Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD3020...hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 78
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Så kan jeg forstå dig igen....

Jeg har intet imod at du syntes den er bedst og giver en alle "stjernerne", det er jo dit valg....men når du så i dit indlæg her skriver at den jo ikke er den bedste i verden, bliver din anmeldelse jo bare et nyt bidrag til anmelderleden (set herfra).

Jeg har intet imod ICE og andre af den nyeresre teknologi.....heller ikke din mening. Men der er ALT for mange almindelige produkter der for topkarakterer.....

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa derude!

Ja det er lidt svært ikke at komme til at inflatere karaktergivningen.
Og ikke sådan at forstå, at dette tilfælde er galt i byen.
Jeg håber da den kører klatten den ismaskine.
En dag løber den måske på en "isbryder". Den lavtflyvende blikdåse fra Østjylland f.eks.

Man kanse karaktergivning fra mange vinkler.
ris/ydelsesforholdet for en 3020, er jo nok egentlig noget nær 14 på en skala fra 1-10 .
Alene det vil ofte begejstre s meget, at man er tilbøjelig til at skrue lidt højere op for karakteren end ellers.
Hvis et produkt i relativ forstand byder på meget, så vil ingen jo roigtig købe det, om det blot fik 3 i stedet for f.eks. 2 stjerner.
selvom dette var udtryk for en fantastisk lyd til prisen.
Jeg menr man bør bedømme et produkt på flere aspekter i stedet.
F.eks. Perspektiviske egenskaber, Dynamik, Neutralitet, pris/ydelse, design måske.
Kunne det være en idé?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Daw daw i snedriverne!

Nu er det vel så småt ved at være den tid, hvor det begynder at blive pinligt, at undslå sig i at kravle op af jordhulen med sin tro følgesvend - den lavtflyvende blikdåse fra Østjylland.

Jeg har nu en invitation fra Mikke, Holberg og om minsanden ikke Kongens Kjøbenhavn har rørt på sig - uha nu er der ballade i luften.
Det bliver da snart dyrt i olieblandet eliksir til trækdyret.
Jeg har i øvrigt netop fået mig et sæt rejsebukser med oliefyr i, de holder næsten hvad som helst varmt inkl. kronjuvelerne .

Mikke var først ude, så med mindre han har så travlt, at han er begravet op til begge ører i åreknuder, hæmorhoider og strategisk uheldigt placerede bylder, så vil jeg såmænd tilbyde, at smide Tomossen i lavt gear, når jeg nærmer mig Casa Mikke.
Hva´siger du til den idé Gamle bandit?
Du kunne jo sende børnene og konen i biffen og se motorsavsmasakren imens. Så kan de undgå alle de varige mén, mareridt og febervildelse, der gerne følger efter et møde med mig  .
Se bare hvordan det f.eks er gået Von Granatenwürfer?
Skaden er uoprettelig - næsten.

Nå! ikke flere alvorsord her.

Skal vi aftale et tidspunkt for den her fynsturné?
Det bør være en aften efter aftensmaden, da er ørlekvaliteten i top .
I øvrigt bør du ikke spise indisk op til et sådant arrangement, det svier frygteligt, hvis der sætter sig en stump ørl fast i næsen .

PS!
For evt. nytilkomne kan det oplyses, at det er muligt at tilegne sig viden om det omtalte fantastiske køretøj på dette site http://www.tomos.tomaatnet.nl/
Her får du et sirligt indblik i, hvordan det lykkedes at bygge så brutale kræfter ind i et næsten originalt og civiliseret køretøj.
I samme forbindelse bedes du se bort fra, at den slags køretøjer på Hollandsk hedder en Versnellingsbromfietsmonster

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lige huske om disse 3020 indtryk har været på
plakaten før. Så jeg hiver lige i rulleteksterne og undskylder,
hvis det er en genudsendelse for de trofaste læsere...

Men for alle dem der er i tvivl, kan jeg kun sige: Hold jer dog
fra det billige plasticbras: Både indtrykkene fra Stereophile og
TNT bærer et umiskendeligt præg fra de glade LSD dage med
peace, love og harmoni. Så til de stoffri. Hold de lyserøde
elefanter væk eller vær forberedt på en kold tyrker.

