| Forfatter |
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nisse
Ingen tvivl om at du har mere greb om emnet end den nævnte Fiend.
Tanken strejfede mig bare, fordi han i sin tråd også hævdede at have nært kendskab til højttalerbranchen, men i stedet for at underbygge sine teser, påstande, postulater blot hidsede sig mere og mere op.
Du er blevet opfordret til at bringe dokumentation på banen, men Neeper er den eneste, jeg har set forsøge at finde noget frem, som kunne støtte dine udtalelser.
Din seriøsitet og troværdighed er i mine øjne heller ikke blevet styrket af udtalelser som disse:
"Hvis i herinde bare kendte halvdelen af sandheden "derude" så ville i løbe skrigende bort!."
"Men tag nu bare hifidelity, de sætter sig slet ikke ind i detaljerne på det produkter de tester og fejlcitere tit og ofte. Det er bare ikke noget som menig mand lægger mærke til da de ikke ved bedre selv!."
"Begynder det at vakle?"
"endnu en der ikke har den dybere indsigt i faget?"
"Du er da helt forbudt!"
"det han har er ikke fem sjatter pis værd."
"Blandt de blinde, er den enøjede konge"
Hvis man ikke har en sag, kan man jo altid råbe højt, men det er kendetegnende for de tomme tønder, at de buldrer mest. Derfor glæder det mig at du har modereret dit udryk i de seneste indlæg.
Lad sandheden komme frem. Det er vi nok alle bedst tjent med. Men der må noget synligt materiale til.
Var det ikke noget at få undersøgt om andre (internationale) fora kender til hvilke enheder der bruges i de respektive VA højttalere?
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
HOLBERG skrev til nissen:
Jeg syntes blot at du har kludret lidt/meget i rækkefølgen på din research og udmeldinger.
Kan du uddybe det HOLBERG..? Det kan jeg da ikke få øje på..
|
|
|
Prøv at læse hele mit indlæg igen. Der har jeg skrevet begrundelsen. Mener selv at jeg har givet klart udtryk for hvorfor !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nissen skrev:
[1 x 1,1" Scan Speak diskant, silke dome. 2 x 5½" XXP cone mellemtone og mellembass. 2 x 7" XXP cone basser. det samme også videre bla bla og bla bla . Det næste bliver at de ikke er lavet i wien , men i østen .
Jeg ved det ikke præcist men det skulle ikke undre mig at kabinetterne rent faktisk er lavet i kina. 
Rigtig mange højttaler producenter for lavet deres kabinetter i kina og med god grund. Kvalitet/pris forhold i top. Jeg kunne nævne navne som:
ATC, SA, MBL, DALI (jo den er god nok), REVEL, AVANCE OSV.
Så det skal du ikke engang spøge med!
mvh
|
|
|
[/QUOTE]
Ja kan være , men du læser ikke nok , de laves et sted i italy hvor andre også får lavet noget .
Der har jeg lige været efter dem da de bruger vandbasert lak og jeg synes ikke om det , da oile er meget bedre , men det mås man ikke bruge der .mange bruger vand i dag af hensyn til folk der har med det at gøre , det er også ok .
oile lak kan tåle hårde slag end vand , men for det første må de ikke bruge det og de synes ikke om glansen i oile lak .
men nu synes jeg du skal skrive en mail til mig på eng og jeg skal sende den til peter og få ham til at svare på alle dine beskylninger .
du kan bare sende en hot mail til mig på rail@pc.dk
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet en mail til D-S-T, og spurgt dem om de kan bekræfte, at alle enhederne i Vienna Acoustics Strauss, som importøren angiver, er varianter (forbedret) udgaver af Scan-Speak enheder.
Så må vi jo se, om ikke nissen har ret!
Jeg sætter en hund på nissen.
Mvh
Kim
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg læst tråden igennem, jeg må sige at der sker noget når bare man er væk et par timer.
