| Forfatter |
|
nissen Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
skorpio hvordan kan du sammenligne nissen med vores svar på ørkenens sønner ?? der er milevid forskel !! de sviner ik folk, og slet ik pga økonomiske årsager, de er ik anonyme og de gør det med et glimt i øjet, som 98 % finder hylende morsomt  |
|
|
1. Jeg har ingen økonomiske årsager til at sige noget grimt om VA højttalere. Og det har jeg vel egentlig heller ikke gjort, nærmest tværtom! De spiller sgu godt.
Når man som Jensen stikker næsen frem, og da har han i høj grad gjort, så får man nogen gange en på snottet. Sådan er livet!
2. Jeg måtte selv stå for skud, med fejlfortolkninger og personlige interesser i sagen, flere lagde ord i munden på mig osv. osv. Ja selv den ærede Moderator var som en af de første klar med bedvidenhed om emnet.
Men bortset fra det, så har jeg har proppet den humor ind som jeg kunne istedet for at brage ud i rasseri anfald som andre gør det, under den slags debat.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Nissen,
Jeg har set eksempler på medarbejdere fra Hifi Klubben der skrev noget i retning af "jeg er medarbejder hos hifi klubben hvilket mine indlæg kan bære præg af" og jeg har set Otto fra TC herinde, uden at jeg tror nogen anser ham for en klon af Søren fra TC (ejeren af TC). Med andre ord kan man godt debattere seriøst og alligevel stå ved sit tilhørsforhold.
Du siger at vi kan stole på at du ikke har en skjult dagsorden, og hvis vi et splitsekund glemmer at du kan være en af Jensens konkurrenter, må jeg spørge hvorfor du ikke bare skrev en mail direkte til Jensen og spurgte til den Scan-Speak enhed på hans hjemmeside ? det ville "vist" være mere seriøst end at starte en debat med at påstå at han ikke kan se forskel på en Scan-Speak enhed og en pose søm.
Til dem der forsvarer dig Nissen, er der kun at sige, at du fik IKKE ret i den debat om VA og Scan-Speak.
Det er endnu IKKE dokumenteret om Jensen kan se forskel på en Scan-Speak enhed og en pose søm, og hvis du er så seriøs som du siger er du nok nød til at tage en tur til Fyn og vise Jensen en pose søm og en Scan-Speak enhed. Surt...for så kan han jo se dig in real life !
Jeg gætter på han kan se forskel (og vædder gerne)
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad menes der lige med at jensen har "stukket næsen frem"?
jeg synes at branchemedlemmerne herinde ikke bare står ved deres brancheforhold, men for de flestes vedkommende også gladeligt rådgiver filk der ikke køber deres, men konkurrenternes produkter, men skal have hjælp. faktisk er det mit indtryk at ni ud af ti branchemedlemmer ikke skriver som branchemedlemmer, men som privatpersoner herinde, og kun "kommer til overfladen" i indlæg der specifikt handler om deres produkter.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
nissen Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sillesen,
Helt ærligt: Lad os nu sige at jeg havde et firma med produkter i konkurrence med Jensen. Ville hans markedsandel betyde noget som helst?. Ville min overfor ham? Tror du at vi på f.eks audiovectors næste regnskab kan se at Jensen er begyndt at importere VA? Betyder Holfis forstærker salg i dk noget for dit? det tror jeg ikke? Nu må du lige kigge lidt sagen med dine professionelle briller.
Det handler ikke om at jeg ikke vil stå ved mit tilhørsforhold. Det handler om at mit tilhørsforhold ikke har noget med debatten at gøre.
Jeg tror faktisk også han kan se forskel, og dermed med trækker jeg hele tråden tilbage. Tak for dit klarsyn.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ofte undret mig over at Thomas Sillesen har så meget tid til at skrive her på hifi4all..
Med hensyn til dit seneste indlæg, så mener jeg du er useriøs, og skrive ting som
" Til dem der forsvarer dig Nissen, er der kun at sige, at du fik IKKE ret i den debat om VA og Scan-Speak.
