Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: 600 watt øhh 3 watt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Tvilums artikel er tyk af sarkasme. Men det mest tragiske er nok Stig Laursens kommentar: "Vi har bare glemt nogle bogstaver". Nå ja, det var jo bare det, der var galt

"Egentlig mener vi jo bare, at højttalersættet kan spille højt." Ok! Jeg gad nok se Faktas annoncer, hvis de solgte Cerwin Vega.

"Og det med at angive watt i 4 og 8 ohm, det er der jo alligevel ingen der forstår." Nåmen, så er det jo helt iorden at skrive noget der ikke passer. Man kan godt høre at Laursen ikke har for høje tanker om Faktas kunder.

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

@music 4 all & Modifix
Har jeg ikke læst den samme artikel som alle andre?
Poul Tvilum købte netop sættet for at bevise den STÆRKT overdrevne opgivelse.
Kan kun give jer ret i, at det burde være åbenlyst for alle læserne af artiklen.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Poul Tvilum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Kære alle

Tak for interessen for artiklen om Faktas håbløse annonce for computerhøjttalere. Det er faktisk også en af de mest læste på www.jp.dk i dag.

Lad mig slå fast med meget store søm: Jeg købte ikke produktet i den tro, at højttalerne kunne spille en større sportshal op. Men man kan jo næsten ikke på et fornuftigt grundlag gå i rette med Fakta, når de kan finde på at opdigte så himmelråbende specifikationer. Og ja, jeg burde også spørge, hvorfor Fakta ikke bruger decibel som en mere retvisende målestok for højttalernes evne til at spille højt i stedet for watt. Men når indkøbschefen - i lighed med formentlig hovedparten af læserne - ikke ved hvad forskellen er på watt og dB, så er grundlaget for en frugtbar diskussion ikke ret stor.

Anyway, jeg behandlede samme problematik forrige torsdag i Derhjemme og håber, at nogle læsere efterhånden har fået øjnene op for, hvordan mange audio/video-produkter markedsføres helt ud i det blå.

I mellemtiden vil jeg nu gå ind i stuen og fyre op under mine Martin Logan Ascent'er. Så forstummer al snak om dB og watt :-)

God vind med hi-fi interessen.

Mvh.

Poul Tvilum

Til top Vis Poul Tvilum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul Tvilum

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 August 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Nej, den gode Hr Tvilum er ikke dum.. han kommer med mange underholdende artikler, som vi kan nyde. og denne artikel oser jo af sarkasme, jeg morede mig rigeligt da jeg læste den.
Især udtalelsen om at det med 4 og 8ohm er der alligevel ingen der forstår, kan jeg godt lide..

Tak Poul, flere af sådanne artikler er meget velkomne.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

He, he... vildledende markedsføring kan vel næppe strækkes meget længere uden Hagen Jørgensens indblanding. Men storslået undeholdning. Også ros til Tvilum for artiklen, hvor sagen gribes mere omfattende an med JVC, Philips og Eltax i JP!

Desværre er der nok næppe mange i "600w for 99,- målgruppen", der læser JP... Jeg tror ikke det relaterer sig til intelligens, men udelukkende, at nogle mennesker interesserer sig for information og oplysning (dem der læser aviser/nyheder osv., og godt ved, at 600 watt ligesågodt kan være 60.000 watt eller 6 watt, når de koster 99,-), mens andre er aldeles ligeglade, og bare skal bruge noget der kan komme lyd ud af.

Om det så er en nøglering eller dyre højttalere er stort set underordnet... de ville aldrig sætte pris på et par rigtig lækre højttalere, men kun undre sig over, at nogle gider, at bruge mere end 99,- på den slags.

Sådan er vi gudskelov så forskellige, og det kan lovgivere, forbrugerombudsmand, portaler og andre velmenende godtfolk og tiltag næppe ændre på!!

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal formulere det, men læser jeg i et FAKTA blad og ser sådan et tilbud ville jeg bare ryste lidt på hovedet og bladre videre!!

Man kan overbevise selv den kære afdøde Evis Presley om at de ikke er 5 potter p.. værd bare ved at se annoncen!!

Havde jeg sådan en energi og lyst til at købe noget, ville jeg sætte mig stille og roligt ned og vente til det går over eller kigge i et andet blad

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

netop witzel sarkasme er det rette ord
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes