| Forfatter |
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Hej no-limit,
De priser ser da helt fornuftige ud. Godt trace! |
|
|
Så begynder det at ligne noget! måske der endda er nogle der er billigere i det svenske højland !
HilseN
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nogle flere billeder af de nye stik.

HilseN
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - jeg er gået til biddet og har bestilt et sæt WBT Nextgen i sølv (hos Svalander).
Når jeg får dem, bliver de monteret på et af mine Equilibrium Cable sølv-interconnects, som er ellers er termineret med Silver Bullet Plugs. Jeg vil så sammenligne to helt ens kabler monteret med henholdsvis WBT Nextgen og Silver Bullet Plugs.
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
OK - jeg er gået til biddet og har bestilt et sæt WBT Nextgen i sølv (hos Svalander).
Når jeg får dem, bliver de monteret på et af mine Equilibrium Cable sølv-interconnects, som er ellers er termineret med Silver Bullet Plugs. Jeg vil så sammenligne to helt ens kabler monteret med henholdsvis WBT Nextgen og Silver Bullet Plugs. |
|
|
Vi glæder os da til at høre nærmere!
HilseN
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Aksa skrev:
| OK - jeg er gået til biddet og har bestilt et sæt WBT Nextgen i sølv (hos Svalander). Når jeg får dem, bliver de monteret på et af mine Equilibrium Cable sølv-interconnects, som er ellers er termineret med Silver Bullet Plugs. Jeg vil så sammenligne to helt ens kabler monteret med henholdsvis WBT Nextgen og Silver Bullet Plugs. |
|
|
Vi glæder os da til at høre nærmere!
HilseN |
|
|
Jep - det bliver spændende!
Med lidt held får jeg stikkene i dag eller i morgen. Og så skal jeg nok få dem sat på et af mine Equilibrium Cable interconnects i en ruf. De kabler afslører alt, så hvis stikkene "er til noget", så vil det kunne høres. __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine WBT Nextgen dukkede op fredag, og jeg fik dem sat på et af mine Equilibrium Cable sølv-interconnects i går - i stedet for de originalt monterede Silver Bullet Plugs.
Spændingen var stor, da kablet med de nye stik blev sat ind mellem CD og preamp i stedet for det tilsvarende kabel med Silver Bullet Plugs.
Efter godt en times lytning kunne jeg konstatere, at der er forskelle mellem de to typer stik. Men - forskellene er ganske små.
De ting, jeg har hæftet mig ved, er følgende:
- Lidt mindre udtværing af f.eks. whiskers på WBT
- På visse optagelser forekommer rummet en anelse dybere på WBT
- Lidt mere plasticitet på anslag (f.eks. trommer) på WBT
- Til gengæld kan WBT forekomme en smule mere "sterilt" end Silver Bullet Plugs'ene
Ovennævnte er som sagt indtryk efter kort tids lytning og må derfor selvfølgelig tages med et vist forbehold. Samtidig skal man være opmærksom på at, selv om kablet, WBT'erne blev monteret på, er tilspillet, så kan det have betydning, at de nye samlinger (lodninger, 8 stk.) ikke er tilspillet.
Jeg vil derfor lave nogle løbende sammenligninger mellem kablet med WBT og kablet med Silver Bullets det næste stykke tid. Hvis jeg oplever ændringer, kommer jeg med updates her.
En foreløbig konklusion herfra er, at forskellene mellem Silver Bullet Plugs og WBT er meget små. Set ud fra mit synspunkt berettiger de - rent lydmæssigt - ikke den store prisforskel (Silver Bullet Plugs kr. 800/sæt - WBT Nextgen AG ca. kr. 1450/sæt). WBT Nextgen stikkene er dog mere lækre og mekanisk gennemførte end Bullets, men til normal brug er dette efter min mening uvæsentligt.
Der er dog ingen tvivl om, at WBT Nextgen giver samme forbedring i forhold til ordinære phonostik (messing- eller kobber-"klumper") som Bullet Plugs.
Jeg har prøvet at montere Bullet Plugs (både kobber og sølv) på en lang række kabler, og det har altid resulteret i temmeligt overraskende forbedringer. Eftersom WBT'erne og Bullets'ene ligger klods op og ned ad hinanden ved en direkte sammenligning, er der ingen grund til at tro, at man ikke skulle kunne opnå tilsvarende forbedringer med WBT Nextgen. __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten - et lille fif:
Til skruen, der udgør trækaflastningen på WBT Nextgen (bruges også på andre WBT-stik), skal man bruge en Torx bit (Torx 8).
Denne Torx bit koster 62 kr. hos LC Audio, 30 SEK hos Svalander (begge priser uden forsendelse), men hos min lokale trælast/værktøjshandler fik jeg den til kr. 15! __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi glæder os da til at høre mere, for stikkene skal jo også lige tilspilles (eller skal de ). Og hvis de kommer til at spille bedre med tiden, kan det måske bedre retfærdiggøre prisforskellen!
Tak for tippet. 
HilseN
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har fundet ud af ca. hvornår LC Audio får disse hjem ?
( har allerede bestilt ).
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
| Nogen der har fundet ud af ca. hvornår LC Audio får disse hjem ?( har allerede bestilt ). |
|
|
Har du bestilt hos LC Audio?
Da jeg checkede hos dem for et stykke tid siden, lå prisen en hel del over prisen fra Svalander (som i øvrigt har dem på lager). __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
HPH Man skrev:
| Nogen der har fundet ud af ca. hvornår LC Audio får disse hjem ?( har allerede bestilt ). |
|
|
Har du bestilt hos LC Audio? Ja, hvis mailen da er nået frem.
Da jeg checkede hos dem for et stykke tid siden, lå prisen en hel del over prisen fra Svalander (som i øvrigt har dem på lager). Jeg har også spekuleret på om jeg skal bestille hos dem, men det kan være at det bliver dyrere og måske mere besværligt i den sidste ende m.h.t. fragt og moms da jeg endnu ikke har handlet hos dem. Så hellere der hvor jeg får god service som altid.
|
|
|
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
Aksa skrev:
HPH Man skrev:
|
|
Har du bestilt hos LC Audio? Ja, hvis mailen da er nået frem.Da jeg checkede hos dem for et stykke tid siden, lå prisen en hel del over prisen fra Svalander (som i øvrigt har dem på lager).Jeg har også spekuleret på om jeg skal bestille hos dem, men det kan være at det bliver dyrere og måske mere besværligt i den sidste ende m.h.t. fragt og moms da jeg endnu ikke har handlet hos dem. Så hellere der hvor jeg får god service som altid.
Svalander har skam fin-fin service. Var meget hjælpsom, da jeg skulle have mine WBT'ere, og de kom frem i løbet af et par dage efter, at jeg havde betalt.
|
|
|
|
|
|
__________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ikke om det er nævnt.
men VBT'en er 75 ohms. dvs, at hele kablet incl. stik kan være 75 ohms. det er Eichmanns bullit IKKE.
det må alt andet lige, være en fordel at hele kablet er 75 ohms. men om det altid er hørbart er nok en anden sag  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
men VBT'en er 75 ohms. dvs, at hele kablet incl. stik kan være 75 ohms. det er Eichmanns bullit IKKE.
det må alt andet lige, være en fordel at hele kablet er 75 ohms. men om det altid er hørbart er nok en anden sag  |
|
|
Jep, det er rigtigt. Men det har altså kun betydning, hvis man vil bruge stikket til f.eks. digitalkabel - eller måske til et high-end antennekabel __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
3DX skrev:
|
det må alt andet lige, være en fordel at hele kablet er 75 ohms. men om det altid er hørbart er nok en anden sag 
|
|
|
Jep, det er rigtigt. Men det har altså kun betydning, hvis man vil bruge stikket til f.eks. digitalkabel - eller måske til et high-end antennekabel  |
|
|
ja, det er klart, på et analog kabler, er det nok ret lige meget om det er et 75ohms stik eller ej.  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jorma Branchemedlem

Jorma Design
Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 05 September 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag har testat skillnaden mellan WBT Nextgen CU, WBT Nextgen Au och Bullet Plug Silver i december förra året.
Innan detta test använde jag Sillver Bullet då det var den bästa RCA kontakt som jag hade funnit ditills. Dom interconnects som var med i kabeltestet i High Fidelity hade BulletPlug silver.
Efter denna jämförelse använder jag numera WBT nextgen Au Signature till mina toppkablar. Priset har jag behållit på samma nivå som med Silver Bullets då jag fick möjlighet att köpa dom direkt från WBT.
Här är en tråd på det svenska forumet Euphonia där jag har skrivit om resultatet av mina tester av RCApluggar:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =188&st=0

__________________ http://www.jormadesign.com
jormadesign@hotmail.com
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 05 September 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Jorma
MVH
Järven
|
| Til top |
|
| |
Jorma Branchemedlem

Jorma Design
Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 05 September 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Järven skrev:
|
Velkommen til Jorma
MVH
Järven
|
|
|
Tack för det Järven. Om det skulle bli språkförbistringar så verkar du ha lätt att förstå Svenska och kanske kan översätta till Danska.  __________________ http://www.jormadesign.com
jormadesign@hotmail.com
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 05 September 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal gøre mit bedste. Så er der da kommet noget godt ud af en lykkelig barndom med "Pippi Langstrømpe" og "Alle vi børn i bulderby" på TV...
MVH
|
| Til top |
|
| |