Det er endnu IKKE dokumenteret om Jensen kan se forskel på en Scan-Speak enhed og en pose søm, og hvis du er så seriøs som du siger er du nok nød til at tage en tur til Fyn og vise Jensen en pose søm og en Scan-Speak enhed."
Alle ved jo godt, at nissen mente jensen ikke kunne se, at det ikke var Scan-Speak som sad i Strauss.. Et faktum som er dokumenteret.
Men hvad ellers kunne man forvente fra din side..
Hvorfor blander du dig egentlig i VA tråden..? Måske fordi dine produkter heller ikke indeholder det som du reklamere med?
Du skriver dine forstærkere en 100 % modkoblings fri.. Til din info så er emittermodstande en seriel strømmodkobling..
Modkoblings fri?
Mvh anonyme Kim Rasmussen
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
| Jeg har ofte undret mig over at Thomas Sillesen har så meget tid til at skrive her på hifi4all.. |
|
|
Ja, sådan noget ville jeg også sætte mig ned og undres over - hvis jeg ikke havde andet at gå op i... 
Ja ja, jeg kunne godt blande mig uden om osv. Men det er da sørgeligt, at nogle få individer skal være skyld i, at Hifi4all's fora efterhånden skal få et rygte som pasningsordning for prepubertære drenge uden synderligt meget indhold i tilværelsen. Ingen nævnt, ingen glemt... 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Men hvad ellers kunne man forvente fra din side..
Hvorfor blander du dig egentlig i VA tråden..? Måske fordi dine produkter heller ikke indeholder det som du reklamere med?
Du skriver dine forstærkere en 100 % modkoblings fri.. Til din info så er emittermodstande en seriel strømmodkobling..
Modkoblings fri?
Mvh anonyme Kim Rasmussen
|
|
|
Måske du skulle overveje at skrive i en lidt pænere tone.. ellers ender det med at denne tråd også bliver lukket.
|
| Til top |
|
| |
Lars Nielsen Branchemedlem

Diyhifi.dk
Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin : Du tager ganske meget fejl - det har ikke det fjerneste med redaktionen og kritik heraf at gøre. Denne påstand er så let at smide ud når man er i vildrede med hvad man skal finde på at skrive. Der bliver lukket tråde når brugere IKKE kan finde ud af at styre det, og begynder at opføre sig som en forkælet flok unger der VIL have sin vilje uanset hvilke midler der skal tages i brug!
Det er ikke min opfattelse af tingene...
Ronin : Der er ALTID en grund til at en bruger bliver smidt ud - tror du vi sidder og gør det for vores blå øjnes skyld?
Det ser umiddelbart sådan ud.
Tror du vi synes at det er sjovt at smide folk ud, når det vi helst ser så mange brugere som muligt?! Sådan er det når folk overtræder regler, moral, etik og ganske almen pæn opførsel over for medmennesker!
Så synes jeg at i er meget lidt tolerante på dette forum.
Ronin : Tror du det er gratis at drive et site som Hifi4all.dk??
Nej det er ikke gratis, men alm. viden om webdrift siger at en side med 1000 besøgende kan 1 person leve af, bemærk at i har 7200 pt...
Det handler ikke det fjerneste om at "hjælpe" dem der annoncerer her på siden, endnu en gang er det bare de sædvanlige fordomme der bliver luftet fordi du ikke kan eller vil acceptere at der er nogle stykker herinde der har det utaknemmelige job både at lave nogle anmeldelser til folk kvit og frit og samtidig skal forsøge at moderere er forum hvor enkelte brugere til tider går i selvsving og tror at det er dem der bestemmer hvordan tingene skal foregå uden hensyntagen til god ro og orden, og ikke mindst en ordentlig tone!
Jeg kan ikke se dit problem, vær dog ærlig overfor folk istedet. Så var der ingen problemer og ingen der mistænker jer for at være skumle.
Ronin : Uanset om det er os eller en såkaldt prof moderator, der går ind og lukker en tråd eller smider en bruger ud, vil vi altid, til tid og evighed opleve en hylekoncert fra de såkaldt uforrettede fordi de ikke kunne få lov til at fortsætte i samme rille med mudderkastning og konspirationsteorier.
Det har i jo aldrig prøvet, så det ved du ikke.
Hvis ikke vi vidste bedre, ville vi tro at det var anarki enkelte brugere ønsker på forummet - beklager, men det får i bare ikke. Vi forsøger at holde forummet fornuftigt så alle folk kan holde ud at være her - det har ikke en skid med "beskyttelse af annoncører" at gøre!
Jamen det er helt iorden at i gør som i gør, det er dog lidt mærkeligt at der er stor forskels behandling på folk herinde.
Hvis folk kunne finde ud af at holde en sober tone hele tiden, ville det slet ikke være nødvendigt at moderere noget som helst - ville det ikke være en dejlig ting??
Jeg synes at folk herinde opfører sig utrolig pænt, og man skal dæleme ikke sige mange forkerte ord for tråden bliver totalt lukket af jer.
MVH
Lars
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Nielsen skrev:
|
Ronin : Tror du det er gratis at drive et site som Hifi4all.dk??
Nej det er ikke gratis, men alm. viden om webdrift siger at en side med 1000 besøgende kan 1 person leve af, bemærk at i har 7200 pt...
|
|
|
Du taler tydeligt IKKE af erfaring!!! Nu er det mig der sidder på det økonomiske, og vil da gerne i den forbindelse bede dig oplyse dig om hvordan vi så kommer til at tjene penge. Sidste års regnskab gav et minus på 10.000,- som jeg personligt bones for! :O( Nej, HIFI4ALL.DK er bestemt ikke en overskudsforretning, men det er heller ikke meningen. Dermed besvarer jeg vist også dit spørgsmål om en såkaldt prof. moderator.!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev: Måske du skulle overveje at skrive i en lidt pænere tone.. ellers ender det med at denne tråd også bliver lukket.
Øhh.. Undskyld jeg spørger.. Men hvad mener du egentlig med det..?
Vil det sige, at når man skriver et faktum, som modsiger en producent, så er det i en ikke pæn tone..?
Jeg mener ikke tonen er værre, end den Sillesen normalt ligger for dagen.
Det er bare en forundring over at Sillesen skrev nogle ret tynde indlæg, i VA tråden.. Og så var der selvfølgelig nogle rygklappere som gav ham ret.. Udelukkende for de godt vil være "venner" med en stor mand som Thomas.
Men jeg skal da nok prøve at skrive pænere.. Kunne eventuelt få nogle af de moralske vogtere fra Vagttårnet til at redigere mine indlæg inden de indrykkes.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
witzel skrev: Måske du skulle overveje at skrive i en lidt pænere tone.. ellers ender det med at denne tråd også bliver lukket.
Vil det sige, at når man skriver et faktum, som modsiger en producent, så er det i en ikke pæn tone..?
Det er bare en forundring over at Sillesen skrev nogle indlæg, som var ret tynde i VA tråden.. Og så var der selvfølgelig nogle rygklappere som gav ham ret.. Udelukkende for de de godt vil være "venner" med en stor mand som Thomas.
Men jeg skal da nok prøve at skrive pænere.. Kunne eventuelt få nogle af de moralske vogtere fra Vagttårnet til at redigere mine indlæg inden de indrykkes.
|
|
|
Tja, læs lige ovenstående igen... Når du bruger ord som "en stor mand som Thomas" er bliver dine indlæg personlige, og det er netop sådanne vi gerne vil til livs. Du behøver ikke være enig, føjelige - det er ikke det vi beder om, men respekt for andre. Noget som kun kan opnås, hvis man selv praktisere samme! Og så skal HIFI4ALL.DK da lige have een med på vejen "De moralske vogtere fra Vagttårnet" - hvad skal det til for???? Vi tvinger ingen ikke til at være her, hvis de ikke kan døje!!! Mere avanceret er det ikke!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nissen skrev:
| [QUOTE=Live21]
Nissen : Jeg skriver dette indlæg fordi jeg er nysgerrig efter information omkring Hifi4alls hjælpere, jeg tænker f.es. på Ronin og andre moderatorer og lign. Hvad er deres retningslinier og funktion
Nissen vi er forresten 3000 herinde der ligeledes savner lidt info om dig, og grundlaget for hvorfor du ik vil stå ved dit brancheforhold
Ja det kan jeg godt se, men det er bare ikke muligt for mig at står frem med navnsnævnelse. Da de firmaer som jeg er engageret i ikke har noget med debatten at gøre og dermed nemt kommer i dårligt lys! Jeg har intet problem med som privatperson at stå ved de ting jeg siger. Også når jeg gør noget forkert, eller udtaler mig lidt mindre diplomatisk end jeg burde.
Til gengæld har jeg som anonym mulighed for at komme med nogle informationer som ellers ikke var muligt! Er det ikke bedre?
mvh
|
|
|
Jo det er bedre, for dig, men for at vi kan tage stilling til det du skriver (især når du indrømmer du har brancheforhold) kræver det lidt grundlæggende viden om dine bevæggrunde, ligesom neeper der allerede har oprettet 2 tråde om VA med det ene formål at bringe mærket (og jensen) i miskredit !! (prøv at se det fra vores side) vi har 4 eller 5 stykker herinde der (i sandhedens navn siger de) har prøvet på alle tænkelige måder at svine jensen til, hvorfor skulle vi ik tro der ligger en ko begravet et sted ? (de er alle anonyme)
Selvom du prøver at få det til at lyde som om hans agentur af rogue og va ik betyder noget for den etablerede branche er det imo ik helt korrekt.. måske ik så meget på pengepungen (endnu) men det er en stadig voksende tendens at nogle privat personer får produkter hjem, som er yderst konkurrence dygtige.. både pris og kvalitet, hvis der er blevet solgt 30 sæt strauss tror jeg ik jeg gætter helt forkert, lidt mindre antal mahler, hvis vi ser på hvem der ellers ligger i det prisleje springer Dali ms4/ms5 i øjnene, og jeg er ikke i tvivl om at de har mistet kunder på den konto
Hvad der irritere mig er at (har læst VA tråden igennem) men det eneste jeg kan se, er at Vi endnu ik har fået svar på hvad der sidder i strauss (heller ik om det er SS) at VA ik vil ud med hvilken oem ? eller original enhed der sidder i den, beviser desværre intet, Jeg har stadig ingen grund til at tvivle på at de selv modificere deres enheder, og som tidligere strauss ejer må jeg tilstå at Diskanten bestemt ik fejler noget, meget imponeret af den, og ville undre mig meget hvis det er en billig enhed fra kina og den har absolut intet tilfælles med ushers enheder !! (ik på lydsiden)
skal lige siges at din noget ligefremme/provokerende tone er blevet forbedret markant (desværre gælder dette slet ikke for neeper)
Mvh Dennis Andreasen, studerende, Grønnegade 2.c 8600 silkeborg
(gadvide om der ik kommer at HK katalog) 
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sillesen:
Hvis A påstås lig B uden at være reelt og det derefter anfægtes, hvordan kan dette så have noget med økonomiske eller andre interesser at gøre??
Er det forkert at anfægte A = B uanset tilhørsforhold? Må kun "menige" medlemmer gøre opmærksom på faktuelle fejl?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio, for at deltage herinde skal man overholde nogle krav. (kort fortalt) opfør dig ordentligt) og hvis du er branchemedlem skal dette fremgå !! hvis det ik kan tåle dagens lys er der nok en grund til det
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Witzel: nej, skrev jeg da det? .. jeg skrev at du skulle overveje at skrive i en pænere tone. fx "...Men hvad ellers kunne man forvente fra din side.." der ser jeg ikke ironien. hvis der da er tiltænkt ironi til den sætning. og med denne: "Hvorfor blander du dig egentlig i VA tråden..? Måske fordi dine produkter heller ikke indeholder det som du reklamere med?" bliver du personlig. og det gider vi ikke se på.
Det er bare en forundring over at Sillesen skrev nogle ret tynde indlæg, i VA tråden.. Og så var der selvfølgelig nogle rygklappere som gav ham ret.. Udelukkende for de godt vil være "venner" med en stor mand som Thomas.
Witzel: nu er du jo direkte dum at høre på.. 
|
|
|
Witzel: Som admin er inde på, så er der ingen krav om at I skal være enige i alt hvad folk skriver. Bare jeres kritik/debatoplæg er i en pæn og høflig tone. jeg tvivler på at folk ville føre en samtale i samme tone/ordvalg, som der bliver skrevet herinde.
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et branchemedlem er vel en der har direkte økonomiske interesser i branchen, ikke eks. en rengøringskone hos B&O....
Men insiderviden gør det kun mere interessant, men dog med et gran salt...som også alle andre indlæg.
Og hvad er problemet, manden fik jo ret? Gælder det ikke? Det er det eneste der tæller for mig.
Når man skriver finer i ægte træ, så forventer jeg ægte træ...ikke plastik....uanset lyd 
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administratoren skrev: Og så skal HIFI4ALL.DK da lige have een med på vejen "De moralske vogtere fra Vagttårnet" - hvad skal det til for???
Det var ikke jer jeg mente. Det var, som der står, de moralske vogtere fra Vagttårnet..
Vagttårnet er et blad som udgives af glade højreligiøse mennesker.. Du ved, de blade som uddelses rundt omkring, med spørgsmålet "var det noget med lidt at læse i"
Dog kan der da efterhånden trækkes mange ligheder mellem hifi4all og Vagttårnet..
Det hele handler om tro. Og GUD forbyde dem, som prøver at komme med nogle fakta fra den virkelige verden.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det irriterer mig, når folk kommer med påstande, som intet hold i virkeligheden har.
Live21 skrev: ligesom neeper der allerede har oprettet 2 tråde om VA med det ene formål at bringe mærket (og jensen) i miskredit !!
Det er en lodret løgn!!!
Jeg har ikke startet nogle som helst tråde om VA!
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nissen skrev:
Det handler ikke om at jeg ikke vil stå ved mit tilhørsforhold. Det handler om at mit tilhørsforhold ikke har noget med debatten at gøre.
|
|
|
Du må altså undskylde, men hvor er så problemet i at stå frem? Hvis ikke det har noget med debatten at gøre, kan det vel være ligemeget?
Du taber ikke noget, men din troværdighed øges kraftigt.
Citér:
Jeg tror faktisk også han kan se forskel, og dermed med trækker jeg hele tråden tilbage. Tak for dit klarsyn.
|
|
|
Hey... sådan!
Hvis nu den famøse tråd havde været med glimt i øjet, var det hele måske gået lidt mere stille af sig.
Neeper: Læs og lær
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Det irriterer mig, når folk kommer med påstande, som intet hold i virkeligheden har.
Live21 skrev: ligesom neeper der allerede har oprettet 2 tråde om VA med det ene formål at bringe mærket (og jensen) i miskredit !!
Det er en lodret løgn!!!
Jeg har ikke startet nogle som helst tråde om VA!
|
|
|
Korrekt der var jeg lidt for hurtig, du har bare kørt 3 tråde over i et angreb på VA og jensen, og dine (meget provokerende) indlæg har fået mig til at huske dem som dine tråde.. dette er selvfølgelig en fejl og godt du var opmærksom
Mvh Dennis Andreasen Grønnegade 2.c 8600 silkeborg
|
| Til top |
|
| |