| Forfatter |
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du prøvet med en densen dvd-magic eller cd-magic? de skulle jo i princippet "rense" hele signalvejen. Om produktet virker har jeg svært ved at sige, men det er vel et forsøg værd!
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
| har du prøvet med en densen dvd-magic eller cd-magic? de skulle jo i princippet "rense" hele signalvejen. Om produktet virker har jeg svært ved at sige, men det er vel et forsøg værd! |
|
|
Jeg har sådan en fætter og den virker på min cd-spille. Men virker den også på ht-kabler ? Det var da værd at prøve....
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg syntes sgu ikke det er spor sjovt - faktisk har jeg lyst til at gå ud og tænde grillen op med det forb****** møgkabel, sælge AVR8500'eren og købe et snurrerundt sæt i Bilka til 999 kr. incl sub og dvd  |
|
|
så så ro på .
Det er altid godt at få noget der ikke koster meget og lyder godt
sådan skal det gøres
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
  ...er det et stakkels lydkort du har futtet af der Jensen ?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er kablet blevet motioneret en eftermiddagstid både med DeMagic og Enimem - i længden bliver man vel lige blæst i låget af at høre på begge.
Kablet har nok fået ca. 25 timers musik nu og jeg syntes det lukker lidt op nu, sikkert nok indbildning , men efter at have nærlyttet på det er jeg kommet frem til den teori, at årsagen til jeg ikke syntes der er nok "hul" igennem måske hænger sammen med at kablet er til den mørke side og mit oprindelige kabel nok hele tiden har stukket lidt af i toppen, a'la Nordost. Sikkert selvbedrag og en søgen efter en eller anden form for retfærdiggørelse for købet..... 
Man skal nok vænne sig til at det lyder på en anden måde....men inderst inde er jeg måske blevet så miljøskadet af 15 års brug af et lystklingende kabel at jeg er blevet nordost mand.... , men der er jo slet ingen bas i de små fisede flatline No'er.
Jeg har ikke helt opgivet kablet endnu og regner da med løbende forbedringer i lyden, men det kræver tilvænning når man går fra et lyst til et mørkt kabel. Jeg tror det er her det går galt ........
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Så går ens sparsomme fritid også med noget fornuftigt, istedet for at hænge på gadehjørner eller internetcafeer!!!
...den var god !
NB: Katte har også forskellig natur, da jeg havde katte, 2 stk, lå den ene altid under sofabordet og lyttede til musikken, højt som lavt. Den anden skred med mindre det var noget med fuglefløjt, dog kunne den godt lide den HF-testCD med et lydspor fra den dejlige jydske natur!!!
Jeg har set en cd hos dyrlægen med beroligende lyde på, men den var kun til hunde
|
|
|
Mine 2 katte kan godt li' Clapton og Chris Rea (og Lilholt - men ham får jeg efterhånden kuller af), men de går ud af stuen når jeg sætter Rage against the machine på
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| 2,5 meter med spader, (de virker fint til hk) |
|
|
Tak for tilbuddet, det var venligt men jeg har brug for mindst 2 x 5 m. og CV'erne tager ikke spader....
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Et kabel SKAL spilles til. Blot en sølv-lodning kan man høre forskel på, fra u-tilspillet til til-spillet.
Jeg vil sige et kabel skal have minimum 100 timers flat-pink-noise (en CD med støj der består af alle frekvenser) før man overhovedet begynder at lytte, også selvom der blot er tale et 10cm kabel i et apparat.
Det er SAND, jeg har oplevet det SÅ MANGE GANGE.
Så må nogle tro på hvad de vil, men det er RIGTIG.
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
Hej,
Et kabel SKAL spilles til. Blot en sølv-lodning kan man høre forskel på, fra u-tilspillet til til-spillet.
Jeg vil sige et kabel skal have minimum 100 timers flat-pink-noise (en CD med støj der består af alle frekvenser) før man overhovedet begynder at lytte, også selvom der blot er tale et 10cm kabel i et apparat.
Det er SAND, jeg har oplevet det SÅ MANGE GANGE.
Så må nogle tro på hvad de vil, men det er RIGTIG.
|
Ok, kunne sgu heller ikke forstå at kablet skulle være så dårligt og indelukket....så er der håb forude og jeg fortsætter med noget heavy, lidt Lisa Ekdahl, Queen og krydret op med en gang DeMagic til at slukke den værste tørst . Jeg lurer lidt på om jeg skulle sætte noget RW på imens jeg slår græs på lørdag.... , det kan være de der ukontrollerede abebrøl kan vende kobberet i fars kabel....
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælløj i vinterkulden!
Petter-AR glemmer vist nogle T'er i aften - er det en god rødvin...? :-D
Helt alvorligt: Hr. Acer, du er ikke nødvendigvis blevet "NordOst- mand", blot fordi dine nye kabler klinger en smule anderledes :-D
Men på trods af deres forskellige unoder, så har NordOst kabler r i m e l i g t hul igennem, så det er nok mere den virkning, du har vænnet dig til.
Jeg ville nok forsøge at bytte kablet som "et utidssvarende kabel". Dette forstået som, at der bør være mere hul igennem med et tidssvarende kabel.
En anden problematik omkring kabler er, at "folk" ikke ser på deres kabler som et separat komponent i deres setup.
Faktisk er nutidig hi-fi nået så langt, at der er væsentligt større gennemsigtighed i lyden, set i forhold til f.eks. 10 år siden.
Dette stiller altså også nogle større krav til de kabler, man smider på.
Jeg kan (endnu en gang) kun anbefale de forbudte "B" kabler - de sparker særdeles meget numse (og længe!). Og samtidig kan du roligt beholde dem mange år frem, selvom du opgraderer resten af anlægget helt hysterisk.
Nuvel, de koster lidt mere, men som en start er de på højttalersiden en nådesgave til næsten ethvert hi-fi anlæg.
Du finder dem på http://www.audiokabel.dk
Med uafhængig hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Ok, kunne sgu heller ikke forstå at kablet skulle være så dårligt og indelukket....så er der håb forude og jeg fortsætter med noget heavy, lidt Lisa Ekdahl, Queen og krydret op med en gang DeMagic til at slukke den værste tørst . Jeg lurer lidt på om jeg skulle sætte noget RW på imens jeg slår græs på lørdag.... , det kan være de der ukontrollerede abebrøl kan vende kobberet i fars kabel....
|
|
|
Acer, du kan bare tilslutte en tuner stillet ind på tom kanal og lade den stå og suse blidt. Hvis du vil lade den arbejde om natten også, så er det ikke så generende.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G&S, jeg vil da meget gerne have et sæt "B" kabler og har også læst en del rosende anmeldelser af dem, men de ligger noget over budget. Skal jeg have 2 x 5m. koster de fra ca. 17k og opad.....en anseelig del set i lyset af at jeg pt. har lidt svært ved at overbevise konen om at vi skal investere 900 kr. i et 5 m. scartkabel. Jeg tror det bliver mere end svært at overtale gemalen til en investering på 17k i ht kabler - men jeg vil gerne ha' dem  og de lyder sikkert kanon
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Alle kabler har diodeovergange der hvor det ene kobberkrystal møder det næste, at banke lyd igennem den ene vej (underordnet at det er vekselspænding, så foregår strømtrækket kun i retningen forstærker>højttalere) vil få disse diodeovergange til "at lægge sig ned" og lyden vil da blive mere fritflydende. |
|
|
Hmmm... vil det sige elektronerne "bliver væk" ude i højttaleren...? Hør nu her, det er en kreds, strømmen løber ud til højttaleren i den ene ledning og tilbage til forstærkeren i den anden (og omvendt , når polariteten af VEKSELspændingen er modsat). Hvis det er disse kobber (sølv-) krystalgrænser der har en betydende hørbar effekt, bør man så ikke netop drive en stor strøm igennem kablet, og derved opvarme (fagfolk kalder vist teknikken "annealing") krystalstrukturen og homogenisere den?
Personligt tror jeg det her med tilspilning af kabler er en and - tror mere der er tale om at man vænner sig til kablet... __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallløjsa hr. Acer!
Vil det sige, at du har knap 5m mellem højttalerne? Hvis dét er tilfældet, vil jeg godtnok sige, at det er øhh... gevaldigt...!
Kan du ikke prøve at beskrive dit setup en gang? Vi kan jo ikke have sådan en utilfreds mand gående løst omkring ;-)
BTW, 17K behøver absolut ikke være tilfældet.
Med høflig hilsen
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
det er sikkert heller ik på samme anlæg de er hørt på.. har ofte haft kabler jeg har været vilde med på et setup, men som slet ik virker på et andet
Lar5: mit gæt vil ligge på at man måske kan vende nogle poler eller noget inde i kablet..
tror et par stykker vil være enige i at grunden til at der er pile på mange kabler er så man vender dem ens hver gang, altså at når men spiller en vej, skal man blive ved med det, ellers vil der være forskel når man vender, indtil at de har fået nogle timer den anden vej.. (måske) 
|
|
|
Det med pilene har måske noget med at gøre hvis der stadig skulle "hænge" lidt musik i dem at det kommer ud den rigtige vej?? 
ej v det ikke, men det lyder meget fornuftigt det som live21 siger __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhhrm, jeg har faktisk helt nøjagtigt 5,3 m. til hver ht'er. Det er fordi, at jeg har placeret mit tv i midten og anlægget står ovre ved en sidevæg. Skal de være lige lange, og det skal sådan nogle slanget jo bliver det ca. til 2 x 5,5 m. i alt når de engang trækkes rundt i kabelkanaler....
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det lader til at der er lidt uenighed omkring effekten af tilspilning herinde....jeg tror heller ikke selv på at mit kabel ændrer grundlæggende krakter - sådan lyder det, lev med det eller sælg. Men musikken skulle gerne flyde noget mere let igennem slangerne og især toppen bør (det skal den sgu  ) åbne sig mere "op" og lade hullet bliver større. Det er svært at beskrive, men det er lidt som om at diskanterne har delt en muffin....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hopsa, hr. Acer!
Av, så kan jeg godt se problemet.
Har du overvejet at drøfte en fornuftig omplacering med fruen?
Det må da kunne lade sig gøre, at placere TV'et eller anlægget tættere på...? Eller ville det lave udu i de faste installationer?
Med høflig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hopsa, hr. Acer!
Av, så kan jeg godt se problemet.
Har du overvejet at drøfte en fornuftig omplacering med fruen?
Det må da kunne lade sig gøre, at placere TV'et eller anlægget tættere på...? Eller ville det lave udu i de faste installationer?
Med høflig hilsen G&S |
|
|
Ja, men når jeg satser på lige dele surround og stereo skal tv'et nødvendigvis stå i midten. Engang, når ellers jeg får skrabet en 50k sammen, bliver det da nok til et plasma tv til væggen og så bliver det jo forhåbentlig plads nedeunder så anlægget kan rykke ind hvor det hører hjemme . Men der skulle jeg jo have en center....jeg må ha' et større hus 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Jow, det er netop det problem man har, når man vil begge dele.
Jeg har selv løst det ved at køre L/R fra min snurrerundt-receiver ind i min hi-fi preamp og dermed ud i "æ anlæg". Det hele står i det samme stykke møbel (plads til 10 stk. komponenter, centerhøjttaler + TV = skrummel ;-). Ikke ideelt, men dog en løsning.
Med høflig hilsen
|
| Til top |
|
| |