| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er spørgsmålet så - Kubiqen nævner 3020I, og i brugtannoncerne er der både 3020A og 3020B - hvori ligger forskellene?
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er vist diskuteret tidligere, men det er b modellen der blev "berømt"
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Lars M Branchemedlem

VM Acoustics
Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
det er vist diskuteret tidligere, men det er b modellen der blev "berømt"
|
|
|
det var nu den oprindelige 3020, der blev "berømt" (bl.a. toptest i TAS) og Kurt von ørlefræsers 3020i er en temmelig sen variant. Det skal siges at 3020a, 3020b etc ikke blev regnet som andet end varianter af klasssikeren. Den højere bogstavbenævnelse betyder en nyere forstærker, men hvis man ser bort fra alderen kan man sagtens købe en tidlig forstærker for at duplikere Kurts test.
Da Hifiklubben introducerede 3020 kostede den 895 kr! Det var nok i starten af 80´erne.
mvh
Lars
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
dige skrev:
|
Det er snart beskæmmende og nedtrykkende at læse om Kurts og JoBo´s prisning af en total debil oldsag som en NAD 3020. Jeg mener I har forskruet hele lyttesceancen ved at definere hvad der er godt og ikke-godt:MOSFET er ikke godt, NAD er godt. Og videre: Kurt ( og den udelukkede JoBo) kan høre. De andre skal bare lære at høre som dem. Vor Herre bevar os.
Jeg ved positivt at JoBo ikke hører specielt godt, heller ikke dårligt. Han er bare hjernevasket/hjernefjernet og genindlæst af ScalaHIFI og tror alt musik skal hænge sammen, som de har bildt ham ind dernede. Kurt er fundamentalistisk traditionel HIFI nørd, der konkret udmønter sig i en "kun jeg ved hvad der dur" og så har han en sprogstil som gør folk ikke tør stå op mod ham - og derfor ender med at give ham ret i uhyrligheder, som eksempelvis at en NAD 3020 spiller godt - idag.
No way. En 3020 spiller træls, det har den altid gjort. Den har ikke styr på en pind og pludrer når den skal spille rent.
Efter dette indlæg skulle jeg sandsynligvis reflektorisk blive inviteret til en lyttesceance hvor jeg skulle medbringe min integrerede forstærker, der i terminologien skulle tæskes, slæbes efter en Tomos, ørles i, etc., men jeg siger pænt ellers tak. Jeg afslår på forhånd at deltage i en sceance hvor udfaldet er aftalt og indforstået på forhånd.
Hvis en NAD er index 100, er min integrerede 165. Det er dejligt!
|
|
|
Et indlæg med modspil, som der bestemt må være plads til i debatten. Jeg har selv en 3020 stående. Evt. skulle man sammenligne her, og se om NAD'en kun er god i jylland.
|
|
|
Slips, Dige og Jensen....hvornår kommer i med nogle udfordrere? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dag vi gider pjatte.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars M skrev:
"Da Hifiklubben introducerede 3020 kostede den 895 kr! Det var nok i starten af 80´erne."
tjah, b modellen kostede som sagt 1.495 i '86, så et eller andet har de vel forhåbentligvis lavet om?? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
rowingbike.com Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er forskellen paa den almindelige og b-modellen?
__________________ Mvh. the Rowingbiker
Checkout www.rowingbike.com
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg ville gerne stille op med en hca 2200mk2, efter John Curl anvisninger modificeret, gammel fettish sag. Den kan ikke skjule sin fet baggrund - gør sig rigtigt skidt med titanium diskanter -ha-ha, men det tror jeg nu heller ikke at kurt har -ha-ha.
Men hvis der var nogle der kunne stille med en Onkyo m508 samtidigt, ville jeg også finde det lidt interessant ?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Hey,
Jeg ville gerne stille op med en hca 2200mk2, efter John Curl anvisninger modificeret, gammel fettish sag. Den kan ikke skjule sin fet baggrund - gør sig rigtigt skidt med titanium diskanter -ha-ha, men det tror jeg nu heller ikke at kurt har -ha-ha.
Men hvis der var nogle der kunne stille med en Onkyo m508 samtidigt, ville jeg også finde det lidt interessant ? |
|
|
Fantastisk! Lad os få 3020 i gang med at gumle lidt på 2200éren. Så kan den jo altid spytte FETterne ud, hvis det skulle blive for meget. Bøvs!  Hvor mange bank tror du i øvrigt, at der kan ligge på sådan en smælderfed amerikaner
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kombattanterne begynder at melde sig! Forstærkerdoktoren har trukket VT 100´en op fra graven. Den er erklæret rask og udskrevet fra hospitalet uden aftale om ambulant kontrol. Så god er den blevet.
Så nu, Kurt Kreidler auf der Floret, nu kan du bare komme an, så skal jeg smelte din samling af elektronikskrot sammen. Og ved du hvad - min ældste dreng kan godt bruge en ny madkasse i retro-design - så jeg tager bare din plastikkasse med tilbage til underlaget for motorvejen mellem Jylland og Sjælland, når vi er færdig med at tortere kassen.
Må jeg forslå eksempelvis søndag den 24. oktober eller fredag den 29. oktober? Eller måske en dag i november??
MVH
En lettet pårørende
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor 3020 nærmer sig prisen på en brugt 508 i dk, kan jeg lige tilføje at i Japan koster en brugt 508 1400usd ! -ha-ha. Gad vide om der findes en japser kurt der sidder og inviterer til konkurrencer på sit 508 anlæg. Tomos Honda kubik kurt
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten. Jeg kan ikke spille med dyr bipolar teknologi foran det fet, så jeg tager selv noget gammelt ekstremt modificeret billigt udstyr med. 1bit, mosfet og rør woaaaaa :) - i prisklassen 5000 kr. ialt for drev, dac og forforstærker - brugt. Det skal jo være billigt. De næste opgraderinger skal principielt set være billigere end det foregående :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Nu hvor 3020 nærmer sig prisen på en brugt 508 i dk, kan jeg lige tilføje at i Japan koster en brugt 508 1400usd ! -ha-ha. Gad vide om der findes en japser kurt der sidder og inviterer til konkurrencer på sit 508 anlæg. Tomos Honda kubik kurt |
|
|
Han hedder vist Kawasaki Kaj San
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
| Forresten. Jeg kan ikke spille med dyr bipolar teknologi foran det fet, så jeg tager selv noget gammelt ekstremt modificeret billigt udstyr med. 1bit, mosfet og rør woaaaaa :) - i prisklassen 5000 kr. ialt for drev, dac og forforstærker - brugt. Det skal jo være billigt. De næste opgraderinger skal principielt set være billigere end det foregående :) |
|
|
Jamen lad os da få det arrangeret.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Kombattanterne begynder at melde sig! Forstærkerdoktoren har trukket VT 100´en op fra graven. Den er erklæret rask og udskrevet fra hospitalet uden aftale om ambulant kontrol. Så god er den blevet.
Så nu, Kurt Kreidler auf der Floret, nu kan du bare komme an, så skal jeg smelte din samling af elektronikskrot sammen. Og ved du hvad - min ældste dreng kan godt bruge en ny madkasse i retro-design - så jeg tager bare din plastikkasse med tilbage til underlaget for motorvejen mellem Jylland og Sjælland, når vi er færdig med at tortere kassen.
Må jeg forslå eksempelvis søndag den 24. oktober eller fredag den 29. oktober? Eller måske en dag i november??
MVH
En lettet pårørende |
|
|
Hejsa Mikke! Castillo de Las Kubikos står åbent for dig og VT100. Umiddelbart ser fredagen bedst ud for undertegnede. Er det sådan en bandit du har?
| VT100MKIII Specifications:
|
|
| POWER OUTPUT: 100 watts per channel continuous from 20Hz to 20kHz. 1kHz total harmonic distortion typically 1% at 100 watts, below .05% at 1 watt. Approximate actual power available at "clipping" 110 watts (1kHz). (Note that actual power output is dependent upon both line voltage and "condition" i. e.: if power line has high distortion, maximum power will be affected adversely, although from a listening standpoint this is not very critical.)
POWER BANDWIDTH: (-3dB points) 15Hz to 80kHz.
FREQUENCY RESPONSE: (-3dB points at 1 watt) 1Hz to 100 kHz.
INPUT SENSITIVITY: 1.9V RMS (Bal or SE) for rated output. (23.5 dB gain into 8 ohms.) |
|
INPUT IMPEDANCE: 200K ohms Balanced, 100K ohms Single-ended.
OUTPUT TAPS: 8 ohms, 4 ohms.
OUTPUT REGULATION: Approximately 0.8dB 8 ohm load to open circuit (Damping factor approximately 11).
OVERALL NEGATIVE FEEDBACK: 10dB.
SLEW RATE: 15 volts/microsecond.
RISE TIME: 3 microseconds.
HUM & NOISE: Less than 0.5mV RMS 95dB below rated output (IHF weighted, input shorted). |
|
POWER SUPPLY ENERGY STORAGE: Approximately 540 joules.
POWER REQUIREMENTS: 105-125VAC 60Hz (210-250VAC 50Hz) 585 watts at rated output, 750 watts maximum, 380 watts at "idle".
TUBES REQUIRED: (4 ) Matched pair 6550C Power Output; (4) 6H30 triodes.
DIMENSIONS : 19" (48.3 cm) W x 8.75" (22.2 cm) H x 19.5" (49.5 cm) D. Handles extend 1.5" (3.8 cm) forward.
WEIGHT: 65 lbs. (29.5 kg) Net; 83 lbs. (37.7 kg) Shipping.
Specifications subject to change without notice. |
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Hey,
Men hvis der var nogle der kunne stille med en Onkyo m508 samtidigt, ville jeg også finde det lidt interessant ? |
|
|
Er det sådan en fætter her, som du har på lager? Du ved jo, at jeg ikke har megen fidus til sikringskredsløb og den slags, når der er FETTER i dåsen. Jeg har derfor indkøbt en æske træge 90A sikringer. Så kan vi teste om mr. Krølle taler sandt omkring de dersens 90 ampere
(64 views/week) |
| 26 reviews |
4.23 of 5 |
MSRP: $1795.00 |
|
|
Description 250 watts per channel at 8 Ohm, 400 watts per channel at 4 Ohm, 800 watts bridged into 8 Ohm for monoblock - Performance: 90 amps peak current per channel - Balanced XLR inputs - Less than 0.02% THD < id=hidProductDescAll = value="Description 250 watts per channel at 8 Ohm, 400 watts per channel at 4 Ohm, 800 watts bridged into 8 Ohm for monoblock - Performance: 90 amps peak current per channel - Balanced XLR inputs - Less than 0.02% THD">
| |
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vist nogle der er glade for audioreview.com  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
kramer71 skrev:
|
Hey,
|
|
Er det sådan en fætter her, som du har på lager? Du ved jo, at jeg ikke har megen fidus til sikringskredsløb og den slags, når der er FETTER i dåsen. Jeg har derfor indkøbt en æske træge 90A sikringer. Så kan vi teste om mr. Krølle taler sandt omkring de dersens 90 ampere 
(64 views/week) |
| 26 reviews |
4.23 of 5 |
MSRP: $1795.00 |
|
|
Description 250 watts per channel at 8 Ohm, 400 watts per channel at 4 Ohm, 800 watts bridged into 8 Ohm for monoblock - Performance: 90 amps peak current per channel - Balanced XLR inputs - Less than 0.02% THD < id=hidProductDescAll = value="Description 250 watts per channel at 8 Ohm, 400 watts per channel at 4 Ohm, 800 watts bridged into 8 Ohm for monoblock - Performance: 90 amps peak current per channel - Balanced XLR inputs - Less than 0.02% THD">
| |
|
|
|
HVis der ikke var sikringskredsløb i den havde jeg selv brændt den af omkring 250 gange 
Den lugter i øvrigt ofte fælt af brændt computer når festen er bedst. Men den nægter at dø - også selvom jeg har loddet omkring 35 kondensatorer ud af den ! what we need is low speed....ha-ha
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fredag den 29. oktober er fin. Og det er en sådan bandit, jeg har. Det er bare mkII udgaven. En af mkII erens fordele fremfor mkIII er eksempelvis at den er markant billigere på brugtmarkedet.
Send mig en PB om mødetid og -sted.
MVH Mikke
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, hvad koster sådan en rørbørge mk 2 brugt ?
|
| Til top |
|
| |