"Stereophile: 40 years of Stereophile: The Hot 100 Products

[19]: NAD 3020 integrated amplifier
(No Stereophile review.) Designed by Bjorn-Erik Edvardsen,
who had worked with Tom Holman on the Advent receiver, the
ridiculously inexpensive 3020 showed that an amplifier didn't
need machined faceplates, intimidating heatsinks, or technically
glamorous components—its output stage was based on cheap
and slow 3055/2955 complementary transistors—to be able to
drive real-world speakers. It put NAD on the map, but they
never matched the 3020's overall achievement, in my opinion."

Anmelderen fra TNT:

"Dear Rameish,
the 3020 (and all its incarnations) is an embarassingly good
amplifier, even following today's standards. I own both a 3020
Series 20 (that is to say, the first model made) and a later
3120, the most "audiophile" of all (without tone controls) and I
admit that - especially this one (the 3120) - is a real giant killer.
3020's (especially the B versions) are still easy to find, I'd
suggest to hunt for them. Do not pay more than 100-150 $/Euro
for a mint conditions unit, though.
Lucio Cadeddu"

Det er mig komplet ubegribeligt, hvordan man kan tage det
ovenstående seriøst! Der er sgu da kun en vej, og det er
fremad...Ellers vil jeg foreslå at 3020'eren døbes
pensionistampen eller nostalgi20'eren. Ampen for dem der ikke
lytter med ørerne, men kun hører ekkoet af deres minder...

vh Oluf
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Ja så kom der sku Ice på programmet.. føj for et vejr.. frisk hjemkommet fra endnu en tur i den østjyske frikirke.. 20 cm sne i en rød topersoners sportsvogn.. se der var hjulspind for alle pengene, selv kurt tog del i løjerne
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:
Jeg kan ikke lige huske om disse 3020 indtryk har været på
plakaten før. Så jeg hiver lige i rulleteksterne og undskylder,
hvis det er en genudsendelse for de trofaste læsere...

Men for alle dem der er i tvivl, kan jeg kun sige: Hold jer dog
fra det billige plasticbras: Både indtrykkene fra Stereophile og
TNT bærer et umiskendeligt præg fra de glade LSD dage med
peace, love og harmoni. Så til de stoffri. Hold de lyserøde
elefanter væk eller vær forberedt på en kold tyrker.

"Stereophile: 40 years of Stereophile: The Hot 100 Products

[19]: NAD 3020 integrated amplifier
(No Stereophile review.) Designed by Bjorn-Erik Edvardsen,
who had worked with Tom Holman on the Advent receiver, the
ridiculously inexpensive 3020 showed that an amplifier didn't
need machined faceplates, intimidating heatsinks, or technically
glamorous components—its output stage was based on cheap
and slow 3055/2955 complementary transistors—to be able to
drive real-world speakers. It put NAD on the map, but they
never matched the 3020's overall achievement, in my opinion."

Anmelderen fra TNT:

"Dear Rameish,
the 3020 (and all its incarnations) is an embarassingly good
amplifier, even following today's standards. I own both a 3020
Series 20 (that is to say, the first model made) and a later
3120, the most "audiophile" of all (without tone controls) and I
admit that - especially this one (the 3120) - is a real giant killer.
3020's (especially the B versions) are still easy to find, I'd
suggest to hunt for them. Do not pay more than 100-150 $/Euro
for a mint conditions unit, though.
Lucio Cadeddu"

Det er mig komplet ubegribeligt, hvordan man kan tage det
ovenstående seriøst! Der er sgu da kun en vej, og det er
fremad...Ellers vil jeg foreslå at 3020'eren døbes
pensionistampen eller nostalgi20'eren. Ampen for dem der ikke
lytter med ørerne, men kun hører ekkoet af deres minder...

vh Oluf

Hæ Hæ!
Top nice indlæg.
Kig forbi med noget der bare æder den 3020 råt, så giver jeg wienerbrød på højt niveau, f.eks. med puddelsmag .
Prissedlen er totalt ligegyldig og de må meget gerne stå Krell, Classé, ML eller lign. på skidtet.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Ja så kom der sku Ice på programmet.. føj for et vejr.. frisk hjemkommet fra endnu en tur i den østjyske frikirke.. 20 cm sne i en rød topersoners sportsvogn.. se der var hjulspind for alle pengene, selv kurt tog del i løjerne

He he, lavede professoren donuts med Tomos'en ?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hej Oluf,

Med alt respekt tror jeg at det er dig der lytter for meget med øjnene og fornuften, men musik det er følelser og det er jo en helt anden sag

Øjenlytter: Store, tunge amps, tykke, glasbørstede alufrontede, "guld" fittings...

Fornuftslytter: Når mobiltelefoner og PCer bliver bedre og bedre flere gange pr. generation (6. mnd), hvordan kan en amp fro 70'erne så overhovedet overvejes? 20W er også ALT for lidt....alle biler har jo mindst 4x50W....

Har du mandsmod til at modstå drillerier også fra dig selv, kan du vinde meget ved at frakoble dine fordomme og lytte direkte til musikken.

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Kære Kubik

Jeg har, som du skriver, været begravet i hæmorrider og mandler, der skulle smuttes ud af snottede unger.

Hvis det bare var det eneste..... VT 100 blev for 6 mdr. siden forsynet med et nyt sæt rør - Svetlana KT88. Efter installationen af disse rør har VT 100 opført sig som en hormonforstyrret teenager (jeg ville egentlig have skrevet en kvinde med Præmenstruelt Syndrom - men det turde jeg ikke).
Den har i perioder lydt fantastisk og i andre perioder igen mindet mig om moderne jazz: Underlig lyd og lugt!
Klimax kom for 14 dage siden, hvor den eksploderede. VT 100 blev straks overført til landets fornemste intensivafdeling (du ved jo - systemet hytter sine egne) og er i øjeblikket under reparation.
Professoren på afdelingen (dr.med. Thiesen, som har disputeret i rørsygdomme) har stillet diagnosen. VT 100 har fået installeret nogle skralderør, hvoraf i hvert fald fire er defekte. Nye rør er på vej fra Volvo. De forventes at være i hus i løbet af 10-14 dage og så skal vi se løjer.

Så altså, Kurt v der Florett: Ultimo februar vil der være Showdown in The fabulous town of Hans Christian Andersen:

Kom bare an!

MVH
Mikke

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Kære Kubik

Jeg har, som du skriver, været begravet i hæmorrider og mandler, der skulle smuttes ud af snottede unger.

Hvis det bare var det eneste..... VT 100 blev for 6 mdr. siden forsynet med et nyt sæt rør - Svetlana KT88. Efter installationen af disse rør har VT 100 opført sig som en hormonforstyrret teenager (jeg ville egentlig have skrevet en kvinde med Præmenstruelt Syndrom - men det turde jeg ikke).
Den har i perioder lydt fantastisk og i andre perioder igen mindet mig om moderne jazz: Underlig lyd og lugt!
Klimax kom for 14 dage siden, hvor den eksploderede. VT 100 blev straks overført til landets fornemste intensivafdeling (du ved jo - systemet hytter sine egne) og er i øjeblikket under reparation.
Professoren på afdelingen (dr.med. Thiesen, som har disputeret i rørsygdomme) har stillet diagnosen. VT 100 har fået installeret nogle skralderør, hvoraf i hvert fald fire er defekte. Nye rør er på vej fra Volvo. De forventes at være i hus i løbet af 10-14 dage og så skal vi se løjer.

Så altså, Kurt v der Florett: Ultimo februar vil der være Showdown in The fabulous town of Hans Christian Andersen:

Kom bare an!

MVH
Mikke

Halløjsa i lattergastågerne kære Mikke!

Har du nogensinde forsøgt at skære sådan en rigtig herre omgang hæmorhoider uden bedøvelse? Det skulle virkelig stille krav om den ultimative fingerfærdigehed og kræve kropsfinter i landsholdsklasse . Watch your back young mann!
Well!
Som jeg ser det har du da vist "slået" dig på flasken hr. Mikke!
Men trøst dig kære Mikke, det har det halve Rusland - var det ikke der de kom fra de dersens Svetlana ting? Er der ikke noget vodka der hedder sådan osse?
Måske det bare er ny vodka på gamle flasker - hik!.
Nå men lad os da alle bede til, at VT100 ikke ender med at blive byttet til en omgang Watt 69.
Jeg holder Tomosén håndlun til en omgang hjulspin på din græsplæne. Sidst jeg forsøgte den slags, kom jeg desværre til at vælte en fuldfed ligusterhæk og så landede jeg på kølerhjelmen af en "næsten" venlig nabos nye Audi.
Håber ikke den slags bringer dig i miskredit i dit kvarter?
Du ringer og kalder - jeg kommer og øhhh spiller og spiser kokosmakroner

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 03:44 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Goddaw i permafrosten

Ja! Så oprandt den længe ventede lørdag, hvor jeg skulle have besøg fra det sydlige Europa, nærmere bestemt Fyn.
Besøget var planlagt til at finde sted omkring kl. 13.00 , men pga den trafikale situation og ret tydelige klimaændringer, så måtte arrangementet udskydes et ikke nærmere bestemt antal gange.
Dog lykkedes det ved 17.30 tiden for G&S Disposal services, at nærme sig Casa Hubraum. Ingen dramatik, kun somerdæk på en baghjulstrukket p....forlænger.
Nå men den havde da et bagagerum fandt v i ud af. Det indeholdt en omgang fastelavnsboller og en stribe forstærkere og et par tons kabler.
Ud med det og så i gang. Da 3020 fornemmede G&S Disposal´s nærvær, kan det godt være der kom gang i gnisterne. Den raslede af skræk i alle sammenføjninger.
Ned med fastelavnsbollerne og så i gang.
Det lykkedes desværre ikke at få gang i Beasténe fra Bertram, idet de kun sluger ballancerede signaler. Så vi måtte nøjes med én af Peter AR´s trekantede kreationer.
I guder en ergonomi de opviser de dersens trekanter. Man kan overhovedet ikke komme til en skid på dem. At der ikke er flere der er røget i luften med kortsluttede udgange forstår jeg ikke.
Nå men på med musikken og så på sporet, af med den igen på med 3020, på med trekanten og vise versa. det fedtede vi rundt i en tid.
For mig stod øjeblikkeligt klart, hvad vi her havde med at gøre, men nu varr det jo osse mit set-up der blev spillet på. G&S havde tydeligvis gang i finlytningens svære kunst, men så skete der det, at jeg satte én af mine monsterorgel plader på. Her sagde G&S ham selv ud i lokalet "den skal jeg ørle i". Og det var altså trekanten han ikke gad.
Jeg sad også og spekulerede på, hvordand et i 2005 kan lykkes at fjerne overtonerne fra et monsterorgel, som endda er optaget med Brüel & Kjær mikrofoner, som er decideret kendt for, at tydeliggøre netop overtonespektret.
Nå men den kunst mestrer Peter altså derude i Vestjylland.
Den eneste grund til, at den så ikke blev fyldt med ørl, var at vi kun havde kørt fastelavnsboller ind på det tidspunkt. Det giver ikke rigelige mængder af velduftende ørl. Man kommer alt for hurtigt til at køre på galle, hvis man virkelig ørler igennem på en enkelt fastelavnsbolle. Det frarådes altså.
Nå men 3020 kvitterede som sædvanlig med en noget mere nærværende lyd, men den er altså også lidt grov i betrækket. Den forsøger at nå højt op i oktaverne, men uden rigtigt at kunne. Der er lidt elektroniklyd over den, men man er tilbøjelig til t tilgive, for den prøver da og er generelt rimelig venlig i sin fremtoning. I hvert tilfælde fik den langt flere informationer frem til lytteren end trekanten gjorde. Trekanten er ikke skarp på nogen måde, det har Peter fået pakket så langt væk, at man ligesom fornemmer, at barnet her røg ud med badevandet.

Nå men det var så den trekant.
Så havde G&S disposal services Ltd også medbragt en bunke kabler.
Der var noget der hed Danacoustics tror jeg, det var blåt, men det hoppervi ret henover, det var helt uinteressant.
Så på med Bertram model 350 eller deromkring. Der var i hvert tilfælde sølv nok til en ny overmund på min gamle hest .
Bertram kablet skulle vise sine egenskaber overfor mit eget VdH 501.
Først og meddet samme skal det siges, at jeg finder Bbertram kablet som værende et særdeles fint kabel. Det minder mig ganske utroligt om VdH MC Silver. Silver er såmænd blot et kobberkabel (deraf navnet), hvor Bertram er rent sølv.
Kablet kendetegnes ved en i mine ører ganske let forskønnende effekt. Det maler med en lidt bredere pensel end mit D501, hvilket jeg i øvrigt vil tilskrive det store tværsnit. Men det lyder ganske enkelt smukt det kabel, hvor D501 er af en mere spændstig karakter.
Det blev understreget af denne CD

Specielt saint Saëns violinkoncert no 3.
Her er det specielt den gamle cremona violins sprøde lyd og så kassen under, der virkelig illustrerer forskellene mellem disse kabler.
Men Bertram vil helt sikkert kunne indgå i rigtigt mange sammenhænge med et langt bedre resultat end næsten hvad som helst.

Monsterampen spillede som vanligt både skræmmende og romantisk. Den er der ikke meget mere at sige om. Faktisk udbrød G&S på et tidspunkt "Den er jo romantisk" Og det var den bestemt på den skive. 2. satsen af Brahms 4 symf.
Her kører Violiner, Bratcher, Celloer op i en enhed, der sjældent ses udnytet i et symfoniorkester. SYMFONI er det rigtige ord om det, den er mageløs smuk den sats, kan varmt anbefales.
G&S sagde så osse på et tidspunkt "de skiver du spiller virker ikke helt tilfældigt valgt" Men på nær et par stykker, så var det egentlig ikke sådan, jeg fremdragede blot det jeg mente på forhånd ville tydeliggøre de forskelle jeg selv kunne høre.
Mht. bassen i Divaerne, så må jeg lige korrigere. Der er stående bølger i rummet omkring 80Hz og man sidder nærmest i trykmax. Divaerne går dog ret ned til ca. 35Hz, hvilket man sagtens kan få dem til endda for fuld skrue. Men når det er sagt, så begrænser monsterampen i meget høj grad fedmen i bunden. Den er stram så det basker. Så man oplever meget nemt, at flæsket i bunden er væk, hvilket er 100% bevidst, men det har ikke noget med hvor dybt den går at gøre.
Bas i det virkelige liv er særdeles sparsom, og den er væk igen før du ved af det. Fed baslyd er et hififænomen, ligesom top osse er det.

Nå men vi fik brændt en virkelig hyggelig aften af sammen.
Ghammel & Suhr er nok egentlig knap så gammel, men hold da helt k... hvor er han sur. Han er tæt på at være lige så slem sim undertegnede på en regnvejsdag med en knast på tændrøret, ligesom jeg var ved at være smuttet fra panserne. .
Det lykkedes dog til sidst, at hælde en slat whisky på ham, det løsnede lidt op. Jeg tror han var nede pga. af mangel på Arnbitter eller noget lignende.

Ihvert tilfælde er min konklusion noget i retning af, at der går nok en rum tid, før jeg stiger på ismaskinerne. Dertil holder jeg for meget af lyden af min Tomos og monsterampen.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Dav-dav i ismasserne!

Gnæk-gnæk og ja, det monsterorgel tog sq livet af trekanten på et øjeblik. Det var mere tydeligt, end man umiddelbart kan forestille sig. Fy-føj, det er en charmerende lille madkasse, den der 3020

Lidt ærgerligt fik vi ikke hørt de noget mere interessante ting. Jeg er nemlig ret sikker på, at bæsterne (der i øvrigt slet ikke er Bertram's The Beast, men noget helt andet), ville have taget livet af NAD'en De spiller nemmerlig radikalt anderledes. Faktisk er vi mere ovre i den uartige klasse, hvor Auspuffff's monsteramp bevæger sig. Dog uden helt at kunne lave det samme spetakel, for det var her i særklasse.

Fremhæves igen skal den utroligt smukke Saint Saëns violinkoncert no. 3. Der er ikke alene flot lyd på skiven, det er også flot-flot spillet. Så er man til violin, er den et stensikkert køb.

DanAcoustic kablet er i øvrigt en lidt sjov ting, da det er en illustration på, hvor mid-fi lå henne for ca. 10-15 år siden (prisen var ca. kr. 900 den gang). Det spiller rundt og så spiller det også rundt. Altså helt og aldeles ufarligt og uden de voldsomme detaljer eller udstrakthed. Det var ligesom med for at understrege, at der i de sidste 10-15 år nok er sket en del mere på kabelfronten, end der er på forstærkerfronten.

Med hjulspinshilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Det var pænt ærgeligt vi ikke kunne få hørt beasterne fra bertram, men måtte nøjes med eAR Two.. den gjorde det ok på nogle punkter, dejlig klang feks, men den dybe bund forsvandt som asfalt under sne. samt et væld af informationer gik tabt og lydbilledet gik fra 3d til 2d.. mon ik de er kommet længere fra da den trekant blev lavet ? det håber jeg for ellers er priserne ik den store revolution, ellers er det måske de lette enheder i diva de ikke går godt i spænd med ?

så kom turen til kabler.. altid spændende jo. fynboen havde nogle af de forbudte  med, og de var bestemt spændende, på kubikkens setup var de dog ik det perfekte match. men imod det glimragende VDH D501 kæmpede de bravt og undertegnede ville ha svært ved at vælge imellem dem, men lige præcist på kubikkens setup passede de ik helt ind klangsmæssigt, men tilgengæld havde de visse punkter hvor de gjorde det hmm hverken bedre eller ringere bare anderledes, og bestemt charmerende ! netkabler blev der os lyttet meget på, men synes erindringen herom er forsvundet i udstødningsrøg ?

det var et roadtrip der vil blive talt om i generationer hos Lars T, den gale fynbo i den lille røde

med takker om en god aften, både traktamentet og den faderlige opdragelse af min manglene kulturarv  næste gang må jeg gengælde tjenesten med et indblik i moderne indierock

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

DanAcoustic kablet er i øvrigt en lidt sjov ting, da det er en illustration på, hvor mid-fi lå henne for ca. 10-15 år siden (prisen var ca. kr. 900 den gang). Det spiller rundt og så spiller det også rundt. Altså helt og aldeles ufarligt og uden de voldsomme detaljer eller udstrakthed. Det var ligesom med for at understrege, at der i de sidste 10-15 år nok er sket en del mere på kabelfronten, end der er på forstærkerfronten.

Med hjulspinshilsen
G&S

Nu er mine D501 kabler faktisk lige så gamle, og tilmed kostede de vel rundt regnet et par hundrede pr. mono meter.
Med stik noget i retning af DA kablet.
Men forskellen er, at D501 er skabt til grammofoner med MC pick-upper på. Som spinoff af det, var det også tænkt til indmad i miksere, forstærkere m.m. på linieniveau.
Gæt lige hvad derhelt standard sidder i monsterampen?
Jeg bruger det så også på linieniveau, hvor det virker fremragende.

DA kablet tror jeg mere er skabt i hjulsporet af digitalteknikken.
Der kunne det muligvis retfærdiggøres.

Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Ej, må jeg ikk godt blande mig - jeg læste lige lidt flygtigt "hvorfor spiller den 3020 SÅ godt" ???????? Jamen mit bud er - som så mange andre - Ingen emittermodstand, "sund" strømforsygning, delvist singleendded - og efter min mening VIGTIGST af alt : Den ER kun ca 20 watt. --- De fleste effekter på 150 watt og derover - især på det tidspunkt - lyder mere lukket end de "wattsvage" - f.eks når man brokobler en forstærker så= HALLO MAND, DER skete noget i bassen !!!!! Men nej, det er i TOPPEN der sker noget, DER blir lukket lidt ned og så opfatter man bunden som mere fremtræden.

Har man prøvet at bygge højttalere, så finder man også ud af, at en lille hævning/sænkning på diskanten ----- ændrer bassen. Mange siger at deres bas er hurtig, men der ER ikk noget der svinger hurtigt mellem 20 og 300 hz - det er LANGSOMME svingninger - bassens "hurtighed" hænger sammen med niveau, hurtighed og LUFTIGHED på diskanten = måske er det fordi en NAD 3020 ER luftig i toppen, at det lyder som om den har perfekt styr på bassen ?

"gode" kraftige forstærkere i dag, er ikke så mørke - men er det ikk fordi klangbalancen er hældt mere mod det lyse ???? For mig er en lys klang LANGT fra det samme som luftig - en NAD 300 effktdel er ikke lys, men luftig og der er jeg sikker på at de "kun2" transer har det meste af skylden.

Jeg har selv solgt en masse 3020´ere og også modificeret en del på min - den gang - egen - - - sjovt nok lyder en 3020 OG andre NAD´er - f.eks. 3080 (2x100) MINDRE dynamiske, når man gør forsygningen stivere - enten med større trafo+lytter eller med batterier - og DER ligger den begravet - NAD har bevidst en forsygning i der dykker ved lavere ohm-tal og det GØR faktisk at man kan - DE kan få den til at lyde "dynamisk"

Skal man stille noget op mod 3020 effektdelen - så har jeg en ide : Vælg en der IKKE er kraftigere, vælg en der OGSÅ kun har 2 udgangstransistorer - og jeg har et bud og har også selv prøvet det og selvom 3020´er effektdelen er god, så blir den altså MØGBANKET på alle punkter af 2 konstuktioner.

Den ene er = MONSTERET på sølle 8 watt (hehe, også uden emittermodstand + kun 2 transistorer)

Den anden er = PARKER´S ZEUS (sjovt nok OGSÅ uden emittermodstand + kun 2 transistorer, dog ens og singleendded)

Men SVÆRT er det, hvis det skal være noget til under den magiske tusse - 3020´eren kostede 999,- DET gør ingen efter - heller ikk idag ! Men jo, det kan gøres bedre, MEGET bedre = de 2 nævnte - jeg har sidstnævnte i en 220 watt version, med en kampvægt på 180 kg - så skal der sammenlignes, så blir det HER !!!!

Til sidst, den forstærker der er tættest på en nad 3020, er en NAD 310 - den er singleendded, men desværre kan man ikke adskille for og effekt - men jeg har været inde og lege i en 310´er og der er effekttrinnet altså også godt - forskellen, i mine øre - er at 3020´eren STADIG har lidt bedre fat i bunden og 310´eren klipper blødere.

p***e langt indlæg, men det er jo sjovt.

Hyg jer allesammen og skriv endelig til mig hvis i skulle få lyst

Til top Vis Cujo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cujo

Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

På en mindre opfordring - og HELT af egen lyst, hehe - kommer der lige et lille tip til at få effektdelen i en NAD 3020, til at lyde bedre - eller ihvertfald en LILLE smule finere i toppen.

Parallelkobl en god kondensator (den bedste der fås) på 3,3 til 10,0 uF med de eksisterende lytter i strømforsygningen - oveni i den kan man parallelkoble endnu en kondensator, denne skal efter min mening være en (eller flere - op til 3,0 uF samlet) 0,1 til 1,0 uF WIMA plastkondensator.

Dette er prøvet på min og det gør at toppen blir en ANELSE friere - mere luftig, om man vil - Det er en LILLE ting man kan gøre for at forbedre den lille 3020´er og det ændrer intet ved de oprindelige egenskaber den nu har.

Man skal dog - efter min mening - IKKE ændre andet, så begynder 3020´eren at ændre karakter - man skal heller ikk ødsle med ekstra lytter (hvis man har en masse at ligge) - for på lige nøjagtig 3020´eren, gør en MASSE lytter den lidt kedelig at lytte på - men de nævnte "små" kondensatorer hjækper lidt på toppen uden at røre ved noget af det andet.

Om man kan li´den "ekstra" luft, er selvfølgelig en smagssag, men prøv det.

Bruger man kun effektdelen i 3020´eren og er man en pilfinger, kan man med et "lille" indgreb - med ret godt resultat - pille forforstærkeren fra strømforsygningen - det gir - efter mine ører - mere ro i lydbilledet.

Det var bare en lille idé.

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at pille kondensatoren af igen cujo?
Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Den ældste 3020 havde 2x2200uF i parallel til hver forsyningshalvdel, på A og i modellerne er disse flyttet tættere på selve udgangen og erstattet af 1x4700uF pr. halvdel....

Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Ja selvfølgelig har jeg prøvet at¨pille dem af igen - jeg har prøvet med et hav af forskellige kondensatorer - små, som store - flere i parallel osv. og i visse tilfælde lyder det bedre som den er STANDARD - men med det som jeg har beskrevet, synes JEG at der er en forbedring - og ikke forværring - at hente.

Jeg tror jeg har haft 8-9 stykker af de NAD 3020 - Alle i-modeller - og har haft 3 stk. NAD 310 - og har prøvet utroligt mange ting med dem begge - dog flest ting med en 3020´er.

Jeg har skrevet det før, men igen, sætter man FOR stor, samlet lytkapacitet på - eller en noget større trafo - så blir 3020´eren kedelig - men igen - det jeg har beskrevet, kan JEG godt li´- om i kan - jae, det er jo op til jer.

<< Forrige Side af 78 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes