| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal vi se om Jeg kan fremskaffe et lift til på onsdag ? turen derud er ik noget problem. skal bare lige finde ud af at komme hjem igen. så ville være cool hvis der ville en motoreret sekundant nær silkeborg med på roadtrip  ellers er der næste uge hvor Belles har fået en "lille" opgradering i form af nogle netkabler fra ingen ringere end Ghammel og suhr. så opgaven bliver bestemt ikke lettere med tiden
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
skal vi se om Jeg kan fremskaffe et lift til på onsdag ? turen derud er ik noget problem. skal bare lige finde ud af at komme hjem igen. så ville være cool hvis der ville en motoreret sekundant nær silkeborg med på roadtrip ellers er der næste uge hvor Belles har fået en "lille" opgradering i form af nogle netkabler fra ingen ringere end Ghammel og suhr. så opgaven bliver bestemt ikke lettere med tiden  |
|
|
Jamen hvis det lykkes, så har vi jo gang i den igen igen. 3020 tripper rundt og slår gnister allerede, så Belles kan godt trække i træningsdragten. Har du prøvet at kortslutte udgangen på den? Det der Ghamle og Suhre netkabel, skulle vel ikke være en eller anden monsterpølse på 3-4 kvmm snoet rundt om en tørret ornebandit eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt, hvordan vil du bedømme ur-3020 imod VT100? Den slog jo 3020i? Da i prøvede ur-modellen, testede i så både lab-in og normal-in? Det ville være gode input med en beskrivelse af forskellen her....
Angående diagrammer er de her:
http://www.tcaas.btinternet.co.uk/index-4.htm
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Det der Ghamle og Suhre netkabel, skulle vel ikke være en eller anden monsterpølse på 3-4 kvmm snoet rundt om en tørret ornebandit eller hvad? |
|
|
Arrrrgh... du gættede det - næsten.
De er nemlig også bandlyst af en ægte Thahitiansk woodoo-heksedoktor, påstænket frisk kyllingeblod samt tilsagt lokale eder og forbandelser. Altså ægte woodoo! ;-)
Kan du i øvrigt mærke, hvordan grebet langsomt, men sikkert strammes om 3020'eren?
Den har vist ikke langt igen ;-)
Med woodoo-hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tirsdag om en uge har jeg fået kørelejlighed til kirke.. desværre kunne tomos rytteren ik i aften grundet han ik vil forsyrres under idols sådan kan det jo gå, men hvis han ellers kan løsrive sig under selvsamme program næste uge står jeg og banker på stalddøren.. dog er turen hjem stadig ik planlagt, så en sekundant nær silkeborg søges stadigvæk kom ud af hulerne og se Nad blive ristet over en fettet ild.
Ja kan nu os i morgen.. men igen kræver desværre lige at der er en sekundant i nærheden.. kom ud og leg med os 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Arrrrgh... du gættede det - næsten. Jeg kan lugte sådan en ornebandit på 50km afstand.
De er nemlig også bandlyst af en ægte Thahitiansk woodoo-heksedoktor, påstænket frisk kyllingeblod samt tilsagt lokale eder og forbandelser. Altså ægte woodoo! ;-) Det havde jeg ikke lige opsnappet, men nu du siger det, så havde jeg da en vis fornemmelse af en slags, men det viste sig bare at være diaré . Men underbukserne er skiftet, så det havde jeg helt glat glemt.
Kan du i øvrigt mærke, hvordan grebet langsomt, men sikkert strammes om 3020'eren? Gid det var såvel . Jeg fornemmer betydeligt mere en bredrøvet fuldfed amerikaner rende panden mod "jernnæven i skrotbunken." Jeg tror der bliver kamp, så gnister og afbrændte komponenter ryger rundt i lokalet.
 Jeg har i øvrigt osse skaffet hjul til monsteret, så vi kan få lave en fornuftig sidevogn ud af den, når den er hulet ud.
Den har vist ikke langt igen ;-) 3020 Rocks and rules forever, tror jeg da.
Med woodoo-hilsen G&S |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Tirsdag om en uge har jeg fået kørelejlighed til kirke.. desværre kunne tomos rytteren ik i aften grundet han ik vil forsyrres under idols sådan kan det jo gå, men hvis han ellers kan løsrive sig under selvsamme program næste uge står jeg og banker på stalddøren.. dog er turen hjem stadig ik planlagt, så en sekundant nær silkeborg søges stadigvæk kom ud af hulerne og se Nad blive ristet over en fettet ild.
Ja kan nu os i morgen.. men igen kræver desværre lige at der er en sekundant i nærheden.. kom ud og leg med os  |
|
|
Tirsdag i næste uge er hermed udråbt til dommens dag  . Den dag Belles blev sidevognsproducent. Den vil helt sikkert se kæk ud på siden af fars fineste Tomes  . Kan vi måske også få syet en presenning til den? Hvad mener du om f.eks. en matchende styrthjelm? Kan vi lave sådan én af dine speakers eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom nu.. bring et offer og få de dalier til en styrthjelm.. så er de da nyttige.....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Det der Ghamle og Suhre netkabel, skulle vel ikke være en eller anden monsterpølse på 3-4 kvmm snoet rundt om en tørret ornebandit eller hvad?
|
|
|
Det er nok et kabel du vil finde interessant at teste, jeg bruger selv netkabler model G&S her i hytten og jeg tror egentligt de bliver i systemet. Det jeg oplever med dem, i forbindelse med Belles grejet, er en bemærkelsesværdig forbedring i dynamik og transientrespons uden tendens til farvning eller mudring af lyden.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Kurt, hvordan vil du bedømme ur-3020 imod VT100? Den slog jo 3020i? Da i prøvede ur-modellen, testede i så både lab-in og normal-in? Det ville være gode input med en beskrivelse af forskellen her....
Angående diagrammer er de her:
http://www.tcaas.btinternet.co.uk/index-4.htm
|
|
|
Hvis nogen kan finde en ur-3020´er er Mikke klar til fornyet kamp! Denne gang skal det dog foregå på Fyn! Så skal der lyttes til musik! Men lur mig om nogen tør. VT 100 på hjemmebane! Der er dømt amerikansk sejrsdans.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved har kampen mellem Belles og 3020 fundet sted - LAD HØRE!!!
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt er nok ved psykolog efter at være blevet kørt midt over '
Men stor der ikke tirdag i næste uge?? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er først Planlagt til på tirsdag så nej madkassen har lidt lånt tid at hovere i endnu..
Dog er der tiltag for at få testen flyttet til Søndag.. Så Acer kan komme med til lidt "klarsyn"
Dog er det endnu uvist om den gode tomosrytter kan finde tiden der..
Men hvis det bliver rykket til søndag går planen ud på at starte ved ni tiden foran silkeborg Kirke, lidt hurtig syndsbekendelse osv og så videre til pinsekirken, når alle religioner er dækket vil turen gå ud til Århus Frikirke ved 16 tiden
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok - vi må vente lidt endnu på 'War of the Worlds'
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Men hvis det bliver rykket til søndag går planen ud på at starte ved ni tiden foran silkeborg Kirke, lidt hurtig syndsbekendelse osv og så videre til pinsekirken, når alle religioner er dækket vil turen gå ud til Århus Frikirke ved 16 tiden
|
|
|
Ved 9-tiden ? Far skal jo ha' sine sjusser lørdag aften så før 11 kan det ikke blive  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj!
Har lige haft lidt travlt. Lørdag eller søndag duer ikke her i hytten, der er fødselsdag hos de yngre familiemedlemmer. Tirsdag er stadig bedst.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ohøj!
Har lige haft lidt travlt. Lørdag eller søndag duer ikke her i hytten, der er fødselsdag hos de yngre familiemedlemmer. Tirsdag er stadig bedst. |
|
|
Nå, men den skal sgu ha' da da den lille nazigrå så Live21 må selv en tur forbi dig __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt mere om indmaden i rodekassen:
Den interne kabling er virkelig ussel set med audiofil standard. Tynd stiv singlecore til både småsignaler og powersupply/HT.
Og HT signalerne går omvejen over hovedtelefonstikket der også virker som switch...fy-fy.
Kølepladen til udgangen er direkte chassis forbundet....
De to kanaler er nogenlunde symetrisk i layout, men PSU til udgangen er via printbaner i en kanal og ledninger i den anden
En grim kaffemaskine switch i serie med udgangen
Rigelig med magnetisk kabinet tæt på alle signalveje
Den regulerede forsyning er med seperate ledere til minus med med fælles kabel til plus...
Er par interessante detailjer er der også:
Input bøsningerne er stort set placeret direkte på ingangstrinnet (ingen kabling)
To 10K modstande parallelt over dioderne i den regulerede forsyning....hvad mon de laver der??
Konklusionen efter et dybt kig i sagen er vel nærmest at den er en direkte hån imod trenden inden for forstærker konstruktion...ikke underligt at visse folk ser rødt ved tanken om at den ikke lyder tilsvarende dårligt...
Så også at Rega importøren ikke syntes at denne tråd var sjov, men at han åbenbart læser med fra sidelinien.....måske som en godnat gyser? 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at finde de seriøse fabrikanter fra de øvrige. Alle tjener penge og sådan skal det være. Nogle vil bare fortælle at de er serøse selv om de reelt ikke er det....
En seriøs fabrikant fortæller hvad de vil og deres program fortæller noget om det. Det kan både være dyre og billige produkter.
En useriøs fortæller om hvad der indgår og snakker og "lyd" "englene synger" etc.
Eksempler:
Hvorfor skal man fortælle om intern kablings type?
Hvorfor fortælle om politisk korrekte enheder?
Hvorfor intet om målet?
Mit skræk eksempel på mærkelig filosofi er LC-Audio. De startede med en klasse A forstærker uden modkobling. Det var deres scoop....
Så pludselig vendte de sig imod PWM da de sikkert så en åbning i markedet. De hånede det "oldnordiske" klasse A princip...nu var der andre ting i fokus....
Hvor er lyden henne? HVor er den systematiske evaluering og innovation?
Nej, markedet vil have sekventielle revolutioner og det får de....
|
| Til top |
|
| |