Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Supra LoRad (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hej Shras

Jormas netkabel er ikke skærmet i almindelig forstand. Jormas kabel er et panserkabel, der kan tåle slid og overkørsel af tunge køretøjer. Det er altså ikke en kobberskærm, der ligger rundt om, det er en stålkappe der forhindrer elektromagnetisk indstråling- ja, netop fordi den er stål. Den forhinder også elektromagnetisk udstråling så dine sarte signalkabler ikke forstyrres.
På et ægte Jormakabel vil en magnet blive siddende, hvis man placerer den på kablet.
Med Jormas rimelige priser og den svage svenske krone, er der næppe meget at hente ved DIY, slet ikke hvis DIY kablet ikke virker.

God påske!

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hvad findes der ellers af DIY-skærmet netledning som kan købes i metermål? Hvor kan man købe apparatstik og lign.?
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Du kan købe DIY kabel ved gm sound og også ved high end sound...!

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Hvad findes der ellers af DIY-skærmet netledning som kan købes i metermål? Hvor kan man købe apparatstik og lign.?

Liysy hedder det skærmede netkabel, som bruges på hospitaler o.lign.
Kan købes i metermål i mange tykkelser.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Martin_Kbh skrev:

Liysy hedder det skærmede netkabel, som bruges på hospitaler o.lign.
Kan købes i metermål i mange tykkelser.

Jeps... Jeg har desværre ikke set dem kraftigere end 3x1mm2

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Järven skrev:

Hej Shras

Jormas netkabel er ikke skærmet i almindelig forstand. Jormas kabel er et panserkabel, der kan tåle slid og overkørsel af tunge køretøjer. Det er altså ikke en kobberskærm, der ligger rundt om, det er en stålkappe der forhindrer elektromagnetisk indstråling- ja, netop fordi den er stål. Den forhinder også elektromagnetisk udstråling så dine sarte signalkabler ikke forstyrres.
På et ægte Jormakabel vil en magnet blive siddende, hvis man placerer den på kablet.
Med Jormas rimelige priser og den svage svenske krone, er der næppe meget at hente ved DIY, slet ikke hvis DIY kablet ikke virker.

God påske!

Nu behøver en kappe såmænd ikke være af panser for at skærme imod elektromangnetisk ind/udstråling (se bare på et faraday-bur)... Om DIY-kablet virker har jeg dog ingen mening om endnu, da jeg endnu ikke har testet dette...

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Kan D'herrer venligst anvise et sted hvor disse kan rekvireres?

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Kan D'herrer venligst anvise et sted hvor disse kan rekvireres?

http://www.gmsound.dk

http://www.highend-sound.com

Liysy kablerne har jeg ikke umiddelbart noget link på, men ved vi benytter disse hvor jeg arbejder (medicinsk udstyr).

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
Järven skrev:

Hej Shras

God påske!

Nu behøver en kappe såmænd ikke være af panser for at skærme imod elektromangnetisk ind/udstråling (se bare på et faraday-bur)... Om DIY-kablet virker har jeg dog ingen mening om endnu, da jeg endnu ikke har testet dette...

Et Faraday bur beskytter mod elektriske spændinger - lyn f.eks.
Hvis du vil beskyttes mod eletromagnetisk indstråling, skal materialet være magnetiserbart f.eks. stål.

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hvad kan i anbefale af apparatstik og hvor stor betydning har det på lyden i forhold til selve kablet?

Har Velo-Kurt selv lavet sine netledninger?

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

En skærm der er forbundet til jord, vil altid stoppe for ind/udstråling. Ellers er der vist mange der har et problem, for så gælder EMC-direktivet måske heller ikke længere.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Hvad kan i anbefale af apparatstik og hvor stor betydning har det på lyden i forhold til selve kablet?

Har Velo-Kurt selv lavet sine netledninger?

VELO?
Kan vi så lige få kammertonen hva´ba´?
Stikkene vil jeg højt og larmende prutte på.
Hvis du ikke kan finde noget, der gør en større forskel end lige netop netstikkene, så er der altså noget galt.
Køb de billigste du kan finde, gerne forniklede og grimme og plastikagtige.

Og så har Kubikken naturligvis hjemmelavet en million netkabler til sig selv af alle mulige slags inkl. Liysy.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Ligger og skriger af grin på job...min kvindelige kollega blev helt forskrækket.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Järven skrev:
Et Faraday bur beskytter mod elektriske spændinger - lyn f.eks.
Hvis du vil beskyttes mod eletromagnetisk indstråling, skal materialet være magnetiserbart f.eks. stål.

Hvis det forholdt sig sådan ville de biologiske signaler vi arbejder med ganske enkelt drukne i støj, så den holder ikke helt. Jeg vil dog give dig ret i at kvaliteten af skærmen er afgørende for hvor effektivt den elektromagnetiske ind/udstråling blokeres...

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter!!

Jeg blander mig lige lidt i diskutionen,

For det første skal jeg lige sige at jeg selv har supra lorad på alle mine apperater, og jeg har også supras strømdåse.

Så skulle man jo tro at jeg var i den "lejr" som mener at man kan høre forskel, for det ser ud som om der er to slags mennesker i denne verden, dem som kan høre forskel på netkabler(eller tror de kan måske) og dem der ikke kan.

For at være helt ærlig så ved jeg ikke rigtig om jeg kan høre forskel, men det er IKKE kun det som er vigtigt for mig fordi jeg synes at HIFI er det fedeste og jeg er vild med grej som bare lyder fedt og OGSÅ SER fedt ud.

Jeg har selv et ret seriøst anlæg og jeg vil gerne have at det er "gennemført" dvs. lækre netkabler osv.  Om man kan høre forskel.....tja måske, men når jeg går i seng om natten sover jeg godt fordi jeg ved at jeg har ihvertfald prøvet med disse netkabler. for dårligere er de ihvertfald ikke!!!

Der må jo være en tvivl om disse kabler, ellers ville disse tråde jo ikke være at finde på forumet, og til alle jer der IKKE kan høre forskel hvorfor læser i denne tråd, hvorfor springer i den bare ikke over.

Afslutningsvis vil jeg sige at jeg faktisk mener at der er en lille forskel til det bedre, og så ser det bare fedt ud med nogle ordentlige kabler, og det er det værd for mig.

Det nytter nok heller ike noget på et anlæg til 2495kr fra bilka vel.

Jeg har også lige bestilt nogle afkoblingsfødder, men jeg ved jo godt at jeg ikke kan høre forskel, eller kan jeg??? jaa jeg ved det sq ikke men nu vil jeg da prøve så jeg kan sove om natten igen....haha

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Hej Gutter!!

Jeg blander mig lige lidt i diskutionen,

For det første skal jeg lige sige at jeg selv har supra lorad på alle mine apperater, og jeg har også supras strømdåse.

Så skulle man jo tro at jeg var i den "lejr" som mener at man kan høre forskel, for det ser ud som om der er to slags mennesker i denne verden, dem som kan høre forskel på netkabler(eller tror de kan måske) og dem der ikke kan.

For at være helt ærlig så ved jeg ikke rigtig om jeg kan høre forskel, men det er IKKE kun det som er vigtigt for mig fordi jeg synes at HIFI er det fedeste og jeg er vild med grej som bare lyder fedt og OGSÅ SER fedt ud.

Jeg har selv et ret seriøst anlæg og jeg vil gerne have at det er "gennemført" dvs. lækre netkabler osv.  Om man kan høre forskel.....tja måske, men når jeg går i seng om natten sover jeg godt fordi jeg ved at jeg har ihvertfald prøvet med disse netkabler. for dårligere er de ihvertfald ikke!!!

Der må jo være en tvivl om disse kabler, ellers ville disse tråde jo ikke være at finde på forumet, og til alle jer der IKKE kan høre forskel hvorfor læser i denne tråd, hvorfor springer i den bare ikke over.

Afslutningsvis vil jeg sige at jeg faktisk mener at der er en lille forskel til det bedre, og så ser det bare fedt ud med nogle ordentlige kabler, og det er det værd for mig.

Det nytter nok heller ike noget på et anlæg til 2495kr fra bilka vel.

Jeg har også lige bestilt nogle afkoblingsfødder, men jeg ved jo godt at jeg ikke kan høre forskel, eller kan jeg??? jaa jeg ved det sq ikke men nu vil jeg da prøve så jeg kan sove om natten igen....haha

Mvh.
Tommy

Hejsa

Jeg har aldrig hørt netkabler/-filtre o.l. - men fødderne:!! Fødder eller ikke-fødder, DET er der virkelig forskel på. Især på HT´ere og CD er det mit indtryk.

Om der er afkobling eller ej; det er der ikke ret mange der ikke vil kunne høre i en blindtest, vil jeg mene

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Ligger og skriger af grin på job...min kvindelige kollega blev helt forskrækket.

ROTFLGas

Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Du kan prøve følgende link. http://www.elfa.se/dk/ 

Kig under kabler / kabler / netledninger og find et kabel som hedder "NOAC-E, Screened mains cable". Til en forveksling kunne det godt ligne et Supra Reload kabel. Husk også at købe noget krympeflex til skærmen .

Hilsen Jan "Post"

Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Shras...det skal vi lige høre om når du er færdig med at teste...

Hej Martin

Jeg har postet en lille anmeldese her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21988&P N=1&TPN=1

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej Shras -Tak for den...meget nyttig.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave