| Forfatter |
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Designet er altså lidt specielt og nogle lidt underlige linier på denne finish..
hvad præcist gør dimsen på toppen ?
|
|
|
Det er den lidt specielle PAC diskant der går fra 1kHz til 25 kHz. Det har jeg vist nævnt før, men til ære for dig vover jeg svinepelsen 
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sheiken skrev:
|
Ah det hjalp unægteligt meget! Du skulle vel ikke kunne fortælle mig hvorfor de vælger at sætte den udenpå kabinettet og ikke holder den indenfor linierne ?
|
|
|
Det er både for at få den store spredning, samt undgå diffraktion.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Live21 skrev:
|
Designet er altså lidt specielt og nogle lidt underlige linier på denne finish..
hvad præcist gør dimsen på toppen ?
|
|
|
Det er den lidt specielle PAC diskant der går fra 1kHz til 25 kHz. Det har jeg vist nævnt før, men til ære for dig vover jeg svinepelsen 
|
|
|
tænkte nu på hvorfor den skal være på toppen og ikke indbygget i kabinetet spredning ? eller for at udnytte kabinetet bedre til bas/mellemtone
|
| Til top |
|
| |
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Sheiken skrev:
|
Ah det hjalp unægteligt meget! Du skulle vel ikke kunne fortælle mig hvorfor de vælger at sætte den udenpå kabinettet og ikke holder den indenfor linierne ?
|
|
|
Det er både for at få den store spredning, samt undgå diffraktion.
Mvh,
Karsten
|
|
|
Okay tak for det, synes de er rigtigt interessante, dog noget over mit budget, men det er meget sjovt at følge med fra sidelinjen :D
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er de tage af 
Jeg siger ikke for eller i mod.
Men hvis en forhandler omtaler, beskriver, osv. så er det da reklame. Det er sgu ok med mig. Karsten er en hæderlig fyr, og holder sig fra mudderkastning. Men reklame er reklame.
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
tænkte nu på hvorfor den skal være på toppen og ikke indbygget i kabinetet spredning ? eller for at udnytte kabinetet bedre til bas/mellemtone
|
|
|
Lige præcis det design er baseret på at lyden spredes fra et cirkeludsnit, så det er næsten den eneste måde det kan gøres på.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Nevermore Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et indlæg startet af et branchemedlem - og så bliver folk overraskede over, at der er skjult reklame (eller åbenlys) - brug dog pæren ind i mellem  .
|
| Til top |
|
| |
guitarplayer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nevermore skrev:
Et indlæg startet af et branchemedlem - og så bliver folk overraskede over, at der er skjult reklame (eller åbenlys) - brug dog pæren ind i mellem . |
|
|
skjult
undskyld mig, ser du meget dårligt
vh.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, hvor er vi smålige her i DK.
Karsten er, efter min mening, et yderst sobert branchemedlem her på vores forum, der altid er villig til at belyse evt. problemstillinger, og gerne tager en ordentlig debat.
Til tider glemmer vi, hvem der egentlig er med til at kyle penge i hifi4all.dk, så vi er mange menige hifi-brødre, der kan nyde godt af sitet. Hvis der ikke var reklame, så havde Ronin og de andre "ansatte" på forum intet at anmelde og vi vil være endnu en historie fattigere. Når branchemedlemmer som fx Studiosound, Johnny Jensen, Thomas Sillesen og Rene Jensen stiller deres viden om deres produkter til rådighed, så har jeg bl.a. chancen for at forøge min viden om hint. Det er sgu da ik' så ringe endda.
Det kan også være med til at skabe interesse om et produkt, der ikke har haft mediernes, eller den brede befolknings interesse. Det er da klart, at disse branchemedlemmer vil benytte sig af reklame (skjult eller ej), da man må gå ud fra, at de sælger disse produkter på baggrund af en bestemt filosofi.
Læser vi ikke alle de fleste anmeldelser af ef forskellige produkter, eller tygger os igennem en nyhedsmeddelelse fra en af producenterne, der gerne vil gøre os opmærksome på, at der fx er en ny RIAA på vej, der kan revolutionere den højt elskede vinyl-lyd, og bringe hifi-broderskabet nærmere Den 7. Himmel?!
Brug nu tiden på noget fornuftigt, venner, og lad os i stedet glæde os over, at der er en af forummets medlemmer, der kan vælte sig rundt i kæmpe rødvinsbrandert i den kommende weekend, alt imedens han lytter til sit set-up.
FLEX has left the building....
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes det er fint med lidt Spas, titlen siger jo det hele...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det var jo en herlig gættekonkurrence... jeg gættede selv på tannoy
men det er jo ikke skjult reklame når det er et branchemedlem, og reklamen (som vel egentlig kun er teoretisk da den flinke mand ikke sælger produktet endnu/måske aldrig) er jo ikke ligefrem skjult.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad så hvis han får en smule reklame ud af det ? Det er vel ikke værre end når der på hifi4all's forsiden omtales nye produkter, eks. VA Strauss. Der ligger jo også en lød af reklame heri og det er sgu da i orden. Jeg syntes StudioSound's idé og indlæg var sjovt  så gerne flere af den slags "konkurrencer"
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes sådan en tråd er meget underholdende (reklame el. ej)
For på en eller anden måde bliver mange af indlægen reklame når
brancefolk svar på spørgsmål fra brugerne på dette forum, til glæde for
mange, nu skal det vel ikke blive sådan at de kun må svare folk ved en
PB.
Så længe vi ved hvem der er ansat i brancen, så kan sådan en tråd da ikke skade.
Jeg sidder altid med en hvis følelse af at der er mange Hifiklub
ansatte der blander sig i div. tråde om hvad folk skal købe, og det
uden at bekende kulør.
En lille side bemærkning, folk der bruger 50K på et sæt højttaler køber vel ikke uden at have hørt x antal produkter.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft der er nogle herinde der altid forstår at dreje emnet i en tråd i ualmindelig negativ retning! 
Hmm, specier ht'er, måske ikke lige min smag, men finish så lækker ud! 
Kunne være sjove at høre dem, kommer du til Odense med dem til efterårsferien?
HilseN
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
EN LILLE FLOK UVEDKOMMENDE INDLÆG ER HERMED SLETTET I TRÅDEN - HVIS VI VURDERER AT DER ER TALE OM REKLAME, BLIVER DER TAGET HÅND OM DET. MEN I LIGHED MED EN DEL LIGNENDE TRÅDE, ER DETTE EN INTRO TIL ENDNU ET NYT MÆRKE PÅ LIGE FOD MED MANGE AF DE ANDRE TING SOM BÅDE BRUGERE OG BRANCHEMEDLEMMER LUFTER HERINDE!
SÅ LÆNGE STUDIOSOUND IKKE FORHANDLER HØJTTALERNE ER DER FOR SÅ VIDT IKKE TALE OM REKLAME - KOMMER HAN TIL AT FORHANDLE DEM, ER JEG RET SIKKER PÅ AT HAN NOK SKAL TAGE KONSEKVENSEN OP EFTER DET! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
|
HilseN
|
|
|
Jeg prøver at få et rum til KT messen, det er dog ikke let da tidligere deltagere har fortrinsret. Det sidste jeg hørte var at der kunne være mulighed for et 73 m2 rum (!!!) eller måske et på 24 m2.
Det er dog med 99% sikkerhed fastlagt at det bliver SP højttalere, Belles forstærkere samt Orpheus CD/DAC der kommer til at spille.
Med hensyn til reklame klagerne, så kan min blotte tilstedeværelse her, på et eller andet plan, opfattes som reklame. Det er så bare med at finde en passende ballance i tingene. Jeg vil så til gengæld undlade at poste billeder af de færdige højttalere m.m., da jeg ikke ønsker at smide benzin på bålet.
Tak til dem som har fundet tråden interessant.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
no-limit skrev:
|
HilseN
|
|
|
Jeg prøver at få et rum til KT messen, det er dog ikke let da tidligere deltagere har fortrinsret. Det sidste jeg hørte var at der kunne være mulighed for et 73 m2 rum (!!!) eller måske et på 24 m2.
Det er dog med 99% sikkerhed fastlagt at det bliver SP højttalere, Belles forstærkere samt Orpheus CD/DAC der kommer til at spille.
Så ses vi helt sikkert hvis du kommer.
Med hensyn til reklame klagerne, så kan min blotte tilstedeværelse her, på et eller andet plan, opfattes som reklame. Det er så bare med at finde en passende ballance i tingene. Jeg vil så til gengæld undlade at poste billeder af de færdige højttalere m.m., da jeg ikke ønsker at smide benzin på bålet.
Man skal da ikke straffes fordi man interesserer sig for HiFi i en sådan grad man vælger at starte et firma. De er ligeså berrettiget som os andre til at skrive på forbrugernivea. Og der er nogle - der ligesåsnart et branchemedlem skriver et indlæg - ikke kan lade være med eller bare skal anklage dem for at propagandere for deres produkter. Hvilket HIFI4ALL.DK på det sidste desværre har båret alt for meget præg af . + anden latterlig tiltale af de stakkels branchefolk, håber på bedring og lukning af nogle konti.
Her er mit ord med herfra. 
Tak til dem som har fundet tråden interessant.
Mvh,
Karsten
|
|
|
HilseN
|
| Til top |
|
| |