| Forfatter |
|
Tristan... Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@guffi:
Har du prøvet at høre nautilus-serien med high end forstærkning?
Der er kæmpe forskel på N-serien og de billige serier. Mht. de billige er jeg tilbøjelig til at give dig ret, men N-serien er i mine ører super musikalsk.

__________________ Hilsner fra
Søren aka. Tristan...
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
De skal have en forstærker med en strømforsyning der kan levere noget strøm.
En god 50 watts klasse A forstærker kan sagtens gøre det, og jeg har hørt et par Nautilus 802 spille mere end fornuftigt med et par Cyrus monoblokke. Det bedste jeg har hørt er dog Nautilus 803 med en Tact Millenium mkII. Her kom bassen til sin ret, og der kom kontrol over diskanten og mellemtonen som altid fremragende.
Desværre skal B&W højttalere vinkles en del for at solister står præcist, dette går efter min mening ud over bredden, og det har jeg ikke hørt nogen forstærker ændre på, så det må tilskrives B&W.
Uden at have hørt kombinationen kan jeg forestille mig at en Nakamichi PA5 eller 7 ville være et godt match (selvom Nautilus fortjener bedre).
|
|
|
Bedste B&W opsætning jeg har hørt var 801 serie 2 på Aregon Palladium monoblokke i et lokale på ca 60m2.
Jeg er meget enig i at de mangler lidt bredde, men det var maginalt.
Tilgængæld var alt tegn på skarphed i toppe ikke tilstede, og bassen havde både hurtighed og nøjagtighed.
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Hej Tristan
Ja jeg har hørt lidt af hvert mht. B & W. Jeg har en kammersjuk som er helt vild med B & W, som jeg var over i London og besøge i påsken. Han havde lånt de her 802 Nautilus SE med special lak og jeg skal gi dig (en rigtig fed htt og kigge på, ja og KIGGE på ), samt et sæt Classe` Omega forstærkere, og det var stadig ikke lige mig. Det spiller sku da godt men men men, Jeg syntes det bliver for klinisk i længden. Men hva`smag og behag heldigvis.
Mvh Guffi |
|
|
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også til B&W, jeg kan godt lide den stramme lyd, og lidt hårde diskant.
Kim Olsen,
"Den lidt lyse diskant kommer især til udtryk ved hfk std. setup med prisvenlige nad amp's og kabler, selvom sælgerne udemærket ved at der skal lidt mørkere og dyrere kabler) på.
Hvad mener du med mørkere kabler? Vel ikke at kablerne skal farve lyden, vel? __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
til outofsync.
det kunne være de kabler hfk bruger er lidt lyse i det , så et mørkere klingende
kabel ville dreje det tilbage imod det neutrale.neutralt bliver det dog aldrig
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Til Ronin; kan man nu ikke bare få lov at sige hvad man opfatter af lyd uden at skulle stå skoleret og redegøre for relationer og så videre?
B&W står for mig, er for mig, lyder til for mig, som neutrale, tørre, højttalere.
De virker (meget) computerdesignede, lidt for nice at se på uden et egentligt håndværksmæssigt udtryk. År 2000 design, cool look.
For mine subjektive og smagsramte ører lyder de vildt kedelige. Jeg kan simpelthen ikke høre de har en sjæl, så at sige. Jeg har aldrig fattet at tilsyneladende mange køber dem, men tror det hænger tæt sammen med at de dels er billige, altså de små modeller, og at de forhandles af den såkaldte HiFiKlub, som mange fejlagtigt tror køres med en særlig danskerhifinørdvenlig prispolitik.
Summerende vil jeg sige at B&W for mig giver størst mening når jeg tænker på skibsværftet som Jan Bonde Nielsen drev så skammeligt i lukkedøden for mange år siden.
|
|
|
Til Dige : kan man ikke få lov at stille spørgsmål uden at du straks farer i flint med den efterhånden sædvanlige negative "mig først"-attitude - tilmed slutter du selv af med at give et bud på det jeg spørger til?!
Jeg gør dig opmærksom på at dette er et forum for alle, hvor man må spørge om alt UDEN at skulle stå til regnskab for hverken dig eller andre!!
Det er rart at få lidt input om hvordan folk oplever dem, og det gælder for så vidt alle produkter. Udtrykket "Jamen de er gode" dækker for manges vedkommende ikke ret meget, og så er det rart at få uddybet hvad folk mener og evt. hvad de eksempelvis har sammenlignet med. Det sætter tingene i perspektiv og viser samtidig hvor forskellige vi er! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig lyder det helt vildt at man skulle gå efter kabler der IKKE gør sit bedste for at bevare det oprindelige signal. Men jeg kommer også fra video-verdenen.
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
Er der nogen her, der kan give en beskrivelse af B&W lyd? Det skal være et gennemgående træk i B&W´s højttalere, ikke noget som kun en enkelt model står for. |
|
|
Jeg tror ikke det er muligt at komme med en beskrivelse, er på fair vis kan dække over samtlige modeller. Måske kan du forsøge? Havde du noget specielt i tankerne?
mvh. Malthe
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kone er (var) B&W-fan til hun hørte MS4
|
| Til top |
|
| |
musikkman Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Jeg syntes at B&W lyder lidt som om at man har smidt et tæppe over dem.. -altser, det er som om at diskanten ikke rigtig kommer ud i stuen..
-Jeg har sammenlignet B&W dm 604 s3 med Dali concept 8 -og her syntes jeg klart at der var meget mere punch og dynamik i bunden og toppen på concept'en (men det er jo min mening)
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
musikkman: Ahva? Det er da det modsatte, diskanten er da lidt for dominerende hvis man skal lægge en finger på B&W's geniale højttalere..
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg mener også det modsatte.  Kan ikke forestille mig at Dali er skapere end B&W, så længe Dali bruger Soft-Dome og B&W bruger aluminium. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
| musikkman: Ahva? Det er da det modsatte, diskanten er da lidt for dominerende hvis man skal lægge en finger på B&W's geniale højttalere.. |
|
|
Kan egentlig godt følge ham lidt, for diskanten på Concepterne er rimelig hysterisk... i mine øre ihvertfald ;-) Og hvis han samtidig har hørt en 604'er der ikke var spillet til, så forstår jeg ham godt, for B&W diskanten ændre sig utrolig meget under tilspilningen.
|
| Til top |
|
| |