Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 13:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Acoustics (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Nu har jeg gennem flere tråde læst hvordan Neeper har søgt at tilsvine Jensen og Vienna. Både denne tråd, tråden om en DIY Mahler, samt Euphonia MS4 bedst i 50k klassen.

ØVØVØV

SATMIT 

Hov hov, nu er det mig der er ophavsmand til ovenstående tråd og den var bestemt ikke startet med henblik på at fornærme / tilsvine hverken VA eller Jensen.  Jeg mener iøvrigt at netop den tråd er fri for den værste muddekastning der desværre præger indlæggene for meget i dette forum. Min intention var blot at afdække om der var andre kompetente bud på en Ht'er i 50k klassen end MS4 og det er der...herunder bl.a. VA Strauss 

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Acer,

Beklager Acer ... det var blot Neepers bemærkninger om Vienna i denne tråd jeg referede til.

Din tråd var der ikke noget galt med ...

SATMIT

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

- efter nu med stor interesse at have fulgt "slagets gang" gennem hele 10 siders mudder-kastning, er jeg ( vistnok ) blevet lidt klogere;

- dels er der ( vistnok/højst sandsynligt ) IKKE SS enheder i Strauss højtalere  ( - og hvad så - lyden er sikkeret den samme......... )

- kammertonen er gået fløjten ( og jeg er ellers ikke sart....), og neepers  argumentation er ikke altid lige saglig.

- jensen har taget fejl, og er lidt uforskyldt kommet i klemme p.g.a. misinfo fra producent ( - sh*t happens.....)

Men når det så er sagt, kan jeg godt se neepers/nissens pointe; der ER reklameret med SS enheder, og fornemmer at det er det neepers "kritik" går primært på         ( - NEEEJ, tager ikke parti for nogen af parterne.......) - men husker tydeligt hvordan han i week-enden blev sablet ned, og hvordan jensen mere el. mindre katagorisk afviste "påstanden".

" Bundlinien" (konklusionen) er vel ( som jeg opfatter det ), at VA har været uheldig med angivelse af hvilke enheder der er i Strauss - og det må så være hved det er...og at den danske distributør - naturligvis - blot har gengivet denne info til de danske forbrugere...og at nissens / neeper's første betragtninger ikke er/var helt forkerte.

.....og så kan der vel ikke koges mere suppe på DEN historie...eller ???.....

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 August 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

men husker tydeligt hvordan han i week-enden blev sablet ned, og hvordan jensen mere el. mindre katagorisk afviste "påstanden"

Ja men som jeg skrev , jeg vil have mit svar før jeg vile gøre mere ogsådan et svar kom mandag , derefter afventer jeg svar fra SS og den lille nisse bande , som nok er større end vi tro .

Og ja alle dem der vil høre dem kan bare hente dem .

Og til nisse jeg sendte dig en mail om du kunne få et par strauss over i søndags og du skulle have mozart , men du vil ikke det ene eller det andet .

så dette bliver mit sidste indlæg herinde og håber andre også tænker over det .

nisser skriver dette jeg svare nu og slut med hifi4all

Nu må du da lige ta` den lidt med ro.. Jeg har diskuteret meget med jensen omkring de her højttaleres bestykning, og jensen blev ved med at fastholde at det var SS. Min tone har muligvis ikke altid været den pæneste, men som redaktøren også gav mig medhold i, i en PM, var at det åbenbart var det som skulle til for at få sandheden frem..

Nå så der gjore de og hvorfor man kan tænke sit ?

Men i to har dali thule tact udstyr samt en ande person herinden og i kan selv tænke over hvem det er (hvad var prisen på det ) , ja så kan man tænke sit igen .

Jeg skrev det næste bliver vel noget om R-Audio , og hvad sker der ? sender du mig en privat mail hvor du så småt er begyndt .

Man kan også stille stort ? ved hvorfor hifi4all ikke sendte dig en mail ved første indlæg om at du skulle snakke med mig om det først ? hvorfor .

Jeg holdt på mit til jeg fik andet afvide og har også skrevet det , bare forbi du eller i har ondt et sted vil jeg have mit bagland på plads før jeg svare .

Også til hvordan dette lille indlæg kan komme så langt , kan man kun tænke sit igen , det tog ikke langtid at smide en ande person ud da han postet noget som mange andre mente var rigtig .

Og en person jeg snakket med i mandags sagde at jeg skulle ikke poste mere om det ikke engang det ærlig svar jeg har postet , igen hvis folk tænker lidt ved de hvem der tales om ? .

Slut herfra jeg er ikke bruger af denne side mere håber snart hifi-link kommer ders nye side .

Men kan lige sige i min søgen på svar om strauss fandt jeg også udaf hvad kale man har med at gøre .

Jeg vil opfårdre alle andre impotør til at holde jer langt væk fra denne side .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Tja....

Alt skal jo have en ende. Når typer som Neeper, Nissen og hvad de nu hedder får frit spil til at køre hetz mod personer, ja så er der jo ikke rigtigt noget formål med at deltage i debatten her på siten.

Forstår så udemærket Jensen, og vil da selv overveje om det i det hele taget er værd at deltage herinde.

SATMIT

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper,

Ja, nu hvor du har afsløret at du hedder Kim Rasmussen, så er alt jo i orden

Her er resultatet af en søgning på danmarks statistik:

Resultat af søgning: 2003 2004 Ændring 
 Mænd med navnet 'Kim Rasmussen' 680 676 -4 
 Mænd med fornavnet 'Kim' 30866 30794 -72 
 Mænd og kvinder med efternavnet 'Rasmussen' 104843 104130 -713 

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

sørgeligt, men fuldt forståeligt !
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Det er kraftedme latterligt at det skal komme så langt, utroligt dårligt at det ikke bliver stoppe fra sidens Admin/redaktør...

Netop: Sørgeligt men fuldt forståeligt...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 20 August 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Med fare for at blive upopulær.Jeg kan ikke se nissen har gjort noget galt.

Han påpeger der ikke sidder ss i straus, dette var korrekt.Skulle dette

være ligegyldigt for dem der har/vil købe dette produkt, er der jo ingen

grund til at hidse sig op.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Bjørn B skrev: men hvis der er noget Jensen er så er det fandme ærlig, måske enda for nogle (forhandlere som er pengegriske) for ærlig...

Hmm... Er der så nogen som kan forklare mig, hvorfor tråden skulle stå stille i flere dage, og jensen først poster sine oplysninger efter jeg kom med mine oplysninger..

Han havde jo oplysningerne.. Kunne det tænkes, at det havde noget at gøre med, at han måske ikke er så stor en "MAND" (som han selv udtrykte det) og indrømme sin fejl..?

Og hvorfor oplyser Vienna ikke at de selv udvikler de enheder..? Men derimod at det skulle være Scan-Speak..? Nogen som kan gi` mig svaret på det..? (selv om jeg godt selv kan regne det ud..)

Mvh Kim

PS: Er forhandlere mere pengegriske end distributører...? Lever de ikke begge af at flytte kasser.. Og ta` kassen for det..?

Efter en lille gennemgang af tråden står det pænt klart med hvilket formål den er skrevet.. ovennævnte er den tone neeper og nissen fører gennem hele tråden.. samt de tror hvis de gentager ting ofte nok, ja så skal det nok hænge ved

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Andre....hvad er problemet?

Det med "nisser" og at "nissebanden er større en vi nok tror" er det der drejer debatten ind på en personlig vej der er uønsket.

Og til dem der mener det er ligegyldigt hvad enheder der sidder i x speaker? Hvorfor er det så nævnt af producenten hvis det er uden betydning?

Sad lige og grinte af artiklen fra JP om 600W PC højttalere...det er misinfo der er til at forstå. Det duer ikke og skal frem her på forummet!

Også denne sag....at man så ikke kan lide budbringeren er en anden sag...men hold nu sporet....SS eller ej...! Og manden har jo flere gange sagt at de lyder fint og ikke angriber det. Hvorfor tager nogen det så ilde op og i samme åndedrag siger at det er LIGEGYLDIGT hvilke enheder der sigger i???? Det kalder jeg uforståeligt.

Til Ronin. Du skriver at du bare skriver hvad du har fået at vide...ok. I Jensens tilfælde er dette ok, han tror på sin leverandør og det er ok. Han er jo en parthaver og vurderes derfra. Men du tester jo objektivt og bør være kritisk og undersøgende, hvis dine tests skal være andet en leverandørens produktinfo sideombrudt til Hifi4all format. Elelr er det vel bare at henvise til hjemmesiden på produktet, så ved vi at disse ting IKKE er verificeret af dig.

Ellers tak for god side og tests , dette er ment som konstruktivt kritik, det kan trods alt blive bedre

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 20 August 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

- Måske jeg er mindre intelligent end gennemsnittet ( min kone vil HELT sikkert nikke samtykkende  ).....og måske jeg ikke evner at læse mellem linierne...og måske jeg ikke kan gennemskue en. skjult dagsorden hos nissen og neepers.

MEN, vil ligesom Andre, spørge hvad det er nissen har skrevet i denne tråd som ikke var korrekt ?....

Og hvis folk siger at det er ligegyldigt hvilke enheder en højtaler har, hvorfor så hidse sig op herinde ?...kan kun sige at som ganske almindelig "konsumer" rokker denne SS - diskussion IKKE ved at jeg også/stadig har "våde drømme" over et par VA strauss...

Og live 21; ja kender så absolut godt den gamle "sandhed"; fortæl en historie længe nok, og til sidst bliver den sand.......men igen; hvad har nissen sagt som var usandt ?

mvh.

Jesper/Oldhifinut - som håber at han ikke bliver blacklistet/smidt ud

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Halløjsa i kedlen!

Her er temparaturen da nået pænt højt op hva´ba´?

Faktsik synes jeg egentlig udviklingen af denne her tråd er ret interessant.
Det SS enheder - gu er det ej?
Det er "næsten" SS enheder så da! .

Det der aldrig rigtigt bliver sagt eller skrevet er, at der underforstået er hæftet en nøje forudbestemt kvalitetsbetegnelse på Scanspeak enhederne.

En Scanspeak enhed er altså = høj kvalitet i forarbejdningen og måske også endda høj lydkvalitet.

En modificeret Scan Speak enhed = samme forarbejdning og endnu bedre lydkvalitet.

I mit univers forholder det sig ikke nødvendigvis sådan, man kan sagtens finde fabrikanter, der ikke magter at få noget som helst ud af dyre enheder.
(Nu skal det lige være sagt omgående, at VA ikke er blevet aflyttet af undertegnede, hvorfor jeg ikke mener noget som helst om dem)

Jensen har efter min opfattelse ikke sagt/skrevet noget, som han ikke burde, han er ganske enkelt blevet fejlinformeret, eller han har søgt sine informationer et uheldigt sted.
Jensens forbrydelse ligger således i, at han ikke kan kende SS´s enheder når han ser dem. Det er der faktisk ikke ret mange der kan, vil jeg lige tilføje.
Jensen har da efter min opfattelse, heller ikke haft anden grund til tvivl end Nissens udsagn.
Så Jensens ærlighed tvivler jeg overhovedet ikke på.
Og så er det jo ganske menneskeligt, at tage fejl i ny og næ.

Værdien af den information, at enhederne ikke lige er SS, er faktisk kun noget den enkelte lægger i det. Højttaleren ændrer ikke klangkarakter henover al dette skriveri. Den er jo som den er SS eller ej.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

faithful
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Sendt: 20 August 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

"JEG HEDDER KIM RASMUSSEN"!

DEN ER FOR LET KØBT HR. RASMUSSEN...........

KOM NU FREM MED JERES RETTE IDENTITET, SÅ ENHVER MISTANKE OM URENT TRAV KAN FEJES AF BORDET - DET ANDET HER ER FOR TØSEDRENGE I MEGASTØRRELSE. Gælder både "Nissen" og "Neeper".Hvad er det for noget Jensen skriver om Jer og Dali, Tact, m.v. Hvis han hentyder til, at I er i lommen på disse, må I sgu stå frem og afvise det med fuld identitet, ellers ku´ man jo fristes til at tro, at der er noget om snakken - hvad jeg da ikke håber er tilfældet, for så bør der falde brænde ned..................

Michael Corvenius

Søbrinken 11

7700 Thisted

Jeg hedder Kim Rasmussen som jeg mange gange før har skrevet..

Til witzel: I jensens profil er der heller ikke angivet et navn..

[/QUOTE]
Til top Vis faithful's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af faithful Besøg faithful's Websted

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 August 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Det er kraftedme latterligt at det skal komme så langt, utroligt dårligt at det ikke bliver stoppe fra sidens Admin/redaktør...

Tror klart det er med vilje de har valgt ikke at stoppe/lukke den har tråd. Dels fordi de har fået meget kritik på det sidste når de har lukket en tråd. Men sikkert også for at vi selv skal se hvordan det kan ende hvis en tråd for lov at løbe løbsk, hvilket den her da i den grad er gjort. Hvertfald hvis du/i spøger mig.

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Postmanden skrev:
Bjørn B skrev:

Tror klart det er med vilje de har valgt ikke at stoppe/lukke den har tråd. Dels fordi de har fået meget kritik på det sidste når de har lukket en tråd. Men sikkert også for at vi selv skal se hvordan det kan ende hvis en tråd for lov at løbe løbsk, hvilket den her da i den grad er gjort. Hvertfald hvis du/i spøger mig.

Der kunne også være en helt anden grund...................................

http://www.kindergarden.nl/

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Ja skal du ikke prøve at starte en ny tråd med det?

Som neutral tilskuer har jeg fået at vide at der ikke sidder SS i Strauss..ok.

Om Jensen eller Neeper eller andre deltog i mordet på Kennedy interesserer mig ikke.....

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

God idé , men hvor blev JB så lige af......... , denne tråd skullle ha været stoppet

for llllllllllllllang tid siden.

vh.

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hmmm, er der noget du mener vi skal vide som du ikke tør sige?

Altså ordet er frit, men ikke så frit?

Jeg forstår ikke helt, for du har vel været efter Nissen...men du mener altså at han er stråmand med en mission og at Hifi4all er indblandet?

I så fald er jeg enig...så skal der info på drengen! Omvendt kunne de jo være at Jensen og følge ser spøgelser alle steder når deres produkter ikke roses enøjet? I så fald er dine hentydninger jo underegravende.

En statement fra Hifi4all kunne være god på dette tidspunkt

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 20 August 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

guitarplayer skrev: denne tråd skullle ha været stoppet

for llllllllllllllang tid siden.

Ja, og da helst inden det kom frem, at alt det jensen har sagt i denne sag ikke passer..

Så kunne i jo blive i jeres tro om at jorden er flad.. 

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes