Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: WBT-0110 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 September 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Järven skrev:

Jeg skal gøre mit bedste. Så er der da kommet noget godt ud af en lykkelig barndom med "Pippi Langstrømpe" og "Alle vi børn i bulderby" på TV...

MVH

hehe.

HilseN

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Jorma
Branchemedlem
Branchemedlem

Jorma Design

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 05 September 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Järven skrev:

Jeg skal gøre mit bedste. Så er der da kommet noget godt ud af en lykkelig barndom med "Pippi Langstrømpe" og "Alle vi børn i bulderby" på TV...

MVH

Pippi Långstrumpa och Alla vi barn i Bullerbyn som dom heter på svenska.

Men har du missat den bästa "Vi på Saltkråkan" med Tjorven och Skrållan

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jorma skrev:
Järven skrev:

MVH

Pippi Långstrumpa och Alla vi barn i Bullerbyn som dom heter på svenska.

Men har du missat den bästa "Vi på Saltkråkan" med Tjorven och Skrållan

Har aldrig set "Vi på Saltkråkan", tror ikke den har været vist på dansk tv.

HilseN

LassePedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Sendt: 05 September 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Velkommen til en kapacitet som Jorma!

Han gav en glimrende demonstration med sit vellydende grej til supertræf i Viborg Musik & HiFi klub. Høj klasse.

You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
Til top Vis LassePedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LassePedersen

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Velkommen, Jorma! Hyggeligt at møde dig her også.

Jeg kan se, at dine oplevelser med WBT Nextgen trækker i samme retning som mine. Lige nu er jeg nok lidt mere forbeholden over for forskellen mellem Silver Bullet Plugs og WBT Nextgen i sølv, men jeg har heller ikke fået lyttet så meget, siden WBT-stikkene kom på, så kabler/stik er ikke ordentligt spillet til endnu.

Jeg spiller med WBT-stikkene nu, og vil fortsætte med dette i en uges tid eller to, inden jeg sætter kablet med Silver Bullet Plugs på igen. Lad os se, hvad der sker til den tid ...

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Velkommen, Jorma! Hyggeligt at møde dig her også.

Jeg kan se, at dine oplevelser med WBT Nextgen trækker i samme retning som mine. Lige nu er jeg nok lidt mere forbeholden over for forskellen mellem Silver Bullet Plugs og WBT Nextgen i sølv, men jeg har heller ikke fået lyttet så meget, siden WBT-stikkene kom på, så kabler/stik er ikke ordentligt spillet til endnu.

Jeg spiller med WBT-stikkene nu, og vil fortsætte med dette i en uges tid eller to, inden jeg sætter kablet med Silver Bullet Plugs på igen. Lad os se, hvad der sker til den tid ...

Er der noget nyt ?

Er der åbenbaret flere forskelle indtil nu ?

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

hmm ja det ville vi da gerne vide... Er der andre der har prøver stikkene?

HilseN

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej gutter,

Det har vaeret lidt hektisk, siden jeg fik lavet kablet med WBT'erne, saa jeg har ikke faaet lyttet til lige netop dette aspekt (har andre projekter i gang ).

Lige nu er jeg paa ferie (derfor de manglende danske karakterer), men jeg haaber at vende tilbage omkring WBT'erne. Har ikke rigtigt haft sommerferie foer nu, saa det var tiltraengt ....

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Hermed en lille update på mine oplevelser med WBT Nextgen stikkene.

Først lidt baggrund:

Jeg har monteret WBT'erne (sølv-udgaven) på et Equilibrium Cable sølv interconnect. Dette kabel er originalt monteret med Silver Bullet Plugs, og jeg har sammenlignet med et tilsvarende tilspillet kabel af samme type. Sammenligningen har været foretaget med kablerne monteret mellem CD-afspiller og forforstærker. Kablerne har indtil videre kun været afprøvet i mit eget setup, så der må tages lidt forbehold for dette. Mit setup er dog generelt temmeligt afslørende.

Det første, jeg har kunnet konstatere, er at der faktisk er forskel på lyden af kablet med de to forskellige typer stik på. Dog skal det siges, at kablet på ingen måde ændrer karakter, hvilket man godt kan opleve, når man monterer Bullet Plugs i forhold til almindelige stik på et kabel.

Der er i forvejen rigtigt meget klarhed og "hul igennem" på The Equilibrium Cable, og det indtryk bibeholdes. Med WBT-stikkene forstærkes dette indtryk blot en smule. Det skyldes efter min mening, at udklingning og adskillelse af toner og anslag i toppen er lidt bedre med WBT'erne end med Bullet Plugs'ene. Dette sammenholdt med en lidt bedre rumgengivelse (både generelt og omkring stemmer og instrumenter) giver en virkning af lidt større klarhed. Det gør også, at forkanter/anslag måske nok er en anelse mere skarptskårne/præcise.

Jeg synes til gengæld ikke rigtigt, at jeg har kunnet konstatere nogen egentlige forskelle i mellemtone- eller basområdet, men jeg er slet ikke ikke færdig med at lytte, så man kan selvfølgelig ikke vide, om der toner (!) noget frem efterhånden.

En foreløbig konklusion vil nok være, at den lydmæssige forskel på WBT Nextgen Silver og Silver Bullet Plugs er meget lille, og med mindre man har et ultimativt kabel, er det spørgsmålet, om det er værd at ofre så mange ekstra penge på WBT-stikkene. WBT'erne koster omkring det dobbelte af Bullet Plugs'ene.

LassePedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Sendt: 07 November 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Et lille hint herfra:

Jeg har prøvet Bullet Plugs i kobber og di2 med WBT. Jeg mener at høre at BP har en betoning i den øvre mellemtone som WBT ikke har. Køb et sæt kobber WBT ved Søren Bertram - www.audiokabel.dk - sæt noget godt solidt en koret kobber på. Uden på kommer du bomuld/snørrebånd. Det tæver de fleste super kabler.
Det duer ikke ved BP  -det er de ikke solide nok til.

Se evt. besøg af Nordost ved Århus Musik & HiFi klub - www.aarhushifi.dk.

Tag f.eks. Duens kabel, med BP får det en irriterende aggresiv top. Men med duens egne stik er det fint.

You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
Til top Vis LassePedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LassePedersen

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

DillerMand skrev:
Et lille hint herfra:

Jeg har prøvet Bullet Plugs i kobber og di2 med WBT. Jeg mener at høre
at BP har en betoning i den øvre mellemtone som WBT ikke har. Køb et
sæt kobber WBT ved Søren Bertram - www.audiokabel.dk - sæt noget godt
solidt en koret kobber på. Uden på kommer du bomuld/snørrebånd. Det
tæver de fleste super kabler.
Det duer ikke ved BP -det er de ikke solide nok til.

Se evt. besøg af Nordost ved Århus Musik & HiFi klub - www.aarhushifi.dk.

Tag f.eks. Duens kabel, med BP får det en irriterende aggresiv top. Men med duens egne stik er det fint.

Lyder som et godt fif.

Det er ingen tvivl om, at forskellige stik virker forskelligt afhængigt af hvilket kabel, de monteres på. F.eks. kan jeg nævne, at et Fletcher kabel (forsølvet kobber) med Bullet Plugs (kobber) tævede et Duelund kabel med Duens egne stik ved en sammenligning, hvor også en af Duens "støtter" deltog. Alle ved lytningen var enige om dette resultat.

Sjovt nok giver det kun en marginal forbedring at sætte Silver Bullet Plugs på omtalte Fletcher kabel, medens forskellen på kobber og sølv Bullet Plugs på The Equilibrium Cable (finsølv) er til at tage at føle på. Noget tyder på, at kobberkabler bedst kan "lide" kobberstik, medens sølvkabler og sølvstik synes at fungere bedst sammen.

Jeg har ikke prøvet WBT Nextgen i kobberudgaven, men hvis nogen har erfaringer med dem, så lad os høre om det her i denne tråd.

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Fik lige checket Bertrams hjemmeside og kan se, at der er gode priser på Nextgen lige nu: kr. 600 for kobberudgaven, og kr. 1000 for sølv.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 November 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har igår taget WBT NextGen Sølv stikkene i brug.

WBT nextgen Ag   RCA stik

Derfor vil en kort beskrivelse af mit første indtryk af WBT NextGen sølvstikkene efter udskiftning af Eichmann sølv Bullet Plugs være på sin plads.
Udskiftningen er kun mellem Pioneer DV-757Ai signalkilden og eAR Pre Two forforstærkeren. Fra forforstærkeren til ZAP Pulse 2.2SE er der fortsat brugt Silver Bullet Plugs. Af signalkabel er der begge steder brugt Analysis Plus Golden Oval kabel.

I forhold til Bullet Plugs´ene er følgende indtryk:
Når man tager WBT NextGen Sølvstikkene i brug opdager man at der har været lidt "slør" i Eichmann Silver Bullet Plugs´enes gengivelse som nu med WBT NextGen Sølv i stedet er blevet til mere ren og klar lyd; specielt i diskanten lægger man mærke til det da der i stedet for "hvid" og en smule udtværet diskant er kommet mere akkurat / præcis / ren diskant, men også i bassen lægger man mærke til at der nu er noget mindre "Bulderbas" og i stedet er der kommet mere ren, detaljeret og dynamisk bas.

Opsummering:

( lidt ... )
- Renere bas
- Renere mellemtone
- Renere diskant
- mere afslappet gengivelse
- mere dynamisk gengivelse
- mere markante effektdetaljer
- flere mikrodetaljer
- opstramning af lydbilledet

Konklusion:
For mig der vil have den bedst mulige lyd er det endnu et skridt i den rigtige retning.
Indtrykket må være mere markant for dem der måtte have bedre lyd end mit foreløbige og endnu ikke optimale (plastic-)setup.

Hvis man har megen plastic i hele kæden og ikke optimal opsætning vil jeg mene at prisen i forhold til Eichmann Bullet Plugs´ene er for høj, men hvis man har et setup der er tip - top optimalt eller hvis der er tale om Semiprofessionelt grej er det det optimale man vil opnå til prisen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes