Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD3020...hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 78
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

... og så tilbage til emnet

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

FatterJohn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Har fulgt lidt med i debatten om 3020'eren og et par steder bliver den "nye" c320bee sablet ned i forhold til stamfaderen. Er den virkelig dårlig eller hvordan ligger landet? Står nemlig overfor mit indtog i hifi-verdenen og havde egentlig tænkt mig at købe en 320bee. Det ville være rart med nogle ekspert-meninger da jeg ikke selv er så oplyst på dette område.

På forhånd tak der

Til top Vis FatterJohn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FatterJohn

jamhvasåda?
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Du kan roligt købe en c320. Men du må ikke købe den uden at have lyttet til mindst 3 andre forstærkere (og lidt højtaler også) det er forbudt!

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Nåh, Kurt von Kreidler! Skal jeg virkelig begive mig op til Århus og få din lille brune plastikkasse af en 3020´er til at smelte af skam?

Eller med andre ord: Skal fars pragtfulde Audio Research VT 100 mkII transporteres til Århus?

MVH
Mikke

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Ja, vi skal tilbage på sporet  og sikke et.....Mikke sørger for at det bliver på 1.klasse

Respekt for det!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Nåh, Kurt von Kreidler! Skal jeg virkelig begive mig op til Århus og få din lille brune plastikkasse af en 3020´er til at smelte af skam?

Eller med andre ord: Skal fars pragtfulde Audio Research VT 100 mkII transporteres til Århus?

MVH
Mikke

Yes yes!
Det synes jeg absolut du skal.
Frem med bæstet og lad os så få noget modstand.
Hjemvejen bliver unægteligt noget nemmere for dig, når vi har omsmeltet AR og kørt rundt i sovsen med en blender .

NAD er helt elektrisk ved tanken.
Gnisterne springer som aldrig før.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

I får sgu da afprøvet lidt af hvert må man sige, og al respekt for det.....

Må tilstå at jeg aldrig har hørt en NAD 3020 (måske som spæd, kan dog ikke huske det!), men den lyder da til at kunne nogle tricks?

Er da lige før man ikke selv turde stille op med grej, men det kunne da være sjovt at komme med på en lytter engang, og høre hvad den kan.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Så er det jo bare spørgsmålet, hvornår det vil passe Kurt von Kreidler auf der Floret at Mikke spænder AR´en bag på sin 5-gears Puch Bergmeister med ægte lædersadel og drikkedunk og begiver sig nordvest på på sin dannelsesrejse?

MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
MOUSEL skrev:

Hvis at det passer med de 1200w så kan du jo slibe knive på din elmåler, så sparer du jo også pengene til strygestål.

Spøg til side, Hvordan spiller den i forhold til 3020. Er den ligeså fed som den ser ud den gravity.

83 cm i dybten det er sgu da noget af et monster. 

Hvordan den spiller i forhold til 3020?
Se det spørgsmål er faktisk rigtig godt.
Den er en direkte forlængelse af 3020.
Den er meget renere og den er meget mere dynamisk, detaljeret og uklemt.
Men det den har er bare mere 3020 end nogen 3020 nogensinde har haft.
Det er faktisk ret overraskende og fantastisk.
Som den kære Asbjørn udbrød.
"Jeg troede da det meste forvrængning altid kom fra højttaleren"

Det lyder som om at det er noget der er værd at kigge efter, når jeg engang får hus og råd til det.

Jeg har selv en NAD 218 som jeg syntes gør det rigtigt godt til prisen men hvis den lille grå spilledåse er så god må jeg vist hellere få købt mig et eksemplar.

Har du iøvrigt nogle kommentarer i til 218 og 3020 sammen med dali´s grand ht serie. Er det bare noget der spiller bukserne af pigerne. Personligt syntes jeg at 218 spiller godt sammen med coupe. Jeg går dog og kigger på både diva og grand da jeg gerne vil have højere lydtryk men uden at miste kvaliteten.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Ahemm. Nu er Kurt hifi jo snart ældre end mig og mit hifi som har samme alder. Den der gravity, var det ikke sådan en 2 gange hund a-klasse, miljøsvin af en,  hbak kontruktion med ikkeringkerne fyldt op til randen ?

Lad os nyde mandens gode humør inden han finder ud af at hans nye 1704 lyder ringere end de gamle pcm58 ha-ha.

Har i prøvet lyttetest på forskellige højtalere med forstærkerne? Det kunne jo godt være at pap og stof favoriserer ulden lyd

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jeg stødte på følgende artikel omkring den legendariske Nait Naim:

http://www.tnt-audio.com/ampli/nait_e.html

Manden i artiklen roser 3020'eren, men siger stadig denne u-FET'ede forstærker kan tæske den. Det kunne være ret interresant hvis nogle havde sådan en Naim 1 stående i gemmene, og sammenligne den med 3020'eren.

Jeg håber i så fald lidt på at 3020'eren vinder for jeg har lige "vundet" en på QXL
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

MOUSEL skrev:
Har du iøvrigt nogle kommentarer i til 218 og 3020 sammen med dali´s grand ht serie. Er det bare noget der spiller bukserne af pigerne. Personligt syntes jeg at 218 spiller godt sammen med coupe. Jeg går dog og kigger på både diva og grand da jeg gerne vil have højere lydtryk men uden at miste kvaliteten.

Jeg forsøger lige at skitsere min opfattelse af de omtalte produkter.

Grand ligner nok Coupé mere end Diva klangmæssigt, uden at jeg har hørt Grand under hjemlige forhold. Grand og Coupé er formentlig begge mørkere end Diva, som kom noget senere end de to andre (og med en lidt anden hensigt bag). Diskanten er den samme i Coupé og Diva, og resten er forskelligt de 3 imellem. Grand kræver formentlig meget af lytterum og forstærker. Man skal med al sandsynlighed sidde meget langt fra den førend tingene integrerer ordentligt. Tilgengæld kan den nok levere et gedint slam i de nedre oktaver, og iøvrigt spille enormt højt.  

Diva som jeg har rodet en del med er utrolig følsom overfor det grej og de kabler man putter på den. Klangkarakteren (som jeg mener stammer fra bas/mellemtonen) gør den til en ægte monitor der ikke sådan bare spiller ordentligt af sig selv. Du får alle unoder serveret lige for fødderne med en dynamisk og "forvrængningsmæssig" frihed. Tilgengæld kan den lave et lydbillede der bare vil noget (med det rigtige grej og en passende opstilling). Alt sammen noget jeg mener du skal lede enormt længe for at finde tilsvarende. Er med andre ord en virkelig dejlig og samtidig virkelig krævende højttaler. Den er dog slet ikke svær at trække, og effektrinnet i 3020 kan sagtens bruges. Ja faktisk har jeg svært ved at anbefale ret meget andet til netop denne højttaler. Alt andet på markedet er så lyst, forvrænget og kropsløst (som det også fremgår af denne tråd), og det går bare ikke med Diva'en. Coupé'en er anderledes lidt mere varm og jævn i lyden. Det er en højttaler der ikke gør så meget opmærksom på sig selv som Divaen. Diva virker endvidere mere "præcis" ved siden af. Men Coupé er lettere at få til at integrere, og er ikke helt så uudholdelig på grimme optagelser. Den kan dog sagtens lave et lydbillede på højde med Diva (måske endda et der er endnu bedre på nogle punkter).
Her er det nok et must med en amp som 218, da 3020 (som har en effekt opgivelse på næsten faktor 10 mindre!) simpelthen må give op når volumeknappen kommer lidt op. Mega ærgeligt iøvrigt! Men det skyldes helt sikkert at følsomheden på Coupé kun er 84,5dB. Og nej, det er ikke en spillemonsterhøjtistorehaller-højttaler, men du bør nok alligevel lige tænke dig om en ekstra gang inden du sælger de kære små!

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Ahemm. Nu er Kurt hifi jo snart ældre end mig og mit hifi som har samme alder. Den der gravity, var det ikke sådan en 2 gange hund a-klasse, miljøsvin af en,  hbak kontruktion med ikkeringkerne fyldt op til randen ? Jo!

Lad os nyde mandens gode humør inden han finder ud af at hans nye 1704 lyder ringere end de gamle pcm58 ha-ha. Forventer ingenting

Har i prøvet lyttetest på forskellige højtalere med forstærkerne? Det kunne jo godt være at pap og stof favoriserer ulden lyd .
Ahemm!
Tror du der skal polyprut på banen før 3020 glider i noget

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:
Så er det jo bare spørgsmålet, hvornår det vil passe Kurt von Kreidler auf der Floret at Mikke spænder AR´en bag på sin 5-gears Puch Bergmeister med ægte lædersadel og drikkedunk og begiver sig nordvest på på sin dannelsesrejse?

Seriøst rejsegear du der har anskaffet dig Mikke!
Jeg kan tilbyde dig at bortskaffe den miljømæssigt forsvarligt ved ankomsten.
Sædet laver vi en hat og et par underbenklæder ud af.
Resten af dyret bliver til en næsten ægte Robert Jacobsen.
Drikkedunken tømmer vi i fællesskab for SM (single malt), mens vi synger en rigtig pigtrådssang - den der kære lille mormor er jeg godt nok vild med.

Rørmonsteret spiler vi så lidt på, griner af det og ørler lidt. Så omsmelter vi det og blender sovsen til en lind omgang snask. Så dumper vi lidt af det goe i det og vupti, har du et ægte kunstværk, der sikkert kan sælges for mere end en brugt VT100- eller hvad den nu hedder.

Bliver det ikke hyggeligt?

Hvad siger du til en tirsdag aften i den nærmeste fremtid?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Der må da snart være en værdig kombettant som kan tryne den oldsag......hvad med noget GamuT ?

Ooog kan vi ikke lige få en definition af hvad "gokket" lyd er ? Jeg har selv H/K og mener bestemt ikke det lyder gokket

Hejsa Acer!
ed "gokket" lyd, menes der at lyden er færdig næsten før den er begyndt.
Forstå det derhen, at en bastromme kommer til at sige f.eks. GOK eller BUM i stedet for BUMMM.
Ind imellem skal den selvfølgelig kun sige GOK, men i orkestersammenhæng er den slags ikke tilfældet. Også her siger twentytwo GOK.
Det fænomen genfinder man typisk i resten af spillemåden også. Udklingning afkortes og de svage niveauer forsvinder i et forsøg på at spille lidt overstramt.
3020 har en helt anderledes sammenhængende lyd, der ikke er "letflydende", men den flyder alligevel betydeligt jævnere end H/K.
H/K synger lidt som om den har en citron i munden, om jeg så må sige.

Gamut er da velkommen til spanking i gemakkerne.
Er der nogen der har et forslag til, hvad vi kan gøre ved den bagefter?

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Kurt

Jeg glæder mig meget. Havde selv en 3020´er på kollegiet og glæder mig til at blive sendt tilbage til 1980. Skal vi ikke gøre nostalgien fuldendt? Jeg kommer med maden (enten væltet kollegiegryde til 8 kr per kuvert eller fuldkost: Ét stykke rugbrød, én citron og én dåse makrel i tomat.

Men en tirsdag aften er Mikke som egentlig er født i ´62 (du ved, Cuba krisen osv) 17 år igen. Der spiller jeg ishockey med nogle andre tykke gamle mænd. Onsdag eller fredag?

MVH
Mikke

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Kurt

Jeg glæder mig meget. Havde selv en 3020´er på kollegiet og glæder mig til at blive sendt tilbage til 1980. Skal vi ikke gøre nostalgien fuldendt? Jeg kommer med maden (enten væltet kollegiegryde til 8 kr per kuvert eller fuldkost: Ét stykke rugbrød, én citron og én dåse makrel i tomat.

Men en tirsdag aften er Mikke som egentlig er født i ´62 (du ved, Cuba krisen osv) 17 år igen. Der spiller jeg ishockey med nogle andre tykke gamle mænd. Onsdag eller fredag?

MVH
Mikke

Wow!
Gourmet mad!
Fantastisk, så bliver der bedre og mere substans når vi ørler.
Der er ikke noget værre end når der kun kommer ørle lyde .
Kollegiegryde i lårfede stråler er nok én af de højeste og mest smagfulde kunstarter på planeten - jeg er allerede topklar.
Kalenderen er nu blevet nøje undersøgt for onsdagshuller.
Den 20. ser indtil videre fremragende ud.
Jeg varmer smeltedigelen op og gør klar til at flå din Puch når du kommer .
Evt. sekundanter skal du selv medbringe, ellers må du nøjes med mine, de er såmænd ganske troværdige, specielt når man holder deres hænder godt fast på huggeblokken og svinger lidt med øksen

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

ADVARSEL! Dette indlæg_driver_af lyserød fortid!

Hvor kan jeg dog levende følge Mikke i hans beskrivelse af "tykke gamle mænd" jeg er endda også blevet delvist gråskægget! (måske delvis som resultat af mit/vort nyeste projekt?)"sporten"hedder cykling eller snævert forekommende snedkerarbejde, og føden hed dengang"nærende slab på en lærlingeløn"

Min første"integrerede"var forresten en Nikko NA890, købt fra ny hos Audioscan i Nordre Farimagsgade, for avispenge!   Den kunne nogle tricks..

Mvh. Jens/Modifix von DCA  -også fra det herrens år 1962!

P.s: Puch Bergmeister var en cykel, min var gulmetallic!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hehe ... er fra det rædselsfulde vinår 1965. Og jeg er så tyk at jeg slet ikke vil våge mig ud på isen (selv ikke i en skøjtehal)  

Min første rigtige forstærker var en NAD 3150, som idag spiller hos min gamle mor ... så den bliver udsat for tortur af den værste slags ... dårlig musik! Før NAD'en havde jeg en Sony receiver (med båndoptager) ... som spiller i sommerhuset - kan være at den kan piske Kurts nye forstærker!!!!.

SATMIT

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

......Og så lå Audioscan i Østre Farimagsgade om jeg må be'.....

Tilbage til emnet - som vist nok er drejet over i noget med Mikke og Kurts bråvallaslag i det høje nord....

<< Forrige Side af 78 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes