| Forfatter |
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
..en reel praktisk indbydelse ... foreligger faktisk.
KVK er inviteret sydpå til Fyn for at udsætte 3020´erens effektdel for den ubehagelige impedanskurve fra VA Mahler. Der foreligger to invitationer til et besøg i Mikkes haller: Den første invitation fra 2. november (side 38) og anden invitation den 8. december (side 43).
Men handsken ligger et eller andet sted på den Århusianske ringvej og blafrer. Den er i hvert fald ikke samlet op....
|
|
|
Det mener, jeg er en forkert test, en forstærker skal ikke bevidst bedømmes udfra om den kan trække en svær impedans, det er som at hævde, at en Formel 1 bil er dårlig, fordi en traktor kører fra den i mudder.
Jeg er godt klar over, at hvis man har en sådan højttaler og vil beholde den, må man finde en forstærker, der kan klare strabadserne, højttaleren er så bare ikke velegnet som test mellem forstærkere. IMHO __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
..en reel praktisk indbydelse ... foreligger faktisk.
KVK er inviteret sydpå til Fyn for at udsætte 3020´erens effektdel for den ubehagelige impedanskurve fra VA Mahler. Der foreligger to invitationer til et besøg i Mikkes haller: Den første invitation fra 2. november (side 38) og anden invitation den 8. december (side 43).
Men handsken ligger et eller andet sted på den Århusianske ringvej og blafrer. Den er i hvert fald ikke samlet op....
|
|
|
Som ivrig læser, har jeg naturligvis noteret mig indbydelsen. Troede måske mest af alt, at det var det praktiske i forhold til Fyn som var et problem, selvom jeg godt ved at du, Mikke, har været afsted med dit monster til Yearhouse. Det må være for KVK at bukke sig efter handsken  __________________ "Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme"
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carøe - nu er sagen jo ikke højttalerens ubehagelige impedanskurve. Sagen er at mine højttalere tilfældigvis er Mahler. De lyder rigtig godt sammen med ARC VT 100 (måske ligefrem på trods af impedanskurven) - det kunne jo være morsomt om også 3020´erens effektdel lød godt her.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælløjsa!
Jeg lover højt og helligt, at jeg nok skla kigge til fyn med rodekassen. December har blot været en rimelig rå måned i arbejdsmæssig henseende, men den er jo ved at være ovre - ikke? I øvrigt mener jeg faktisk, at 3020 netop vil gøre sig med svære belastninger. Dog er følsomheden nødt til at være rimelig, ellers skal den jo banke løs på klippegrænsen hele tiden. Ellers har jeg såmænd ikke forbehold ved at prøve VA Mahler. At 3020 ikke er verdens bedste amp er da helt klart. Men for pokker hvor er det dog svært bare lige at sige, hvad der egentlig er ret meget bedre. Forløbig har den overhovedet ikke måttet bøje sig i støvet, og kære venner. Den har altså kigget power amps til op mod 70K i øjnene og så var de endda 1-2 dekader nyere. Gør lige det igen folks.
Ud fra den betragtning imponerr den ydmyge smadrekasse mig stadig. Hold da helt kæft hvor kan man da lære af den. Prøv selv - det er egentlig ikke så farligt. Jeg køber aldrig en ny amp, før den har prøvet sig selv af op mod 3020. ret meget burde aldrig have været på markedet. Men det er der åbenbart nogen der ikk helt kan klare at høre, og måske derfor bliver tråden drejet hen på min person, som dybest set intet har med sagen at gøre. Men nogen kan altså ikke lade være.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
som tidligere, har jeg også lidt grej jeg da gerne vil stille til rådighed....
det bliver lidt moderne, men i en yderst moderat prisklasse.... måske der er en joker på vej? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er os klar med min mirand i det nye år.. ska bare lige ha smidt en afbryder på og så lige en sikring i.. det ka jo godt ta lang tid 
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
| Carøe - nu er sagen jo ikke højttalerens ubehagelige impedanskurve. Sagen er at mine højttalere tilfældigvis er Mahler. De lyder rigtig godt sammen med ARC VT 100 (måske ligefrem på trods af impedanskurven) - det kunne jo være morsomt om også 3020´erens effektdel lød godt her. |
|
|
Det er jeg klar over, derfor min sidste passus om dette forhold.  __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Nå, jeg vil da hyle lidt blandt ulve...
Jeg støtter helt op om NAD 3020'ren og Kurts beskrivelser af den.
Den er ikke verdens bedste forstærker blot bedre end meget andet. Sådan læser jeg også, hvad Kurt skriver.
At folk kan tage sådan på vej over hifi undrer mig til stadighed, er I uenige i det, som skrives, så foretag egne forsøg og rapportér her, det er vel det, det hele drejer sig om...
|
|
|
Tak, det var jo lige det jeg ville sige til Holberg.....sagen er jo NAD ikke Kurt  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Men det er der åbenbart nogen der ikk helt kan klare at høre, og måske derfor bliver tråden drejet hen på min person, som dybest set intet har med sagen at gøre. Men nogen kan altså ikke lade være.
|
|
|
Hej Kurt !
Jeg har ikke deltaget i denne tråd, men jeg har fulgt med fra sidelinjen. Det har været spændende, sjov men også forunderlig læsning. Jeg er selv skeptisk overfor din 3020-er. Intet negativt i det. Skepsis er en god størrelse, sålænge den ikke blokerer for helheden. Jeg har hørt 3020-eren for mange år siden, så lytteindtrykkene sidder mest i hukommelsen. Derfor skal jeg ikke gøre mig klog på dine, samt andres opfattelse af "rodekassen", som du selv kalder den. Jeg har som sagt selv indtrykkene i hukommelsen, fra en svunden tid. I og med tiden er svunden, er hukommelsen ikke frisk nok til at jeg kan udbedre mig. Dog kan jeg fortælle, at den lyd jeg bla. har idag via mit nuværende setup, kan jeg slet ikke sætte i forbindelse med 3020-eren. Hermed ikke sagt at jeg husker 3020-eren som værende dårlig. Nope, slet ikke. Jeg husker 3020-eren som en forstærker med "very good value for the money". Jeg er skeptisk overfor NAD-ens dyder som du beskriver den, da jeg ikke kan huske 3020-eren som "sværvægter". Jeg er selv en af dem, som gerne vil høre om 3020-erens evner udenfor matriklen. Derfor er jeg glad for at hører du tager handskerne op til lidt dans i det fynske. Det bliver spændende at følge hvordan den lille fætter gør sig på udebane. 
Som du sikkert har bemærket har jeg plukket et citat ud i ovenstående. Grunden er at jeg syntes du skal kigge lidt indenad. Det er NAD 3020 som du gerne vil fremhæve. Det er jeg ikke i tvivl om. Jeg siger ikke du skal lave om på din farverige fremgangsmåde. Blot skal du også have for øje, at din retrorik bidrager til din egen synelighed. Hermed mener jeg at din direkte facon ofte kan virke provokerende på de øvrige hifi-brødre. Jeg har selv undret mig over nogle af dine indlæg. Senest dit indlæg til lars37. Uanset hvor meget du anstødes over lars37´s holdninger, syntes jeg dit indlæg med "fruen" er helt ude for rimelighedens grænser. Jeg har intet personligt imod dig. Jeg syntes mange af dine indlæg er sjove og meget indsigtsfulde. Når det er sagt syntes jeg også mange af dine indlæg indholder for meget lir og gøgl. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Men det er der åbenbart nogen der ikk helt kan klare at høre, og måske derfor bliver tråden drejet hen på min person, som dybest set intet har med sagen at gøre. Men nogen kan altså ikke lade være.
|
|
|
Hej Kurt !
Jeg har ikke deltaget i denne tråd, men jeg har fulgt med fra sidelinjen. Det har været spændende, sjov men også forunderlig læsning. Jeg er selv skeptisk overfor din 3020-er. Intet negativt i det. Skepsis er en god størrelse, sålænge den ikke blokerer for helheden. Jeg har hørt 3020-eren for mange år siden, så lytteindtrykkene sidder mest i hukommelsen. Derfor skal jeg ikke gøre mig klog på dine, samt andres opfattelse af "rodekassen", som du selv kalder den. Jeg har som sagt selv indtrykkene i hukommelsen, fra en svunden tid. I og med tiden er svunden, er hukommelsen ikke frisk nok til at jeg kan udbedre mig. Dog kan jeg fortælle, at den lyd jeg bla. har idag via mit nuværende setup, kan jeg slet ikke sætte i forbindelse med 3020-eren. Hermed ikke sagt at jeg husker 3020-eren som værende dårlig. Nope, slet ikke. Jeg husker 3020-eren som en forstærker med "very good value for the money". Jeg er skeptisk overfor NAD-ens dyder som du beskriver den, da jeg ikke kan huske 3020-eren som "sværvægter". Jeg er selv en af dem, som gerne vil høre om 3020-erens evner udenfor matriklen. Derfor er jeg glad for at hører du tager handskerne op til lidt dans i det fynske. Det bliver spændende at følge hvordan den lille fætter gør sig på udebane. 
Som du sikkert har bemærket har jeg plukket et citat ud i ovenstående. Grunden er at jeg syntes du skal kigge lidt indenad. Det er NAD 3020 som du gerne vil fremhæve. Det er jeg ikke i tvivl om. Jeg siger ikke du skal lave om på din farverige fremgangsmåde. Blot skal du også have for øje, at din retrorik bidrager til din egen synelighed. Hermed mener jeg at din direkte facon ofte kan virke provokerende på de øvrige hifi-brødre. Jeg har selv undret mig over dine indlæg. Senest dit indlæg til lars37. Uanset hvor meget du anstødes over lars37´s holdninger, syntes jeg dit indlæg med "fruen" er helt ude for rimelighedens grænser. Jeg har intet personligt imod dig. Jeg syntes mange af dine indlæg er sjove og meget indsigtsfulde. Når det er sagt syntes jeg også mange af dine indlæg indholder for meget lir og gøgl.
|
|
|
Hvilken pre brugte du "i sin tid"??
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Groove
Det er er min. 10-15 år siden at jeg hørte 3020-eren sidst, så du må bære over med mig hvis den ikke er helt frisk på harddisken + at 3020-eren desværre ikke sorterer under én af mine største hifi-oplevelser. Jeg vil bestemt ikke udelukke at jeg har noget til gode med 3020-eren, selvom jeg stadig er præget af en god portion, sund skepsis !
Preampen var iøvrigt en Aragon 24K __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor 3020? fordi den står rigtig godt til en stigereol på
et kollegieværelse
og fordi jeg simpelthen ikke kunne få plads til mine Classé Omega monoblokke på
den reol!
Og fordi jeg måtte skrive det her indlæg for at blive den første på side 50
Aiii, det glippede
En ting jeg syntes kunne være meget sjovt at prøve var at få samlet
alle de udgaver der er lavet af 3020'eren sammen og få dem hørt på det
samme setup - så kunne den interne dyst brøderne imellem jo
afgøres så vi ikke skal ligge om natten og tænke på det længere. Jeg
kigger gerne forbi og lytter med
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Nå, jeg vil da hyle lidt blandt ulve...
Jeg støtter helt op om NAD 3020'ren og Kurts beskrivelser af den.
Den er ikke verdens bedste forstærker blot bedre end meget andet. Sådan læser jeg også, hvad Kurt skriver.
At folk kan tage sådan på vej over hifi undrer mig til stadighed, er I uenige i det, som skrives, så foretag egne forsøg og rapportér her, det er vel det, det hele drejer sig om...
|
|
|
Tak, det var jo lige det jeg ville sige til Holberg.....sagen er jo NAD ikke Kurt 
|
|
|
Ja tak, det er vi vist ikke uenige om. Men nu lader det til at jeg har fået "min" vilje, eftersom 3020'eren kommer til fyn snarest og så kan der vist ikke koges mere suppe på det "personangreb" som du hentyder til. Jeg vil istedet blot glæde mig til, at der forelægger et resultat fra Kurts besøg hos Mikke.
Godt nytår
-så er jeg endelig i gang med det powerkabel!
|
| Til top |
|
| |
Fredfat Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har opdaget en fejl!!!! Vi testede jo min JLH-amp mod 3020'eren, og resultatet var IKKE for godt for JLH. Men men men... jeg har rodet lidt med den igen (den var sat på hylden efter at have skuffet mig!!). Men det viser sig, at jeg har benyttet nogle forkerte komponenter (den blev jo skruet sammen til lejligheden, og det gik vist for stærkt). Det drejer sig om 2 stk signalbærende elektrolytter pr kanal, som var for små. Det betyder, at den nedre skæringsfrekvens var for høj, og derved var bassen noget slap og udefineret.
Efter udskiftningen, er der kommet lidt bedre styr på det, selvom det stadig ikke er dens stærke side.
Jeg bebudede jo, at jeg ville stille op med en DIY 3020-killer... Det går fremad, men jag har lidt problemer... Min strømmodkoblede konstruktion vil meget gerne svinge omkring 1MHz, og det er ingen fordel!! Men der skjal nok komme styr på det!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Hurtig! You just get back
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det er ikke helt løgn
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også være jeg stiller op med en PWM baseret amp... Sådan en har jeg også i støbeskeen... Kunne være lidt sjovt!! Specielt hvis den kan klare sig!!!
|
| Til top |
|
| |
prosound Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, ved ikke om jeg orker at skrive mere i den her tråd. altså hvem vil dog lægge højttalere til kubikkens nad kasse hvis den skal tæske på klippegrænsen konstant som den har gjort 90 procent af sin tændte tid?? helt ærligt da er jeg sgu for glad for mine jbl monitors. og på bassen ville den nok også være absolut chanceløs. hvis kubikken ikke vidste det skal jeg informere om at det er forvrænget effekt og decideret klip der sender højttalere til himlen, (og dali til helvede)  den har jo ikke kræfter til at spille noget musik på bare realistisk styrke. og dæmpningsfaktor er ligesom hestekræfterne i kubikkens knallert -ikke til stede. men vil mægtig gerne stille op til en lille duel hvis nogen tør sætte højttalere i en nogenlunde kvalitet til en 3020! jeg skal ikke ha sat noget til sådan en djævel i hvert fald. kom nu de herrer- vågn op __________________ When i see a pretty girl walking down the street one part of me wants to take her out and treat her really nice, another part of me wants to see how her head looks on a stick. Ed Gein
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
prosound skrev:
hmm, ved ikke om jeg orker at skrive mere i den her tråd. altså hvem vil dog lægge højttalere til kubikkens nad kasse hvis den skal tæske på klippegrænsen konstant som den har gjort 90 procent af sin tændte tid?? helt ærligt da er jeg sgu for glad for mine jbl monitors. og på bassen ville den nok også være absolut chanceløs. hvis kubikken ikke vidste det skal jeg informere om at det er forvrænget effekt og decideret klip der sender højttalere til himlen, (og dali til helvede) den har jo ikke kræfter til at spille noget musik på bare realistisk styrke. og dæmpningsfaktor er ligesom hestekræfterne i kubikkens knallert -ikke til stede. men vil mægtig gerne stille op til en lille duel hvis nogen tør sætte højttalere i en nogenlunde kvalitet til en 3020! jeg skal ikke ha sat noget til sådan en djævel i hvert fald. kom nu de herrer- vågn op |
|
|
Hvis det stadig er de Crown udgangstrin du tænker på, så kom da herhen med dem. Men det bliver aldrig en konkurrence på at lave PA lyd. PA lyd er et spørgsmål om at spille højt igennem en omgang hornladede støjsendere. Det kan Crown som ingen anden, de lyder af PA grej og det har de sådan set altid gjort. Hvis PA lyd er din reference, så er Crown det eneste jeg kender, som kan komme på tale. Hvis du istedet går til uforstærkede koncerter, hvor begivenheden er 100% akustisk, så er vi på en anden bane, om jeg så må sige. Det hedder reproduktion, og har ikke rigtigt noget med at spille højt at gøre. Her skal spilles rigtigt. det klarer den til gengæld helt fint helt uden klipning. Faktisk er den egentlig imponerende kraftig. Og hvis du så ikke orker at skrive mere i den her tråd, så vil jeg da sige, at det er helt i orden. Vi vil forsøge at slæbe os igennem den ulidelige tilværelse alligevel
|
| Til top |
|
| |