| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Curtis du kan godt glemme det der med billeder af mig og min Bergmeister med mælkekasse. PUCH med grå mælkekasse er kunst og lader sig ikke afbilde uden videre.
Og mht min tøjsmag - så vent du bare. Om 6 måneder kan du se tøjet på modellerne fra Milano. Trendsetter kalder man mig.
Vi ses til den store duel. |
|
|
Aarrrrrrrrghhhhhh! Pigerne på office havde ellers krævet nøgenbilleder af supermand på Bergmeister. Nu bliver jeg hængt. Trendsætter er jo netop det jeg siger - smagfuldt og yderst modebevidst. Hvilket modehus kommer træskoene fra om jeg må spørge?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Ja Belles er godt på plads.. og klar til at blive tabt ovenpå den rustne madkasse.. dog ser den sig helst i selskab med passende pre da den er lidt nervøs for den fine detal med lås og det hele
20 år gammel integreret til en tusse vs ny 30 k´s effekt handmade in the us.. hvem byder på resultatet ?
dette ville være en skalp den kan være stolt af.. men tror nu nok ARc sender nad til tælling på Fredag, og så er det jo ik sjovt mere 

"At $4995, although not a small chunk of change, this component feels like a bargain. This amplifier is your personal ticket to see your favorite artist anytime you wish.
For those considering a future amplifier purchase, do yourself a favor and give the VT100 Mk II a test drive, but before doing so, have your greenbacks ready. You are likely to have a hard time living without this amp.
|
|
|
Ups! Må jeg lige få målene på den dimmer, den ser ud til , at være for stor til min kompostkværn.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Ja Belles er godt på plads.. og klar til at blive tabt ovenpå den rustne madkasse.. dog ser den sig helst i selskab med passende pre da den er lidt nervøs for den fine detal med lås og det hele
20 år gammel integreret til en tusse vs ny 30 k´s effekt handmade in the us.. hvem byder på resultatet ?
dette ville være en skalp den kan være stolt af.. men tror nu nok ARc sender nad til tælling på Fredag, og så er det jo ik sjovt mere 
|
|
|
Ja ja! Vær kun beredt kære live 21. Når rodekassen har kværnet glasmonsteret, så kommer turen til din FET befængte aluminiumskasse. Den har jeg i øvrigt tænkt meget på, om ikke den kunne blive en pæn sidevogn til én af mine Evertoner  . Hvad siger du? Skal der 14, 16 eller 20" hjul på sådan en fidus?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu glemmer du pre os kommer med, så mon ik det kan blive til lidt mere end en sidevogn så din detal kommer os på arbejde, og da jeg har haft begge hjemme hos mig selv kan jeg love den får røde ører dog er jeg nervøs for dine speakers når de får 250 rigtige watt i hovedet.. nu sidder enhederne ordentligt fast ik ? find du bare rachmaninoff eller noget carl off frem, så skal du høre hvad din Nad ikke kan, eller namit som vi ligesågodt kan tage med nu når NADén bliver flov 
en lille sjov ting er dens phono sektion hvis du har din plov fremme, den er yderst hygsom 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
nu glemmer du pre os kommer med, så mon ik det kan blive til lidt mere end en sidevogn så din detal kommer os på arbejde, og da jeg har haft begge hjemme hos mig selv kan jeg love den får røde ører dog er jeg nervøs for dine speakers når de får 250 rigtige watt i hovedet.. nu sidder enhederne ordentligt fast ik ? find du bare rachmaninoff eller noget carl off frem, så skal du høre hvad din Nad ikke kan, eller namit som vi ligesågodt kan tage med nu når NADén bliver flov 
en lille sjov ting er dens phono sektion hvis du har din plov fremme, den er yderst hygsom 
|
|
|
Hejsa Levendeenogtyve! Kan du ikke lægge nogle pics til os af den der børneforstærker, så vi kan se dyret før det bliver hulet ud og får monteret barnevognshjul  . I øvrigt er Namit ikke på job for tiden, lige nu trækkes jeg med min monster 3020 AKA Dali Gravity. Min plov blev pensioneret for år tilbage desværre. PS! Tror du forresten færdselsloven siger noget om hvor hurtigt man må køre i en Amerikansk forstærker med hjul på? PSS! fantastisk du også har en pre med, den levnes ikke mange chancer her på Castillo Del Kubikos. Men det får du jo selv at høre. Umodkoblet, diskret bipolar teknik med masser af båndbredde og helt uhørt temparaturstabilisering sparker boller, så tryllefløjten ligesom næsten ligger helt naturligt til en rusten herrestemme  . Manner det bliver sjovt. Den kan vi måske bruge til fruens pessar efetr udhuling. Vi må hellere finde et tidspunkt for massakren. Kom med et forslag, så jeg kan forberede 3020 på blodbadet.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
For fanden da mikkel ræv hvorfor har du ikke ringet til mig , jensen ville godt med op til kuk kuk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo i butikken!
Så fik vi ellers afprøvet VT100MKII. Den ankom i selskab med Mikke i en sand kaskade af vand. Det var lige ved at kunne kaldes en submarine amp. Vi fik dyret tilsluttet og tændt, og slap med et par enkelte hvæs og stikflammer, så var vi kørende. Efter en times turde vi nærme os dyret. Vi spillede lidt Rachmaninoff, lidt Sorten Muld, lidt Sara K på Chesky, lidt Monster orgel + det løse. Herefter skift til rodebunken. Omgående står det klart, at her er 2 helt forskellige tolkninger af samme programmateriale. Hvor VT100MKII egentlig præsterer en gengivelse med en let men ret afrulning opefter, her gør 3020 ligesom stadig et forsøg på at nå opefter. Om det lige er lykkedes vil jeg/vi måske nok ikke helt sige, men den prøver da. Nedefter nuancerer 3020 mere end VT100MKII, hvilket jo er rimeligt naturligt for rør kontra transistorer. 3020 virker som om den har en lidt højere dæmpningsfaktor end VT100. Når man skiftede mellem disse 2 amps, så var der også en påfaldende egenskab, nemlig at 3020 spiller fremad, måske lige lovlig meget fremad, men hæderligt. Her er VT100 mere introverteret, man oplever det om den vender ryggen lidt til. Men den gør det alligevel rimeligt elegant, fordi den ikke sådan samtidig blotter nummeren eller på anden måde slipper ubehageligheder ud. Der er en mening med den amp, om man så må sige. Det bragte egentlig forsamlingen videre til noget, man måske kan konkludere er en konklusion, fordi der var egentlig igen forbløffelse over den performance, som rodekassen fra Kina præsterede. Samtidig stod der også rimelig respekt om VT100MKII. Der var således ingen tegn på ørlekramper hos nogen af de forsamlede. Heller ikke spasmer i ølkrusarmen hen over de glohede flasker. Ikke engang Tomostræk var der optræk til, men nu var der jo også regnvejr.
Undertegnede i allerhøjeste selverværdighed, må endda måske indrømme, at højheden ham selv, kortvarigt var i tvivl om hvilken højheden skulle vælge, men så faldt valget naturligvis til sidst på "ingen af dem". Men stor repsekt om dem begge. Som Mikke udtrykte det. "Jeg vil ikke rigtigt være ked af nogen af dem". Og hermed fik han så sandeligen ret. Det mener jeg tilmed han godt kan være lidt stolt over, idet mit set-up i øvrigt svarer nogenlunde til 12m rektal exploration, med andre ord, der er ikke noget der ikke er blevet kigget efter. VT100MKII vil jeg foreslå til at indgå i en lidt mere tilgivende sammenhæng, ligesom i øvrigt også 3020 bør gøre det. Man kunne f.eks. i stedet for mine kabler, bruge lidt økologisk medister istedet, det vil klart give en lidt mere kødelig oplevelse.
Til sidst satte vi min egen monster 3020 til, den gider jeg ikke selv skrive om, det kan andre der lyttede gøre.
Tak herfra til Mikke og VT100MKII, der gjorde den lange rejse hertil. Jeg mener den løber rundt med en halv laurbærkrans og livet i behold på nuværende tidspunkt. 3020 ligger igen i skarp træning, vi nåede lige at få godt gang i gløderne igen ud på aftenen, det var jo lidt halvkoldt.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tsk tsk en uafgjort.. men ja må have været svært at bedømme to vidt forskellige amps.. men det lader jo til nad 3020 kom fra mødet med skindet i behold.. du får lige tid til at optimere lidt på din reserve nad så du har noget i baghånden. for din madkasse skal da op i et helt andet gear hvis den skal være med når amerikanerne kommer 
Tænkte på det ku være sjovt os at slæbe min plov med og så samtidig give din cd baghjul. så er fordelen os at det kun er kabler og speaker der bliver skiftet fra mit setup, men så bliver tiden jo ligepludselig os et tema 
skal lige rundt på charme offensiv og se hvem der tør låne mig en bil..
datoen vælger du selv.. tirsdag passer dog mig imponerende godt, men kan godt se du måske skal have lidt tid til at sende hospicekandidaten på træningslejr 
Aftenens forløb fra fynboen glæder jeg mig dog meget til at høre 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
tsk tsk en uafgjort.. men ja må have været svært at bedømme to vidt forskellige amps.. men det lader jo til nad 3020 kom fra mødet med skindet i behold.. du får lige tid til at optimere lidt på din reserve nad så du har noget i baghånden. for din madkasse skal da op i et helt andet gear hvis den skal være med når amerikanerne kommer Det var faktisk ikke helt nemt. De er så forskellige, at man næsten ikke tror det. VT100 er lidt begrænset mht. dynamik, men den gør ikke for alvor noget forkert. Man er tilbøjelig til at høre mere akustisk musik med den på. NAD rocks and rolls.
Tænkte på det ku være sjovt os at slæbe min plov med og så samtidig give din cd baghjul. så er fordelen os at det kun er kabler og speaker der bliver skiftet fra mit setup, men så bliver tiden jo ligepludselig os et tema Jamen hvis du mener det er et issue, så da gerne for mig.
skal lige rundt på charme offensiv og se hvem der tør låne mig en bil..
datoen vælger du selv.. tirsdag passer dog mig imponerende godt, men kan godt se du måske skal have lidt tid til at sende hospicekandidaten på træningslejr Affaldsspanden er da nu ved godt mod endnu, så deter ikke sådan de store hensyn der skal tages.
Aftenens forløb fra fynboen glæder jeg mig dog meget til at høre Gør jeg bestemt også, men jeg ved han har lidt travlt i dag. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ovenover fik i den sminkede opfattelse fra knallerttuningens mester Kurt von der Kreidler. Her kommer den rene sandhed:
Det var en mørk og regnfuld aften. Ridder Mikke havde besteget sin ganger og trådt pedalerne gennem regnvejret mod det høje og kolde nordvest. Med sig havde han sin trusty old warhorse, VT 100.
Vel ankommen så jeg den formastelige udfordrer - en uanselig brun madkasse, der oven i købet stod med ryggen til, som var den allerede kyst ved tanken om den gang smæk, aftenen jo skulle medføre.
Frem med bananlikøren tænkte jeg - og gav den lille brune et par deciliter direkte ned i kølerillerne. Det skal nok hjælpe udfaldet den rigtige vej, tænkte jeg.
Og så begyndte sessionen. Første hug - lige i leverregionen på den lille brune - Rachi 2. klaverkoncert med Earl Wild og Jascha Horenstein!
Tag den du lille brune! Gengiv fornemmelsen af tilstedeværelse, hvis du kan! Armene var på vej op over hovedet da Kurt der Kreidlermeister satte en Dorianskive med Billeder fra en udstilling udsat for orgel på spillen.
Hvad skulle det dog til for? Her var jo dyb, lækker og defineret bas! Desværre på den lille brune, altså! Bananlikøren havde ikke hjulpet en disse.
Hrmpfff. Man måtte enes om at VT 100 spillede bagud i rummet mens den lille brune smed musikken mere ud i ansigtet på tilhøreren. Tænk hvis den lille brune var blevet vendt rigtigt, så den ikke kiggede ind i væggen. Hvordan mon det så havde set ud?
Begge maskiner kunne trække sig nogenlunde værdigt ud af kampen. Den lille brune er en overraskende god duellant, mens VT 100 fortsat kunne være lidt stolt.
- det vil sige indtil en eller anden satte et monster af en forstærker til lige før Mikke og PUCH Bergmeister med den grå mælkekasse skulle hjem igen. Føj for helvede hvor den store maskine lød godt. Den ville jeg gerne have på permanent besøg i Mikke saloner.
Her ser man forsøgsopstillingen:

Læg mærke til den lille brune sag, der står med ryggen til. Det er faktisk en forstærker... Heldigt at Kurt Kubik ikke opdagede det med bananlikøren!
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, hvor langt står højttalerne fra hinanden?
Hvor langt sidder man fra?
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scha Schkulle da for syv osse da! Så tror da pokker jeg blev bedugget, da jeg suttede på 3020 i eftermiddags. Den duftede så herligt, så jeg blev nådt til at smage. Den var vist lavet på essens og hospitalssprit hvaba?  Man jah! De kunne ét og andet begge to - og ganske rigtigt er der ét eller andet "enten eller" over de to duellanter. Men hvis jeg nu havde sådan en VT 100 selv, så ville jeg da nok have en 3020 stående også, så jeg havde den at spille på, når jeg var kommet til at vælte hospitalsspritten ned over udgangsrørene og den måtte til behandling. Det er stadig lidt af en bombe den blikpotte - am I right? Monster 3020 er giftig, me det manglede da også bare, det overraskende er måden den er det på.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Hmm, hvor langt står højttalerne fra hinanden?
Hvor langt sidder man fra?
|
|
|
Der er 3,1m mellem speakers og ca. lige så langt til lyttepositionen. Ingen "toe in"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 03:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... blandede oplevelser....
det ser ud til at vi endnu en gang har en forskellig opfattelse af rør og transistor?
og ikke mindst hvem vinderen var
da jeg ikke bryder mig om at få lyden smidt i hovedet som skidt fra en spædekalv, ja så må jeg, på baggrund af det rapporterede, anse vt 100 for vinderen.... ak ja, endnu et tabt væddemål.... det er ved at være en bekostelig fornøjelse... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
VInderen? Hmmmm, den eneste 3020i har fået smæk af er jo dens bedstefar...jeg opfatter testen som om at VT100 er nærmeste omvej til god lyd....3020 den direkte....men begge med gode resultater.
Også ros til Mikke for at stille op i torturkammeret med hans øjesten...ægte entuiasme! 
Denne tråds tema om forstærker konstruktion syntes at give overraskende bølger på tværs af de trationelle skæl.....
Det er nok ikke bananlikøren. På trods af at den har pris, udseende og kvalitetsfornemmelse imod sig virker NAD'en jo forbløffende. Jeg tror den faldt i trylledrikken som lille...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| da jeg ikke bryder mig om at få lyden smidt i hovedet som skidt fra en spædekalv, ja så må jeg, på baggrund af det rapporterede, anse vt 100 for vinderen.... ak ja, endnu et tabt væddemål.... det er ved at være en bekostelig fornøjelse... |
|
|
Jeg var nu ikke så irreteret over at få lyden smidt i hovedet på den måde 3020 gjorde det. Det har jeg oplevet værre. Så hvis valget står imellem den og AR's måde at gøre det på så er jeg nu altså mest til det første. En krone på vægt skålen er også at jeg kedede mig mere over musikken med rørene på end med 3020'eren for nu at hive den dimension ind i billedet. Ikke at jeg ikke kan forstå hvis nogle finder det rørlyd AR'en nu havde besnærende, men så hellere det engagement 3020 lagde for dagen. Ellers er jeg enig i hvad der er blevet sagt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
hmm... blandede oplevelser....
det ser ud til at vi endnu en gang har en forskellig opfattelse af rør og transistor?
og ikke mindst hvem vinderen var
Jamen jeg tror ikke vi var særligt uenige. VT100 havde noget musikalsk befordrende og intimt over musik, som baserede sig på akustiske instrumenter uden et stort behov for nuancering i suboktaverne. 3020 var større og mere fremadrettet i lydbilledet, rummet var større, suboktaverne væsentligt mere skarptskårne, ligesom den forsøger at gengive ét eller andet i de øvre oktaver. Man kan bare ikke kalde den velopløst deroppe. Men den er særdeles udmærket til at trykke et monsterorgel af på, ligesom den typiske rytmiske musik, havde mere gå på mod over sig på 3020. Så man kan ikke sige, at den ene var smag og den anden reproduktion. De er lidt smag begge 2.
da jeg ikke bryder mig om at få lyden smidt i hovedet som skidt fra en spædekalv, ja så må jeg, på baggrund af det rapporterede, anse vt 100 for vinderen.... ak ja, endnu et tabt væddemål.... det er ved at være en bekostelig fornøjelse... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da ikke være meningen at denne tråd er død, bare fordi 3020´eren næsten fik sit banesår i fredags. Er der ikke nye udfordrere, Kurt von der Kreidler? Er det virkelig sandt at den lille brune sag kan få lov til at gå (næsten) ubesejret på pension?
Lad os få nye udfordrere på banen!
Jensen - kan du ikke tage til knallertværkstedet på ungdomsskolen og mule 3020´eren med en Rogue?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har taget kubikkens næste tirsdag eller onsdag han har mulighed og mandshjerte nok til at lade madkassen møde sin overmand  dog skal der lige fremskaffes et køretøj, men burde ik være noget problem.. Belles 350A er på vej
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Jeg har taget kubikkens næste tirsdag eller onsdag han har mulighed og mandshjerte nok til at lade madkassen møde sin overmand dog skal der lige fremskaffes et køretøj, men burde ik være noget problem.. Belles 350A er på vej |
|
|
3020 er topgejlet og mere end almindeligt klar.
|
| Til top |
|
| |