Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD3020...hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 78
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hvad vil du give? Det er muligvis lige det den koster. Alting er jo principielt til salg.
Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Har du is i maven venter du med at byde til efter den 29/10, der kan brugtprisen se dramatisk anderledes ud.....

Til Kurt:

Har du på baggrund af dine test imellem 7020 og 3020i nogle kommentare til forskellen i lyd?

Placeringen af lytterne tæt på udgangen og kun to kontra 4 er jo den fysiske forskel. Der er også som du nævner det trafoen.

På diagrammet ses at seriespolen på i-en er parallelkoblet med en modstand, som ikke findes på originalen. Dette kan gøre noget, da dette sker udenfor modkoblingssløjfen? Den originale Hiraga Klasse A er forøvrigt uden denne typiske spole og også uden tilhørende zobel netværk. Dette er jo det nogle kabelfabrikanter tager mange penge for at tilføje....har du prøvet deres lydmæssige indflydelse?

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:
Hvad vil du give? Det er muligvis lige det den koster. Alting er jo principielt til salg.

Ha-ha. Jeg tvivler på, at jeg har noget at bytte med.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Har du is i maven venter du med at byde til efter den 29/10, der kan brugtprisen se dramatisk anderledes ud.....

Så er det godt at jeg også kan skaffe en 3020 af den gode helt gamle slags, efter at sønnika brændte den 7020 af. Nu må vi se.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

He He! !
Belært af den kære Troels!
Han satte Rotel til salg dagen derpå .
Den fik da osse en umanerligt stor stak bank af 3020 I.
Gad vide om den opdagede hvad det var der ramte den?

Til Kurt:

Har du på baggrund af dine test imellem 7020 og 3020i nogle kommentare til forskellen i lyd? Ja! Men jeg kan ikke helt forklare dig endnu hvad det skyldes.
Men mit eksemplar af 3020 I er mere tør i det end 7020 var. 7020 havde noget lidt mere letflydende over sig. Samtidig fandt jeg klangballancen mere naturlig over 7020. 3020 Injection har på den måde lidt mere fokus på dynamikken og det er egentlig ikke noget godt tegn. En reproduktion af noget der IKKE havde fokus på dynamikken, skal ikke pludselig fokusere på dynamikken, forstår du?
7020 spiller lidt mere ubesværet i forhold til min 3020 I.
Man kan ikke sige, at den ene havde en bedre eller mere bund/top el. lign. Bare lidt mere "candle light" over 7020. Designmæssigt var sagen dog en anden.
Sådan en 7020 med blinkende lygter er eddermame grim

Placeringen af lytterne tæt på udgangen og kun to kontra 4 er jo den fysiske forskel. Der er også som du nævner det trafoen. Ja! De ser unægteligt noget forskellige ud.

På diagrammet ses at seriespolen på i-en er parallelkoblet med en modstand, som ikke findes på originalen. Dette kan gøre noget, da dette sker udenfor modkoblingssløjfen? Den originale Hiraga Klasse A er forøvrigt uden denne typiske spole og også uden tilhørende zobel netværk. Dette er jo det nogle kabelfabrikanter tager mange penge for at tilføje....har du prøvet deres lydmæssige indflydelse? Nej! Jeg har som sagt ikke villet pille ved noget, som kører fint. 3020 I er med andre ord som ny. Faktisk er den ualmindeligt velholdt og må så være et enormt beløb værd. Man retter jo ikke på et kunstværk, forstår du?
Hvor finder du i øvrigt diagrammerne?

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvaeee... er tråden helt død?? Er der ikke flere der tør stille op til rocker-tæsk af en 3020'er???
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Hvaeee... er tråden helt død?? Er der ikke flere der tør stille op til rocker-tæsk af en 3020'er???

Alt ser ud til, at der skal foretages en seriøs rektal exploration af VT100MKII på fredag.
Ærede hr. Mikke har bebudet sin ankomst i selskab med ovenstående monster.
Svinet skal have det glatte lag, hvilket vil sige at drøbelen skal exiteres til et hosteanfold med lysebrunt opstød nedefra.
Den skal nemlig ha´ja den skal så.
Kom ikke her med alt det bredrøvede amerikanerfis.
En flyder ja da, men det bliver da kedeligt efterhånden, især når der med tiden er ketchup på hele forsædet.
Så der er gang i den endnu, 3020 er pt. i træningslejr. Den kan nu klare 30 min kortslutning og en overspænding på i alt 456V.
Så kører det osse bare, specielt er den heftig med et par frankfurtere on top.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ja, ja det er godt med dig. Nu har VT 100´en fået pudset rør: En del destilleret vand, en del denatureret (ellers er der bare nogen, der drikker det) sprit og en lille sjat eddike. Så poleres alle rørene i en let anvendt thaitrusse af silke. Nu er lyden langt mere glasklar og gennemsigtig.

Den lille brune madkasse fra sidst i 70´erne kan bare vente sig. Den får høvl på fredag...

Nærmere beskrivelse af medlidenhedsdrabet på en 3020´er følger!

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hehe Mikke - that's the spirit - kill kill 

Glæder mig til at høre nærmere...

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

YES YES YES!

En ægte kamikaze! .

Sådan skal det være!
Manner hvor det klør i nallerne efter at baldre flasker

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Ja, ja det er godt med dig. Nu har VT 100´en fået pudset rør: En del destilleret vand, en del denatureret (ellers er der bare nogen, der drikker det) sprit og en lille sjat eddike. Så poleres alle rørene i en let anvendt thaitrusse af silke. Nu er lyden langt mere glasklar og gennemsigtig.
Hvad er der nu galt med hospitalssprit?Blurry Drunk
Den der med thaitrussen har jeg ikke prøvet på 3020 endnu, kan man få lidt flere detaljer omkring den korrekte fremgangsmåde?
Må man selv være den, der har anvendt dem?

Den lille brune madkasse fra sidst i 70´erne kan bare vente sig. Den får høvl på fredag... Det ville da glæde den gamle her, men var dig, der er modstand i den gamle rodekasse!

Nærmere beskrivelse af medlidenhedsdrabet på en 3020´er følger!
Alternativt har jeg indkøbt en frisk forsyning af hagl til min luftbøsse, så vi kan gøre det af med VT100 med manér. Nedskydning af flaskerne efterfulgt af hurtigløb hen over glasskårene i med bare fødder - afsæt og landing i VT100MKII som selvfølgelig er tændt.
Herefter 4km dobbelt Everton slæb - rigtigt gættet - 2 Evertoner for fulde omdrejninger, med VT100 bagefter. Gnister og småstumper over hele kvarteret.
Til sidst gravøl eller evt. resten af hospitalsspritten og fællessang.

Sikke et program hva`?

PS!
Hvad er det for en dimmer, som man ser på din avatar Mikke, er det en slags pålægsmaskine eler hvad?

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

(TROMMEHVIRVEL)

Nedtælling til showdown in Aarhus!

VT 100 er i topform.

Min anakronisme af en spillemaskine (Studietto) har været skånet for melodiøs musik i tvivlsomme optagelser, men har udelukkende spillet audiofile lyde frembragt af Rumænske hyrder ved blæsning gennem gedelårbensknogler de sidste par dage.

VT 100 er således specielt konditioneret til at definere rumklang, attak, transienter, top og bund osv.

Jeg har slidt et par thaitrusser op ved polering af maskinen.

Hospitalsspritten er indforskrevet til indvortes brug.

VT 100 er spændt fast på min grå mælkekasse der sidder bag på min PUCH Bergmeister. Jeg har min lædervest og mine sorte kappeløse træsko på.

Kort sagt Mikke og hans bæst af en maskine er klar!
To dage endnu. Curtis Kreidler var dig!!!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

(TROMMEHVIRVEL)

Nedtælling til showdown in Aarhus!

VT 100 er i topform.

Min anakronisme af en spillemaskine (Studietto) har været skånet for melodiøs musik i tvivlsomme optagelser, men har udelukkende spillet audiofile lyde frembragt af Rumænske hyrder ved blæsning gennem gedelårbensknogler de sidste par dage.

VT 100 er således specielt konditioneret til at definere rumklang, attak, transienter, top og bund osv.

Jeg har slidt et par thaitrusser op ved polering af maskinen.

Hospitalsspritten er indforskrevet til indvortes brug.

VT 100 er spændt fast på min grå mælkekasse der sidder bag på min PUCH Bergmeister. Jeg har min lædervest og mine sorte kappeløse træsko på.

Kort sagt Mikke og hans bæst af en maskine er klar!
To dage endnu. Curtis Kreidler var dig!!!

Yahoooo!
(Finjusteret Everton maskine som køres op og ned mellem 5.500 og 7.000 omdr/min)

Har vinylhøvlen frembragt den slags frygtindgydende spektakel uha!
Jeg hører frygtsomme raslelyde fra det billige bliklåg på 3020 Nervous 2.
Eller måske er det bare iver efter at gøre kål på den VT100.Body Builder
3020 er godt nok i form som aldrig før, den har de seneste dage fået kortsluttet udgangen i en hel time, samtidig med at kølerillerne var fyldt godt op med kartoffelmos - spildte lidt, da jeg ville polere den lidt i resten af hospitalsspritten hiks!

Bum
Det hemmelige våben er dog ingen ringere end RR for fulde gardiner. (RR = Selveste Richard Ragnvald)
Det konditionerer ethvert forstærker kredsløb i en grad, så det vil være i stand til at gengive hvad som helst, inkl. brunsthylet fra en fuldvoksen hankamel og endda op til 25 min. tale af Ole Stavad ouhada!

Så selvsikkerheden ligefrem lyser ud af lysdioden, så den er klar til både Moonwalkerog Ballerina

Nu håber jeg så ikke den der blegfisede VT 100 mister modet ligesom sidst Club Me.
Det skal nok blive både spændende og nervepirrende.
Festen gemmer vi til sidst, det er bedst at kompostere rørforstærkere ud på aftenen .

PS!
Total respekt for dit smagfulde outfit.
Kan vi ikke få billeder, så kvinderne kan sukke lidt?

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

tror nu at en Exposure 20 super kan give den gammle nad bølle bank
Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:
tror nu at en Exposure 20 super kan give den gammle nad bølle bank

Har vi så endnu en udfordrer i fælden eller hvad?
Hvornår får vi lov at desintegrere sådan en svend?
Glæder mig helt afsindigt til, at fylde den med lidt af det goé Relieved.

When does it suit you?

jamhvasåda?
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Oprinder så dagen hvor vi kan mæske os i "Also sprach..", og i fællesskab recitere derfra: "De stakler, ved de ikke at 3020 er død..." og "Hifi er en line spændt over en kløft mellem en Everton og en 3020"?..

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Curtis du kan godt glemme det der med billeder af mig og min Bergmeister med mælkekasse. PUCH med grå mælkekasse er kunst og lader sig ikke afbilde uden videre.

Og mht min tøjsmag - så vent du bare. Om 6 måneder kan du se tøjet på modellerne fra Milano. Trendsetter kalder man mig.

Vi ses til den store duel.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

hvad med nogle officielle væddemål?

jeg sætter et signal kabel på at det bliver et tæt opløb som 3020 vinder med så lidt at der bliver råbt "målfoto!" resten af året.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Ja Belles er godt på plads.. og klar til at blive tabt ovenpå den rustne madkasse.. dog ser den sig helst i selskab med passende pre da den er lidt nervøs for den fine detal med lås og det hele

20 år gammel integreret til en tusse vs ny 30 k´s effekt handmade in the us.. hvem byder på resultatet ?

dette ville være en skalp den kan være stolt af.. men tror nu nok ARc sender nad til tælling på Fredag, og så er det jo ik sjovt mere

"At $4995, although not a small chunk of change, this component feels like a bargain. This amplifier is your personal ticket to see your favorite artist anytime you wish.

For those considering a future amplifier purchase, do yourself a favor and give the VT100 Mk II a test drive, but before doing so, have your greenbacks ready. You are likely to have a hard time living without this amp.

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

<< Forrige Side af 78 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes