| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOUSEL skrev:
|
Hvis at det passer med de 1200w så kan du jo slibe knive på din elmåler, så sparer du jo også pengene til strygestål. 
Spøg til side, Hvordan spiller den i forhold til 3020. Er den ligeså fed som den ser ud den gravity.
83 cm i dybten det er sgu da noget af et monster. |
|
|
Hvordan den spiller i forhold til 3020? Se det spørgsmål er faktisk rigtig godt. Den er en direkte forlængelse af 3020. Den er meget renere og den er meget mere dynamisk, detaljeret og uklemt. Men det den har er bare mere 3020 end nogen 3020 nogensinde har haft. Det er faktisk ret overraskende og fantastisk. Som den kære Asbjørn udbrød. "Jeg troede da det meste forvrængning altid kom fra højttaleren"
|
| Til top |
|
| |
Schriver Lukket konto

Lukket efter egen anmodning
Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må väre årets tråd - kanon morsom og kanon seriös - godt gået ! ! !
Jeg havde engang en NAD 3020i. Köbte den fordi jeg var lidt ökonomisk på röven . Jeg havde den et par år (länge for mig). Blev lidt trät af den mörke klang - som jeg forstår skyldes forforstärkeren. Köbte senere en brugt 3020i igen og en fyr fra HiFi Klubben på Frederiksberg lavede nogle små sölv jumpers man kunne benytte i stedet for böjlerne. Det gav en fornemelse af mere hul igennem. Men så löb jeg ind i brum problemer og en gummi hammer ikke kunne klare det problem . Har også haft 3020 serie 20 og en 3020B samt en 3020?. Alle havde det samme drev i den nedre mellemtone men var lige lovligt mörke i klangen. (Når jeg falder over en igen skal jeg pröve med en anden forforstärker - eller et sät sölv-jumpers).
Det var vidst ikke kun Björn Erik Edvardsen der konstruerede 3020I'en, men også en engländer: Chris Evans. Han er i dag blandet ind i Myryad som bl.a. laver en integreret model Z140. Måske den kunne stille op overfor 3020eren ? Er der nogle der har sådan en? 
Eller hvad med en Quad 405 ? Det er også en gammel släber der kunne träkke tungt drevne höjtalere......
Dagens NAD 320BEE tror jeg ikke magter opgaven. Dertil er den for oppumpet i bassen. (En fordel på små stander höjtalere som den sikkert ofte spiller med - men ellers lyder den godt).
Efter 3020'eren i 80erne havde härget markedet for små forstärkere kom mange japanske märker med små strömstärke forstärkere - så det var ikke forgäves at NAD opstod. Jeg har lagt öre til mange og bl.a. Sony fik tunet lyden over på en varmere klang a'la' NAD - blot mere detaljeret.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schriver skrev:
|
Det må väre årets tråd - kanon morsom og kanon seriös - godt gået ! ! !
Jeg havde engang en NAD 3020i. Köbte den fordi jeg var lidt ökonomisk på röven . Jeg havde den et par år (länge for mig). Blev lidt trät af den mörke klang - som jeg forstår skyldes forforstärkeren. Köbte senere en brugt 3020i igen og en fyr fra HiFi Klubben på Frederiksberg lavede nogle små sölv jumpers man kunne benytte i stedet for böjlerne. Det gav en fornemelse af mere hul igennem. Men så löb jeg ind i brum problemer og en gummi hammer ikke kunne klare det problem . Har også haft 3020 serie 20 og en 3020B samt en 3020?. Alle havde det samme drev i den nedre mellemtone men var lige lovligt mörke i klangen. (Når jeg falder over en igen skal jeg pröve med en anden forforstärker - eller et sät sölv-jumpers).
Det var vidst ikke kun Björn Erik Edvardsen der konstruerede 3020I'en, men også en engländer: Chris Evans. Han er i dag blandet ind i Myryad som bl.a. laver en integreret model Z140. Måske den kunne stille op overfor 3020eren ? Er der nogle der har sådan en? 
Eller hvad med en Quad 405 ? Det er også en gammel släber der kunne träkke tungt drevne höjtalere......
Dagens NAD 320BEE tror jeg ikke magter opgaven. Dertil er den for oppumpet i bassen. (En fordel på små stander höjtalere som den sikkert ofte spiller med - men ellers lyder den godt).
Efter 3020'eren i 80erne havde härget markedet for små forstärkere kom mange japanske märker med små strömstärke forstärkere - så det var ikke forgäves at NAD opstod. Jeg har lagt öre til mange og bl.a. Sony fik tunet lyden over på en varmere klang a'la' NAD - blot mere detaljeret. |
|
|
Top Nice!  . Med lidt held køres der et nyt "heat" i morgen tirsdag. Da skal Linsley Hood have dada før den ender på fars huggeblok.
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige hørt Dali forstærkeren hos Kurt.

Go' daw då! Så fandt vi da vist 2. gear på Tomosen.
(3020 var 1. gear. Tripath og de andre ting vi har hørt, ligger et sted imellem andet og tredie... bakgear. If you ask me. )
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da unfair at kubikken har det tunge kavaleri i reserve, når 3020 en dag skulle kapitulerer....
jeg holder stadigt på at en sirius/gamut vil give den klask.. der var en til 5k i brugtsektionen, men nyprisen er en hel anden end på en 3020 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg holder stadigt på at en sirius/gamut vil give den klask.. der var en til 5k i brugtsektionen, men nyprisen er en hel anden end på en 3020 |
|
|
No way!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen dog.... skal vi lokaliseerer en og finde ud af det?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| jamen dog.... skal vi lokaliseerer en og finde ud af det? |
|
|
Gu skal vi da så! Kom så op på baghjulet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa da igen igen! Så er der ved at blive gjort klar til heat nummer 4. 3020 er bare næsten for klar. Jeg havde klemmerne helt oppe at gløde i går. Tænk jer en 3020 UDEN emittermodstande, stå og trykke al sin energi ud i min bidetang, som sad overtværs på klemmerne. Den skulle jo nødig være slap i aften vel?  . Bidetangen klarede med nød og næppe opgaven, 3020 er i topform.  Den kan slå gnister, så sprinkleranlægget og brandalarmen går i gang. Jeg overveje at bruge den til svejsning, når jeg skal have opbygget en af mine historic tomos/Evertonér Modstanderen er denne gang ingen ringere end John Lisley Hood´s absolut legendariske 10-15watter i en klasse A. Gad vide om det ender med en ildebrand. For uindviede, så er JHL konstruktionen sandsynligvis den mest DIY byggede i verden. Det bliver en monsterkamp, som kun kan ende med gnister, høje flammer, sammensvejsning el. lign. Jeg håber sikrigerne er stor i den JLH, det gør det lidt sjovere.  Nå men sådan er det
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjørn skrev:
|
Har lige hørt Dali forstærkeren hos Kurt.

Go' daw då! Så fandt vi da vist 2. gear på Tomosen.
(3020 var 1. gear. Tripath og de andre ting vi har hørt, ligger et sted imellem andet og tredie... bakgear. If you ask me. ) |
|
|
 Tjah den er noget sej! Men sjovt er det, at man sidder tilbage med en fornemmelse af, at den bare er endnu mere 3020 end 3020 nogensinde har været. Sjovt ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Hvor var din beskrivelse dog bare befriende og smuk - og 100 % i overensstemmelse med virkeligheden. Det er endnu engang Kubikkens saliggørelse af HFK-produkter og den evige forgudelse af Hr. Bak fra Dali....
Lars |
|
|
Halløjsa da i flammeskæret! Det var da hyggeligt med en duet fra hørehæmmedes forening. Har tinnitussen det bedre nu  . Hvad med din gamle møgbunke af en amp, skal den ikke osse snart blendes af 3020  . Heat nr. 4 køres tonight, der er vist både en JLH og en Citation ét eller andet, der skal skæres op i filétter i aften.
|
| Til top |
|
| |
jamhvasåda? Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' er det for noget heat-halløj, I går og laver, I unge mennesker? Går I ligefrem direkte og sammenligner forskellige forstærkere, ved at høre dem sådan lige efter hinanden?
__________________ Og så ovenikøbet tonedøv...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamhvasåda? skrev:
| Hva' er det for noget heat-halløj, I går og laver, I unge mennesker? Går I ligefrem direkte og sammenligner forskellige forstærkere, ved at høre dem sådan lige efter hinanden? |
|
|
Jamhvasådadadada? Tak for komplimenten  . Det er dælemig længe siden nogen har kaldt mig ung  . Og ja! Vi kører en usædvanlig hård konkurrence om, hvem der først kommer med en poweramp, der bare råtæsker min gamle rodebunke af en 3020I - godt nok er den tunet med en ny netledning, som har en speciel musikkanal mellem lederne  . Men prøv bare, det er ikke helt så let som man tror.
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er også for dumt. Lykkelig uvidenhed er meget lettere at leve med!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg håber sikrigerne er stor i den JLH, det gør det lidt sjovere. 
Nå men sådan er det |
|
|
Sikringer.... Hvad skal vi med sikringer????
Nej... der sidder en sikring, men ikke direkte i forstærkeren. Den sidder i den switch-mode strømforsyning der pt leverer havre til JLH'en.
Jeg har lige målt temperaturen på JLH.... hhmmm..... 69.8 stod der på termometeret....Og ja... det stod på celcius! Næsten nok til spejleæg....
|
| Til top |
|
| |
jamhvasåda? Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Men prøv bare, det er ikke helt så let som man tror. |
|
|
Er er her tale om en slags udfordring? Gælder det isåfald kun poweramps eller evt. osse én kasse med det hele (ok, ikke ret meget alligevel) i? __________________ Og så ovenikøbet tonedøv...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
det gælder det hele...
hurtig.. er det ikke lige i overkanten med den temperatur?
en h/k citation.. hvem leverer den? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til duellen imellem NAD og JLH, det bliver spændende....med lidt held kan der udledes væsentlige ting om konstruktion af en fornuftig forstærker.
Det er dejligt når fordomme punkteres, lad og få nogle flere iaften 
En JLH med switchode forsyning? Det er lidt en joker, ikke et valg jeg ville have truffet...men Hurtig havde den nok liggende i skuffen  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham Lars37 er da noget mavesur over dine produktvalg Kurt 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps... Switch Mode'en lå i skuffen. Og den gør det egentlig OK....
|
| Til top |
|
| |