Det er ganske interessante tilstande som hersker i lille Dannevang når talen går på hifi - med ét dukker der en nissen op af en æske, en rigtig drillenisse ! - Hvad er det han vil ? - fik han ikke en skål grød op på loftet ? - var nisseøllet surt ? - eller er det bare for at skabe uro i huset at han driller ? - måske er han med i en nissemafia med eget snedkerværksted ?
Jeg tro ikke på nisser ! - gør I ?
|
| Til top |
|
| |
nissen Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye,
Boye skrev:
|
Hej Nisse
Ingen tvivl om at du har mere greb om emnet end den nævnte Fiend.
Tanken strejfede mig bare, fordi han i sin tråd også hævdede at have nært kendskab til højttalerbranchen, men i stedet for at underbygge sine teser, påstande, postulater blot hidsede sig mere og mere op.
Du er blevet opfordret til at bringe dokumentation på banen, men Neeper er den eneste, jeg har set forsøge at finde noget frem, som kunne støtte dine udtalelser.
Din seriøsitet og troværdighed er i mine øjne heller ikke blevet styrket af udtalelser som disse:
"Hvis i herinde bare kendte halvdelen af sandheden "derude" så ville i løbe skrigende bort!."
Jeg har set og hørt ting og sager i branchen som ikke tåler dagens lys!
"Men tag nu bare hifidelity, de sætter sig slet ikke ind i detaljerne på det produkter de tester og fejlcitere tit og ofte. Det er bare ikke noget som menig mand lægger mærke til da de ikke ved bedre selv!."
Det kan godt være man skal være fagmand for at gennemskue hifidelity. men prøv for sjov at gå igennem nogle blade og læs deres billed tekster. De er tit og ofte sjusket lavet of forkerte. SS enheder der bliver til VIFA eller PEERLESS. osv, osv. SJUSK
"Begynder det at vakle?"
Helt klart en udtalelse jeg burde have sprunget over, men han er meget hårdnakket og stædig. Så det er ment som at monumentet han stod på var ved at vakle. Hvilket jeg iøvrigt stadig mener!
"endnu en der ikke har den dybere indsigt i faget?"
Hvad har bønder forstand på fiskeri?
"Du er da helt forbudt!"
Prøv lige at læse Guitarplays indlæg igen, han er da helt forbudt!
"det han har er ikke fem sjatter pis værd."
Det var et udtryk for min mening om hans "beviser"
"Blandt de blinde, er den enøjede konge"
Ovenstående er et godt gammelt udtryk, som jeg tror er sandt.
Hvis man ikke har en sag, kan man jo altid råbe højt, men det er kendetegnende for de tomme tønder, at de buldrer mest.
Dette er også et godt gammelt udtryk som jeg også tror er sandt Det er oven i købet rigtigt godt valgt i denne sammenhæng. Tillykke! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
neeper's ide var god, jeg håber den giver frugt. jeg gjorde det samme i "nye evidence serie" tråden, og dali fik da svaret, præcist og utydeligt på en gang.
ergo:
lad os vente med at forsætte diskussionen til neeper får svar på sin mail.
skrevet af en mand der er ved at gå amok over sit ergonomiske tastatur der hele tiden laver stave og slå-fejl. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
nissen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
nissen skrev:
|
[1 x 1,1" Scan Speak diskant, silke dome. 2 x 5½" XXP cone mellemtone og mellembass. 2 x 7" XXP cone basser. det samme også videre bla bla og bla bla . Det næste bliver at de ikke er lavet i wien , men i østen .
Jeg ved det ikke præcist men det skulle ikke undre mig at kabinetterne rent faktisk er lavet i kina. 
Rigtig mange højttaler producenter for lavet deres kabinetter i kina og med god grund. Kvalitet/pris forhold i top. Jeg kunne nævne navne som:
ATC, SA, MBL, DALI (jo den er god nok), REVEL, AVANCE OSV.
Så det skal du ikke engang spøge med!
mvh
|
|
|
|
|
|
Ja kan være , men du læser ikke nok , de laves et sted i italy hvor andre også får lavet noget . Der har jeg lige været efter dem da de bruger vandbasert lak og jeg synes ikke om det , da oile er meget bedre , men det mås man ikke bruge der .mange bruger vand i dag af hensyn til folk der har med det at gøre , det er også ok . oile lak kan tåle hårde slag end vand , men for det første må de ikke bruge det og de synes ikke om glansen i oile lak . men nu synes jeg du skal skrive en mail til mig på eng og jeg skal sende den til peter og få ham til at svare på alle dine beskylninger . du kan bare sende en hot mail til mig på rail@pc.dk [/QUOTE]
Kære Jensen,
Jamen der kan man bare se, så bliver de jo rent faktisk ikke lavet i Wien!!!!!! Du skriver det jo selv
Jeg tror nu nok at jeg er voksen nok til selv at skrive til dine venner hos VA. Mine forældre slap taget på mig for en hel del år tilbage og lige siden har jeg faktisk kørt på cykel uden støttehjul.
Men bare rolig du skal der nok hører nærmere, du kan jo sikkert selv bede dine venner om at sende svar til dig også 
mvh
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Jensen,
Jamen der kan man bare se.
Jeg tror nu nok at jeg er voksen nok til selv at skrive til dine venner hos VA. Mine forældre slap taget på mig for en hel del år tilbage og lige siden har jeg faktisk kørt på cykel uden støttehjul.
Men bare rolig du skal der nok hører nærmere, du kan jo sikkert selv bede dine venner om at sende svar til dig også 
mvh [/QUOTE]
Jeg behøver ikke svar , jeg har fået de svar jeg kan bruge .
Du fatter dem bare ikke .
Bare den måde du tiltale folk på siger ikke så lidt om dig .
|
| Til top |
|
| |
guitarplayer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lugter så langt væk af, at man er ude efter Vienna.....
Kom og lyt kære venner, kom og lyt
Mvh.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentlig mærkeligt at et Taiwan firma, kan slippe af sted med at producere enheder som 99 % rip of af Scan-Speak..
http://www.usheraudio.com/driver-T9950.html
Hvem ved, måske det er dem som sidder i VA..?
Okay, det tror jeg dog ikke, men det bliver da interessant at høre, hvad D-S-T mener om sagen.. Hvilket nok tidligst bliver på mandag.. Desværre.. Jeg kan næsten ikke vente!
Nå hvem ville væde en hund..? Synes ikke det er mange som har meldt sig på banen.. End ikke jensen selv..
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nissen skrev:
Kære vildman,
Det har været en lang tråd på kort tid, og selv om jeg har skrevet mange indlæg så har jeg ikke skrevet dem allesammen.
Andre har ytret deres meninger, heribland dig!, og hvad vil vi så med det? hvad ville du?
|
|
|
Nu var det jo mig der spurgte dig og ikke omvendt.
Hvis du havde skrevet pænt og ordentligt havde jeg sikkert bare læst med fra sidelinien.
Jensen er ganske reel - og jeg synes ikke han fortjener et angreb som det du fyrede af.
Hvad angår Vienna Acoustics og hvilke enheder de indeholder har jeg ingen holdning.Den VA jeg har lagt øre til er en ganske fortræffelig højttaler, og for min skyld kan diskanten være lavet af papyrus fra det indre Paraguay. Hvad der står på en webside er jeg ligeglad med. Måske læser jeg det, men jeg glemmer det lige så hurtigt igen. Det er ikke vigtigt.
Citér:
Mit emne var udtryk for generel sjusk hos bla. Vassago og hifidelity. At forhandlere, importører og andmelder ikke altid får sat sig ordentlig ind i tingene. At det ikke kan være rigtigt at løbe med en halv vind og oplyse forkerte detaljer.
At tråden blev så lang og tung er jo ikke kun min skyld vel?
|
|
|
Jeg vil nu nok mene at du bærer hovedparten af ansvaret, pga. af de ret kraftige udfald og den halvgrove tone. Det fik en del af os til at skrive hurtigt.
Men jeg noterer at tonen er blevet bedre hen ad vejen.
Citér:
Uden at ville lyde alt for meget som Jonas boyer: så er det desværre mig der har ret i denne sag, og hvad så? får det nogen konsekvenser for dig eller mig? næppe!
Om ikke andet har vi diskuteret det og måske flyttet nogle holdninger rundt omkring, måske vil nogle være lidt mere kritiske når de læser "propoganda" fra de. forsk. firmaer.
|
|
|
Det vil jeg nok anse for at være naivt at tro.
Og iøvrigt er det ikke gået op for mig hvorfor det er propaganda at skrive at en højttaler indeholder Scan Speak enheder. Der er da andre gode enheder i verden.
Citér:
Men jeg vil der gerne, endnu engang, gøre det klart at jeg ikke tror Jensen har haft nogle bagtanker med fejlen, han har bare ikke vidst bedre!
Jeg burde nok have sendt ham en direkte mail om emnet istedet for dette, havde måske også sparet mig for lidt tid  |
|
|
Det er vist det der hedder "Tænk før du taler".
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Det er egentelig mærkeligt at et Taiwan firma, kan slippe afsted med at producere enheder som 99 rip of af Scan-Speak..
http://www.usheraudio.com/driver-T9950.html
Hvem ved, måske det er dem som sidder i VA..?
Okay, det tror jeg dog ikke, men det bliver da interessant at høre, hvad D-S-T mener om sagen.. Hvilket nok tidligst bliver på mandag.. Desværre.. Jeg kan næsten ikke vente!
Nå hvem ville væde en hund..? Synes ikke det er mange som har mældt sig på banen.. End ikke jensen selv..  |
|
|
Jeg sætter et par nye mozart på højkant til ham på han tage fejl .
godnat
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
var det ik rasmus s der hev en diskant enhed af mærket ss ud af sine beethoven speakers i en anden tråd om 9300 diskanten, hvor de samme dalifreaks lars, neeper osv. var efter va højjtalere. hvis der sidder ss i beethoven, hvorfor så ik osse i strauss ? misundelse er en grim ting
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups nu bliver mit indlæg nok slettet igen jeg kom til at skrive fyordet dali
|
| Til top |
|
| |
nissen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
guitarplayer skrev:
|
Det lugter så langt væk af, at man er ude efter Vienna.....
Kom og lyt kære venner, kom og lyt
Mvh.
Michael
Kære Guitarman,
Jeg tror skam at dine fine VA højttallere spiller ganske flot og det glæder mig helt ustyrligt at du er glad for dem.
Jeg var også meget glad for mine gamle mahler og det er jo det det handler om!. God lyd, god kvalitet, om man kan li designet er jo en smagssag, men det er ikke mange grimme ting man kan sige om VA. Og det har jeg heller ikke gjort, desværre har jeg indtrykket at du tager hele tråden lidt personligt.
mvh
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev: Jeg sætter et par nye mozart på højkant til ham på han tage fejl.
Vil det sige at du forære mig et sæt Vienna Acoustics Mozart, hvis D-S-T vender tilbage og siger, at ikke alle enhederne i Strauss, er Scan-Speak..?
Jeg glæder mig da allerede!
Mange tak!
Mvh
Kim
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er bassen jo en eton såååå
|
| Til top |
|
| |
nissen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
| var det ik rasmus s der hev en diskant enhed af mærket ss ud af sine beethoven speakers i en anden tråd om 9300 diskanten, hvor de samme dalifreaks lars, neeper osv. var efter va højjtalere. hvis der sidder ss i beethoven, hvorfor så ik osse i strauss ? misundelse er en grim ting |
|
|
Sømand,
Prøv at kigge lidt på billederne, det er ikke samme diskant der sidder i mahler og strauss. take a look please! muligvis er det den samme der sidder i beethoven, men det er ikke den vi diskutere.
mvh
|
| Til top |
|
| |
nissen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
| nu er bassen jo en eton såååå |
|
|
Du er da også helt forbudt,
JENSEN påstår jo at det er en SS, læs dog tråden inden du kommer med indlæg!
mvh
|
| Til top |
|
| |