Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Udskiftning af ledninger i SA1280 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 20 August 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
Enig med Kurt, at skifte kabel internt er for usikkert, det kan meget nemt ødelægge mere end det gavner. Brug dog pengene og energien på at lege med kablet fra forstærker til højttaler her kan store forskelle opnås samtidig med at du bevarer det højttaleren kan med de ledninger der sidder i. Hvis du ikke er tilfreds med den måde din højttaler spiller på så køb eventuelt en ny du kan alligevel ikke få en SA til at lyde som en JBL

hej lasse

nu behøver det jo ikke at betyde at man ikke er tilfreds med hvordan 1280´ern spiller. Men hvis nu nogen havde gode erfaringer med at skifte ledningerne og at det viste sig at man kunne få endnu mere lyd ud af disse pragtfulde kister,ville det jo ikke være så ringe endda

Det lader til at de fleste fraråder at skifte, så de får lov at blive i mine SA så!!.

tak for hjælpen

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 20 August 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hepsa venner.

Så, er alle jeres indlæg blevet læst, og jeg kan se, at det vil give en anden lyd/lydfilosofi end den som SA ønsker, hvis fullblown og undertegnede vælger, at skifte de interne kabler.

Er dog ikke så bange for at brænde den lille kobbertråd i stykker, da jeg (efter eget udsagn) er ganske ferm med en loddekolbe og har skiftet enheder og delefilterkomponenter flere gange på mine egne ht'er, uden problemer. Men tak for omsorgen. Det ville jo være trist, at lave en brøler af de helt store.

Tak for de mange fine indlæg, så er der noget at diskutere og arbejde med i fremtiden.

Mvh. FLEX 

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes