Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Er det ikke et problem med selve trafoen, der giver brum? Nu du ikke rigtigt har kunne få andet til at virke, var det måske en ide at prøve en anden trafo, evt. af lidt højere kvalitet.
Jeg bruger selv en 800VA 2x42V fra ELFA. Den koster omkring 850kr så vidt jeg husker. Den er omkring 17-18cm i diameter og ca. 8cm høj og vejer næsten 12kg, så det er en ordentlig fætter, men den er fuldstændig stille. Den siger ikke en lyd.
|
|
|
Hej Pascal,
Er det denne ? http://www.elfa.se/pdf/56/05613997.pdf
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
Var forbi LC igår, da jeg alligevel var i struer. de havde lukket 
Jeg kan ikke få min standby funktion til at virke man skal da bare lægge stby til stel ??? ikk ?
LC's moduler, der tænker jeg på deres DC-filter, er det godt ?
Men jeg er bange for at jeg må give Dr von kubik ret og pascal ret, de rifa lytter ødelægger bassen (trode først at det var mit kabel)
Jeg A/B testede med min Thule ia150B og zappen igår og bassen var bedst med Thulen, og det er jo ikke det som normalt karraktereisere zappulsen (halvslap mudderbass)
Ahhrg jeg giver snart op..... nej okay, men det er måske på tide at jeg begynder at lytte 
|
|
|
Hej Kedde,
Glæder mig til at høre om oplevelsen af dine nye lytter. Gik egentlig og havde tænkt mig at købe Rifa PEH200 - måske har du dem billigt til salg nu... 
Vedr. standby funktion, så ville det ligne Lars dårligt, hvis dette ikke er beskrevet i byggebogen. Mener at kunne huske noget med en diode, hvis du vil have flere moduler på samme kontakt...
|
Til top |
|
|
FeedRate Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 192
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.lcaudio.dk/zp2opg.htm
På ZAPpulse 1 kunne man afbryde for Gate Drive spændiengen, og derme sætte modulet i standby. Det samme kan nemt realiseres på ZP2 ved at montere en diode (type 4001 e.l.) som vist på billedet. Du kan koble lige så mange moduler på den hvide ledning som du vil, blot du husker at sætte en diode på hvert modul som vist.
Taget fra linket...
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har prøvet med Black Gate lyttere?
Bruger LC ikke selv dem?
HilseN
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
FeedRate skrev:
http://www.lcaudio.dk/zp2opg.htm
På ZAPpulse 1 kunne man afbryde for Gate Drive spændiengen, og derme sætte modulet i standby. Det samme kan nemt realiseres på ZP2 ved at montere en diode (type 4001 e.l.) som vist på billedet. Du kan koble lige så mange moduler på den hvide ledning som du vil, blot du husker at sætte en diode på hvert modul som vist.
Taget fra linket...
|
|
|
Men gælder dette ikke kun for ZP 2.0/2.1 ?
Som jeg forstår byggebogen, skal man bare lægge std.by til stel og vupsti så skulle modulerne slukke !?
Jeg har snakket med henrik og han ville gerne have modulerne ind, så de er devsærre nok defekte 
Trafoer...tja jeg ved sq ikke om man skulle vove pelsen, igen, og prøve 2 af dem her : http://www.elfa.se/pdf/56/05612684.pdf
Toroid plejer at lave fornuftige trafoer, men ud fra billedet ligner kvalitet nu til forveksling dem jeg havde før.....
men jeg må da indrømme at jeg er lun på at prøve dem her:
http://www.feickert.de/Transformatoren/O-Core/o-core.html
De er GEIL, det ser ud som om de er lavet uden særligt mange kompromisser
desværre laver han dem kun som 2x42V 500VA, men han ville undersøge hvad 2 stk 2x50V 500VA ville koste, men så skulle de fremstilles specielt.....hmmm blive sq nok lidt dyrt.....men hvad gør man ikke for vellyd 
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem fra Tauscher burde kunne dække de fleste behov. 3-fases toroidal transformator på 30.000VA og ca. 220kg! 
HilseN
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
fy for den lede! så kan de 1000va der bruges til de vilde zap'er godt gå hjem og lægge sig!
men waf faktoren er nok ikke så høj... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er sq krads, men takker for de fine links det skal undersøges nærmere
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kedde
Jeg står for og skulle til at bestille lyttere til en zap og derfor vil jeg endnu en gang høre om du har fået testet dem du bestilte fra neuhold-elektronik?
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don R
Jeg må desværre skuffe dig, jeg har kun fået loddet ensrettere på dem.
Mine moduler skal desværre også byttes inden jeg kan bygge videre da remote-funktionen er gået kold 
Men deres data er ikke mindst imponerende, set i forhold til prisen. 9 amperes ripplestrøm ved 85 graders driftstemp. !!! det er da imponerende for en 80V 10000uF lyt til 2,5 € syns jeg men desværre har jeg jo på den dyrre måde lært at ripplestrøm ikke siger meget om de lydmæssige egenskaber.
Men hvis du er ved at være utålodig kan du jo gøre forsøget, så vidt jeg husker kom jeg af med ca. 230,- incl. porto for 8 stk, så her er det ikke helt så dyrt at eksperimentere som med rifa eller t-lytter og de andre "fine" sager.
Der går ca. 1½ måned før jeg kan fortsætte med byggeriet, da alle mine ejendele (oss zap) står til opbevaring den næste måneds tid men så kommer beløningen også....eget lytterum på 25 kvadrater+"værksted" til hjemmefuskning uha jeg glæder mig. Eneste problem er at der er meget langt til en seriøs hifi-biks fra sønderborg 
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
magura Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 03:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
[QUOTE=FeedRate]
desværre laver han dem kun som 2x42V 500VA, men han ville undersøge hvad 2 stk 2x50V 500VA ville koste, men så skulle de fremstilles specielt.....hmmm blive sq nok lidt dyrt.....men hvad gør man ikke for vellyd 
|
|
|
Dem behøver du nu ikke at gå og savle efter, jeg har lige sendt 2 stk tilbage. De var simpelthen under al kritik. Tolerancerne var i nabolaget af 10% og de lignede rent ud sagt l**t.....slet ikke noget i retning af den han har et foto af på hjemmesiden.
Morten
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
magura skrev:
Kedde skrev:
[QUOTE=FeedRate]
|
|
|
Dem behøver du nu ikke at gå og savle efter, jeg har lige sendt 2 stk tilbage. De var simpelthen under al kritik. Tolerancerne var i nabolaget af 10% og de lignede rent ud sagt l**t.....slet ikke noget i retning af den han har et foto af på hjemmesiden.
Morten
|
|
|
Takker for tippet, træls at noget som bliver markedsført som 'ultra high end' viser sig at være noget skrammel 
|
Til top |
|
|
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi så få en opdatering på denne tråd ?  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da 
Alt er solgt, da jeg ikke kunne leve med opstartsblop og den svage hvislen fra diskanterne når man stak øret helt indi HT'erne...kald mig hysterisk 
Meeen det ser ud som om LC har oppet sig med version 2.3 så jeg er beggyndt at købe ind til den næste zap.
Overdimensioneret køling....det skal da til 
Lytter bliver nok Epcos Sikorel
Ensrettere bliver meget sandsynligt Per Anders'
http://home.swipnet.se/~w-50719/hifi/rfb01/index.html
med MUR820
Trafoerne er jeg meget i tvivl om jeg skal vove pelsen og give El-supply's 50V 1000VA'er en chance mere, eller om jeg skal vælge de sikre vindere fra Toroid
http://www.elfa.se/pdf/56/05613997.pdf
Deres 500VA skuffede i forhold til merprisen, sammenlignet med EL-supply's 1000VA'er
Softstart, DC-filter og Sync-gen vil jeg ikke bruge tid eller penge, da de absolut ikke forbedrede den forrige zap.
Signalkabler bliver 0,8 mm sølvtråd fra ANKU i teflonrør, jeg vil se om ikke jeg kan få tråden udglødet på en eller anden måde den her gang.
Byggeriet begynder i September, da min loddestation er i jylland og jeg er i Beijing ...damn det klør i fingrene for at komme igang.
Håber det er tilfredsstillende GgozZ  __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
blaaberg Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
PS: 2.3 SE suser også i højttalerne, samt gør lidt stads i mellemtonen.
Jeg skal dog have hovedet meget tæt på for at høre det, og det generer
ikke når jeg lytter.
Der er dog intet blob, kun et lille "titcktt" når jeg tænder, og der skal ikke tages hensyn til tilkoblede kabler osv....
Vi burde altså finde en lørdag eftermiddag (til vinter), hvor vi kan
mødes med vore zappere. Det kunne være så sjovt. Et sted geografisk
midt imellem dem som vil være med.
Super højttalere, pre og CD samt mulighed for rimelig hurtige skift, så
vi rimelig kan sammenligne. LC vil måske låne os Sidewinder 3, hvis vi
spørger pænt :-)
Mange hilsner Jan Jensen
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
Ja da 
Alt er solgt, da jeg ikke kunne leve med opstartsblop og den svage hvislen fra diskanterne når man stak øret helt indi HT'erne...kald mig hysterisk 
Meeen det ser ud som om LC har oppet sig med version 2.3 så jeg er beggyndt at købe ind til den næste zap.
Overdimensioneret køling....det skal da til 
Lytter bliver nok Epcos Sikorel
Ensrettere bliver meget sandsynligt Per Anders'
http://home.swipnet.se/~w-50719/hifi/rfb01/index.html
med MUR820
Trafoerne er jeg meget i tvivl om jeg skal vove pelsen og give El-supply's 50V 1000VA'er en chance mere, eller om jeg skal vælge de sikre vindere fra Toroid
http://www.elfa.se/pdf/56/05613997.pdf Eller hvad med at smide Toftdahl en PB. Jeg ved at han har undersøgt trafo'er MEGET grundigt...
Deres 500VA skuffede i forhold til merprisen, sammenlignet med EL-supply's 1000VA'er
Softstart, DC-filter og Sync-gen vil jeg ikke bruge tid eller penge, da de absolut ikke forbedrede den forrige zap.
Signalkabler bliver 0,8 mm sølvtråd fra ANKU i teflonrør, jeg vil se om ikke jeg kan få tråden udglødet på en eller anden måde den her gang.
Byggeriet begynder i September, da min loddestation er i jylland og jeg er i Beijing ...damn det klør i fingrene for at komme igang.
Håber det er tilfredsstillende GgozZ  |
|
|
Held og lykke med projektet - glæder mig til at høre om jeg skal på zapvognen igen
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
blaaberg skrev:
Hej,
PS: 2.3 SE suser også i højttalerne, samt gør lidt stads i mellemtonen. Jeg skal dog have hovedet meget tæt på for at høre det, og det generer ikke når jeg lytter. Følsomheden på HT'en har en del at have skulle sagt, mine forrige lå tæt på 90dB Der er dog intet blob, kun et lille "titcktt" når jeg tænder, og der skal ikke tages hensyn til tilkoblede kabler osv.... Det ser jeg da helt klart frem til, da det var en stor gene ved den forrige. Men når 2.3'eren kan klare at få heve belastningen helt af under drift, er der vel ikke noget i vejen for at sætte relæer i udgangene, og derved helt undgå blop ved start/stop
Vi burde altså finde en lørdag eftermiddag (til vinter), hvor vi kan mødes med vore zappere. Det kunne være så sjovt. Et sted geografisk midt imellem dem som vil være med.
Super højttalere, pre og CD samt mulighed for rimelig hurtige skift, så vi rimelig kan sammenligne. LC vil måske låne os Sidewinder 3, hvis vi spørger pænt :-)
Det er helt klart en plan 
Mange hilsner Jan Jensen
|
|
|
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|