Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Supra LoRad (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Bauhaus har et pænt udvalg i diverse 230 volt kabler og det samme har Biltema. Begge steder giver mulighed for at begynde billigt med diy powerkabler. 

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

En lidt gammel diskussion, men jeg syntes lige jeg vil smide min oplevelse med supra kabler ind.

Jeg har gennem noget tid brugt Supra Lorad 2,5 kvd netkabler. Mens jeg for nogle år siden boede i København havde jeg fået noget kritik af en bekendt omkring brugen af Supra'erne. Den lyse farve på kablet matchede ikke min vægfarve videre godt, jeg besluttede mig en dag for at smide noget krympleflex på.

Senere hen kom han på besøg igen. hans kommentar var at det var på tide jeg havde fået smidt de svensker kabler væk, det her lød jo meget bedre.

Jeg var ved at kalde ham klaphat, men jeg bed det i mig. Jeg er ikke i tvivl om at netkabler KAN påvirke lyden,  jeg tror så stadig 80% af det ligger i voodoo og andre religiøse bevægelser.

Så længe der bliver brugt jord og skærmet kabel når man langt. Det lever supra kablerne op til uden at koste en brækket arm.

Jeg tror mange af de forskelle man hører ved forskellige kabler er et spørgsmål om hvor meget man får reduceret støj/svingninger i den sidste stump kabel op til anlæget. Om det så er kabler til 20.000 eller 200 der er bedst er et godt spørgsmål. Min erfaring siger at jo dyrere det er jo mere prøver folk på at fange alle de "rigtige" ting ved kablet fremfor at kigge lidt ærligt på det igen.

Jeg bruger stadig Supra netkabler. Jeg har testet meget dyrere alternativer hvor lyden ganske rigtigt blev påvirket. Om det så var bedre en supra'en tror jeg i stor grad afhænger af ens personlige smag og mængden af tryllestøv man ligger i høje priser.

Supra er billigt, at få det afprøvet vil ikke skade økonomien meget.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes