| Forfatter |
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
| var det ik rasmus s der hev en diskant enhed af mærket ss ud af sine beethoven speakers i en anden tråd om 9300 diskanten, hvor de samme dalifreaks lars, neeper osv. var efter va højjtalere. hvis der sidder ss i beethoven, hvorfor så ik osse i strauss ? misundelse er en grim ting |
|
|
Jo det var det, lige for at bekræfte med et billede. Mener også det vil være underligt hvis de har valgt en billig kopi i Strauss derefter.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=100&PN= 1&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en mellemtone ude af strauss og ja der stå intet om SS på dem som på ders andre modeller så det er ?.
Diskanten er det som der skrives en kraftig mod SS endhed , af en standart version .
Men jeg forventer et klart svar fra VA mandag eller tirsdag .
lidt læse stof http://www.sumikoaudio.net/va/idx_comp_02.htm
http://www.sumikoaudio.net/va/reviews/strauss_hifi_0304.pdf
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har d.d. slettet 3 indlæg med indholdet "nat nat, sov godt osv..."
Der er ikke slettet øvrige indlæg!
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jeg har haft en mellemtone ude af strauss og ja der stå intet om SS på dem som på ders andre modeller så det er ?.
|
|
|
Et gæt kunne jo være Usher - der laver taiwan-kopier af SS. Selv typenr. er kopi.
Men de er sgu´ flotte og måler også godt.
Se f.eks. www.usheraudio.com og modellerne 8945 og 1001A
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Efter at have set grundigt på diverse billeder - tror jeg ikke det er Usher-enheder. Ihvertfald ikke nogen af deres standardenheder.
Det virker lidt ulogisk, at VA skulle anvende SS og Seas på alle andre modeller - og så ikke på Strauss.
Nu ved jeg godt at hver kroner tæller - men SS er jo heller ikke vanvittigt dyrt for OEM-kunder. Det er kun Gør-det-selv folkene, der for alvor betaler for navnet !
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste lige testen af Strauss her på siden:
Test af Ronni Pedersen (Ronin)
"Valget af enheder er ikke tilfældigt – kun det bedste er godt nok. Samtlige enheder er derfor matchede sæt fra Scanspeak"
"diskanten er en kraftig modificeret standardenhed som bl.a. rummer et tredobbelt neodymium magnetsystem og ventileret bagkammer for at forhindre kompression"
"Bas / melllemtoneenhederne er heller ikke tilfældigt valg. Scanspeak´s 7” driver med en membran af lufttørret papir og kulfibre går stadig i dag for at være en af de absolut bedste, der kan opdrives. Selve magnetsystemet vejer omkring 2,5 kilo og borger for overlegen kontrol selv ved kraftige udladninger. Selve chassiset er støbt hvilket naturligvis giver den fornødne stabilitet når der spilles højt"
"Den side-monterede 11” Scanspeak basenhed er modificeret ligeledes til Viennas krav, og den er konstruktionsmæssigt opbygget på samme måde som de to 7” enheder. Modifikationen består kraftigere svingspole med længere vandring. Chassiset er ligeledes støbt for maksimal stivhed, og ophænget er på lige fod med 7” enhederne af gummi med fokus på så lidt tab som muligt"
Man må jo nok sige, at der i den grad gøres opmærksom på de fantastiske enheder, fra Scan-Speak.
Det skal blive overordentligt interessant at høre hvad D-S-T mener om den sag..
Til folk som ikke kunne se relevansen af nissens tråd, så er det jo aldeles vildledende markedsføring, at oplyse der sidder et bestemt mærke enheder (det bedste!?) i højttalerne, hvis det nu viser sig, at det er nogle bambus Kina tallerkner som sidder i.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu havde jeg egentlig ikke tænkt mig at blande mig i denne tråd. UPS, det har jeg jo allerede gjort, nå så skit, pyt.
Der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg synes at de oplysninger der bliver lagt til offentlig beskuelse skal være korrekte, så hvis der siges og skrives Scan Speak ja, så skal det sgu' være det man får. Når det så er sagt, så har jeg jo set at disse Vienna højttalere har fået mange rigtigt gode anmeldelser og der er mange af dette forums brugere der er hoppet med på vognen og lyder som om at de er vældig fornøjede med deres VA højttalere. Så er det jeg spørger mig selv om hvad VA skulle få ud af at "lyve" om at især diskant enheden i Strauss er en SS enhed, jeg mener når nu at deres andre modeller indeholder SS-enheder hvorfor i alverden skulle der så lige netop i Strauss ikke være det ? Jeg går ud fra at VA har en lyd-filosofi som de vel ikke kan opfylde hvis de lige pludselig i en af deres modeller begyndte at smide billige Kina-enheder i eller hvad der ellers er blevet foreslået af sjove ting. Nå men det jeg siger er bare prøv at indkøbe en kasse billige Kineser-enheder og nogle kabinetter og sæt det hele sammen og se så om der kommer tilnærmelsesvis samme lyd ud af dem som VA Strauss giver, I guess not, og hold så op med jeres konspirations-teorier.
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Nu havde jeg egentlig ikke tænkt mig at blande mig i denne tråd. UPS, det har jeg jo allerede gjort, nå så skit, pyt.
Der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg synes at de oplysninger der bliver lagt til offentlig beskuelse skal være korrekte, så hvis der siges og skrives Scan Speak ja, så skal det sgu' være det man får. Når det så er sagt, så har jeg jo set at disse Vienna højttalere har fået mange rigtigt gode anmeldelser og der er mange af dette forums brugere der er hoppet med på vognen og lyder som om at de er vældig fornøjede med deres VA højttalere. Så er det jeg spørger mig selv om hvad VA skulle få ud af at "lyve" om at især diskant enheden i Strauss er en SS enhed, jeg mener når nu at deres andre modeller indeholder SS-enheder hvorfor i alverden skulle der så lige netop i Strauss ikke være det ? Jeg går ud fra at VA har en lyd-filosofi som de vel ikke kan opfylde hvis de lige pludselig i en af deres modeller begyndte at smide billige Kina-enheder i eller hvad der ellers er blevet foreslået af sjove ting. Nå men det jeg siger er bare prøv at indkøbe en kasse billige Kineser-enheder og nogle kabinetter og sæt det hele sammen og se så om der kommer tilnærmelsesvis samme lyd ud af dem som VA Strauss giver, I guess not, og hold så op med jeres konspirations-teorier. |
|
|
Jeg giver lasse helt ret, hvorfor skulle VA i deres andre modeler benytte SS i diskanten og andre enheder (bas/mellemtone) også og så lige i strauss'en ikke gøre det? (virker det ikke lidt underligt)
Og lige til nissen: det er vel fint nok at man gider at tage diskutionen omkring hvilke enheder der sidder i strauss'en, men måden du starter tråden på var ret skidt plus jeg synes du skulle have taget kontakt direkte til VA hvis du mener de lyver. Hvis de til jensen har skrevet at diskanten i det mindste er en mod. SS enhed (som man har kunne læse i tidligere indlæg) så må vi/jensen vel stole på dette?
Hvis du fra VA havde fået afvide at det og det sidder i den og jensen har skrevet noget forkert (ligesom andre der forhandle VA, anmelder disse m.m.) kunne du jo derefter tage kontakt til dem og fortælle dem "sandheden" og de kunne rette dette på deres hjemmesider og anmeldelser!
Sidst er det jo også lidt skidt at råbe mega højt, men ikke have noget bevis på noget andet end at sige, jeg kender alt i hele branchen, men jeg kan ikke sige hvem jeg er samt jeg har ikke noget rigtigt bevis på noget - stol på mig. Hvis en anden i et indlæg havde gjort dette vil du så ikke med det samme stille spørgsmål til han/hun's indlæg indhold? (selvom de måske i sidste ende har ret)
Desuden er der vel ingen der køber noget bare fordi der står made by SS på enhederne på de højtaler man hører på?
Jeg er selv ejer af et par strauss (er ved at anskaffe mig et par mahler) og jeg er mega glade for dem (struass). For de spiller bare musik og så er konen der hjemme glad for det smukke desgin og finish (ME TO)
Over and Out
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja der er vel nogle der har ondt et vist sted, over at va sælger så godt.men mon ik de bruger ss i strauss når de gør det i de andre modeller, både over og under strauss. det kan vel egenligt, når det kommer til stykket, være pisse ligegyldigt om der sidder ss, beyma, zomax eller bambusenheder i dem, hvis bare det lyder godt.
han var jo også efter jonas b i en anden tråd om at thule ia350b ville banke et sæt linnklimax af banen. må jo være derfor thule sælger så godt i forhold til linn. men igen hvad er det du vil med denne tråd mon ?
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er naturligvis interessant hvilke enheder der sidder i de omtalte højttalere, specielt hvis de er promoveret som Scan Speak.
Det som kan undre mig er at "alle" de links som jeg har kunne finde på Strauss og Mahler der skrives der uden omsvøb at det er Scan Speak i Mahler men i Strauss skrives der ikke om noget specifikt navn, blot at det er en kulfiber forstærket papirmembran, det kan natuligvis få én til at tænke på hvilke bas/mellemtoner som faktisk sidder i Strauss.
PS. Nogle steder beskrives diskanten som en specialfremstillet Scan Speak.
Som en fodnote til at neeper og nissen er glade for Thule .... tja, hvad skal man sige til det ? - tillykke med det, mig siger det ikke en høstblomst men godt at de kan få tilfredsstillet deres behov med dette.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jensen skriver jo bare hvad han har fået at vide af va, at der er ss enheder i deres beethoven, strauss og mahler, på nær etonbasser i mahler. og hvis det endelig var bambusenheder der sad i dem, er jeg sikker på han havde skrevet dette. jensen er jo altid ligeglad med hvad det hedder, bare det spiller godt i hans ører. han har jo altid været hudløs ærlig om sin meninger, eks ml udstyr. hvis motivet er at sætte jensen i miskredit, med denne tråd, så er de nissen og neeper gået helt galt i byen.bare min mening
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg beskrev enhederne i min anmeldelse af Strauss ud fra de oplysninger jeg nu engang havde - anderledes kan det ikke gøres!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Og jeg beskrev enhederne i min anmeldelse af Strauss ud fra de oplysninger jeg nu engang havde - anderledes kan det ikke gøres! |
|
|
Ja, Ronin det er også rigtigt fint men måske du burde være gået lidt mere grundig tilværks, som f.eks. Hasselhof i denne tråd. Bare en god ide og du skal få den helt gratis 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13004&T PN=4
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta` det nu roligt alle... Svaret fra Scan-Speak vil jo afgøre sagen..
I bliver ved med hvad i tror, og når der nu sidder Scan-Speak i de andre (både over og under Strauss hævdes det) så må der jo også side det i Strauss..
Det er rigtigt at diskanten og bas/mellemtonerne i Mahler er SS. Og diskanten i Bach, Mozart og Beethoven er SS.. Men Bas/mellemtonerne i dem er Seas..
Så vidt jeg ved, så er Strauss den nyeste.. Det er helt almindeligt at en producent begynder at bruge billigere stumper, efter at have fået sit navn slået fast.. Man sælger det samme eller mere, og fortjenesten er højere..
I skal tænke på at Vienna kun får 30 - 45 % af udsalgsprisen for deres højttalere, når de sælges til en distributør..
Lad os se på Strauss: udsalgs pris 50.000,- Vienna sælger så højttalerne til jensen for ca. 15.000 + moms (hvis han ellers får de samme priser som andre distributører).
Ud af de 15.000,- er der udvikling, daglig drift, montering, kabinetter, delefilter, enheder og emballage.
Hvis alle enhederne er Scan-Speak så ville de koste Vienna ca. 4000,- + moms. Hvis det er Kina enheder så koster de 1000,- + moms.
Det er en merfortjeneste på 3000,-. Et sted mellem 50 til 100 % mere tjent, end hvis det er Scan-Speak..
Det er helt almindeligt, og jeg kan heller ikke se at Vienna nogen steder har påstået at alle enhederne, skulle være Scan-Speak.. Det er kun jensen som siger/skriver det..
Men jeg venter spændt på svaret fra Scan-Speak.. De må da om nogen, da vide om det er deres enheder, som sidder i Strauss..
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Ronin skrev:
| Og jeg beskrev enhederne i min anmeldelse af Strauss ud fra de oplysninger jeg nu engang havde - anderledes kan det ikke gøres! |
|
|
Ja, Ronin det er også rigtigt fint men måske du burde være gået lidt mere grundig tilværks, som f.eks. Hasselhof i denne tråd. Bare en god ide og du skal få den helt gratis 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13004&T PN=4
|
|
|
Det er sikkert et ganske fint råd, men som anmelder er det ikke min pligt og opgave at skille tingene af i atomer udelukkende for at finde ud af om producenterne er ude på at tage røven på folk. 
Det næste bliver vel at vi skal til at lodde delefiltrene fra hinanden for at tjekke hvilken loddetin de bruger ved at analysere indholdet?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Ta` det nu roligt alle... Svaret fra Scan-Speak vil jo afgøre sagen.. <?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">I bliver ved med hvad i tror, og når der nu sidder Scan-Speak i de andre (både over og under Strauss hævdes det) så <SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana">må</SPAN> der jo også side det i Strauss..<O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Det er rigtigt at diskanten og bas/mellemtonerne i Mahler er SS. </SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Og diskanten i Bach, Mozart og Beethoven er SS.. Men Bas/mellemtonerne i dem er Seas..<O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Så vidt jeg ved, så er Strauss den nyeste.. Det er helt almindeligt at en producent begynder at bruge billigere stumper, efter at have fået sit navn slået fast.. Man sælger det samme eller mere, og fortjenesten er højere..<O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">I skal tænke på at Vienna kun får 30 - 45 % af udsalgsprisen for deres højttalere, når de sælges til en distributør.. <O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Lad os se på Strauss: udsalgs pris 50.000,- Vienna sælger så højttalerne til jensen for ca. 15.000 + moms (hvis han ellers får de samme priser som andre distributører).<O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Ud af de 15.000,- er der udvikling, daglig drift, montering, kabinetter, delefilter, enheder og emballage.<O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Hvis alle enhederne er Scan-Speak så ville de koste Vienna ca. 4000,- + moms. </SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Hvis det er Kina enheder så koster de 1000,- + moms.<O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Det er en merfortjeneste på 3000,-. Et sted mellem 50 til 100 % mere tjent, end hvis det er Scan-Speak.. <O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Det er helt almindeligt, og jeg kan heller ikke se at Vienna nogen steder har påstået at alle enhederne, skulle være Scan-Speak.. Det er kun jensen som siger/skriver det..<O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Men jeg venter spændt på svaret fra Scan-Speak.. De må da om nogen, da vide om det er deres enheder, som sidder i Strauss..<O:P></O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Mvh Kim <O:P></O:P></SPAN>
<!-- Message ''"" --> |
|
|
Må næsten håbe i får ret , så skal jeg af med et par mozart , så kan det være jeg får ret i en ting .
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I testen af Strauss, så jeg også lige en sjov ting..
Af Ronni Pedersen (Ronin)
Diskanten fremstår meget fri og behagelig, men tendensen med at stikke lidt af kom til tider. Der gik et par dage inden jeg blev gjort opmærksom på at man kunne regulere den, og efter det blev gjort, var det problem løst – desværre havde jeg kun et par dage efter at jeg fandt justeringen til at køre turen gennem møllen igen, men det fik udredt de ting jeg havde sat spørgsmålstegn ved. Skulle den endelig stikke efter justeringen, kunne jeg godt mistænke den for ikke at være helt tilspillet. På trods af at Vienna kun anbefaler 100 timer på deres højttalere, er det ikke ukendt at Scanspeak enheder skal have mellem 300 og 500 timer før de giver fuld valuta for pengene, og ifølge importøren havde de ikke fået så mange timer, så det kunne ikke udelukkes. Desuden er der det faktum at alle dome-diskanter kan presses til at stikke lidt af når niveauet bliver tilpas højt – det er svært at komme udenom, og jeg har personligt ikke hørt en dome som ikke bliver hidsig i en eller anden facon hvis man giver den gas.
Jeg har sjovt nok aldrig før hørt den beskrivelse af lyden, fra nogen af Scan-Speak`s 1" dome diskanter.
Men det kan jo være at det er de store modificeringer som er årsag til det..
Håber næsten jeg tager fejl... Det er jo ikke så fedt for jensen, hvis VA giver ham forkerte informationer at arbejde med..
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
nææ men det kan være du har LÆST det
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">I testen af Strauss, så jeg også lige en sjov ting.. <?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Af Ronni Pedersen (Ronin)<o:p></o:p></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: blue; FONT-FAMILY: Verdana">Diskanten fremstår meget fri og behagelig, men tendensen med at stikke lidt af kom til tider. Der gik et par dage inden jeg blev gjort opmærksom på at man kunne regulere den, og efter det blev gjort, var det problem løst – desværre havde jeg kun et par dage efter at jeg fandt justeringen til at køre turen gennem møllen igen, men det fik udredt de ting jeg havde sat spørgsmålstegn ved. Skulle den endelig stikke efter justeringen, kunne jeg godt mistænke den for ikke at være helt tilspillet. På trods af at Vienna kun anbefaler 100 timer på deres højttalere, er det ikke ukendt at</SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: blue; FONT-FAMILY: Verdana"> Scanspeak enheder skal have mellem 300 og 500 timer</SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: blue; FONT-FAMILY: Verdana"> før de giver fuld valuta for pengene, og ifølge importøren havde de ikke fået så mange timer, så det kunne ikke udelukkes. Desuden er der det faktum at alle dome-diskanter kan presses til at stikke lidt af når niveauet bliver tilpas højt – det er svært at komme udenom, og jeg har personligt ikke hørt en dome som ikke bliver hidsig i en eller anden facon hvis man giver den gas.</SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana"><o:p></o:p></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Jeg har sjovt nok aldrig før hørt den beskrivelse af lyden, fra nogen af Scan-Speak`s 1" dome diskanter.<o:p></o:p></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Men det kan jo være at det er de store modificeringer som er årsag til det..<o:p></o:p></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Håber næsten jeg tager fejl... Det er jo ikke så fedt for jensen, hvis VA giver ham forkerte informationer at arbejde med.. <o:p></o:p></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Mvh Kim<o:p></o:p></SPAN>
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><FONT face="Times New Roman" size=3> </o:p>
<!-- Message ''"" --> |
|
|
Må jeg så høre hvad du mener med ”godt for mig”?
Nu er jeg ikke en mand der løber rundt og gemmer mig, og hvis jeg har lavet en fejl, så er jeg så MEGET mand, at jeg æder den også, også selv om det er min første indenfor hi-fi i snart 20 år.
Men der må jo stikke noget andet under, siden I to er begyndt at køre mod mig og Vienna og hvad er det mon?
Det skal jeg nok skrive når jeg er 100 % sikker i min sag, der ligger den store forskel på os.
Hvis jeg har ret,- så har I haft problemer med det ene og det andet.
Næsten snyd det ikke er thule og Dali jeg sælge så var vi gode venner .
|
| Til top |
|
| |