| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Århus skrev:
|
Er det ikke lidt snyd
I bruger de højttaler, kabler og signal kilde Du ved at 3020 spiller godt på, jeg ved at 3020 er en rigtig god forstærker, men jeg mener at der er masser af effekter der spiller bedre end 3020, men måske på andre højttalere, kabler eller signal kilde end den Du bruger.
Men jeg vil give dig 100% ret i at man ikke kan finde en bedre forstærker til prisen.
|
|
|
Klart nej! Der er ingen snyd overhovedet involveret. Set-uppet indeholder ikke 3020 til dagligt, men andre amps. De der masser af effekter der banker 3020, vil jeg enormt gerne selv vide lidt om. Hvilke er der tale om? Her hos mig har 3020 helt oprigtigt vist baghjul af de slemme til de der har været hægtet på. Spørg selv ejerne - de har selv hørt det. Mit set-up har et anstrøg af monitorlyd, lige indtil monster forstærkeren kommer på, den blander kortene lidt anderledes, men det er jo heller ikke den vi lytter på. Så alle de der amps der basker 3020 er meget velkomne til at prøve på at gøre det onde ved den her hos mig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
nu er jeg altså træt af den 3020... er der slet ingen der vil springe med en
D 100/d200
så vi kan få den grå kasse aflivet? |
|
|
Ja den er dælemig da træls hav´ ba´  . Men den sirius fætter bliver da sendt i kredsløb af 3020
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
[QUOTE=DillerMand] Naturligvis er det "snyd"...det ved Kubikken også godt men lad nu ham og vi andre more os 
|
|
|
Nu skal man nok ikke tage beskyldninger om snyd så alvorligt fra en mand der opererer under hele 4(!) forskellige profiler herinde. Jean M Jarre, Jarre M Jarre, Listen4sound og Århus er en og samme person, så han svarer selv på de spørgsmål han stiller
Hvad havde I regnet med? At Kubikken havde et komplet setup bestående af Eltax højttalere til de forstærkere han mente var dårlige, og at de så blev bedømt på det? Come on, get real! I stedet for alle disse tåbelige beskyldninger, så duk da selv op med Jeres grej hjemme hos Kubikken. Om ikke andet, så har fået en oplevelse og gratis daggammelt Cola og kamille-te ud af det.
Ja jeg har haft 4 forskellige navne, jeg svarre aldrig på de spørgsmål jeg selv stiller 
Jeg hedder også Århus, dette bruger jeg når jeg er Branchemedlem, og skal svare på noget som kan relateres til mit arbejde, jeg sælger projektorer, så når det er sådan at jeg giver råd og vejledning der, skal folk kunne se jeg er Branche medlem.
Men jeg har også oplevet at når jeg skal have hjælp til HiFi som jeg ikke sælger, ja så er der frygtelig få der svare når der står du er Branchemedlem, og du får oftes ingen hjælp, der ville jeg så hedde listen4sound, men det gik jo helt galt.
Jeg startede lidt uheldigt med Listen4sound, og ønskede at skifte til Jean M Jarre, men blev gjort opmærksom på at det var stavet forkert, det var dig selv Svend der gjorde mig opmærksom på det, der for nu hedder jeg Jean M Jarre, som jeg oprindeligt ønskede.
Jeg har ikke kunne ændre bruger navn fra en profil, og har derfor oprettet en ny profil.
Jeg beskylder ikke Kurt for at have Eltax højttalere når han tester andre forstærkere og prøve at snyde på den måde, men der er nogle højttalere der passer bedre til 3020 end andre, og der er andre højttalere der passer bedre til noget af det der er testet, det samme gælder kabler og signalkilde.
Jeg siger jo heller ikke at 3020 er dårlig, tvertigmod syntes jeg at det er det bedste man kan købe til pengene, og oftes bedre end mange andre dyrere forstærkere, men jeg mener stadivæk der er bedre forstærkere. men disse er oftes dyrere.
Har man nogle højttalere der er monster tunge at trække, og gerne vil spille højt og med noget godt gedint rock, vil jeg mene det er det forkerte valg.
Men 3020 er suveren og spiller som en drøm, hvis det er den lyd man kan lide, og høre meget musikalsk musik, og ikke tecno og pop som jeg hører.
Mvh
Jean M Jarre, Jarre M jarre, Århus, Listen4sound __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
|
Tsk tsk kubik - den er på 120 watt pr. kanal, eller du ved måske noget Dali-folkene ikke ved?
Tillykke med kummefryseren....
|
|
|
Der står 2X100 Watt på fronten. Men efter at have lyttet til den et par timer, så mener jeg den er omkring 2X104 watt  |
|
|
Nå da, sjovt nok står der 120 watt i den PDF-fil du linker til. Men uanset, så er det en saftig fætter! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Århus skrev:
|
Er det ikke lidt snyd
I bruger de højttaler, kabler og signal kilde Du ved at 3020 spiller godt på, jeg ved at 3020 er en rigtig god forstærker, men jeg mener at der er masser af effekter der spiller bedre end 3020, men måske på andre højttalere, kabler eller signal kilde end den Du bruger.
Men jeg vil give dig 100% ret i at man ikke kan finde en bedre forstærker til prisen.
|
|
|
Klart nej! Der er ingen snyd overhovedet involveret. Set-uppet indeholder ikke 3020 til dagligt, men andre amps. De der masser af effekter der banker 3020, vil jeg enormt gerne selv vide lidt om. Hvilke er der tale om? Her hos mig har 3020 helt oprigtigt vist baghjul af de slemme til de der har været hægtet på. Spørg selv ejerne - de har selv hørt det. Mit set-up har et anstrøg af monitorlyd, lige indtil monster forstærkeren kommer på, den blander kortene lidt anderledes, men det er jo heller ikke den vi lytter på. Så alle de der amps der basker 3020 er meget velkomne til at prøve på at gøre det onde ved den her hos mig.
|
|
|
Det er da underholdende læsning at du er så glad for 3020´eren. At du samtidig synes at den er oppe i verdenseliten er jo bare endnu bedre - for dig. Meninger varierer, og din mening er jo kun en af knap 6 mia. i den skøre verden vi lever i! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel uomtvisteligt, at anlægget kan have en del indflydelse på de resultater som Kubik og hans medlyttere kommer frem til.
Måske skulle i prøve på et sæt andre speakers ... kunne jo være dem, der spillede flere af de andre amps et puds. Ikke det at det er en undskyldning ... men en forklaring kan det være på at f.eks. en gammel rørsag ikke lyder optimalt.
En den mulighed er Kurts preamp, som jeg kan se anvendes. Hvis denne matcher dårligt med de testede amps ... ja så påvirker det også resultatet.
Ovenstående forklarer måske noget ... men tilbage står at NAD'en tilsyneladende bare spiller godt ...
Nok ævl herfra... glæder mig til at se den næste der få slask.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det er da underholdende læsning at du er så glad for 3020´eren. At du samtidig synes at den er oppe i verdenseliten er jo bare endnu bedre - for dig. Meninger varierer, og din mening er jo kun en af knap 6 mia. i den skøre verden vi lever i! |
|
|
Halløj i svejserøgen  Nu er jeg lige ppræcist blevet så gammel, at jeg ikke kan fordrage når nogen putter noget i munden på mig. Jeg har IKKE sagt at 3020 er i verdenseliten. Jeg har IKKE sgat jeg var glad for den. Jeg HAR sagt, at jeg gerne vil høre nogen give den nogen bank - det er det. Jeg HAR også sagt, at den hænger GODT sammen og at det ikke er så nemt at bøllebanke den så gnisterne springer. Foreløbigt har ovenstående stribe fået afstraffelse der vil noget. Er der iikke flerre der vil være med - slæb dog noget af det grej du sidder og fedter rundt med til test herhen, så kan du få taget temparaturen på nulevende konstruktørers åndsevner.  Du er hermed inviteret sammen med min moster Olga, vi skal høre LZ og JH i klasse A bl.a.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Det er vel uomtvisteligt, at anlægget kan have en del indflydelse på de resultater som Kubik og hans medlyttere kommer frem til.
Måske skulle i prøve på et sæt andre speakers ... kunne jo være dem, der spillede flere af de andre amps et puds. Ikke det at det er en undskyldning ... men en forklaring kan det være på at f.eks. en gammel rørsag ikke lyder optimalt. En gammel rørsag KAN ikke reproducere optimalt. En dæmpningsfaktor på under 5 giver i visse tilfælde sød musik, men aldrig reproduktion - it´s impossible.
En den mulighed er Kurts preamp, som jeg kan se anvendes. Hvis denne matcher dårligt med de testede amps ... ja så påvirker det også resultatet. Nu er der faktisk 2 forskellige uden det ændrer noget. Begge med kolosal båndbredde og uden kondensatorer i signalvejen. Desuden 0 modkobling og bipolarrt design. hvad vil du lige mere?
Ovenstående forklarer måske noget ... men tilbage står at NAD'en tilsyneladende bare spiller godt ... Den reproducerer ret flot - det er det. Mange af de andre spiller meget mere med end 3020. Dens adelsmærke er sammenhæng og homogenitet. Hviis det står højt på ønskelisten, så er der da ikke mange veje der går udenom.
Nok ævl herfra... glæder mig til at se den næste der få slask. Yes! Hvor den glæder sig. Efter en god nats søvn , begyndte den allerede i morges at slå gnister igen
SATMIT |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
kim olsen skrev:
|
nu er jeg altså træt af den 3020... er der slet ingen der vil springe med en
D 100/d200
så vi kan få den grå kasse aflivet?
|
|
|
Ja den er dælemig da træls hav´ ba´ . Men den sirius fætter bliver da sendt i kredsløb af 3020  |
|
|
Problemet bliver nok at finde nogle ejere der vil risikere noget... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den Doxa der spøgte engang her....den ville jeg gerne se krydse klinger med fægtemesteren...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis nu kurt lover at holde skærebrænderen/svejseagregat/sin mavesyre fra den?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heløwsa Mr. Kubic
Jeg vil skam ikke putte noget i munden på dig - ville jeg skulle det jo gerne kunne fordøjes...
Din invitation tages naturligvis til efterretning - vil mægtig gerne høre din nye verstärker. Det bliver dog uden test-grej, da det er ganske varierende om der er noget hjemme til leg....
Og jeg vil jo så gerne møde moster Olga  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok hører jeg i øjeblikket på både 3020 Series 20 og en Sugden A28 (samme effektdel som P28, mig bekendt)
Så vidt jeg hører er Sugden mere udstrakt og mere transparent end NAD, har en mindre pap-agtig basreproduktion og mindst en ligeså musikalsk og rytmisk timing.
NAD har uden tvivl masser af fejl, den er meget mørk i klangen og skal i hvertfald stå tændt i en time før den løsner op. Som det bliver nævnt i tråden hænger lydbilledet dog utrolig godt sammen, og man lytter ligesom "udenom" selvom man tydeligt ved at den er der. Jeg tror ikke nødvendigvis at ur-3020´eren banker 3020i´eren, men jeg stiller også gerne op til en dyst med den gamle + Sugden A28. (Måske bedømt som integrerede istedet for effektforst?)
Skulle interessen være der kan jeg også slæbe min Audio Innovations 500 med.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
| Jeg siger jo heller ikke at 3020 er dårlig, tvertigmod syntes jeg at det er det bedste man kan købe til pengene, og oftes bedre end mange andre dyrere forstærkere, men jeg mener stadivæk der er bedre forstærkere. men disse er oftes dyrere.
Jean M Jarre, Jarre M jarre, Århus, Listen4sound
|
|
|
Nu kan den jo ikke købes mere, så hvilke penge snakker du om ? Nyprisen? Brugt prisen (højere )...
Hvilken amp mener du overgår den:
-I prisklassen op til 5000DKK
-I prisklassen op til 10000DKK
-I prisklassen over 10000DKK
Gerne mere end en i hver kategori.....det kan da ikke være så svært....
PS: Andre må også gerne svare (Lars37, Vi-SES, Jensen, øvrige...) __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, ingen tør satse brugtprisen på deres snob-hifi  
Det med mere effekt kan være en negativ spiral. Et par små stander højttalere med følsomhed i midt-firserne (dB/Watt) leverer samme formåen med en 2x200W effekt børge som en NAD3020 med et sæt Dali450 
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være sjovt at prøve de forskellige 3020 versioner mod hinanden. Jeg tror de fleste har haft (hørt) en 3020B, men måske kan 3020 I kan nogle tricks??
Eller er jeg faldet i søvn et sted i tråden ?
Jeg er gået i gang med at tweake min Arcam med pre out og main in. Så ER det godNADt med 3020'eren....
Jeg tør slet ikke forestille hvilken sum den kan indbringe efter 3020'eren er smidt på møddingen, hmm... jeg må hellere forsikre den.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nu at sikre den gode Ronin en anstændig ankomst til knallert-residencen, har den gamle, fin-poleret Veloen med brasso af fineste årgang, monteret ny slidbane for forreste knubdæk, så Velo´en i den grad kan rykke overfrakken af den aldrene NADè, med det mest voldsomt dynamiske forhjulsspin, set i mands minde.
Herefter skal vi høre LeoZusie & JohnnyHansen, og svinge moster Olga, mens sejrherren, fars Ferguson på 2*11 Watt, i den grad fører sig frem. Det bliver en dejlig aften, så måske vi skal rykke proppen af Springbank. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gl. Jas! Lyder top nice. Og det var selvfølgelig Leo Zusie og Johnny Hansen jeg tænkte på
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt. du kan da ikke mene Tripath kommer ind på en tredjeplads ? for så har det da set rigtig rigtig skidt ud for de andre !!!
men ja, vi skal da snart væk fra selvbyggede og discount amp´s så nad kan få noget ordentligt at måle sig imod 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Kurt. du kan da ikke mene Tripath kommer ind på en tredjeplads ? for så har det da set rigtig rigtig skidt ud for de andre !!! Well! Det er jo en vurderingssag, meen måske andre vil prioritere anderledes. Jeg mener at Tripathen kan spille højt. Det kan japserne og svenskeren også, men jeg tror det bliver svært at holde det ud! Hertil mener jeg, at Tripath er anatomisk mere velegnet til at ørle i uden at man bliver plasket alt for meget til.
men ja, vi skal da snart væk fra selvbyggede og discount amp´s så nad kan få noget ordentligt at måle sig imod  |
|
|
|
| Til top |
|
| |