaldet René) var stensikker på, at der sidder SS enheder i disse speakere. At der så realiteten måske sidder en skøn blanding af bedre dele fra flere fabrikanter, gør da ikke speakerne ringere.
Selvfølgelig ville det da være at foretrække, hvis Jensens oplysninger om sine produkter havde været helt korrekte, men enhver kan fejle, især hvis man selv er misinformeret. Nu er det vel heller ikke så vigtigt igen, om det er SS enheder, med mindre I tror/mener, at SS er højttalerenhedernes Rolls Royce.
I går hørte jeg de helt store Dali Euphonia MS 5 (tror jeg de hedder-dem til 80K parret) hos en flink mand i Slagelse og hold op, hvor spillede de OGSÅ dejligt.
Jeg sprang ikke frem og nærstuderede enhederne med lup eller startede en afhøring af den flinke mand, for at få min nysgerrighed styret omkirng enhedernes ophavssted, men i stedet nød jeg musikken.
Jeg synes I to skulle lette foden lidt fra speederen nu inden I kører galt og så nyde livet. For at feje enhver tvivl bort, om at I selv udnytter dette forum til inddirekt at promovere egne produkter og tilsvine Jensen og hans forsøg på at leve af det han brænder for - nemlig hifi - så bør i træde frem og lade os se hvem I er, som jeg gør nu. I modsat fald er I et par kyllinger, der fra nu af bør holde Jer fra yderligere personlige attack på andre i dette forum.
Med musikalsk hilsen
Michael Corvenius/Mictor Highend Cable/Thisted
Søbrinken 11, 7700 Thisted.
NB. My house is protected by Mr. Smith & Wesson.
Nu må du da lige ta` den lidt med ro.. Jeg har diskuteret meget med jensen omkring de her højttaleres bestykning, og jensen blev ved med at fastholde at det var SS. Min tone har muligvis ikke altid været den pæneste, men som redaktøren også gav mig medhold i, i en PM, var at det åbenbart var det som skulle til for at få sandheden frem..
Skal jeg smides ud af forumet, fordi jeg stiller kritiske spørgsmål, til det som igen og igen fra importøren side oplyses..?
Undskyld jeg spørger, men havde jeg måske ikke ret i det som det hele handler om..?
Nu er sandheden kommet frem, og det er det. Slut færdig.
Jeg har bestemt ikke noget personligt mod jensen eller Vienna. Det er vist dig som har et problem med mig..
Hvad har du mod mig..? Jeg synes du øjeblikkeligt skal smides ud af forumet, da du har noget imod mig.. Og min far er større end din far.. How low can you go..?
[/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |