Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Argumenter! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 21 August 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Min bedre halvdel siger: "Han kan ikke leve uden det, og jeg kan leve med det."

Sådan skal det være, basta.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 August 2004 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

eller tag det grimmeste af det grimme ,når hun ikke vil ha' det inden for dørene

så foreslag det du først havde i tankerne,et kompromis

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2004 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

En anden taktik kan være, at man bilder varanen ind at man ikke kan leve uden eks. en Denon DVD A1, men kan lige akkurat "nøjes" med en A11  (den maskine man reelt går efter ). Ikke altid en gangbar taktik, men den kan overraske......
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Sendt: 21 August 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hej,

Den med at foreslå monoblokke på 150kg stykket og derefter vælge en alm stor effektblok kan også bruges.

En anden mulighed kunne være at engagere hende i valget, og primært få hende til at forstå at det er lyden og ikke udseendet det går ud på.

Hvis man låner noget grej hjem; så bed om hendes mening om lyden også. For det første siger hun sin uforbeholdne mening, udenom din ønske tænkning og desuden hører de fleste piger/kvinder ret godt.

Det har som regel her hos mig en god effekt når hun hører det, med sin egen musik på, selvom hun mener det er grimt at se på kan det måske godt gå an når hun hører hvor godt det lyder.

Husk det er også hendes hjem, og det er tit at kompromiser med hylder/møbel og kabeloprydning der gør udslaget.

Sidste tip fra min hånd: Det er første gangs indtrykket der tæller, stil det pænt op inden hun kommer hjem, fjern kasser og løse kabler, ryd op og tænd måske stearinlys så der ser hyggeligt ud. Bare ikke for meget så hun lugter lunten. Giv hende så fuld opmærksomhed når hun kommer hjem.

Med mindre det så er et sæt ML 33H i en stuen på 9kvm meter så er den hjemme.

boelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Sendt: 21 August 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft stor succes med at engagere den langhåret i div. hifi køb. Det kan være i form af tage hende med ud og lytte til din nye drøm, med det bedste musik hun har (jeg er så heldig at det er musik ala Cæcilie Norby, Swan Lee, Christina Groth, Sanne, TOTO ect. og ikke div. boy-bands) og lad hende endelig side i "the sweet spot" Lad hende sammenligne udstyret med noget du ved der er ikke falder i hendes smag.  

Til top Vis boelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boelle Besøg boelle's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 August 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

tag hende med i en forretning og hvis hende prisskiltet på b&O, bed om en demo, gå hjem, demo derhjemme.

hun vil sige: det er grimt, men det spiller bedre, også selvom det er dyrere/billigere.

godt tip: brug kun dine egne penge fra overarbejde/opsparing/ekstra job, ofg ikke dem fra husholdningskontoen, så er den hjemme.

det hjælper naturligvis også at være ærlig fra starten og sige; mit anlæg kommer før ALT andet....

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 August 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Det er simpelt nok; først et hjem og et "hifi", derefter en hustru!!! Det kan være et problem at finde et godt sted at bo og det med at finde det helt rigtige "hifi" er heller ikke helt nemt, meeen en hustru... ja det kan man SQ finde alle steder!!! NB: Jeg er ikke kvindehader, tværtimod, men de skal ikke have hele hånden, så træder de bare en under fode. Sådan er det bare!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

det gamel trick med at stille hende et nyt køkken/badeværelse i udsigt er naturligvis stadig brugbart....

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hr Olsen; det bliver SQ et dyrt "hifi"-anlæg, hvis man ikke bare skal have kabler og tilbehør, men også nyt køkken/bad og en lille japansk mellemklassebil!!! Kvinder skal ikke "trickses", de skal have ærlig besked uden omsvøb og det gælder selvfølgelig også den anden vej!!! Ergo kan "hifi" altså være for grimt, være for dominerende og generelt uhensigtmæssigt sat op!!! Mænd er nemlig heller ikke perfekte og selv kvinder sk*der og har morgenånde!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 22 August 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
det gamel trick med at stille hende et nyt køkken/badeværelse i udsigt er naturligvis stadig brugbart....

et lidt halvdyrt trick vil jeg mene  .....så hellere spendere en plovmand på en kæmpe buket blomster..... det virker

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

jeg ved nu ikke med japanske mellemklasse biler.. de fleste kvinder har en svaghed for tyske statoncars, gerne med noget riv i.....

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Så bliver det endnu dyrere, hr Olsen!!!  

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

ja, men hvem har sagt denne hobby var billig? der er naruligvis alternativet;

at skifte den bedre halvdel ud. det har jeg selv måtte gøre (heldigvis ingen papirfnidder), der var et lille problem: det er sort, ergo er det grimt. surt for hende.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Ingen hobbyer udlevet til fulde er billige; tro mig for "hifi" er kun på en andenplads i mit univers!!! På trediepladsen kommer modeljernbane (togbane fut-fut) placeret på 75cm dybe "hylder", 150cm over gulv langs hele den ene væg i soveværelset; det er noget som trækker tænder ud, hæ!!!  

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

det er vist noget med at tage arbejdet med i seng.. det troede jeg kun folk med sekretærer gjorde

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes