Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD3020...hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 78
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
......Og så lå Audioscan i Østre Farimagsgade om jeg må be'.....

Sårn ered jo med Køwenhavnstrup, lettere forkiert vendt..

Lige_den_dag blev jeg betjent af selveste herr "nåehh, du skal nok ha' en"rigtig" forstærker nu?" Anker Kolbe

Tilbage til emnet - som vist nok er drejet over i noget med Mikke og Kurts bråvallaslag i det høje nord....

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Jean M Jarre skrev:
Jeg siger jo heller ikke at 3020 er dårlig, tvertigmod syntes jeg at det er det bedste man kan købe til pengene, og oftes bedre end mange andre dyrere forstærkere, men jeg mener stadivæk der er bedre forstærkere. men disse er oftes dyrere.

Jean M Jarre, Jarre M jarre, Århus, Listen4sound

Nu kan den jo ikke købes mere, så hvilke penge snakker du om ? Nyprisen? Brugt prisen (højere )...

Hvilken amp mener du overgår den:

-I prisklassen op til 5000DKK

-I prisklassen op til 10000DKK

-I prisklassen over 10000DKK

Gerne mere end en i hver kategori.....det kan da ikke være så svært....

PS: Andre må også gerne svare (Lars37, Vi-SES, Jensen, øvrige...)

Ikke mange bud her.....der er nok heller ikke mange

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Har i prøvet lyttetest på forskellige højtalere med forstærkerne? Det kunne jo godt være at pap og stof favoriserer ulden lyd .
Ahemm!
Tror du der skal polyprut på banen før 3020 glider i noget

Naa. Men det er jo hørt før, at nogle har konstrueret et polybåt bas, der faktisk lyder godt i bassen. Omvendt må den tørhed i lyden i bassen der ofte findes i pappap - pap - ikke helt favner den runde, varme og fyldige lyd en bas også skal have - og derved måske bedre passer til noget fårreagtigt bipolar uld lyd  - bare et gæt. Men det skal da komme an på en prøve. Hvor meget kan dit stuegulv bære ?

PS: Jeg går ud fra, at du ikke sviner med polybåt i diskantsektionen på dit delefilter ?

Søren

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

hmm- nu der lige har været en onkyo m508 oppe, så er den jo brugt i pris jo nærmest at sammenligne med en 3020  - jeg kender ikke konstruktionen men den lød afsindigt meget af bipolar - og begrænset modkobling. Den må have tilstrækkeligt med ulden lyd til at kunne konkurrere med en 3020. Lydmæssigt er de altså meget beslægtede i mine ører.

KRamer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

hmm- nu der lige har været en onkyo m508 oppe, så er den jo brugt i pris jo nærmest at sammenligne med en 3020  - jeg kender ikke konstruktionen men den lød afsindigt meget af bipolar - og begrænset modkobling. Den må have tilstrækkeligt med ulden lyd til at kunne konkurrere med en 3020. Lydmæssigt er de altså meget beslægtede i mine ører.

KRamer

Jam´kære Kramer!

Powertrinnet i 3020 er slet ikke uldent.
Den er rasende klar og ugnidret.
Spørg selv dem der blev ramt af den her i hytten - de går stadig og undrer sig over hvad det var der kørte dem ned
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jammen, der er sgu ikke meget andet for end at at prøve det - selvfølgeligt. Man kan jo ikke fortsætte med at drille. Svigernes amp skal hapses. Men jeg ville nu også gerne komme forbi en af jeres lyttedage. Hvis der er åbent så mail add. Thanx.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
Jammen, der er sgu ikke meget andet for end at at prøve det - selvfølgeligt. Man kan jo ikke fortsætte med at drille. Svigernes amp skal hapses. Men jeg ville nu også gerne komme forbi en af jeres lyttedage. Hvis der er åbent så mail add. Thanx.

Det må vi jo se på.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

proac D15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

HEJ SÅ DER DET SVAR NR 607.

øøøhh er vi ikke lidt langt ude nu i forholde til det oprindelige stillet spørgsmål.

altså så fantastisk er og har NAD 3020 aldrig været og kommer heller aldrig til det.

men måske kommer der 400 svar på det jeg har skrevet nu.

men jeg er da frisk på en demo så jeg MÅSKE kan overbevises.

så jeg kan slippe for at drømme om store svedige accuphase monoblokke til et par hundrede tusinde.

venter spændt.

Til top Vis proac D15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac D15

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

send kubikken en pb, han er sikkert frisk..

MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

MOUSEL skrev:
Har du iøvrigt nogle kommentarer i til 218 og 3020 sammen med dali´s grand ht serie. Er det bare noget der spiller bukserne af pigerne. Personligt syntes jeg at 218 spiller godt sammen med coupe. Jeg går dog og kigger på både diva og grand da jeg gerne vil have højere lydtryk men uden at miste kvaliteten.

Jeg forsøger lige at skitsere min opfattelse af de omtalte produkter.

Grand ligner nok Coupé mere end Diva klangmæssigt, uden at jeg har hørt Grand under hjemlige forhold. Grand og Coupé er formentlig begge mørkere end Diva, som kom noget senere end de to andre (og med en lidt anden hensigt bag). Diskanten er den samme i Coupé og Diva, og resten er forskelligt de 3 imellem. Grand kræver formentlig meget af lytterum og forstærker. Man skal med al sandsynlighed sidde meget langt fra den førend tingene integrerer ordentligt. Tilgengæld kan den nok levere et gedint slam i de nedre oktaver, og iøvrigt spille enormt højt.  

Diva som jeg har rodet en del med er utrolig følsom overfor det grej og de kabler man putter på den. Klangkarakteren (som jeg mener stammer fra bas/mellemtonen) gør den til en ægte monitor der ikke sådan bare spiller ordentligt af sig selv. Du får alle unoder serveret lige for fødderne med en dynamisk og "forvrængningsmæssig" frihed. Tilgengæld kan den lave et lydbillede der bare vil noget (med det rigtige grej og en passende opstilling). Alt sammen noget jeg mener du skal lede enormt længe for at finde tilsvarende. Er med andre ord en virkelig dejlig og samtidig virkelig krævende højttaler. Den er dog slet ikke svær at trække, og effektrinnet i 3020 kan sagtens bruges. Ja faktisk har jeg svært ved at anbefale ret meget andet til netop denne højttaler. Alt andet på markedet er så lyst, forvrænget og kropsløst (som det også fremgår af denne tråd), og det går bare ikke med Diva'en. Coupé'en er anderledes lidt mere varm og jævn i lyden. Det er en højttaler der ikke gør så meget opmærksom på sig selv som Divaen. Diva virker endvidere mere "præcis" ved siden af. Men Coupé er lettere at få til at integrere, og er ikke helt så uudholdelig på grimme optagelser. Den kan dog sagtens lave et lydbillede på højde med Diva (måske endda et der er endnu bedre på nogle punkter).
Her er det nok et must med en amp som 218, da 3020 (som har en effekt opgivelse på næsten faktor 10 mindre!) simpelthen må give op når volumeknappen kommer lidt op. Mega ærgeligt iøvrigt! Men det skyldes helt sikkert at følsomheden på Coupé kun er 84,5dB. Og nej, det er ikke en spillemonsterhøjtistorehaller-højttaler, men du bør nok alligevel lige tænke dig om en ekstra gang inden du sælger de kære små!

Hej, jeg er skam også glad for de kære små og beholder dem da med sikkerhed også  (dog "kun" som bagkanaler)

Jeg har det bare lidt lige som Svend P dvs jeg vil gerne have godt med lydtryk og power i mine frontkanaler både når jeg bruger det i stereo og surround. Derfor vil jeg opgradere og kun derfor, for jeg er yderst tilfreds med lyden fra Coupé.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

proac D15 skrev:

øøøhh er vi ikke lidt langt ude nu i forholde til det oprindelige stillet spørgsmål.

altså så fantastisk er og har NAD 3020 aldrig været og kommer heller aldrig til det.

så jeg kan slippe for at drømme om store svedige accuphase monoblokke til et par hundrede tusinde.

venter spændt.

Jamen medbring da gerne Accuphaserne, så vi kan grine af dem.
Måske du endda bliver salig og tænder ild til dem, når de har fået monsterbank af rodekassen . Det er før set på disse breddegrader, at folk stille og roligt får blanke øjne og bliver fjerne i blikket, hvorefter de fremdrager en fuldfed ukrudtsbrænder og kaster sig over kostbarhederne.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået top-justeret Sugden P28'eren!! Den er mere end klar til at slagte en NAD3020'er eller to!

Jeg skruede tomgangsstrømmen i vejret, for at køre delvis klasse-A. Men bvadr! Det fik den bare til at lyde endnu mere romantisk. Nu har jeg så skruet den helt i bund... næsten... Og den lyder meget mindre slasket...

Ellers forventer jeg at få en ægte 3020 i næste uge... Gad vide om den kan baske en med indsprøjtning??

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

ellers må du jo tune den....

men er meningen ikke vi skal finde en maskine der kan slå 3020?

jeg holder stadigt på noget sirius

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

ellers må du jo tune den....

men er meningen ikke vi skal finde en maskine der kan slå 3020?

jeg holder stadigt på noget sirius

Ejerne af den der Sirius dimmer tør åbenbart ikke krybe ud af jordhulen.
Måske vi bliver nødt til at indkøbe en til formålet. Bagefter - når den har fået monsterhøvl -  kan man jo altid koge suppe på den el. lign

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
proac D15 skrev:

venter spændt.

Måske du endda bliver salig og tænder ild til dem, når de har fået monsterbank af rodekassen . Det er før set på disse breddegrader, at folk stille og roligt får blanke øjne og bliver fjerne i blikket, hvorefter de fremrager en fuldfed ukrudtsbrænder og kaster sig over kostbarhederne.

Hehe det er heldigvis kun din version af hvad der sker når folk ligger øre til din 3020´er. Jeg har hørt andre versioner, men det lader vi lige ligge, nu da du er oppe på den lyserøde sky!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
proac D15 skrev:

venter spændt.

Måske du endda bliver salig og tænder ild til dem, når de har fået monsterbank af rodekassen . Det er før set på disse breddegrader, at folk stille og roligt får blanke øjne og bliver fjerne i blikket, hvorefter de fremrager en fuldfed ukrudtsbrænder og kaster sig over kostbarhederne.

Hehe det er heldigvis kun din version af hvad der sker når folk ligger øre til din 3020´er. Jeg har hørt andre versioner, men det lader vi lige ligge, nu da du er oppe på den lyserøde sky!

Den gælder ikke!
Hvis nogen mangler at sige noget, så er det ud med sproget NU!

3020 brinegr mig heller IKKE op på nogen sky af nogen kulør.
Det her må bero på en alvorlig misforståelse.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

tjah... 31 sider er måske også lidt meget at læse igennem...

proac D15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

da 3020 var hot i 80erne så jeg flere 3020 dø af stress til fester på diverse kollegier.

har selv haft en som jeg ikke syntes var så enestående.

men den var go til prisen dengang men der er sket ting indenfor dette område siden da.

hvilke højtalere spiller du da på .??????

mvh accuphase fan

Til top Vis proac D15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac D15

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

dali diva (eller er det grand?)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
proac D15 skrev:

venter spændt.

Den gælder ikke!
Hvis nogen mangler at sige noget, så er det ud med sproget NU!

3020 brinegr mig heller IKKE op på nogen sky af nogen kulør.
Det her må bero på en alvorlig misforståelse.

Suk, du ved jo godt at sådanne oplysninger er tophemmelige....

Nu siger du nok at den ikke bringer dig op på en sky af kulør - jeg læser noget andet, sådan som du skriver om den. Den er jo næsten så god at den kan ekse hjulet på en Puch Maxi på 3 kilometers afstand....

Nu ikke vild - Tomossen skal kunne klare noget gas, når nu dens ejer ynder at give os noget! Der er trods alt ikke tale om tortur med dertil indrettede pigdæk...

<< Forrige Side af 78 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes