| Sendt: 22 August 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lidt gammel diskussion, men jeg syntes lige jeg vil smide min oplevelse med supra kabler ind.
Jeg har gennem noget tid brugt Supra Lorad 2,5 kvd netkabler. Mens jeg for nogle år siden boede i København havde jeg fået noget kritik af en bekendt omkring brugen af Supra'erne. Den lyse farve på kablet matchede ikke min vægfarve videre godt, jeg besluttede mig en dag for at smide noget krympleflex på.
Senere hen kom han på besøg igen. hans kommentar var at det var på tide jeg havde fået smidt de svensker kabler væk, det her lød jo meget bedre.
Jeg var ved at kalde ham klaphat, men jeg bed det i mig. Jeg er ikke i tvivl om at netkabler KAN påvirke lyden, jeg tror så stadig 80% af det ligger i voodoo og andre religiøse bevægelser.
Så længe der bliver brugt jord og skærmet kabel når man langt. Det lever supra kablerne op til uden at koste en brækket arm.
Jeg tror mange af de forskelle man hører ved forskellige kabler er et spørgsmål om hvor meget man får reduceret støj/svingninger i den sidste stump kabel op til anlæget. Om det så er kabler til 20.000 eller 200 der er bedst er et godt spørgsmål. Min erfaring siger at jo dyrere det er jo mere prøver folk på at fange alle de "rigtige" ting ved kablet fremfor at kigge lidt ærligt på det igen.
Jeg bruger stadig Supra netkabler. Jeg har testet meget dyrere alternativer hvor lyden ganske rigtigt blev påvirket. Om det så var bedre en supra'en tror jeg i stor grad afhænger af ens personlige smag og mængden af tryllestøv man ligger i høje priser.
Supra er billigt, at få det afprøvet vil ikke skade økonomien meget. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|