Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Acoustics (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Til Lasse:

Du skrev: Jeg mener selvfølgelig at hvis man skriver og siger at der er SS enheder i Strauss så skal der sørme dyt mig være det.

Men der er jo IKKE Scan-Speak enheder i Strauss.. Det har jensen jo lige indrømmet!

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

og lige pludselig blev strauss en dårligere speaker ik ?
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Sillesen:

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Var lige inde og se på ford.dk og læse om Ford.

Er der noget jeg finder sjusket så er det når dem der skriver teksten ikke kan se forskel på en Ford motor og en pose søm!

De dieselmotorer der sidder i en Fiesta har intet, absolut intet med Ford at gøre. men de ligner (lidt). Motorerne i Mondeo er Ford men ikke dem i Fiesta, det er sandsynligvis billige motorer fra Frankrig.

Også Bilmagasinet har store problemer med at kende forskel på skidt og kanel når de tester. Det er total uprofessionelt at udtale sig om noget man ingen forstand har på og der med sprede urigtige informationer.

Se....det er god værkstedshumor

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 19 August 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Til Thomas Sillesen:

Jeg synes det var interessant, at jeg ikke var den eneste, som havde undret mig over de gentagende postulater om, at der skulle sidde Scan-Speak enheder i Strauss.. 

Derfor støttede jeg nissen i hans påstand.. jensen har 100 gange, i forskellige forbindelser sagt, at alle enhederne i Strauss var Scan-Speak.. Der står jo sågar en halv side i testen her på siden, om de forskellige Scan-Speak enheder, og hvorfor de lyder som de gør.. Scan-Speak 7" lyder sådan, og den skal spilles til så længe.. 1" Scan-Speak skal spilles til meget længere end andre diskanter..

Scan-Speak Scan-Speak Scan-Speak Scan-Speak Scan-Speak Scan-Speak.

Problemet, som jeg ser det, er at det er blevet slået meget på, at det var Scan-Speak i Strauss.. Scan-Speak er jo ikke ligefrem det værste, man kan omtale højttalerenhederne i sine højttalere som.. 

Kan du komme i tanke om et navn, der er bedre i den sammenhæng..?   

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Til Lasse:

Du skrev: Jeg mener selvfølgelig at hvis man skriver og siger at der er SS enheder i Strauss så skal der sørme dyt mig være det.

Men der er jo IKKE Scan-Speak enheder i Strauss.. Det har jensen jo lige indrømmet!

Ja det kan jeg se nu men det viste jeg ikke da jeg skrev indlægget sååååå.

Men så er det ikke SS enheder i Strauss men nogle som Vienna selv har udviklet og hvor står vi så lige, er højttaleren lige pludselig blevet dårligere af at der ikke er SS enheder i eller er folk der har købt den blevet snydt så vandet driver. Jeg håber da at vi alle her køber højttalere efter hvordan de spiller og ikke efter hvad der sidder i af enheder jeg er da fuldstændig ligeglad med hvad enhederne hedder for mig er det mere sammenhængen de indgår i der er interessant eller ikke.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Til Thomas Sillesen:

Jeg synes det var interessant, at jeg ikke var den eneste, som havde undret mig over de gentagende postulater om, at der skulle sidde Scan-Speak enheder i Strauss.. 

Derfor støttede jeg nissen i hans påstand.. jensen har 100 gange, i forskellige forbindelser sagt, at alle enhederne i Strauss var Scan-Speak.. Der står jo sågar en halv side i testen her på siden, om de forskellige Scan-Speak enheder, og hvorfor de lyder som de gør.. Scan-Speak 7" lyder sådan, og den skal spilles til så længe.. 1" Scan-Speak skal spilles til meget længere end andre diskanter..

Scan-Speak Scan-Speak Scan-Speak Scan-Speak Scan-Speak Scan-Speak.

Problemet, som jeg ser det, er at det er blevet slået meget på, at det var Scan-Speak i Strauss.. Scan-Speak er jo ikke ligefrem det værste, man kan omtale højttalerenhederne i sine højttalere som.. 

Kan du komme i tanke om et navn, der er bedre i den sammenhæng..?   

Mvh Kim

Ja, og Hifi4all.dk er selvfølgelig i ledtog med Vienna som har betalt os godt for at nævne Scanspeak for reklamens skyld, ik`?

Tag nu lige og slå lidt koldt vand i blodet og hids dig lidt ned - vi har efterhånden forstået din pointe. Måske du skulle tage og smide en mail til Vienna og tage det op med dem istedet for at fortsætte i rundkreds herinde - det er trods alt dem du vil slås med!

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Weird

9 sider påstande baseret på............... ingenting !

Flot

Ka I selv afslutte tråden ???

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

[Redigeret]

Jeg er bare så ked af det nu, at det måske ikke er SS der sidder i mine strauss. Jeg synes også nu at den lyder helt mærkeligt! .... NOT!

Men det er da klart at man ikke må "opfinde" fakta, men det virker på mig at alle har videregivet de informationer som man har haft/troet på.

Når man kommer op i den pris klasse som vi snakker om tror jeg ikke på at folk køber dem om der er SS i eller Vienna custom....

MVH

Tilfreds ejer at VA Strauss (måske ny ejer af VA Mahler, hvis jeg kan få mine nuværende strauss solgt)

Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

som skrevet før i denne tråd, har jensen bare videregivet oplysninger, som han har har fået fra vienna. det kunne jo være det var en forretningshemmelighed, om hvad de bruger.

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Der er vist ikke nogen der har påstået de var dårlige!! (Jeg kan snart ikke huske alle indlæggene her) bare at det ikke er SS enheder, længere er historien vel ikke?????

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Weird

Flot

Vienna/Jensen kunne bare svare klart ja eller nej, så ville det ikke

have udviklet sig til 9 sidder.Det er da et simpelt spørgsmål.De

havde ikke engang skulle skrive hvad der så sidder i, hvis det er en

hemlighed.At de har undladt det fatter jeg ikke, da jeg kan forstå de

lyder fint.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 19 August 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Til alle...

Jeg tror nok tråden handlede om nogle faktuelle ting.. Nogle som mener andet..?

Det er da meget muligt at Strauss lyder rigtig godt.. Det ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt den.. Det kan da være at den spiller bedre, end hvis det havde været Scan-Speak. Men det var jo ikke rigtigt det tråden handlede om. Var det?

Tænk hvis jeres nye Aston Martin som angiveligt skulle indeholde en af verdens bedste V8`ere produceret af Jaguar, viste sig at være en Hyundai V6..

Men det er så lige meget eller hvad..?

Nåå jaa den her Hyyunddai mølle snurre da os` bare rigtig godt, så jeg er da ligeglaj mæ om der er det ene eller det anned.. Daa i hver faald..

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 19 August 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Ja, og Hifi4all.dk er selvfølgelig i ledtog med Vienna som har betalt os godt for at nævne Scanspeak for reklamens skyld, ik`?

Nu tror jeg du tager tingene lidt mere personeligt end nødventigt er.. Du har fået dine oplysninger fra jensen.. Som har informationerne fra..?

Der er det. Ikke andet.

Mvh Kim

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Forkerte eller direkte usande specifikationer for et produkt er på kant med markedsføringsloven, så enten dokumentér der sidder SS-enheder i de Strauss'er eller fjern oplysningen fra udbudsmaterialet (Jensens site).
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 19 August 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Flot

Undskyld jeg spørger.. nissen har angiveligt professionel erfaring fra branchen, og jeg har "leget" med højttalere siden jeg kom i puberteten.. Jeg kender til næsten alt som kommer fra Scan-Speak.. Er det ingenting? Har i flere sammenhænge påpeget over for jensen, både her i debat forumet, og i private beskeder at der ikke er Scan-Speak enheder i Strauss. Men han blev ved med at påstå at det er der...

Og her, 9 sider senere, kom sandheden frem fra jensen selv: Der er ikke Scan-Speak enheder i Strauss..

Men skal tråden så lukkes..?

Er forumet her ikke for at debattere om Hi-Fi, og de produkter som det indebære..? Eller skal i bestemme, hvad vi må skrive om..?

Mvh Kim

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Puhaa det var en lang og temlig kedelig tråd...

Men som jeg kan forstå det så er "man" nu kommet frem til at der ikke sidder SS enheder i Strauss, fedt nok så ved vi da det, men at skrive at Jensen ikke kan se forskel på det ene eller det endet er simpelthen for lavt, som jeg ser det har Jensen kun skrevet hvad Vienna har fortalt ham, at så Vienna ikke har været sandfærdige med deres oplysninger omkring Strauss, kan jeg ikke se er Jensen´s skyld, og nej denne her tråd har ikke kun handlet om selve højtaler enheden, men mindst ligeså meget om Jensen´s troværdighed, hvilket jeg egentligt tror det hele her handler om, der er nogen eller en som har ondt i røven over et eller andet, som har med Jensen´s forretning at gøre, og det er fandme dårligt, og lidt sjovt at det skal komme frem her på sitet, hvor folk kan sidde og gemme sig bag sin skærm (kylling/er) istedet for at gå direkte til manden...

Jeg har haft den store fornøjelse at handle med Jensen og det fortryder jeg ikke et sekund, ej heller pga. denne her "pussy" tråd her, men hvis der er noget Jensen er så er det fandme ærlig, måske enda for nogle (forhandlere som er pengegriske) for ærlig...

Ja jeg undskylder for et alvorligt offtopic indhold...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hørt Bjørn B!!!!!!

Jensen er en fin og ærlig fyr, som det godt kan lyde som om janteloven har taget fat i, sørgeligt.

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 19 August 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev: men hvis der er noget Jensen er så er det fandme ærlig, måske enda for nogle (forhandlere som er pengegriske) for ærlig...

Hmm... Er der så nogen som kan forklare mig, hvorfor tråden skulle stå stille i flere dage, og jensen først poster sine oplysninger efter jeg kom med mine oplysninger..

Han havde jo oplysningerne.. Kunne det tænkes, at det havde noget at gøre med, at han måske ikke er så stor en "MAND" (som han selv udtrykte det) og indrømme sin fejl..?

Og hvorfor oplyser Vienna ikke at de selv udvikler de enheder..? Men derimod at det skulle være Scan-Speak..? Nogen som kan gi` mig svaret på det..? (selv om jeg godt selv kan regne det ud..)

Mvh Kim

PS: Er forhandlere mere pengegriske end distributører...? Lever de ikke begge af at flytte kasser.. Og ta` kassen for det..?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Bjørn B skrev: men hvis der er noget Jensen er så er det fandme ærlig, måske enda for nogle (forhandlere som er pengegriske) for ærlig...

Hmm... Er der så nogen som kan forklare mig, hvorfor tråden skulle stå stille i flere dage, og jensen først poster sine oplysninger efter jeg kom med mine oplysninger..

Han havde jo svaret.. Kunne det tænkes, at det havde noget at gøre med, at han måske ikke er så stor en "MAND" (som han selv udtrykte det) og indrømme sin fejl..?

Og hvorfor oplyser vienna ikke at de selv udvikler de enheder..? Men derimod at det skulle være Scan-Speak..? Nogen som kan gi` mig svaret på det..? (selv om jeg godt selv kan regne det ud..)

Mvh Kim

PS: Er forhandlere mere pengegriske end distributører...? Lever de ikke begge af at flytte kasser.. Og ta` kassen for det..?

Jeg ventet på du skulle komme med den mail fra SS og dit svar .

andet er der ikke at sige til det .

nu vil jeg gerne høre mere om det med at de skulle få lavet ders kabinetter i kina også alt det andet du ved så meget om .

for at være ærlig , så gider jeg ikke bruge mere tid på dette indlæg , jeg har mit på det rene nu har du ? .

Nu venter jeg spændt på hvad det næste bliver

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum